بازدید 254052

اینترنت رایگان و بدون فیلتر آمریکا در راه ایران

کد خبر: ۷۶۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 25 January 2018

شرکت Quika آمریکا اعلام کرده نخستین اینترنت ماهواره ای رایگان پرسرعت را با هدف برطرف کردن نابرابری اقتصادی و اجتماعی برای ساکنان کشورهای در حال توسعه ارائه می کند اما هدف اصلی این شرکت دسترسی بدون محدودیت به اطلاعات کاربران و جاسوسی از آن ها می باشد.

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری واحد همدان، اوترنت نام پروژه است که طراحی های آن در آمریکا آغاز شده و آن گونه که وعده داده شده، قرار است در سال 2018 حتی در دورافتاده ترین نقاط این کره خاکی به وسیله اینترنت ماهواره ای مردم بتوانند به اینترنت پرسرعت و بدون محدویت دسترسی داشته باشند. اینترنت ماهواره ای انواع مختلفی دارد که در این مطلب قصد داریم در رابطه با انواع اینترنت ماهواره ای صحبت کرده و به بررسی امکان استفاده مردم ایران از اینترنت ماهواره ای رایگان و پیامدهای استفاده از آن بپردازیم.

اینترنت ماهواره ای چیست؟

کاربران اينترنت با استفاده از امکانات متعددی قادر به اتصال به اينترنت و استفاده از منابع موجود می باشند. استفاده از خطوط تلفن معمولی ، مودم کابلی ، خطوط DSL ، اينترنت بدون کابل ، نمونه هائی در اين زمينه می باشند. در صورتيکه کاربران اينترنت قادر به استفاده از هيچکدام از وسايل ارتباطی فوق نباشند (اینترنت ماهواره ای بیشتر برای مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که دسترسی به اینترنت زمینی و معمولی امکان پذیر نمی باشد یا از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است) ، امکان استفاده از اينترنت ماهواره ای وجود خواهد داشت . اينترنت ماهواره ای از خطوط تلفن و يا سيستم های مبتنی بر کابل برای برقراری ارتباط استفاده نمی نمايد. در اين نوع سيستم ها از يک "بشقاب ماهواره ای " برای ارسال و دريافت اطلاعات ( دو طرفه ) استفاده می گردد. معمولا" در اين نوع سيستم ها سرعت ارسال اطلاعات معادل يک دهم سرعت دريافت اطلاعات است . مودم های کابلی و خطوط DSL نسبت به اينترنت ماهواره ای دارای سرعت بمراتب بيشتری در رابطه با دريافت اطلاعات می باشند. سرعت اينترنت ماهواره ای ده برابر سرعت يک مودم معمولی است . اینترنت ماهواره ای به سه دسته کلی تقسیم می شود که عبارت است از:

۱-اینترنت ماهواره ای آفلاین

اینترنت ماهواره ای آفلاین که به اینترنت ماهواره رایگان نیز معروف است، نوعی روش دسترسی به اینترنت است که در آن به خرید اکانت و پرداخت پول در ازای دریافت خدمات اینترنتی نیاز نبوده و نوعی اینترنت رایگان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. البته به دلیل ماهیت اینترنت ماهواره ای آفلاین، نمی توان روی اینگونه سرویس، نام مشخص اینترنت را قرار داد چرا که در این نوع از اینترنت، کاربران مجبورند فقط اطلاعاتی را دریافت کنند که توسط دیگر کاربران اینترنت ماهواره ای آنلاین، دانلود شده است. به عبارت دیگر، شما با استفاده از یک کارت DVB و دیش و LNB ، قادر به استفاده از خدماتی خواهید بود که دیگر استفاده کنندگان اینترنت ماهواره ای از آن استفاده برده اند، می باشید.

این روش به دانلود آفلاین نیز معروف است. اصول کار این روش به این صورت است که ابتدا یک کارت  DVB تهیه کرده و سپس دیش و LNB خود را به سمت ماهواره مربوطه تنظیم می نمایید. حال شما به یک سری نرم افزار ویژه این کار، مثل نرم افزار  Skynet نیاز خواهید داشت تا از طریق آن بتوانید فایل هایی را که دیگران با استفاده از اکانت اینترنت ماهواره ای خود دریافت نموده اند، دریافت نمایید. با استفاده از این ابزار و به ویژه این نرم افزار شما خواهید توانست بدون پرداخت هزینه اینترنت و اتصالات ADSL یا وای فای، تنها از طریق کارت DVB و دیش ماهواره ای، اقدام به دریافت صدها گیگ فایل، اعم از صوت، تصویر، ویدیو و یا هر چیزی را که انتخاب کرده باشید، با سرعتی بالای 4 مگابایت در ثانیه دریافت نمایید. البته این سرعت دریافت، بستگی به اکانتی دارد که یوزر مربوطه از آن استفاده می کند.

به عبارت دیگر در این نوع از اینترنت ماهواره ای ، شما با استفاده از ترفندی خاص از مک آدرس هایی استفاده می کنید که کاربران اصلی و دارای اکانت استفاده می کنند و فایل هایی را که آن ها دانلود می کنند را دانلود می کنید. به همین دلیل است که استفاده از واژه اینترنت، برای این سرویس، چندان درست نیست و دانلود آفلاین گزینه مناسب تری می باشد.

۲- اینترنت ماهواره ای آنلاین یک طرفه (One Way)

این روش دسترسی به اینترنت فقط به صورت دریافت یا ریسیو بوده و برای ارسال یا سند، نیاز به داشتن یک خط اتصال دایل آپ یا ADSL می باشد. مشکل اصلی این نوع از اینترنت ماهواره ای دقیقا همین مورد می باشد که باید برای ارسال و سند از اینترنت معمولی استفاده نمود که از سرعت کمتری برخوردار می باشد. اما در دریافت داده ها و ریسیو، از سرعت خوبی برخوردار خواهیم بود. مورد دیگری که در استفاده از این نوع اینترنت وجود دارد، این است که برای استفاده از آن باید از قبل اقدام به تهیه یک اکانت نموده باشید. شرکت های زیادی در این زمینه وجود دارند که اقدام به ارائه اکانت های دسترسی به اینترنت ماهواره می نمایند. شما برای برقراری اتصال به اینترنت با استفاده از این روش، نیاز به دیش، LNB ، کارت DVB، اتصال ADSL و اکانت مربوطه، دارید که چندان مقرون به صرفه نمی باشد. چراکه اکانت های اینترنت ماهواره ای بسیار گران بوده و به سادگی قابل دریافت نیست.

البته شرکت هایی در این خصوص پدید آمده اند که اینترنت ماهواره ای یک طرفه را در ایران با قیمت های بسیار کمتری راه اندازی می کنند. استفاده از این نوع اینترنت ماهواره ای برای کسانی که نیاز به دانلود با سرعت بالایی دارند، بسیار کاربردی خواهد بود. برخی از شرکت های ارائه دهنده این نوع اینترنت، سرعت دانلود ارائه شده را بین 30 تا 60 مگابایت بر ثانیه اعلام می کنند که رقمی بسیار بالا می باشد و کاربران زیادی را نیز به خود جذب می کند.

۳- اینترنت ماهواره ای آنلاین دو طرفه (Two Way)

آخرین نوع اینترنت ماهواره ای که در این مطلب در رابطه با آن بحث خواهیم نمود، اینترنت ماهواره ای دو طرفه می باشد که برای راه اندازی آن نیاز به فراهم آوری ابزار و همچنین اخذ مجوزهای لازم می باشد. این نوع از اینترنت ماهواره ای ، معمولا برای استفاده های شخصی به کار نمی رود و بیشتر در دستگاه های دولتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. اینترنت ماهواره دو طرفه ، نیاز به دیش و LNB مخصوص داشته و برای استفاده از آن باید از مجوزهای لازم را از مراجع قانونی ذیربط، تهیه کرده باشید. در این نوع از اینترنت ماهواره ای ، نیازی به خط ADSL برای قسمت سند داده نمی باشد و هر دو بخش سند و ریسیو از طریق ماهواره انجام پذیر است.

استفاده از این نوع اینترنت، اگرچه از سرعت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود، اما از آنجا که برای راه اندازی آن، نیاز به تهیه ابزاری بسیار گران قیمت می باشد، چندان به صرفه نخواهد بود و معمولا به دلیل محدودیت های قانونی در این خصوص، در استفاده خانگی و شخصی، چندان کاربردی نمی باشد.

اینترنت ماهواره ای رایگان برای خاورمیانه در سال 2018

شرکت Quika اعلام کرده نخستین اینترنت ماهواره ای رایگان پرسرعت را برای ساکنان کشورهای در حال توسعه ارائه می کند. این خدمت در مرحله اول برای ساکنان کشورهای خاورمیانه و آفریقا عرضه می شود.

شرکت Quika به اپراتور ماهواره ای Talia تعلق دارد. این شرکت با هدف برطرف کردن نابرابری اقتصادی و اجتماعی اینترنت رایگان ماهواره ای را در کشورهای در حال توسعه ارائه می کند.

مدیر ارشد اجرای این شرکت اظهار داشت: به اعتقاد ما تمام جوامع و مناطقی که در آنها توازن وجود ندارد، از رشد فناوری و اقتصادی عقب می مانند؛ ما قصد داریم روی این شکاف دیجیتالی و اقتصادی پلی بزنیم. ۳.۹ میلیارد نفر (۵۳ درصد جمعیت جهان) هنوز به اینترنت دسترسی ندارند.

یک شرکت اینترنتی به نام Quika قصد دارد اینترنت ماهواره ای رایگان پرسرعت را در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ برای خاورمیانه و آفریقا فراهم کند اینترنت ماهواره ای پرسرعت در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ میلادی برای تمام افراد و کسب و کارهای مستقر در آفریقا و خاورمیانه به طور رایگان عرضه می شود. پس از این مرحله اینترنت مذکور برای کشورهای در حال توسعه دیگر عرضه می شود.

این شرکت با استفاده از ماهواره های مجموعه LEO و GEO اینترنت پرسرعت Ka-band فراهم می کند.

وعده داده شده است که این خدمات در کشورهای در حال توسعه که در آن نابرابری و فقدان و نقص زیرساخت‌ها(به خصوص در مناطق روستایی) دسترسی به اینترنت متداول را برای اکثر مواقع غیرممکن می‌سازد، سریع و با دسترسی وسیع فراهم شود.

این خدمات ابتدا در افغانستان، عراق و بسیاری از کشورهای آفریقایی راه‌اندازی خواهد شد، اما وعده دسترسی کشورهای بیشتری پس از آن وجود دارد.

استراتژی پشت این دسترسی بدون هزینه پیچیده نیست؛ “کوئیکا” در حال برنامه‌ریزی برای حمایت مالی از طرح رایگان خود از طریق خدمات پرداخت برای شرکت‌ها و ارائه دهندگان اینترنت است. همچنین، در حالی که خدمات رایگان خواهد بود، ممکن است مشتریان برای راه‌اندازی سخت افزارهای مورد نیاز هزینه‌ای پرداخت کنند.

دور از انتظار است که این کار آن طور که تبلیغ می‌شود، اجرایی شود. این موضوع بستگی به این دارد که مشتریان، شرکت‌های کافی که یارانه برای دسترسی آزاد در اختیار قرار می‌دهند، داشته باشند و ظرفیت نیز می‌تواند یک مسئله باشد.

اگر تعداد زیادی از کاربران وجود داشته باشد، ممکن است سرعت پایین بیاید و پرتاب ماهواره‌های اضافی همیشه سریع و آسان نیست. با این حال، اگر این وعده محقق شود، می‌تواند گامی بلند رو به جلو برای دموکراتیزه کردن دسترسی به اینترنت باشد.

گوگل در حال حاضر بالن‌های ارائه دهنده اینترنت آزاد را در برخی مناطق راه‌اندازی کرده است، اما تنها در یک مقیاس آزمایشی محدود است.

طرح “کوئیکا” می‌تواند اینترنت رایگان را در بسیاری از نقاط جهان فراهم کند.

آلن افراسیاب”، بنیانگذار و رئیس “کوئیکا” و مدیر عامل شرکت “Talia” توضیح داد: ما عدم توازن پیشرفت‌های تکنولوژیکی و اقتصادی را در جوامع و مناطق مختلف، رفع خواهیم کرد. کوئیکا کمک خواهد کرد که این شکاف دیجیتالی و اقتصادی از بین برود.

وی افزود: ۳٫۹ میلیارد نفر یعنی حدود ۵۳ درصد از جمعیت جهان هنوز دسترسی به اینترنت ندارند. اکثریت این افراد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و اغلب فقیر هستند. دلیل اصلی افرادی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند، نابرابری در درآمد و تحصیلات، همچنین فقدان زیرساخت‌ها، محتوای آنلاین مناسب و خدمات مرتبط با آن، به اضافه هزینه‌های بالای دسترسی و استفاده است.

وی می‌گوید: در حالی که ابتکارات متعددی برای دسترسی جوامع به اینترنت به اجرا گذاشته شده است، شمار قابل توجهی از مردم همچنان دسترسی ندارند. ما امیدواریم با “کوئیکا” سرعت اینترنت را در سراسر دنیا افزایش دهیم و جوامع را به سمت بهتر شدن سوق دهیم.

اینترنت رایگان “کوئیکا” توسط فعالیت‌های تجاری پشتیبانی خواهد شد. این سرویس برای همه افراد و کسب و کارها در دسترس است و در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ در اکثر کشورهای آفریقا و خاورمیانه و سپس کشورهای در حال توسعه دیگر در دسترس خواهد بود.

ماموریت “کوئیکا” این است که اینترنت را به صورت رایگان برای اتصال مردمی که دسترسی به آن ندارند، فراهم کرده و بر نابرابری‌های دیجیتال غلبه کند تا یک دنیای بهتر برای همه بسازد.

کوئیکا” با استفاده از پتانسیل بسیار زیاد، جوامع را از مزایای آموزشی، اقتصادی و اجتماعی متفاوتی که امکان اتصال آنلاین برای آنها فراهم می‌کند، برخوردار می‌کند.

تحلیل امنیتی پروژه اینترنت رایگان در ایران

شرکت Quika چیزی درباره ارایه اینترنت ماهواره‌ای در ایران اعلام نکرده است، چنانچه بخواهیم تاثیر این فناوری بر امنیت کشور و راه های برخورد مناسب با آن را بررسی نماییم، توجه به نکات زیر ضرورت دارد:

– در شرایط خاص و بحرانی که دولت اقدام به قطع یا فیلتر اینترنت می‌کند، ارتباط اینترنتی که این شرکت تامین می کنند نقش فیلتر شکن را داشته و اینترنت بدون محدودیت قابل بهره برداری خواهد بود.

– مهم ترین تهدید این شبکه، پدیده « گریز از درگاه‌های رسمی اینترنت » است. این پدیده وقتی به وجود می‌آید که ارتباطات در یک کشور با استفاده از ابزاری ارتباطی که در کنترل نیست، به برقراری ارتباط با خارج مرزهای داخلی بپردازند. با استفاده از شبکه لون، این امکان به وجود می آید که تمام ارتباطات تلفنی و اینترنتی از طریق این شبکه و بدون نظارت و کنترل انجام شود. این امر علاوه بر مشکلات اقتصادی که برای اپراتورهای مخابراتی و تامین کنندگان اینترنت بوجود می‌آورد، ممکن است برای امنیت هر کشوری تبعاتی را به دنبال داشته باشد.

– امکان دسترسی و شنود و ذخیره سازی اطلاعات حریم خصوصی مردم، حریم سازمانی و حاکمیتی کشورها توسط صاحبان این دست از فناوری ها

– امکان شنود و کنترل اطلاعات و ارتباطات اینترنتی توسط تمامی کشورهای که در مسیر این ماهواره قرار دارند.

– امکان ضبط و بهره برداری غیر مجاز از مکالمات و عکس برداری از فواصل نزدیکتر از ماهواره ها

– با ایجاد امکان مکالمه رایگان موجب ضرر و زیان های اقتصادی به اپراتورهای تلفن همراه و ثابت در کشورهای که از اینترنت ماهواره ای رایگان استفاده می کنند می شود.

توصیه ها و راه کارهای پیشنهادی 

به نظر می‌رسد با توجه به ابراز علاقه اپراتورهای و همچنین کاربران به استفاده رایگان از این فناوری می تواند باعث مشکلات و تبعات زیادی برای کشورمان شود در این صورت به منظور کاهش تبعات خاص اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بهره برداری فراگیر از این دسته از پروژه ها تدابیر زیر را می‌توان اندیشید:

– با ایجاد و توسعه فناوری های مشابه بومی امکان دسترسی برای مناطق محروم و کم برخوردار داخلی به منظور استفاده از اینترنت رایگان و کنترل شده فراهم گردد.

– اقداماتی در جهت تدوین و تصویب مقررات جدید در رابطه با خلاء‌های قانونی در داخل کشور و در مجامع بین المللی انجام شود.

– برای جلوگیری از بهره برداری از هم گسسته عمومی از اینترنت رایگان خارجی باید کیفیت ، خدمات مربوطه و تعرفه اینترنت در داخل بهبود یابند. در این رابطه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که سرعت و کیفیت را بالا برده و موجب کاهش شدید تعرفه اینترنت داخلی ‌شود باید به عنوان یکی از اقدامات ضروری در دستور کار وزارتخانه های مرتبط قرار گیرد.

– فیلترینگ اینترنت باید به صورت هدفمند و با الگوی مشخص بهینه گردد تا موجب ایجاد انگیزه های کاذب برای استفاده از اینترنت های غیر بومی نگردد.

– سرویس های مشابه و جذاب دنیا به صورت بومی ارائه گردند.

– خدمات اینترنتی بومی و به صورت رایگان توسعه داده شود. تا افراد به دلیل هزینه بالا یا نداشتن گوشی هوشمند، جذب اینگونه خدمات اینترنتی نشوند. برای این منظور و به عنوان شروع توزیع اینترنت رایگان، می توان برخی خدمات از جمله پرداخت قبوض، ارتباط اورژانسی با مراکز بهداری ، سرویس دهی های بانکی ، درخواست های حمل و نقل و… را در اینترنت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داد.

– مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه ها از اینترنت رایگان یا کم هزینه برخوردار شوند.

– توسعه و توزیع شبکه های صدا و سیمای ملی در اینترنت به صورت رایگان.

حرف پایانی ...

باید بدانیم که کشور استعمارگر آمریکا که کینه ای قدیمی از ایران و ملتمان دارد و دائماً با تحریم، ایجاد جنگ، ترور دانشمندان ایرانی، ایجاد ناامنی در مرزهای کشور و ... در تفکر ضربه زدن به کشورمان است چگونه به فکر پیشرفت کشورهای جهان سوم مانند ایران که اکثراً هم مسلمان هستند افتاده است و چه نقش ای برای کشورمان دارد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۳۸
انتشار یافته: ۶۲
واقعا فکر میکنید اگر این اینترنت ارائه بشه مردم ما استفاده نمیکنن؟؟؟؟؟؟ حالا اگر این اینترنت تو سویس ارائه بشه مردم استفاده می کنن؟؟؟؟ مشکل رو باید اساسی حل کرد و تا اعتماد مردم برگرده..
مگر آمریکا یه کاری برامون بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
آره والا
امیدوارم ما را از دست اینترنت با سرعت کم و فیلتر ایران نجات دهند
ممنونننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن باز بگین مرگ بر امریکا
خدا خیرشون بده. بی صبرانه منتظریم این اینترنت عرضه بشه تا از شر سرعت پایین و فیلترینگ برای همیشه خلاص بشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
فیلترینگ رو گل گفتی عالی
اصلا توی باغ همسایه تشریف دارید
انشالله تعالی
یا خود خدا
نذر کردم بیاد منم 60 نفر فقیرو سیر بکنم
بااین اوضاع آمریکا راس راستکی میخواهد به جهان حکومت کند ؟؟؟!
انشاالله. به امید نابودی کامل گرانفروشان
هرچی که میخواد باشه،واسه افرادی مثل ما که نه سیاسی هستیم و نه کارای امنیتی و ضد امنیتی انجام میدیم،خیلیم خوبه!! تا وقتی که مملکتمون سایتایی مثل توئیتر و فیسبوک رو دشمن میدونه و برانداز،مردم از این سیستم شدیدا استقبال خواهند کرد!
چه نقشه ای برای کشورمان دارد؟
اشكال نداره بذار جاسوسي كنند تو ايران هم جاسوسي ميكنند چه حالي به فرق ما داره؟
ترس از تکنولوژی چیزی را درمان نخواهد کرد، وقتی از پیشرفت همسایه می ترسی، تقصیر و مشکل از خود تو است،
با تمامی بد بینی هایی که از خودت نشان دادی به این نکته اشاره نکردی که قشر کم درامد نیز به اینترنت سریع دسترسی خواهند داشت و این تکنولوژی چه پیشرفتی در زندگی آنها ایجاد خواهد کرد.
اینترنت فعلی ایران بسیار بی کیفیت ، گران و انحصاری است، به نظر من فارغ از تهیه کننده اصلی و مسئول، هر چیزی که باعث رفع انحصار و ایجاد فضای رقابتی به منظور ارایه خدمات با کیفیت بهتر شود جای تشکر و تشویق دارد.
اینترنت رایگان بدهند ما هیچ اطلاعاتی برای سواستفاده نداریم. هر کاری خواستند با اطلاعات ما انجام دهند. ما پول نداریم برای اینترنت بدهیم!!
حرف پایانی رو زد که تو دردسر نیفته
بهترین خبر بود
بله با همه اين قسمته
حرف پاياني ...
شما موافقم اما خدايش اگر اين طرح ها از طرف دشمن نبود شما به هم وطنانتان اينترنت ارزانتر متنوع تر با كيفيت تر و با سرعت بالاتر را ميداديد؟؟؟؟؟؟؟؟
عدو شده سبب خير و الا شما ها هم خير اين ملت را انطور كه شايسته است نمي خواهيد.
اگر این سیستمهای مجازی ارزان ومجانی در دنیا وجود نداشت دولت چه هزینه های از مردم میگرفت.
تابی جون چیزی که گفتی یعنی درحال حاضر تمام ارتباطات تلفنی و ایمیل ها و ارتباطات اینترنتی ما در رصد کامل هست یعنی حریم شخصی ما به بهانه امنیت شکسته شده یعنی چیزی که در آلمان جرم محسوب میشه
پس حقوق شهروندی چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
تازه فهمیدی ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
فیسبوک رو بگو
تنها راه مقابله شنیدن صدای مردم و تامین خواسته های اولیه انسانی است
تابناک جان قسمت " توصیه ها و راهکارهای پیشنهادی" رو خوب اومدی.. ولی تنها راهکاری که دولت مردان دارن بهش فکر میکنند اینه که دستگاههای پارازیت انداز قوی از کجا گیر بیارن که اینترنت ماهواره ای رو قطع کنن تا مردم نتونن استفاده کنن!!
جالبه
یه نقشه ی گوگل مپ افلاین از تهران اجازه نمیدن داشته باشیم بعد به فکر اینن که در جهت ایجاد چی و چی به ما اینترنت رایگان برسوونن
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
رایگان بدن ... اشکال نداره اگر من چیزی برای جاسوسی کردن دارم اشکال نداره بزار جاسوسی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
بخدا اینقدر سایت ها رو فیلتر کردن بیان کلی حاسوسی هم بکنن برام مهم نیست البته برای فقط خودم مهم نیست
قصه ی همیشگی مقاومت تاریخی ما ایرانیا در برابر فناوری: از رادیو و تلوزیون تا ویدیو و ماهواره. حالا هم جبهه بندی در برابر اینترنت.
و تاریخ این را بما میاموزد که هیچ کس از تاریخ نیاموخت.
از همین الان معلومه که راه حل برای مقابله با این اینترنت رایگان چیه.
ارسال پارازیتهای بسیار شدید در حد تبدیل کردن کل کشور به یک مایکروفر بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
دیگه لازم نیست ماکروفر بخریم :) البته شوخی میکنم
اگر سرعت اینترنت بالا بره و بهبود پیدا کنده و هزینه اینترنت پایین باشد کسی دنبال اینترنت غیر ایرانی نمی رود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
فیلتر یوتیوب و کلی سایت دیگه رو بردارن بله کسی به فکر اینترنت غیرایرانی نمی افته
این طرح واسه ایران نیست و حتی اسمی از ایران توش برده نشده. شما چرا به خودتون میگیرید و میترسید؟؟؟
شما به فکر فیلتر کردن آن باشید!؟!؟
این میاد رو gsm بخواین قطعش کنید باید کل موبایلها رو غیر فعال کنید که امکانش نیست
برای عراق و افغانستان هم هست
دم های کابلی و خطوط DSL نسبت به اينترنت ماهواره ای دارای سرعت بمراتب بيشتری در رابطه با دريافت اطلاعات می باشند. سرعت اينترنت ماهواره ای ده برابر سرعت يک مودم معمولی است.

این یعنی چی؟
میشه بیشتر توضیح بدین؟!
هنوز نيامده كك به تنبان شما افتاده ؟
نمیشه همه چیز را با بگیر و ببند تحت کنترل در آورد قابل توجه کسانی که از خطرات دنیای مجازی صحبت میکنند و افکار عقب افتاده دارند
آره همه بد هستن، اَخ هستن ، جیزن ....
فقط شما خوبین
دست و جیغ و هوراااااااااا
بخواهید یا نخواهید تکنولوژی در دنیا بشدت در حال پیشرفت است و نمی توان با ابزارهای حاکمیتی جلوی حرکت آن را گرفت.
خاطرم هست زمانی که بحث ممنوعیت استفاده از ماهواره شخصی در هر محفلی مطرح بود (حدودا 25 سال قبل) صحبت از پروژه راه اندازی ماهواره های بدون دیش خیلی ها رو نگران و خیلی ها رو مشعوف کرده بود. پروژه ای که مانند هارپ چون بد فهمیده شده بود دستمایه برداشت های فکاهی شده بود. راستش همونطوری که خبر ممنوعیت ویدئو در گذشته نه چندان دور، امروز ما رو به خنده میندازه، حتی عملی بودن این پروژه و اجرایی شدنش در اینده نزدیک هم پیشرفت ساده ای در دنیای تکنولوژی محسوب میشه. بهتره خودمون با برنامه ریزی درست از پیشرفت جهانی فناوری عقب نمونیم.
ما که مشتاقانه منتظریم ...
اگر چه من هم بهش معتقدم اما سه خط آخر چقدر مصنوعی بود. انگار از ترس هیات نظارت نوشته بودید. (-:
من که سالهاست تحت شنودم ترجیح میدم بیگانه های بس دور و نا آشنا ازم شنود کنند
خدا کنه نیاد ، در این صورت آنقدر شدت پارازیت را زیاد میکنن که همین چند نفری که سرطان نگرفته اند را سرطانی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
دوست عزیز اگه بخوان روی همچین فرکانس بالایی پارازیت بندازن اولین نفری که میسوزه از شدت گرما خود اون اوپراتور هست
خدا پدر و مادر شان را بیامرزاد منتظریم
اون پیشنهادات آخری، دقیقا داره میگه که کشور رو تبدیل به کره شمالی بکنید. خیال همه راحت میشه. مخصوصا اون اختلاس گران و بقیه ای که از شفافیت اطلاعات به شدت هراس دارند.
بیشتر شبیه جوکه .. نهادهای امنیتی میتونن براحتی با استفاده از فرکانس یاب ها ، تجهیزات مربوطه رو کشف کنن و استفاده کننده از این تجهیزات رو بیچاره کنن ..
سالهاست که تجهیزات اینترنت ماهواره ای دوطرفه در ایران وجود داره ولی کسی جرات استفاده از اون هارو نداره چون اگه بگیرنش حسابش با کرام الکاتبینه
فقط در یک صورت امکان موفقیت چنین طرح هایی وجود داره و اونم اینه که این امکان از طریق گوشی های هوشمند یا تجهیزات بسیار ارزانقیمت مشابه گوشی هوشمند فراهم بشه تا میلیون ها نفر بتونن خریداری کنن و دیگه نهادهای امنیتی نتونن با خیل عظیم میلیونی استفاده کننده از این تجهیزات برخورد کنن .. اونوقته که رو به پارازیت میارن و پارازیت اینترنت ماهواره ای هم به پارازیت ماهواره های تلویزیونی اضافه میشه و سلامتی مردم بیشتر به خطر میوفته

به هر حال گویا ملت ایران باید همچنان شاهد گرانفروشی و کم فروشی اینترنت باشن و آرزوی داشتن اینترنت باکیفیت و ارزان رو به گور ببرن چون مدیران محترم شرکت های مربوطه دولتی و خصولتی و خصوصی ، صدها و هزاران میلیارد تومان در سال بابت فروش کیلویی اینترنت از ملت پول میگیرن و بعیده که از چنین درآمد سرشار و بی دردسری بگذرن

هر مگابیت اینترنت نامحدود لب مرز تقریبا ۲۵ هزارتومان (البته به گفته مدیران زیرساخت)
سقف درآمد حاصل از هر مگابیت اینترنت در محل مصرف کننده : بالای ۴۰۰ هزار تومان در ماه !!!!

۱۰۲۴ / ۸ : ۱۲۸ کیلوبایت در ثانیه
۱۲۸ در ۳۶۰۰ در ۲۴ در ۳۰ تقسیم بر ۱۰۲۴ تقسیم بر ۱۰۲۴ : ۳۱۶ گیگابایت در ماه سقف گیگ دریافتی از هر مگابیت اینترنت در ماه برای خرده فروشی
اگه با تخفیف ویژه و بطور متوسط، قیمت هر گیگ خرده فروشی رو ۱۵۰۰ تومان در نظر بگیریم به عدد عجیب و غریب ۴۷۴ هزار تومان میرسیم !!!

۲۵ هزار تومان کجا و ۴۷۴ هزار تومان کجا ... یعنی ۱۸ برابر !!!

چنین گران فروشی در تاریخ بشر بی سابقه س
پاسخ ها
متخصص it
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
اولا توهین به مردم ایران نکن خارجی
دوما کسی که این سرویس ارائه می دهد امنیت استفاده کننده اش هم تامین می کند.
وای ... نه! دوباره پارازیت های وحشتناک! دوباره بیماری های عجیب و غریب!
شما نگران نباش.. فقط بفهم هر چه قدر جلوی فضای ازاد رو بگیری بیشتر به سقوط نزدیک میشی....
نترس هر تکنولوژی ضد ان هم به وجود میاد
حتمااا ازش استفاده خواهیم کرد توی تابناک فکردی با پیش بینی کردن این مسله و یه مقاله چرتو پرت نوشتن در مورد امنیت پایینش میتونی مردم رو مجاب کنی ازش استفاده نکنند ؟ مگه همین اینترنتی که الان ما استفاد میکنیم میدونیم امنیتش چقدر هست و یا چه کسانی به اطلاعاتی از ما دسترسی دارند /؟ پس کور خوندی مشتی
ای جان دیگه پول یا مفت نمی دیم دمشون گرم حالا بیا هزینه کنین و فیلترینگ انجام بدید خخخخخخ
پارازيت براي حفظ حريم خصوصي ،سلامتي مهم نيست
مگه اطلاعات حریم خصوصی ما چیست که دولت خودمان باید از همه آن اطلاع داشته باشد ولی سایر کشورها نباید آنرا داشته باشند . اگر حریم خصوصی است که دولت هم حق شنود آن را ندارد اگر خصوصی نیست که بهتر است که همه اطلاع داشته باشند . چهار تا عکس که توی گوشی همه ما هست که اطلاعات محرمانه نیست . از خود غربیها گرفته ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
یعنی اطلاعات خصوصی خانوادت همسایت بفهمه برات اهمیت نداره فوق غرب زده شدی
بى عدالتيهايى که ظرف ۴۰ سال گذشته بعدازانقلاب انباشته شدەزمينه را براى نفوذ دشمن مهيا کردە و هنوزهم که مديران عاجزازحل معضلات و شاهد رشد فساد در جامعه ميباشيم ديگر احتياج چندانى به دخالت امريکا نيست .
خیلی جالبه که مثل خودرو که مردم ایران هیچ حقی در انتخاب و بهبود کیفیت آن ندارند.دیگر نمی شود اینترنت بی کیفیت و گران داخلی بر مردم تحمیل کرد.
"اما هدف اصلی این شرکت دسترسی بدون محدودیت به اطلاعات کاربران و جاسوسی از آن ها می باشد."
پیشنهاد می شود استفاده از این مورد را هم ممنوع اعلام کنند تا مثل ویدئو و ماهواره ، همه به طور مخفیانه و غیرقانونی از آن استفاده کننده .
این ادعا که ایجاد یک شبکه جهانی رایگان که همه می توانند از آن استفاده کنند یک مشکل امنیتی است ، بییش از اینکه مضحک باشد تاسف برانگیز است ،
این بستر مثل بازار آزاد است ، چرا خود را از پیش بازنده جنگ رسانه ای می کنید ،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان