بازدید 7320

پاسخ سرداران سپاه به وزیر خارجه ترامپ

کد خبر: ۷۶۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 25 January 2018

جمهوری اسلامی ایران مادامی که سوریه نیاز داشته باشد و تا وقتی که جرثومه‌های فسادی مثل باقیمانده‌های داعش - که البته به هیچ عنوان مثل گذشته سازماندهی شده نیستند - در سوریه باشند، در این کشور به درخواست دولت قانونی سوریه باقی می‌ماند.

به گزارش میزان، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که چهارشنبه گذشته در اندیشکده «هوور» دانشگاه استنفورد کالیفرنیا، سخنرانی می‌کرد، راهبرد آینده آمریکا در سوریه را بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه «دولت ترامپ، اشتباه دولت اوباما در عراق را تکرار نخواهد کرد و قصدی برای خروج سریع از سوریه ندارد»، تاکید کرد: خروج آمریکا از سوریه به ایران امکان می‌دهد موقعیتش را در این کشور مستحکم کند.

این اظهارات تیلرسون با واکنش‌ دستگاه دیپلماسی و شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

سردار «اسماعیل کوثری» جانشین قرارگاه ثارالله سپاه، سردار «رسول سنایی‌راد» معاون سیاسی سپاه و سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سابق سپاه، نظرات خود را در خصوص اظهارات وزیر خارجه بیان کردند.

مادامی که سوریه نیاز داشته باشد آنجا می‌مانیم

سردار «اسماعیل کوثری» با بیان اینکه آمریکایی ها در چند دهه گذشته پس از جنگ جهانی دوم، همواره بر منطق «فشار» و «اسلحه» عمل کرده اند، گفت: آمریکا نباید خیال کند که هنوز دوران بعد از جنگ جهانی دوم است و آنها می‌توانند به راحتی جایی را اشغال کنند و ملت ها هم نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت باشند.

وی افزود: وقتی آمریکایی‌ها دیدند که پس از حضور چندساله در عراق، سرانجام مجبور به فرار از این کشور شدند، جنگهای نیابتی را در منطقه راه انداختند.جنگ‌های نیابتی که آمریکا در منطقه به راه انداخت، صرفا برای تجزیه سوریه و عراق و تضعیف آنها بود تا اسرائیل با خیال آسوده به حیات سیاسی‌اش ادامه دهد.

وی تاکید کرد: سوریه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی که «حافظ اسد» مسند امور این کشور را در دست داشت تا به امروز، همواره با جمهوری اسلامی ایران دوست و همسو بوده است و بر همین مبنا هنگامی که سوریه درگیر جنگ نیابتی شد، آنها از ما درخواست کمک کردند و ما نیز درخواست آنها را اجابت کردیم.

سردار کوثری در ادامه با بیان اینکه هدف ابتدایی آمریکا از ایجاد جنگ‌های نیابتی در منطقه، بروز درگیری میان شیعه و سنی بود، گفت: محور مقاومت در این زمینه شکست سنگینی را به آمریکا وارد کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مادامی که سوریه نیاز داشته باشد و تا وقتی که جرثومه‌های فسادی مثل باقیمانده‌های داعش - که البته به هیچ عنوان مثل گذشته سازماندهی شده نیستند - در سوریه باشند، در این کشور به درخواست دولت قانونی سوریه باقی می‌ماند.

کمک‌های آمریکا به داعش را از یاد نمی‌بریم

سردار «رسول سنایی‌راد» با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها، آمریکا و آل‌سعود از اتفاقاتی که در سوریه رخ داده به وحشت افتاده‌اند چراکه تمام سرمایه‌گذاری‌های چند سال اخیر خود در این کشور را بر باد رفته می‌بینند، گفت: جمهوری اسلامی ایران بخشی از منطقه است درحالیکه آمریکا، بخش عمده‌ای از مسائل منطقه است.

وی با بیان اینکه ما از یاد نمی‌بریم که در طول این چند سال بحران سوریه، هر گاه گروهک‌های تروریستی نظیر داعش در تنگنا قرار می‌گرفتند، آمریکایی‌ها به کمک آنها می‌آمدند، افزود: کمک آمریکایی‌ها به داعش یا از طریق ارسال تجهیزات برای آنها بود یا از طریق بمباران مواضع محور مقاومت که البته آمریکایی‌ها مدتی بعد از بمباران، آن را اقدامی اشتباهی قلمداد می‌کردند.

معاون سیاسی سپاه در ادامه با بیان اینکه نقش محوری آمریکا در ایجاد ناامنی، توسعه تروریسم و تولید شرارت در منطقه، انکارناپذیر است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران که در مبارزه با شرارت‌های منطقه‌ای به یک نظام سیاسی عضو سازمان ملل متحد کمک کرده، امروز از ناحیه آمریکا مورد سوال قرار می‌گیرد و این از عجایب روزگار است.

نفوذ ایران در سوریه

سردار «یدالله جوانی» با بیان اینکه مردم و حاکمیت ملی در سوریه قطعا تکلیف ماندن آمریکایی‌ها در خاک کشورشان را مشخص می‌کنند، گفت: ماندن آمریکایی‌ها در خاک سوریه، خسارات فراوانی را برای آنها به جای می‌گذارد چراکه هم حاکمیت و دولت سوریه و هم مردم این کشور، این حضور آمریکایی‌ها در خاک کشورشان را اشغال‌گرایانه می‌دانند.

معاون سیاسی سابق سپاه با بیان اینکه ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر مبارزه با تروریست‌ها در سوریه، ادعایی مضحک و خنده‌دار است، افزود: رئیس جمهور فعلی آمریکا اعلام کرد که داعش توسط آمریکا به وجود آمده و همین حرف موید آن است که پشت صحنه تمامی فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی، آمریکایی‌ها قرار دارند.

سردار جوانی با یادآوری این صحبت وزیر خارجه آمریکا در هفته گذشته که گفته بود «یکی از دلایل باقی ماندن نظامیان آمریکایی در سوریه، جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی ایران است»، گفت: آنها هنوز نمی‌دانند جنس نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و کشورهای پیرامونی، اساسا با آن نفوذی که آمریکایی‌ها سالیان سال در برخی نقاط جهان داشتند، متفاوت است.

معاون سیاسی سابق سپاه با بیان اینکه امروز نفوذ جمهوری اسلامی ایران در سوریه به معنای همراهی ما با ملت سوریه است، تاکید کرد: نفوذ جمهوری اسلامی ایران اساسا به گونه‌ای نیست که آمریکایی‌ها بخواهند با حضور اشغالگرایانه در سوریه، مقابل آن بایستند. این همان نگاه و ادعایی است که سعودی ها در یمن داشتند؛ آنها به این دلیل که می‌خواستند جلوی نفوذ ایران در یمن را بگیرند، جنگ را بر یمن تحمیل کردند اما امروز ملت یمن را در مقابل خودشان می‌بینند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر