بازدید 28471

نیکی هیلی، پشت پرده اصرار ترامپ برای خروج از برجام را افشا کرد

تلاش برای متقاعد کردن اروپایی‌ها جهت رضایت به ایجاد یک ضمیمه برای توافق هسته‌ای یا در صورت امکان، مذاکره دوباره بر سر برنامه هسته‌ای ایران. تهدید ترامپ برای نقض آشکار توافق در صورت عدم اجابت این خواسته از سوی اروپا، یکی از موضوعات تنش بین آمریکا و کشورهای اروپایی طی هفته‌های اخیر بوده است.
کد خبر: ۷۶۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 30 January 2018

سید عبدالحسین طباطبایی نسب-در حالی ‌که به تازگی فشارهای تیم ترامپ برای بازبینی و تغییر برجام و توافق هسته‌ای افزایش یافته است، روز گذشته، نیکی هیلی، سفیر ایالات‌متحده از همه کشورها خواست، با کنار گذاشتن بحث توافق هسته‌ای ـ که از سوی ترامپ با بی‌میلی به اجرا درمی‌آید ـ تمرکز خود را بر فعالیت‌های موشکی و فعالیت‌های غیرهسته‌ای ایران ـ که به گفته او متخلفانه است ـ معطوف کنند.

به گزارش «تابناک»؛ تلاش‌های نیکی هیلی، که از مدتی پیش با نمایش قطعات موشکی ـ که به گفته او متعلق به حوثی‌ها بوده و ساخت ایران است ـ آغاز شد، اکنون پس از بیانیه ترامپ برای اولتیماتوم به اروپا و سنای آمریکا جهت وصله زدن به توافق هسته‌ای، شدت گرفته است. در حالی ‌که چشم‌انداز یک توافق مکمل و یا توافق مجدد بر سر برنامه هسته‌ای ایران، دور از ذهن و دسترس است، اکنون تیم ترامپ مشغول تهیه و تدوین قوانین و دستورالعمل‌های اجرایی و حقوقی هستند که در صورتی‌ که ایران به فعالیت‌های موشکی خود و همچنین برخی فعالیت‌های دیگر غیرهسته‌ای مورد انتقاد آمریکا ادامه دهد، تحریم‌های تعلیق شده، خودکار به حالت اول خود بازگردد.

با این ‌حال، تیم ترامپ، همه تلاش خود را در سوی دیگر ماجرا نیز انجام می‌دهد: تلاش برای متقاعد کردن اروپایی‌ها جهت رضایت به ایجاد یک ضمیمه برای توافق هسته‌ای یا در صورت امکان مذاکره دوباره راجع به برنامه هسته‌ای ایران. تهدید ترامپ برای نقض آشکار توافق در صورت عدم اجابت این خواسته از سوی اروپا، یکی از موضوعات تنش بین آمریکا و کشورهای اروپایی طی هفته‌های اخیر بوده است.

نیکی هیلی انگیزه اصلی آمریکا از فشار بر برجام را افشا کرد

از آن‌ سوی، روسیه و چین که خود از اعضای شورای امنیت و از امضاکنندگان توافق هسته‌ای هستند، هیچ تمایلی به‌ اضافه کردن شرط و شروط جدید به توافق هسته‌ای ندارند و از سوی دیگر، در مورد همه ادعاهای ترامپ در خصوص برنامه موشکی ایران و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت تشکیک کرده‌اند.

اما تلاش‌های شب گذشته نیکی هیلی در جمع سفرای برخی کشورها در سازمان ملل متحد، دو جنبه این موضوع را همزمان دنبال کرده است: آخرین فشارها بر اروپا در راستای متقاعد کردن آن‌ها به تن دادن به خواست ترامپ از یک‌ سو، و ایجاد شک و تردید در روسیه و چین در خصوص فعالیت‌های ایران از سوی دیگر.

نیکی هیلی به شکلی جالب‌ توجه در جمع سفیران سازمان ملل متحد بیان کرده است، تلاش جامع و عینی از سوی همه کشورهای جهان، که منجر به تنبیه و متوقف سازی فعالیت‌های موشکی ایران ـ که به ادعای او تخلف از قطعنامه‌های شورای امنیت است ـ منجر به آن خواهد شد که ترامپ متقاعد شود، ماندن در توافق فعلی هسته‌ای ارزشش را دارد.

وی گفته، به تازگی فرانسه ـ که خود از امضاکنندگان توافق هسته‌ای با ایران است ـ تنبیه و انتقاد از ایران به خاطر فعالیت‌های موشکی را در کلام آغاز کرده است.

وی پس از دیدار با سفیران برخی کشورها در سازمان ملل متحد بیان کرده: این کار جوابگوست. اکنون همه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر در مورد تخلفات ایران صحبتی نکنند، اگر موضوعات تخلف ایران را مورد اشاره قرار ندهند، ایالات‌متحده همه این بی‌توجهی‌ها و خود توافق هسته‌ای را شرم‌آور می‌داند.

نیکی هیلی که دوباره اقدام به نمایش برخی قطعات موشکی جمع‌آوری‌شده از عربستان سعودی کرده است، گفته، چینی‌ها با دقت این قطعات را نظاره و نت‌برداری کرده‌اند. از سوی دیگر، سؤال روس‌ها این بوده است که این موشک‌ها چطور به یمن رسیده است؟!

دیدار هیلی با سفیران کشورها بخش دیگری داشت که مربوط به دیدار از موزه هولوکاست و برنامه ناهار با ترامپ در کاخ سفید و گفت وگو در مورد موضوعاتی همچون سوریه و کره شمالی نیز بوده است.

اما به شکلی جالب‌توجه، می‌توان به‌ خوبی دریافت که دغدغه اصلی تیم ترامپ در خصوص فشار برای تغییر و یا مذاکره مجدد در توافق هسته‌ای، برنامه موشکی ایران است. تیم ترامپ و به ‌ویژه شخص هیلی، بارها اقدام به متهم‌سازی ایران در خصوص حمایت از تروریسم، بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه و صدور خشونت کرده‌اند؛ اما به شکلی جالب‌توجه این آخرین تلاش‌های آن‌ها قبل از خروج محتمل آمریکا از توافق هسته‌ای به ‌خوبی نشان می‌دهد، چه چیز دقیقاً در فعالیت‌های ایران موجب آزار تیم ترامپ شده: فعالیت‌های موشکی ایران.

گفته جالب هیلی، مبنی بر این‌که اگر کشورهای دنیا اقدام به فشار برای توقف برنامه موشکی ایران کنند، توافق هسته‌ای پابرجا خواهد بود، به ‌خوبی انگیزه‌ها از فشار بر برجام را نشان می‌دهد. شاید بتوان مختصر گفت که اکنون آمریکا برجام را گروگان گرفته است تا فعالیت‌های موشکی ایران را متوقف سازد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۳
سه شنبه 10 بهمن 1396 دلار درمسیرصعود قرارگرفته وبورس در مسیر سقوط ! شاخص کل ساعتی پیش به کانال 98000 واحد سقوط کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
من نمی دونم شماها الان دنبال چی هستید ؟ یعنی فکر می کنید با وجود برگشت تحریم ها و حتی احتمال حمله اسرائیل به بهانه غنی سازی می توانیم به خوبی و خوشی دور هم زندگی کنیم؟ وضعیت داخلی و نارضایتی های مردم رو نمی بینید ؟ الان خوندم حوثی ها باز به فرودگاه عربستان حمله کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
شاخص کل بورس در ادامه ریزش های روزهای اخیر و ازدست دادن کانال 98000 واحد امروز در آستانه سقوط به کانال 97000 واحد است حباب بزرگ بورس در حال تخلیه است و همه فروشنده اند
از اولش معلوم بود آخرش این میشه
اینا بیرون بیا نیستن و میخواستن به اینجا برسن
به نظرم ما هم باید بگیم سخنگوی دولت یا وزیر امور خارجه جلو یه بمب آمریکایی که عربستان میندازه توی یمن و هزارتا هم میشه گیر آورد کنفرانس خبری بذاره
پاسخ ها
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
بحث اینه که عربستان میگه به درخواست دولت قانونی یمن اینکار رو میکنه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
در پاسخ شادمهر ايران هم به درخواست دولت قانوني سوريه اونجاست
هیلی و ترامپ می دانند که اگر بتوانند جامعه جهانی را دوباره به بهانه موشکی علیه ایران به اجماع برسانند و ایران ان را بپذیرد بازی تمام است و می توانند هر خواست دیگری را به ایران تحمیل کنند.
برخی دوستان هیلی را عجوزه یا خوش خدمت و... می نامند. ولی باید گفت هیلی دیپلمات بسیار سخت کوشی است که برای ما دشمن ولی برای کشور و نظام سیاسی که در ان کار می کند ممارست بسیار دارد. این شاید اولین بار باشد که همگی سفرای 15 عضو شورای امنیت به واشینگتن دعوت می شوند. نشان می دهد که چه ممارست و برنامه عظیمی برای ایجاد اجماع دوباره در مورد ایران دارند. ولی دیپلماتهای ما چه می کنند؟ حداکثر با فرید ذکریا خبرنگار هندی سی ان ان مصاحبه می کنند که در امریکا نه تنها نفوذی ندارد بلکه خود سی ان ان به خاطر مصاحبه های بسیار ضد ترامپ و مواضع یکجانبه علیه ترامپ از نفوذ این شبکه به شدت کاسته شده است
خوب اصلا فرض کنید ایران مانند کره شمالی مجهز به موشک 13 هزار کیلومتری و... هم شد. انوقت تحریم هم می شویم. شاید بگویید خوب بشویم عوضش موشک داریم و امریکا از ما حساب می برد. ولی اشتباه می کنید. ایران کره شمالی نیست. کشوری که برای تامین دان مرغ تا علوقه دامش و تا قوت نیمی از مردمش به فروش نفت به همان غربیها نیاز داره نمی توان مانند کره شمالی اداره کرد. کره شمالی 24 میلیون جمییعت داره و تقریبا خود کفا کشاورزی است و 70 سال است که اصولا جامعه مصرفی نیست و نمی داند دنیا خارج چه جور جایی است و مدیران بسیار دو تابعیتی با دهها هزار ژن برتر که بین راه ایران و اروپا و امریکا ماندند ندارد. ولی اگر تحریم شویم همین نوعی خود شما مانند بهمن بر سر دولت اوار خواهید شد که پس یارانه و حقوق من کو!
ترامپ غلط کرده
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
بابا کشتیش ولش کن

ترامپ غلط کرده
چه حرفا
اونکه همش داره غلط میکنه منو تو ببین در قبالش چه غلطی میتونیم بکنیم
تابناک عزیز
جمله آخر لب مطلب است که منتقدان از اول هشدار میدادند و همان شد:
"اکنون آمریکا برجام را گروگان گرفته است تا فعالیت‌های موشکی ایران را متوقف سازد"
و متاسفانه چقدر هزینه دادیم تا متوجه شویم!
پس جایز نیست بیش از این وارد این جاده بن بست شویم
یعنی برجام اقتصاد کشور را خیلی وقت است گروگان گرفته و باید از دستش نجات دهیم
گروگان جدید موقوف!
خوب قبلا هم که اینو گفته بودن.در هسته ای اونقدر ناکارامد رفتار کردیم که همه دنیا حتی چین وروسیه را علیه خودمون کردیم.البته امروزسیاستمدارهامون با اونموقع فرق میکنن؟برای موشکی لطفا اجماع جهانی علیه خودمون درست نکنیم ومثل بقیه کشورها که صد برابر توان نظامیشون بیشتره اما سرشون بکار خودشونه وبدون تهدید بقیه هر روز توان نظامیشون رو تقویت میکنن عمل کنیم.ممنون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
این توصیه ها برای سیاستمداران عاقل که دنبال منافع مردمشون هستند جواب میده
خدا کند به عقل بعضی ها برسد؛ شخصی، گروهی یا کشوری هم پیدا شود که چند تا از بچه های آسیب دیده از بمباران سعودی ها با سلاح های آمریکایی را برای جهانیان در مجامع بین المللی نشان دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
درود بر وجدانت
چرا مختصر این خود گروگانگیری هست
متأسفانه فعلاً این شیطان بزرگ است که قدرتهای جهانی و منطقه ای را به بازی گرفته! ظاهراً حجم وسیع تبلیغات اغواگرانه این اهریمن پلید به قدری کشورهای بزرگ و متوسط را تحت تأثیر قرار داده که از رویارویی نظامی برای مقاصد دفاعی هم اجتناب می ورزند!گویی تصور می کنند ظالم خود بخود از بین می رود! بشریت نباید فلسفه مبارزه علیه ستم و ستمگران و برکات آن را در طول تاریخ فراموش نماید
از يمنيها بخواهيد تا از بمبها و سلاحهاي بكاررفته توسط عربستان مستند و مدارك ارائه كنند تا در سازمان ملل نمايش داده شود.
نگرانی عمده انها مجهز شدن حزب الله به درصدی ازاین تکنولوژی موشکی است که توازن قدرت وریسک سرمایه گذاری در ان منطقه را به هم بریزد
دلیل عجله فرانسه هم احتمالا همین موضوع است
با سلام من تعجحبم چرا دولتایران به حف های عربستان جواب حقوقی نمی دهد
جواب حقوقی
1- آیا دفاع از تمامیت ارضی کشور ها جزء حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل نیست و آیا یمن کشوری مستقل نیست چرا عربستان به این کشور حمله نموده است ؟
آیا دفاع از کشور وظیفه مردم و به هر طریق مممکن نیست ؟ آیا بافرض پرتاپ موشک بسوی عربستان دفاع از کشور محسوب نمی شود ؟ چرا آمریکا منطبق با کدام قانمون منشور سازمان ملل در امور کشور یمن دخالت می کند؟
3- چه کشوری در مرتبه اول بهحمله کننده است؟ آیا یمن ابتدا به یمن حمله کرد یا عربستان؟ آیا معنی تجاوز چیست مگر اینکه کشوری و فردی بدون مقدمه و بدون حمله و ابتدا به سکون بر فردی یا کشوری حمله کند تجاوزگر نیست ؟ مگر عربستان در ابتدا یمن رامورد حمله قرار نداده و با این تعریف و تعذریف تجاوز در حقو.ق بین الملل متجاوز است لذا قانون بین الملل هر نوع دفاع از کشور در برابر متجاوز را حق مشورع می داند لذا بالفرض حمله موشکی یمنی ها این حق دفاعع نه تنها اشکالی ندارد بلکه حق مشروع مردم یمن است
4 - مگر هر کشوری مسول دفاع از استقلال و تجاوز نیست مگر یمن و عربستان مستقل نیستند؟ این ادعای آمریکا نشان می دهد که عربستان را جز ایالت خود می داند و استقلال عربستان را مورد تردید قرار داده است که این خود نقض آشکار حقوق بین الملل است و دهها پرسش حقوقی که چرا دولت ایران از منظر حقوقی به موضوع نگاه نمی کند و از خود دفاع نمی کند.
سه شنبه 10 بهمن ساعت 11:30 تااین لحظه شاخص بورس 300واحد سقوط کرده و به کانال 98000 واحد واردشده
هیلی از راه رسید ، دست گوگوشو بسته ؛ تو بغل ترامپ نیکی هیلی نشسته!
پنجره را نبندین زمستون قشنگه ؛ نیکی هیلی وراج ، زیادی مشنگه!
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
هیلی از راه رسید
آفرین برایرانی ( 11:05) .ایده بسیارجالبی است .می توان از دیده بان حقوق بشر این درخواست راکرد.
سلام
از وزارت امور خارجه خواهشمندم نسبت به تهیه پیش نویس توافقنامه موشکی از الان اقدام کند شاید 18 ماه دیگر این متن بدرد بخورد! و مثل برجام ندیده و نخوانده و 20 دقیقه ای، امضا نشود.
با تشکر
باید دید تمایل دولت مردان ایران با توجه به عدم تمایل چین و روسیه چگونه است؟؟
حداقل وقتی از گروهی حمایت میکنیم و سلاح بهشون میدیم ارم و نشانه ها را از روش پاک کنیم یه دستگاه سنگ فرز خرجشه
چرا طوفان توییتری با عکس موشک آمریکایی و شلیک سعودی راه نمی ندازیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
چون توییتر اخه و فیلتره !
کامنتارو فراموش کردی؟
این که پشت پرده نیست خودشون دران صریح میگن
و به شکلی عجیب باز هم موفق خواهند شد. همانطور که توافق نامه به اون مهمی رو به تصمیم رییس جمهور آمریکا وابسته کردن به چه دلیلی الله اعلم.
شعار ها و جنجال سازي هاي بي مورد داخلي خوب بهانه به دست بهانه جويان مستكبر و ستيزه جو داده است و خواهد داد.گويي تكه هاي پازل خوب كنار هم چيده مي شوند برای ضربه زدن به ايران.
حالا هي مصلحت انديشي كنيد تا نتيجه اش را همگان ببيند.وگرنه بخدا امريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
خيلي هم مطمئن نباشيد که روسيه و چين همراه ما بمانند.
امیدوارم با دیپلماسی وزیر محترم خارجه شاهد گذر ایران از مانع جدید امریکا باشیم . و همچنین از همه مسئولین مربوط خواهشمندیم تحت هیچ شرایطی از مواضع به حق و قانونی موشکی عقب ننشینند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
وزیر محترم خارجه ؟
سه شنبه 10 بهمن دلار 4590 تومان .بورس امروزهم 500واحد سقوط کرد
اگر مسئولین و مدیران مملکت ما به راستی و با تمام توان و آنچه که به زبان می آوردند در عمل نشان میدادند مردم شریف ایران مثل کوه در مقابل استکبار می ایستادند متاسفانه ما همیشه چندین حرکت از حریف عقب هستیم و همیشه دشمن ابتکار عمل را بدست دارد . سیاست تا حدودی مثل بازی شطرنج است .
دنیا با موشک ارام نمیشه خود جنگهای خانمانسوز در دنیای عربی باید دوستانه تبدیل به صلح شوند وکشورهای غیر عرب هم از خدا بترسند وبه اتش دامن نزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
دفاع حق است سرت را از برف بیرون بیار
اگر ما تونیستیم پشت پرده اصرار بعضی از مسولین مملکتی رو در نفی برجام متوجه شیم اصرار ترامپ رو هم مبنی بر رد برجام می فهمیم ما باید اول از خودمون شروع کنیم
مذاکره بر سر برنامه موشکی اشتباه محض است!
عجب دنیایی شده... کسی حرفی از بمب و موشک های سعودی و آمریکایی نمیگوید... اما یه قوطی را به ناف ایران میبندند!
چقدر جالب توجه تو متن هست !
.بفرمایید لطفا روی موشک شعار ننویسند چون هیچ فایده ای برای افزایش برد ودقت ان ندارد.بفرمایید موشکهایی که دشمنان میهن بما منتسب میکنند لطفا روزنامه های داخلی فرمان شلیک انها به عربستان یا دبی را ندهند وبفرمایید لطفا کشورهای همسایه را مجاب کنید ایران به هیچکدام از انها هرگز حمله نخواهد کرد وبا وجود دشمنان قدرتمند هرگز دست به دشمن تراشی جدید نخواهد زد.لطفا علیه ایران اجماع جهانی ایجاد نکنید وعاقلانه رفتار کنید.ممنون
دقیقا همون بلایی که سر برزیل و آرژانتین آوردند دارند سر ایران می آورند و ما هم که برنامه ایی منسجم نداریم: 1. خلع سلاح اتمی و کلیه تاسیسات اتمی، 2. خلع سلاح موشکی و نظامی، 3. بحرانی کردن اقتصاد کشورهای مذکور 4. دادن وام های کلان با بهره های عجیب غریب و مقروض شدید کردن کشورهای یادشده 5. و نهایتا ایجاد مردابی از مشکلات و گرفتاریهای مختلف که همه پول و افتصادی کشورهای مذکور را بلعید و دیگر موارد که مفصل است.
جلو آمریکا اگر یک قدم عقب نشینی کنید، 10 قدم جلو می آید ولی اگر یک قدم جلو بروید یک قدم عقب خواهد نشست.
ما شعار "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" را سر می دهیم ولی کره شمالی عمل می کند!
آمریکا با برجام و بی برجام هر وقت بخواهد میتواند تحریم جدیدی علیه ایران اعمال کند. اما اینکه اجماع جهانی با ما باشد یا علیه ما مهم است. اروپا و عقلانی آمریکا نمی خواهند با لغو برجام، کره شمالی جدیدی خلق کنند و این برگه برنده ماست.
برجام و جنگ و درگیری رو کنار بگذارید
یکی بیاد برف توی خیابون ها رو پاک کنه
چهل سانت برف اومده کل کشور بهم ریخته ، حالا دنبال قاتل بروسلی نگردید
با این ترامپ باید شبیه کره شمالی رفتار کرد باید بدون سر و صدا برد و دقت موشک ها را بالا برد باید خاور میانه را برای اسراییل و عربستان نا امن کرد. اگر واقعا برنامه مذاکره برای موضوع دفاعی در دستور کار ایران باشد باید فاتحه کشور را خواند. پس مذاکره در کار نیسا آقای روحانی اینو من که به شما رای داده ام می گویم.
قابل توجه امثال آقایان شریعتمداری که بر طبل جنگ میکوبند. برادران اگر واقعا آرزوی شهادت دارید همچنان راه سوریه و یمن باز است . خواهشا بیدلیل مملکت را وارد جنگ جدید نکنید
خوب اصلا فرض کنید ایران مانند کره شمالی مجهز به موشک 13 هزار کیلومتری و... هم شد. انوقت تحریم هم می شویم. شاید بگویید خوب بشویم عوضش موشک داریم و امریکا از ما حساب می برد. ولی اشتباه می کنید.
زور منطق سرش میشه باید با زور زیرِ ُجلی جلوش ایستاد
احتمالا به نظر میرسد توسط داعش قطعات موشک عمل
نشده در موشک باران داعش در سوریه توسط ایران
به دست عربستان رسیده باشد
ای بابا ولا بلا مسئله توان موشکی یا اتمی نیست
یکسال بیشتره که در مورد موشک های ایران صحبت میکنند
اگر ترامپ و ایران بر سر مسایل موشکی ایران با تعیین شرایطی کنار بیایند و یا به یک توافق برسند ،و همه تحریمهای موجود را امریکا و اروپا بردارند و ملت ایران را از این همه فشارها آزاد کنند و بگذارند که مردم ایران از نظر اقتصادی راحتر نفس بکشند ارزش مذاکره دارد.
موشک برای جنگ نکردن است نه جنگ کردن وقتی بین گرگ ها می خوابی باید با چشم باز بخوابی
مذاکره اشکالی ندارد حتی برای صدمین بار هم که باشد،منتها در مذاکره باید زرنگ بود
هر کسی حتی نسبت به مذاکره مجدد در مورد برجام فکر کند به ملت بزرگ و شریف ایران خیانت میکند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر