بازدید 3298

جهانگیری: عده‌ای کوچک ایران را کوچک می‌دانند

کد خبر: ۷۶۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 27 January 2018

جهانگیری گفت: این دولت، دولتی است که نسل جوان آن را به سرکار آورد بنابر این بیشترین تلاش را برای جوانان انجام داده است اما برخی چون کوچک هستند ایران را کوچک می دانند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در اختتامیه همایش مجمع ملی جوانان کشور افزود: اینکه مسئله جوان و جوانی برای جامعه ما از اولویت و اهمیت ویژه ای برخوردار است جای هیچ تردیدی نیست.

وی ادامه داد: همیشه جوان و جوانی موتور محرکه تغییر و تحول در جامعه است و جامعه ای که به آینده بهتر فکر می کند نیازمند تغییر و تحول است، بنابر این جمامع مختلف به جوانی و جوان خوشبین هستند و این فرصت بزرگی است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: در دین ما و فرهنگ و تمدن ایرانی و در انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل و رهبر معظم، وقتی مرور کنیم شاهد جایگاه بالای جوان و جوانی خواهیم بود.

وی افزود: باید به نقش محوری جوان و جوانی توجه کرد، ما باید به میزانی که می توانیم به پاسخگویی به نسل جوان عمل کنیم، مانع ایجاد نکنیم و نگرش منفی نداشته باشیم، در این شرایط می توانیم به رضایت نسل جوان کمک کنیم. هراندازه مانع ایجاد شود به اعتراض جوان و جامعه منجر می شود.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: امروز شاهد افزایش مطالبات هستیم اما توان دولت نیز اندک است و باید مراقب بود که بتوانیم انتظارات را در حد توان برآورده کنیم و اعتقاد داریم نباید بگذاریم حس نبود آینده خوب در نسل جوان ایجاد شود. نبود امید بزرگترین خطری است که جامعه را تهدید می کند.

جهانگیری تصریح کرد: در همین شیراز نسل های آینده کشور می توانند با سعدی و حافظ به دنیا اشاره کنند. این دولت را نسل جوان به کار آورد و بیشترین کارها را دولت برای جوانان انجام داده زیرا همگان دیدند که نسل جوان با انتظاراتی به صحنه آمد و دولت نیز برای رفع مشکلات جوانان حرکت می کند.

وی تاکید کرد: دولت فرصتی ایجاد کرده که جوانان هرلحظه بتوانند در پستی مشغول به کار شوند و تصویب شد که سن مدیریت کشور در پایان برنامه ششم حدود ۸ سال کم شود و ۳۰ درصد از زنان کشور در حوزه مدیریت کشور حاضر باشند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: مگر می شود دولتی به عقبه خود بی تفاوت باشد. ما در این راستا مکلف هستیم و در موضوع اشتغال نیز دولت تلاش فراوان کرده است، ۱۰ سال میزان اشتغال تولید شده کشور صفر بوده ولی طی ۳ سال گذشته سالی ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شده و طی ۶ ماه اول سال حدود ۷۹۰ هزار شغل ایجاد شده، هرچند که بیکار هم در کشور وجود دارد.

جهانگیری تاکید کرد: اقتصاد کشور باید بزرگ شود و بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی ورود کنند و یکی از بهترین راه های ایجاد شغل شرکت های دانش بنیان و اقتصاد فضای مجازی است و نباید کشور بزرگی مانند ایران از این فرصت بی بهره باشد.

وی تاکید کرد: اقتصاد متکی بر نفت تمام شده و کشورهایی موفق هستند که اقتصاد متکی بر مغز جوانان داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: دولت همه تلاش خود را می کند اما عده ای چون خودشان کوچک هستند، ایران را کوچک نشان می دهند و همین نسل جوانی که عده ای از آن ترسیده اند بزرگترین فرصت ایران است.

جهانگیری تاکید کرد: باید گفت و گوی ملی را بپذیریم، نگاه های سیاسی کنار برود و همه در کنار یکدیگر با وحدت و انسجام برای پیشرفت حرکت کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر