بازدید 4487

ادعای فاکس نیوز درباره برنامه موشکی ایران

کد خبر: ۷۶۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 26 January 2018

شبکه فاکس نیوز در گزارشی ادعایی اعلام کرد که ایران از زمان حصول توافق هسته‌ای تاکنون 23 موشک آزمایش کرده است که 16 تای آن قابلیت هسته‌ای دارد.

به گزارش ایسنا، شبکه فاکس نیوز به گزارشی از بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها دست یافته است که مدعی است ایران از زمان حصول توافق هسته‌ای با گروه 1+5 در سال 2015 تاکنون برنامه موشک‌های بالستیک خود را دنبال کرده و حتی موشک‌هایی با قابلیت هسته‌ای آزمایش کرده است که به اعتقاد برخی از منتقدان نقض توافق هسته‌ای محسوب می‌شود.

گزارش بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها ادعا کرده که از میان موشک‌های بالستیکی که ایران در سال 2017 آزمایش کرده تنها چهار یا پنج موشک ممکن است دارای قابلیت هسته‌ای بوده باشند. ایران در سال 2016 نیز 10 یا 11 موشک آزمایش کرده که گفته می‌شود دارای قابلیت هسته‌ای بودند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که در آن توافق هسته‌ای مورد تایید قرار گرفته، تنها از ایران می‌خواهد از آزمایش موشک‌های بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، خودداری کند. این بدان معنی است که این قطعنامه و بالطبع توافق هسته‌ای مانع از ادامه توسعه برنامه موشکی ایران نمی‌شوند.

مقامات ایران همچنین تاکید دارند که موشک‌های کشورمان تنها برای دفاع از خاک ایران در برابر تهدیدات است و این موشک‌ها قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ندارند اما غرب و به ویژه آمریکا تلاش می‌کنند تا با طرح این ادعاها علیه تهران بر جمهوری اسلامی فشار بیاورند و به اهداف خود برای امتیاز گرفتن از ایران دست یابند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر