بازدید 11215

پای لنگ تاکسی‌های آنلاین در روز‌های برف و یخبندان!

به رغم آنکه تاکسی‌های آنلاین مزایای زیادی برای عموم به ارمغان آورده‌اند، بارش برف ثابت کرد در شرایط حساس، تفاوتی با دیگر انواع تاکسی ندارند و حتی به جهاتی از تاکسی‌های سنتی ناکارآمدترند!
کد خبر: ۷۶۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 30 January 2018
به رغم آنکه تاکسی‌های آنلاین مزایای زیادی برای عموم به ارمغان آورده‌اند، بارش برف ثابت کرد در شرایط حساس تفاوتی با دیگر انواع تاکسی ندارند و حتی به جهاتی از تاکسی‌های سنتی ناکارآمدترند!

به گزارش «تابناک»؛ بارش برف سنگین در تهران و چند شهر دیگر در کنار همه اتفاقات پیش بینی شده و نشده‌ای که به دنبال داشت، محک جدی برای برخی کسب و کار‌های نوپا در کشورمان بود؛ برای آن دسته از کسب و کار‌هایی که در عرصه حمل و نقل فعالیت می‌کنند و شمارشان روزافزون است.

از حمل و نقل درون شهری گرفته تا پیک‌های موتوری آنلاین و حتی حمل و نقل برون شهری و ارسال بار و مرسوله، مدتی است که جامعه ایرانی با این نوع از کسب و کار‌ها آشنا شده و از قضا، اقبال زیادی هم به استفاده از این نوع خدمات نشان داده است، تا جایی که آوازه این خدمات آنلاین، بسیار فراتر از دایره خدمت رسانی شان ـ که محدود به شهر‌های بزرگ است ـ رفته است.

اتفاقی که البته ناشی از مزایای این خدمات نوپاست. از کاهش هزینه گرفته تا سود بیشتر شاغلان در این کسب و کار‌ها و از همه مهم تر، احیای رسوم مشتری مداری. اتفاقات مثبتی که همه در سایه یک سری کسب و کار اینترنتی پدیدار شده‌اند و کسب و کار‌های سنتی را تا حد زیادی به محاق رانده‌اند. این را می‌شود از رکود بازار امثال تاکسی تلفنی‌ها دریافت که حتی به برگزاری تجمعات مالکان این نوع کسب و کار‌های سنتی هم منجر شده است.

این در حالی است که پس از مدت‌ها خشک‌سالی و رخت بستن بارش‌های زمستانی از کشورمان، به تازگی شرایط جوی در بسیاری از شهر‌های کشورمان به مانند گذشته‌های نه چندان دور، سرد و همراه با بارش باران و برف شده و کسب و کار‌های نوپای حمل و نقل آنلاین، تجربه بسیار ناموفقی در اولین زمستانی که با آن مواجه شده اند به ثبت رسانده‌اند.

اتفاقی که استفاده کنندگان از این سامانه‌های حمل و نقل آنلاین را به شدت ناامید و مجابشان کرده که این کسب و کار‌های نوپا آنقدر هم که تصور می‌کردند، بی عیب و نقص نیست و شاید تکیه کردن به آن‌ها، نتایج شومی داشته باشد؛ نتایجی که برتری فاحش سامانه‌های حمل و نقل سنتی را در قیاس با انواع مدرن ترسیم می‌کند و حکایت از یک اشکال بسیار کلیدی در کسب و کار‌های حمل و نقل آنلاین دارد.

 
پای لنگ تاکسی‌های آنلاین در روز‌های برف و یخبندان!
اگر در روز‌های عادی بهترین گزینه برای حمل و نقل یا ارسال بسته، استفاده از تاکسی‌ها و پیک‌های آنلاین به نظر می‌رسد و حتی در روز‌های بارانی یا مواقعی که آلودگی هوا اوج می‌گیرد و محدودیت‌های ترافیکی افزایش می‌یابد، استفاده از این تاکسی‌ها سخت تر، اما باز تا حدودی مقرون به صرفه به نظر می‌رسد، در روز‌های برفی تقریبا بهتر است هرگز سراغ خدمات این شرکت‌های آنلاین نرویم و به جایش از تاکسی‌های گردشگری یا انواع تلفنی تاکسی یا حتی مسافرکش‌های شخصی، اتوبوس و... استفاده کنیم.

این در حالی است که در روز‌های برفی، نرخ کرایه تاکسی‌های آنلاین تا ۴۰ درصد افزایش یافته بود، اما این افزایش نیز رانندگان شاغل در این کسب و کار‌ها را مجاب نکرد تا روانه خیابان‌ها شده و جابجایی مسافران را عهده دار شوند؛ وضعیتی که مالکان این کسب و کار‌ها هیچ تدبیری برایش نیندیشیده و ندارند! گویی تنها در شرایط عادی است که شعار مشتری مداری سر می‌دهند و خود را خادم مردم معرفی می‌کنند و در روز‌های برفی و یخبندان، به مانند رانندگان ترجیح می‌دهند به استراحت مشغول شده و مشتریانشان را رها کنند!

اتفاقی که به مدد مدیریت ضعیف شرایط برفی در برخی شهر‌ها از جمله تهران، به خلق بحران ترافیکی منجر شده و در برخی عرصه ها، مثل جابجایی مسافران مابین فرودگاه بین المللی و شهر، اتفاقاتی دور از انتظار و غیرقابل باور رقم زده است. آنقدر عجیب که شنیده می‌شود، نرخ کرایه فرودگاه از حقوق حداقل قانون کار در کشورمان پیشی گرفته است.

وضعیتی که اگر نبودند تاکسی‌های آنلاین، می‌شد آن را ناشی از نقص تاکسی‌های گردشی یا مسیری یا تاکسی‌های ویژه فرودگاهی دانست و از مسئولان خواست با قصور ایشان برخورد کنند؛ اتفاقی مسبوق به سابقه که موجب می‌شد خدمت رسانی تاکسی‌ها در روز‌های برفی و یخبندان هم قطع نشده و رفت و آمد مسافران مختل نشود، اما در خصوص تاکسی‌های آنلاین این گونه نیست و همه چیز به خواست ایشان بستگی دارد، نه نیاز مسافران یا مشکلات جامعه!

اشکال بزرگی که باید رفع شود، اما حتی نمی‌دانیم مسئول رفع آن کیست؛ شرکت‌های نوپای تاکسی آنلاین یا امثال شهرداری، سازمان تاکسیرانی یا حتی امثال سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده؟ بحرانی که بی شک تاکسی‌های آنلاین در رقم خوردنش نقش پررنگی داشته‌اند، ولی ظاهرا مسئولیتی متوجه ایشان نخواهد شد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۹
هر چند زیاد ربطی به موضوع نداره ولی خواستم بگم افرین!! به به!! چه کشوری !!!عجب مدیریتی!!!بعبارتی شانس اوردیم برفهای قدیم قطع شده وخشکسالی اومده.یک برف اینطوری مسافرا رو سرگردان وحمل ونقل رو زمینگیر کرده.اینا همش بر میگرده به اون تعهد ها.وقتی ملاک تعهد باشه نه تخصص نتیجش میشه تهران.اگر زلزله یا برف یا بارون بیاد معلوم میشه این چند سال چه کردیم با کشورمون.کاش بعضیام استعفا بدن از این کشور وبزارن ایران ساخته بشه.
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید
ظاهرا نگارنده محترم در نظر نداشته که اینگونه خدمات از نصف هم کمتر کرایه میگرند و هیچگونه خدماتی در ازای سرویس دهی دریافت نمیکنند و حتی از کمترین حقی نیز برخوردار نیستند پس لطفا پایتان را از گلیمتان درازتر نکنید .
مثلا چیکار کنن راننده هارو مجبور کنن مسافر کشی کنند؟ خود شما حاضری بودی توی اون شرایط مسافر کشی کنی؟
آیا تاکسیها ی آنلاین باید خیابونها را پاک کنند ؟
خوب وقتی وضعیت خیابون مساعد نیست بدیهی است که آنان نیز توان کاری ندارند!
تاکسیهای آفلاین هم فقط دربست میرفتن !
سلام
باز هم مثل همیشه یک طرفه به قاضی رفتن!
نویسنده ی محترم! شما که از حقوق بر باد رفته ی مسافران نوشتی چند بار از حقوق بر باد رفته ی رانندگان نوشتی؟؟؟!
اگر مسافران در این چند روز اذیت شدند (نهایتا یک هفته) تا حالا از خودتون و یا از رانندگان پرسیده شد،چه مدته اذیت می شوند؟؟؟
تا زمانی که قانون نظارت بر عملکرد دو گروه وجود ندارد (راننده و مسافر) وضع به همین صورت ماندگار می باشد!
و فقط چون رسانه غالبا در اختیار مسافران می باشد(احتمالا نویسنده ی مقاله از مسافران می باشد) صدای رانندگان شنیده نمی شود و باعث انباشت مشکلات ،کینه ها و دوری هر چه بیشتر دو گروه از هم می شود!!!
آیا از خودتون پرسیدید تا حالا چی ارزان شده که هر روز نرخ تاکسی های اینترنتی پایین و پایین تر می آید؟؟؟ و یا آیا هر روز از ترافیک تهران و شهر های بزرگ کمتر می شود؟؟؟ نرخ لوازم یدکی و مصرفی خودرو ارزان شده؟؟؟
آیا از خودمون پرسیدیم اگر شرایط بی کاری در کشورمون به این صورت نبود آیا باز هم این شرکتها به این سرعت پیشرفت می کردند و مسافران می توانستند هر روز ارزانتر از روز قبل به مقصد برسند؟؟؟
نویسنده محترم اگر واقعا می خواهید صادقانه به این موضوع بپردازید و نه از نگاه یک مسافر که احتمالا از این ناراحت است که چرا نتوانسته در این چند روز ارزانتر از همیشه به مقصد برسد باید طرف دیگر معادله یعنی رانندگان را هم ببیند و بشنود.
کلا همه چی مشکل داره چون اکثرا در حد کارمند بی کفایت هستند که دری به تخته خورده بهشون میگن مدیر.والا یک سر و سامانی به ابن وضع میدادن.
نیست همه چی سرجاش بود
این ایراد نمیتونه به اسنپ وارد باشه. اون نمیتونه راننده هاش رو مجبور کنه که کار کنن؛ حالا توی هر شرایطی. مگه بیاد تهدیدشون کنه به تعلیق یا هر نوع جریمه که با اساسنامه شرکت در تناقضه. در شرایطی که کشور عملا تعطیل میشه در کوچکترین مواقع بحرانی، شما نمیتونید بیاید کل یه مجموعه رو زیر با همچین استدلالی زیر سوال ببرید. وقتی اساس کار ایراد داره این تقصیر اسنپ نیست. ضمن اینکه راننده های اسنپ اکثرا شغل دوم رانندگی دارند و حرفه ی اصلیشون نیست. من راننده اسنپ نیستم و بیطرف این نظر رو دادم.
نمیدونم نویسنده تازه به ایران تشریف آوردند یا نه، ولی سالهای قبل که تاکسی آنلاین نبود، باز هم وضعیت همین بود. خود من چندین بار توی این شب های برفی گیر کردم و میدیدم که از تاکسی خبری نبود و فقط سواری های گذری دلشون به حال مردم میسوخت و سوارشون میکردند و همون اداراتی که شما میگین نظارت دارن، هیچ کاری از دستشون بر نمیومد. الان هم تاکسی آنلاین و آفلاین چه فرقی دارند ؟ وقتی راننده بدلیل ریسک بالای تصادف یا بدلیل سرمای زیاد نمیخواد از خونش بیاد بیرون، چه فرقی داره که آنلاینه یا آفلاین ؟ البته اگه همین تاکسی های آنلاین آپشنی قرار بدن که مشتری بتونه خودش نرخ بیشتری پیشنهاد کنه، ممکنه کار کردن در این روزها وسوسه انگیزتر باشه و مشکل حل بشه. ولی مطمئن باشین با این نرخ های فوق العاده پایین، هیچ راننده ی عاقلی کار نمیکنه. چه تاکسی تلفنی، چه تاکسی بی سیم و چه تاکسی آنلاین.
من مسیری راکه همیشه با اسنپ کمتر از 20 تومان می دو روز بعد از برف وباران همان مسیر 29هزار500 تومان گرفتن.نه برفی ونه ترافیکی بود.خود راننده هم از این موضوع ناراحت شد.
بازم من در قیاس خیلی راضی ترم از آنلاین‌ها تا تاکسی زردها
تابناک جان چه ربطی داره. من خودم تپسی کار میکنم. شب بارش برف از کرج اومدم تهران اما وضعیت انقدر اسفناک بوود که تا فردا عصرش تو اتوبان گیر کردم. تو شرایطی که شهر از شدت بی مدیریتی گرفتار شده شما از تاکسی انلاین بیچاره انتظار شق القمر دارین؟ انصاف هم چیز خووبیه. برای هشت هزار تومن کرایه دو ساعت و چهل دقیقه توی ترافیک موندن منصفانس؟ در صورتی که همین تاکسی های تهران همون مسیر رو کمتر از ۳۰ تومن نمیرن؟
مشخصه نویسنده خودش رو جای راننده این گونه وسایل قرار نمیده ، من خودم هم راننده تاکسی آنلاین بودم و هم پیک موتوری ، توی روز برفی و یخبندان از پیک موتور آنلاین که نمیشه توقعی داشت چون با کوچکترین چاله و برآمدگی باید با انواع شکستگی دست و پنجه نرم کنند ، تاکسی ها آنلاین هم مسافر بر شخصی محسوب میشن و بقیه مواقع سال دارن خدماتی با حداقل قیمت ارائه میدن ، اگر چند مدت برید و کار کنید متوجه میشید چی میگم خب وقتی شما در آمد خوبی در روزهای عادی نداشته باشید سعی میکنید هزینه ها رو کم کنید . هزینه که میگم میشه یک تصادف ساده در روز یخبندان و ... پس موقعی که انقدر شرایط خوب نیست تا تاکسی های واقعی که شغل اصلیشونه بیان بیرون و سرویس دهی اتوبوس و مترو و ... با اختلال مواجه شده و حتی خودروهای شخصی ای که اومدن بیرون با مشکلات متعدد مواجه هستن چطور توقع دارید تاکسی های آنلاین بیان بیرون؟ اونم برای 40 درصد بیشتر هیچی ، یعنی با همون 40 درصد اضافه تازه کرایه رسیده بود به چیزی که آژانس ها از مسافرها میگیرن . لطفا منصف باشید .
من هوب نفهمیدم چی شد!
بسمه تعالی
بهتره واقع بینانه با این موضوع برخورد شود، کدام تاکسی میتواند با معطلی چندین ساعتی و مصرف بنزین بالا مسافری رو در مسیرهای بسته و برف گرفته جابجا کند.
بهتر بود اعلام تعطیلی میشد حداقل یک روز .
سرویس های شرکتهای خصوصی هم به علت برف گرفتگی و ترافیک زیاد مبادرت به انتقال مسافراشون نکردن.
باسلام.
ممنونم از تابناک عزیز که سراغ این مشکل رفت که هیچکسی به ذهنش هم نرسید.
البته من تو این تاکسی ها بعضی وقتها تا 300 درصد افزایش هم در ساعاتی از روز در فردای روز برفی دیدم..که کار رو فراتر از 30-40 درصد میبرد...یعنی هرچقدر خواستند قیمت گزاشتن.
خواهشا این موضوع رو حداقل شما پیگیری کنید وگرنه این استارتاپها هم دنبال بریدن گوش مردم خواهند بود البته بدون نظارت مسئولین.
اشاره اى هم به پاى لنگ شهردارى ها در برفروبى بكنيد
مگر تاكسيهاى ما چقدر درامد دارند كه تاوان تصادفات يخزدگى خيابانها بدهند
مسیر کرج تا سایپا رو با اسنپ همیشه ۲۰ تومن میرفتم دیروز که برفی بود و یکم اتوبان ترافیک بود اسنپ ۳۲ گرفت گفت روزهای برفی دو برابره
تابی میدونی که همین طبقه شریف رانندگآن تاکس خطی در روز برفی پیشنهاد یک ملیون تومانی به مسافران از فرودگاه امام به تهران را میدادند.؟
روی سخنم با اسنپ میباشد در همه کشور های متمدن زمانیکه اوضاع بحرانیه همه سعی میکنند بدیگران کمک کنند ولی متاسفانه اسنپ بجای کمک کردن فقط بفکر سوع استفاده و یا بهتر بگویم کلاه برداری بود قدری که برف امد در سایتش مینویسد 75 درصد کرایه اضافه خواهد بود کاملن مایوس شدم از این کمک در زمان بحران وشاید بدلیل همین سوع استفاده و حقه بازی دیگر از اسنب استفاده نکنم کاملن از این عملرد نا امید شدم
تازه این یک مورد کوچیکشه بگذار پا بگیرند! کشورهای پیشرفته مثل المان فلاند نروژ و چند تا دیگه اوبررو ممنوع کردن اونا میفهمند که یک تجارت جهانی در پی کسب بازار حمل و نقل در جهان است که اتفاقا سود کمی هم ندارد و تقریباا بدون صرف هیچ هزینه ای معادل هر راننده از هر جابجایی پول در میاورد انها با شعار مشتری مداری و گرفتن کرایه کم در ابتدا تمامی ازانسهای تاکسی در مقیاس ککسب و کارهای خرد را از بین میبرند بعد از ازبین بردن انها انوقت قدرتشان را نشان خواهندداد. جالب است که بدانید با انکه اوبررا یهودیان تاسیس کرده اندولی خودشان در کشورهای مختلف از ان استفاده نمیکنند!
من خودم راننده اسنپ هستم،همگان بی خبرند که: پشت پرده شرکت دارد شیره جان و مال مارا می مکد.نه کمک تعمیرگاهی،نه هزینه کمک استهلاکی،نه یک تخفیف بن غذا که برای مشتریان در نظر می گیرد ولی رانندگان هیچ!!! و غیره.منم دلم میخواد کار کنم ولی حمایت روز برف و بارانی نمی شوم که مثلا اگر به هر دلیل تصادف کنم شرکت سرسوزنی حمایت نمی کند.پس بیرون نمیام، شرکتم بهش ضرر بی کفایتی می زنم
درسته . بقیه سازمان ها عالی بودن فقط همینا بد بودن
خوب است بدانبم رانندگان اسنپ و تپ سی در استخدام شرکت نیستند و از هر گونه حقوق و مزایای کار از قبیل بیمه و ... محروم هستند.و شرکت تنها با واسطه گری و گرفتن کمیسیون با رانندگان همراهی می کند.
تاکسی های سنتی هم که کار را تعطیل کرده و نرخ یک میلیونی تعیین می کنند!!!!!!!!!!!!!اگر تاکسی سنتی و آژانس بهتر است،همون بهتر با اون عزیزان همراه شوید.
مشکل سوء مدیریت شهری هست, نه تاکسی های آنلاین, وقتی خیابان مثل اینه هست, دیگه چه انتظاری دارید !!!
بنده راننده نيستم ولي
عزيزم شما که ميگي يک ريال در روزي برفي نبايد کرايه بيشتر شود
همه تاکسي ها هم خبردار براي شما و مسافران صف بکشند
خوب اونور قضيه رو هم ببين
رانندگي در خيابان برفي و يخ زده بسيار خطرناک است و احتمال تصادف بسيار زياد است در نتيجه رانندگان ترجيح مي دهند مسافر کشي نکنند
در چنين شرائطي بايد با افزايش مقداري از کرايه به برخي رانندگان براي مسافر کشي انگيزه داد
در ثاني اين مشکل در تاکسي هاي عادي هم وجود دارد
با سلام، در زمانی که بارش برف باعث قطع ارتباط پایتخت و کرج (دومین شهر پرجمعیت ایران) به فاصله 40 کیلومتر می شود و سرویس دهی مترو قطع می شود، فکر می کنم بی انصافی باشد که یک سیستم واسط بین مشتری و تاکسی را مسوول را تمام مشکلات نشان دهیم. به هر صورت سیستم های تاکسی اینترنتی قرار نیست که از کره ماه راننده جور کنند تا مشتریانشان را جابجا نمایند.
فاجعه فاجعه بودن تو روز آفتابي كه هنر نيست
این رو کاملا قبول دارم در دو روز برف و یخبندان تهران برای رفتن به سر کار نزدیک یه 45 دقیقه درخواست دادن برای اسنپ با وجود اینکه در اطراف منزل چندین ماشین هم وجود داشت هیچ کدام از اسنپ های موجود درخواست من رو برای گرفتن ماشین نپذیرفتن تا دست اخر با دو ساعت و نیم تاخیر به محل کارم رسیدم .
چرا هیچ کس از ظلم تاکسی های گردشی وخطی به مردم چیزی نمیگوید اولا تعداد کثیری جهت خدمات رسانی نیامدند وان تعداد قلیل نیز فقط دربستی با کرایه های بی رحمانه سوار میکردند سازمان تاکسی رانی نیز نظارتی نداشت تاکسی های انلاین نیز هم همینطور نمیدانید مردم از سرما چه کشیدند واقعا باید برای فکری کرد
بحرانی که بی شک تاکسی‌های آنلاین در رقم خوردنش نقش پررنگی ایفا کرده‌اند، اما ظاهرا مسئولیتی متوجه ایشان نخواهد شد!!!!!!!!!
دوست عزیز نویسنده!!! توپ رو تو زمین تاکسی های اینترنتی ننداز. سوء استفاده رانندگان تاکسی وآژانس های هواپیمایی در شرایط بحرانی جوی و روزهای پرترافیک، مسبوق به سابقه هستش و به اصطلاح بره کشون این اصناف بی انصاف توی همین وقت هاست و راه چارش هم پند و اندرز و نصیحت و توبیخ نیست.چاره کار، برخورد شدید با این سوء استفاده کنندگان هست.جریمه سنگین و ابطال دائمی پروانه نمونه ای از برخورد درست و عبرت آموز هست.
خب خدا را شکر که بقیه وسایل حمل و نقل عمومی و خدمات شهرداری اصلا مشکلی نداشتند و مردم اذیت نشدند !!
در استارت آپ های تاکسی آنلاین راننده نیز به نوعی مشتری محسوب میشود و استارت آپ نمی تواند راننده را مجبور به ارائه خدمات کند و دادن مشوق افزایش قیمت از جیب مردم کافی نیست.

از طرفی با توجه به پایین بودن قیمت حتی با افزایش 40 درصدی هم برای راننده رفتن به داخل کوچه پس کوچه های یخ زده و گیر کردن در آنها اصلا توجیه ندارد. در این شرایط مسافران انباید نتظار داشته باشند راننده تا جلوی درب خانه بیاید و سفرها باید از خیابان های اصلی شروع و پایان یابد.
قطعا تبعات مشکلات چند روز گذشته لطمه سنگینی به محبوبیت تاکسی های آنلاین زده است ، چرا که مردم انتظار داشتند اجحاف مرسوم تاکسی های سنتی تکرار نشود .
من که به شخصه از حمایت از این سرویس ها پشیمان شدم .
پیش نیاز حرکت تاکسی وجود معبر است . وقتی در اثر بارش برف بسیاری از معابر تهران بسته شده است وجدانا تاکسی چطوری باید به مسافر برسد . راننده تاکسی هم روبات نیست ، اونم به آدمه که جهت امرار معاش سرمایه اش رو انداخته زیرپاش ، فرق نمیکنه اینترنتی یا تاکسیرانی . توی اون برف سنگین و خیابون یخ زده و درختهای سقوط کرده و خطر تصادف بالا چرا باید بیرون و به خاطر چندرغاز جونشون و سرمایه اش رو به خطر بندازه ..
حرف نویسنده موقعی درسته که شهرداری وظیفه اش رو درست انجام دهد ، تاکسیرانی از حالت شخصی به کمپانی تبدیل شده و برای مثال یک شرکت تاکسیرانی با 4000 دستگاه ماشین مجهز وظیفه نقل و انتقال مسافر را بعهده داشته باشد و راننده هم بصورت کارمند کار کند .
دوست عزی.اولا توی این زمستون که جاده قم تهران و ساوه تهران بسته بود و تهران هم وضعیت بهتری نداشت اگر اعضای تاکسی های اینترنتی وارد شهر میشدن به نظرتون چه اتفاقی میافتاد.در ضمن فلسفه ی ایجاد این تاکسی ها رو تحریف نکنید
حالا مگه تاکسی ها سرجاشون بودن ؟ کلا ماشین نبود.ولی جا داره از اتوبوسهای شهری تشکر کنم که مثل همیشه پای کار بودن
حداکثر افزایش قیمت تاکسی رو 50 درصد دیدم. اما به نظرم این عدد برای بقیه حداقل هست. ینی اونا حداقل 50 درصد افزایش میدن. دوبله و سوبله ..... تازه اگر بخوان مسافری جابجا کنن. البته هستن زحمتکشانی این کار رو نمیکنن و روال عادی کار میکنن. تعدادشون کمه متاسفانه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار