بازدید 4916
شاخص آسیا بدون تغییر بود

دلار سقوط کرد و طلا درخشید

شاخص بورس کشورهای آسیایی بدون تغییر شروع بکار کرد؛ اما دلار در برابر ارزهای اصلی زمین خورد؛ در حالی‌که طلا به رکورد بالاترین قیمت خود در یک سال و نیم اخیر رسید.
کد خبر: ۷۶۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 25 January 2018

شاخص بورس کشورهای آسیایی بدون تغییر شروع بکار کرد؛ اما دلار در برابر ارزهای اصلی زمین خورد؛ در حالی‌که طلا به رکورد بالاترین قیمت خود در یک سال و نیم اخیر رسید.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه بدون تغییر بود؛ این در حالی است که نگرانی ها در مورد موضع در پیش گرفتن سیاست حمایتی از سوی دولت دونالد ترامپ بر روی بازارهای مالی سایه انداخته و در هفته جاری میلادی دولت آمریکا تعرفه سنگینی را بر روی واردات ماشین لباسشویی و پنل های خورشیدی وضع کرده است.

همچنین به دنبال اظهارات استیون مانچینی وزیر خزانه دارایی آمریکا که دلار ضعیف تر برای آمریکا از این منظر که تجارت و فرصت ها ی بیشتری را به همراه دارد، بهتر است، شاخص آن را به تکاپو انداخت. در آسیا میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن تقریبا بدون تغییر بود؛ در حالی‌که شاخص بورس این منطقه برای ۹ جلسه متوالی به بیشترین سطح خود رسیده بود.

شاخص بورس نیکی ژاپن به دنبال کاهش ارزش دلار در برابر ین ۹ دهم درصد کاهش داشت. البته میانگین شاخص بورس های جهان به دلیل خوش بینی از رشد درآمد شرکت ها و بهبود اقتصاد جهانی  ۶.۵ درصد جهش زده و در ماه جاری میلادی فقط ۲ روز روند نزولی داشته اند.
برآوردها نشان می دهد که سرعت رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی بیشترین ضرب آهنگ را از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد خواهد داشت.  

در بازار جهانی ارز، شاخص دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با رسیدن به ۸۸.۹۴۶ به کمترین سطح خود در ۳ سال اخیر رسید؛ اما یورو با روند صعودی به ۱.۲۴۳۹ دلار رسید. هر دلار به ۱۰۸.۹۲ ین رسید که کمترین رقم از اواسط دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی برای دلار در برابر پول ژاپن محسوب می شود.

هر دلار به ۶.۳۲۸۰ یوآن رسید که حاکی از رشد ۵ دهم درصدی پول چین در برابر دلار است و بیشترین روند صعودی یوآن از نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد در برابر دلار محسوب می شود و از ابتدای سال جاری میلادی هم ۲.۷ درصد یوآن رشد کرده است.

قیمت منطقه ای طلا هم با رسیدن به یکهزار و ۳۶۳ دلار و ۲ سنت در هر اونس به بیشترین رقم در یکسال و نیم اخیر رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر