بازدید 86439

آقای پوتین؛ چرا تصور می کنید روسیه یک ابرقدرت است و ایران یک بازیگر ضعیف!؟

باید از آقای پوتین پرسید: چرا از احساس هم رده بودن با ایران برآشفته اید؟ طبق تعاریف موجود در نظام بین الملل، روسیه، یک قدرت منطقه ای است. طبق همان تعریف، ایران نیز یک قدرت منطقه ای است؛ البته با تفاوت هایی که قصد نداریم در اینجا بدان بپردازیم. در زمینه مزیت های ژئوپلیتیک، تمدنی و ایدئولوژیک نیز روسیه برتری خاصی در برابر ایران ندارد.
کد خبر: ۷۶۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 31 January 2018

روز گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقامات کمپین انتخاباتی خود، از تحریم های آمریکا علیه فهرستی از تجار بزرگ روسی برآشفته شد و هم ردیف قرار دادن روسیه با ایران از سوی آمریکا را احمقانه خواند!

مصطفی نجفی ـ به گزارش «تابناک»؛ رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقامات کارزار انتخاباتی خود در مسکو، در واکنش به انتشار فهرست تجار بزرگ روسی نزدیک به کرملین در آمریکا، آن را اقدامی غیردوستانه خواند، ولی اعلام کرد مسکو در حال حاضر قصد تلافی جویی ندارد.

اشاره پوتین به انتشار فهرستی به نام «فهرست اولیگارش ها» است که روز سه شنبه توسط وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شد که در آن از شمار بسیاری از تجار بزرگ روسیه نام برد که به کرملین نزدیک هستند.

اوت سال گذشته، این فهرست، که در چارچوب یک بسته تحریمی جدید تهیه شده، به قانون تبدیل شد؛ اما معنایش این نیست که همه افراد این فهرست، مشمول تحریم خواهند شد. این فهرست فقط سایه تحریم های بالقوه را بر سر طیف گسترده ای از ثروتمندان روسیه قرار می دهد.

پوتین گفت: «بدیهی است، این یک اقدام غیردوستانه است. این کار روابط از قبل دشوار آمریکا ـ روسیه را پیچیده تر خواهد کرد و البته در مجموع به روابط بین المللی نیز لطمه خواهد زد». رئیس جمهور روسیه در عین حال گفت، همچنان خواهان بهبود روابط با آمریکاست و از هرگونه تلافی جویی فوری خودداری خواهد کرد.

پوتین گفت: «ما منتظر این فهرست بودیم و من این را پنهان نخواهم کرد که ما آماده بودیم تدابیر تلافی جویانه و جدی بیندیشیم که می توانست روابط ما را تا سطح صفر تنزل دهد.»

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: «ما فعلا از این اقدامات خودداری می کنیم، ولی با دقت روند تحولات را دنبال خواهیم کرد».

او ادامه داد: این خیلی احمقانه است که با روسیه درست مانند کره شمالی و ایران رفتار شود و روسیه را هم رده این دو کشور بدانند. در عین حال از مسکو درخواست شود، برای کمک به حصول توافق صلح در شبه جزیره کره میانجیگری کند.

باید از آقای پوتین پرسید: چرا با یک نگاه تحقیرآمیز، از احساس هم رده بودن با ایران برآشفته اید؟ طبق تعاریف موجود در نظام بین الملل، روسیه یک قدرت منطقه ای است. طبق همان تعریف، ایران نیز یک قدرت منطقه ای است. البته با تفاوت هایی که قصد نداریم در اینجا بدان بپردازیم. در زمینه مزیت های ژئوپلیتیک، تمدنی و ایدئولوژیک نیز روسیه برتری خاصی در برابر ایران ندارد.

آقای پوتین؛ چرا تصور می کنید روسیه یک ابرقدرت است و ایران یک بازیگر ضعیف!؟

نکته مهم تر اینکه به اندازه ایران و حتی بیشتر نیز روسیه از تحریم های ایالات متحده آسیب پذیر است و دلیل عصبانیتتان از تحریم های آمریکا نیز همین آسیب پذیری تان است آقای پوتین!

آقای پوتین؛ شاید اگر احساس هم رده بودن با آمریکا و نه ایران را دارید باید می توانستید از آسیب پذیری تان در برابر تحریم های اروپا و آمریکا کم کنید.

آقای پوتین؛ اقتصاد روسیه وابسته به نفت و انرژی اش است و اقتصاد ایران. آسیب پذیری مان با تفاوت های اندکی در این حوزه نیز به یک اندازه است.

آقای پوتین؛ امروز الیگارشی اطرافتان توسط الیگارشی حاکم در آمریکا تحریم شد. لازم بود امروز تحریم های اعمال شده علیه ایران در دوازده سال پرونده هسته ای را به یاد بیاورید. زمانی که آمریکا و متحدانش در شورای امنیت شش قطعنامه تحریمی را علیه ایران وضع کردند و شما و کشورتان نه تنها این قطعنامه ها را وتو نکردید، بلکه بدان رأی مثبت هم دادید! بلای تحریم امروز، گریبان روسیه را گرفت. اگر آن موقع محکم در برابر آن تحریم ها ضد ایران قرار می گرفتید، شاید اکنون گرفتار بلای تحریم نمی شدید و برنمی آشفتید!

آقای پوتین؛ احمقانه این است که با کارت متحدان و دوستانتان به راحتی بازی می کنید، بدون اینکه اعتبار و قدرت نرم کشورتان در جامعه بین الملل را مورد توجه قرار دهید! کما اینکه بارها از کارت ایران برای امتیازگیری از غرب استفاده کردید!

آقای پوتین؛ این احمقانه نیست که هم ردیف ایران قرار بگیرید؛ اینکه خود را یک ابرقدرت بدانید «احمقانه» است!

آقای پوتین؛ ما(ایران) نیز باید واقع بین باشیم و به خودمان بیاییم!!

کارشناس مسائل خاورمیانه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۱۶۷
انتشار یافته: ۳۱۳
امریکا و ترامپ خیلی بهتر از روسیه و پوتین میباشد !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
آقای پوتین! شما کاری با ما کردین که به سطح کره شمالی دربیاییم.
ناشناس
| - |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
روسیه قدرت نظامی او دنیاست اما با احتساب اقتصاد آمریکا اوله . تسلیحات روسی از امریکایی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
همونی که به ما گفته وحشی و راهمون نداده ؟
چرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
چرا کسی نمی فهمه؟
یک کشور تا زمانی که نتونه قدرت اقتصادی بزرگ و همچنین نیروهای نظامی قدرتمندی که تمامی نیازهاشو خودش تامین و درست میکنه نمیتونه یه قدرت حتی منطقه ایی باشه.
کشوری میتونه خودشو یه قدرت بدونه که توی اقتصاد حرفی برای گفتن داشته باشه و بتونه جنگ افزارهای خودشو خودش بسازه.
نگاه روسیه همیشه به ایران یک نگاه از بالا به پایین بوده در همه ی ادوار.الان هم بنا بر مصلحت در سوریه با ایران همراه هست
متاسفانه رفتارهای مسولین چنین وضعیتی را برای آقای پوتین تداعی کرده است. عیب از آقای پوتین نیست عیب از ما است.
پاسخ ها
محمد
| United States of America |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
بله ربط به مسئولین داره اما نه اون ربطی که شما تصور میکنید شاخصه های ابر قدرتی علاوه بر قدرت نظامی قدرت اقتصادی قدرت سیاسی میزان تولید علم سطح رفاه عمومی امنیت داخلی میزان تاثیر
گذاری منطقه ای و جهانی است به نظرم ما حتی به لحاظ اقتصادی و شاید نظامی از خیلی از کشورهای منطقه عقبیم دیگه کشوری مثل روسیه بماند بیراه هم نگفته جناب مامور سابق کاگ به
زنده باد منطقی بود
این خبر برای حداقل یک ماهه پیشه
مضافا نگارش متن خیلی ضعیف و احساسی و بازاریه
چه خزعبلاتی!!!!!!
توهین بزرگتر و آشمارتر از این به کشور و مردم ایران ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
بله اینکه مسولین امریکا بگویند ما ریشه ملت ایران را می خشکانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
بله ساقط کردن هواپیمای مسافربری با 300 مسافر و مدال شجاعت به کاپیتان ناو جنگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
بله تاسیس جاسوسخانه در قالب سفارتخانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
بله تهیج و تامین صدام برای حمله به ایران و تشویق اعراب به همکاری با صدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
بله سرنگونی حکومت ملی و مردمی مصدق و اعتراف به ان بعد از 50 سال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
تحریم های کمر شکن و فلج کننده ایران توسط امریکا
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
خب تحريم ها به خاطر ساختار سياست ماست كه خيلي شبيه روسيه هست
چرا به شما برخورده است؟ توليد ناخالص ملي، وسعت سرزميني، توانايي هاي نظامي و وضعيت ژئوژولتيك را كه مقايسه كنيد مي بينيد روسيه دست بالاتر را دارد. در ضمن با اين اوضاع زمامداري كه با 30 سانتيمتر برف 3 روز است شهرداري زباله هاي محل ما در تهران را نتوانسته است جمع آوري كند مي خواهيد هم رديف سويس قلمدادتان كنند؟ به جز عواملي كه خداوند به اين سرزمين داده است به چه چيزي مي خواهيد بنازيد كه خودتان ايجاد كرده باشيد. سه مورد را با رسم شكل نام ببر!
پاسخ ها
بنی آدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
فرمایش صحیح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
آفرین و احسنت بر شما. به خصوص به اون جمله به جز عواملی که خداوند ........
به نظرم نویسنده دچار توهم است.سطح اقتصاد و توان نظامی ایران با روسیه قابل مقایه نیستند.در اصول نوشتار سیاسی ذکر دلایل موافق بر نظر خود و عدم ذکر دلایل مخالف و بسنده کردن به گفتن تنها "البته با تفاوت هایی که قصد نداریم در اینجا بدان بپردازیم" نشان دهنده ی منطق ضعیف نوشتنه و احساسی بودن نویسنده است.
قدم اول پیشرفت ،درک و پذیرفتن این حقیقت است که ما در سطح اقتصاد کشورهای بزرگ نیستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
دقیقا
ما مرض الکی خود بزرگ انگاری داریم
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
مردم به این نتیجه رسیدن که باید این شعار
مرگ به این مرگ به انرا کم کنند
حق داره روسیه رو نباید با ایران و کره مقایسه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
ایران رو هم نباید در کنار کره قرار داد
حالا داستانها داریم با این روسیه ... صبر کنید خرش از پل بگذره و دیگه به ایران نیاز نداشته باشه، چنان زیر پامونو خالی بکنه که با مخ بخوریم زمین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
شما حتما اطلاع ندارید تا کنون چندین بار زیر پاتونو خالی کردن
روسیه دشمن شماره یک کشور ماست حتی به نظر من بسیار خطرناک تر از اسرائیل ، چون روسیه گرگی است در لباس میش و همیشه از رابطه با ایران دنبال منافع خاص خودش بوده و هروفت منافعش اقتضا کرده به ایران ضربه هم زده
حرف حق جواب نداره.
یعنی شما ایران رو با روسیه مقایسه میکنید؟
با اون وسعت سرزمین و قدرت نظامی ؟ کدام سلاح از پایه متعلق به ماست؟ کلاشینکوف؟ یا موشکهای اسکاد که به اسامی مختلف اونها رو دستکاری کردیم؟ یا به قدرت اتمی و جنگنده های سو ۳۵ ؟
یادمان نرود که روسیه حق وتو داره. و اگر اون نبود ۲۰۰ هزار سرباز ما هم در سوریه هیچ کاری نمیتونستند انجام بدن
روسیه ابرقدرت هست این یک واقعیت است
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
البته بدنام ترین ابرقدرت هست
دوره شوروی هم زور داشت ولی ملتش نه رفاه داشتن نه امنیت نه آزادی
شاید هم ردیف قرار دادن روسیه با کره شمالی و ایران اشتباه باشه ولی روسیه هرگز هم ردیف کشور های که نظام های انسانی و دموکراتیک دارن مثل سوئیس و کانادا قابل قیاس نیست
روسیه گرچند ثروتمندان زیادی داره ولی توزیع ثروت خیلی بدی داره خارج از مسکو انگار به جهان سوم پا گذاشتی
طاها علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
موافقم .درود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
تو دیگه کی هستی بابااسراییل که دشمن خونیه میگه ایران سه هزار نیرو تو سوریه داره با هم پیماناش 82هزار که 60 هزار تاش نیروهای مردمی سوری اند 9هزار حزب الله10هزار شیعه از سایر کشور ها اونوقت شما که کارشناس هستی یه باره 3 هزار را کرد ی300 هزار ایول
به هر حال از ما که قدرتمندتره.قدرت یه چیز نسبیه.واضح است
"حتی ایران نیز در اقتصاد و منابع اقتصادی اش تنوع بیشتری از روسیه دارد(هر چند از این منابع به درستی استفاده نمی شود).!!!!"
نویسنده ی محترم !! تفاوت ابرقدرت و کشور عادی درست در همین موضوع است که به آن اشاره کردید ولی سرسری رد شدید!
همه ی کشور ها پتانسیل دارند. آنی که استفاده می کند ابرقدرت است!!!
برای اینکه روسیه 7000 بمب اتم داره ایران یه برف تمام کشور را برد تو بحران
پ ن پ . انتظار داشتی از اینکه هم ردیف ایران قرارگرفته احساس شعف و شادمانی داشته باشه؟
تابناک چرا فکر میکنی ما یک بازیگر قوی هستیم؟ روی کدوم استدلال برادر من؟ یعنی شما فکر میکنی اگه ما توی سوریه تنها بودیم و روسیه نبود هنوز بشار اسدی بود؟؟؟!!
ما با کشورهایی مثل عراق هم ردیفیم حتی ترکیه هم با ما قابل مقایسه نیست. ما فقط ادعا داریم همین و بس. روسیه که خداییش بی انصافیه
ایران اگر منطقه ای بود ، با بارش برف ، کرایه تاکسی از فرودگاه امام به تهران 20 برابر نمی شد
پوتین واقعیت را گفته چرا ناراحت هستید یک برف ده سانتی و یک زلزله ۴ ریشتری کل تهران را فلج کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
کشورهای الگوت هم همین مشکل براشون به وجود میاد و شما نمیبینی
روسیه یک بتزیگر حرفه ای است با وجود اختلاف نظرهای سیاسی با خیلی از کشورها ولی با همه این کشورها روابط سیاسی و اقتصادی دارد ای کاش این سیاست نیز سر لوحه مسئولین این کشور می بود تا این همه مشکلات اقتصادی ناشی از روابط تند سیاسی با کشورها به دوش مردم نمی افتاد
دمت گرم
احمقانه اينه كه ما خودمون با روسيه مقايسه كنيم! درسته روس ها قدرت گذشته رو ندارند ولي اين دليل نميشه كه ما رده روس ها رو بكشيم پايين تا برسند به ما ؟ ما به هيچ كشوري حمله نكرديم ولي تحريم شديم ، ولي روس ها كريمه رو گرفتند و الحاق كردند به كشورشون و بخاطر اون يه خورده تحريم شدند. روس ها ابرقدرت نيستند ولي يه قدرت جهاني هستند كه هيچ كشوري دست كم نمي گيردشون
نه شرقی نه غربی
خوب طبیعی هستش خودش را عضو دائمی شورای امنیت میداند که به همراه چند کشور خاص خوب معلوم است توهم قدرت زیاد تر ایران را هم داشته باشد مثل امریکا

ما باید زرنگ باشیم و همه تخم مرغ هامون را در یک سبد نگذاریم
پوتین کاملا درست گفته
چه انتظاراتی دارید؟روسیه حتی به ایران احازه نداد که در خزر یک ناو جنگی ای چاه نفت داشته باشد. دماوند را با اختلال الکترونیک به موج شکن کوباند!
چه انتظاراتی دارید؟روسیه حتی به ایران احازه نداد که در خزر یک ناو جنگی ای چاه نفت داشته باشد.
خدا روشکر که ماه پشت ابر نمی ماند و حقیقت ذات افراد هیچ وقت پنهان نمی ماند ولی متاسفانه بعضی مسئولین هیچ وقت این ماجراها را درک نمی کنند که جای تاسف دارد تعامل و همکاری با روسیه شوروی سابق تزارها استالین بلشویک ها .... نام هایی که در طول تاریخ جایگزین یکدیگر شده اند باعث شده است تلخی های زیادی به مذاق ایرانیان در طول تاریخ بچشاند.
درست گفته. ایران و روسیه و کره مثل هم نیستند و در یک سطح. روسیه ابرقدرته و مهمترین بخش اکراین رو گرفت و به خاکش اضافه کرد. اگه ایران فقط یه موشک میزد به افغانستان الان داشتیم با امریکا وواروپا میجنگیدیم. اما حتی جرات نکردن یه گلوله به روسیه بزنند.
زمانی که ایران با افتخار از روسیه درخواست کرد که به سوریه بیاید زمانی بود که پوتین متوجه شد که ابرقدرت است! اگر ایران ابرقدرت بود در سوریه به روسیه نیاز نداشت!
ما فکر می‌کنیم که قدرت منطقه هستیم. اشتباه است
زمانی که ایران با افتخار! از روسیه درخواست کرد که به سوریه بیاید زمانی بود که پوتین متوجه شد که ابرقدرت است!
جواب خیلی صریح و قاطعی دادی . این روسها نامردتر از این حرفها هستن
وزارت امور خارجه بایستی پاسخ محکمی بده و سفیر روسیه رو فراخوان کنه

این صحبت پوتین توهین به همه ملت ایران بود
پوتین خواهد دید که در برابر تحریم امریکا راهی جز نرمش ندارد. امریکا ابرقدرت است نه کشورهایی که تحریم کشور دیگر را ظالمانه می دانند
مسولین محترم کی می خواهند حقایق را باور کنند ؟ روسیه، فرانشه و ترکیه که الان شده اند دوستای نصف و نیمه ایران، در طول تاریخ بارها به ایران خیانت کرده اند. اگر آمریکا ، آلمان، سوند، و بیشتر کشورهای غربی در طول روابط حسنه خود با ایران، از ایران چیزی برده اند اما به گواه تاریخ، کارهای زیادی برای این مردم نیز انجام داده اند..اما در عوض روس ها در کنار فرانسوی ها و انگلیسی ها، همیشه با نگاهی از بالا به پایین و تحقیرآمیز به مردم ایران، تنها به فکر غارت حداکثری این کشور بوده اند. ترکیه نیز همیشه به دنبال خنجر زدن از پشت به ایران به امید احیای امپراطوری عثمانی اش بوده است. عرب ها نیز که در حیانت و نامردی حتی به خودشان، زبانزد عام و خاص اند. ما بر سر موضوعی که می توان با مذاکرات صبورانه و با نگاه توجه به منافع ملی به نتیجه ای قابل قبول دست یافت، یعنی موضوع مشکل ایران با اسراییل، سال هاست که خود را منزوی کرده و این ملت نجیب را از منافع اقتصادی و رفاهی داشتن رابطه ای معقول یا آمریکا و غرب محروم کرده ایم. آمریکا بد است ولی روسیه و فرانسه بدترین، پس گزینه درست را انتخاب کنیم تا خیلی دیر نشده. استدعا دارم پیام بنده را بی هیچ سانسوری منتشر فرمایید و قضاوت را به مردم بسپارید. ممنون
روسیه را من و شما بزرگ می کنیم والا اصلا عددی نیست .مثل گربه کور است تا می خورد چشمانش را می بندد و محبت سرشان نمی شود.
به نظر من چرا ایران باید با کشورهای بی دین که اصلا خداوند را قبول ندارند معاشرت کنند.روسیه را من و شما بزرگ می کنیم والا اصلا عددی نیست .مثل گربه کور است تا می خورد چشمانش را می بندد و محبت سرشان نمی شود.
یعنی به نظرت از لحاظ ابرقدرت بودن واقعا ایران با روسیه قابل قیاسه؟؟
درودبرتو و شجاعتت تابناک
روسيه حتي حاضر نيست ايران را دوست و شريك و حتي متحد راهبردي خود بداند. حتي بگونه اي رفتار مي كند كه گويي ارتباط دوستانه با ايران مايه ننگ اوست . يعني ايران را در حد يك همراه مقطعي و موضعي و موضوعي در برخي جريانهاي منطقه اي مي داند و نه چيزي بيشتر از اين . اين رفتار كاملا در رفتار و نحوه سخنان مقامات روس مشهود و هويداست . نكته قابل توجه در اين ماجرا اينستكه مردم بخوبي از اين نوع نگاه و تعامل روسها با ايران آگاه هستند شايد بخشي از اين منفعل و خنثي بودن مسئولان ريشه در تنها ماندن ايران در فضاي سياسي جهان است. اينكه ما با چند كشور مانند سوريه لبنان و يمن آنهم با بخشي از بدنه آنها ارتباط داريم دليلي بر ارتباط موثر با كشورهاي جهان نيست. براستي با كدام كشورها ما روابط نزديك موثر و با احترام متقابل واقعي داريم .
در دنیا کسی او را حتی قدرت منطقه ای هم نمی داند. کشوری که به جز چند هواپیما و موشک چیزی ندارد ابر قدرت نیست ته قدرت است
البته اینکه حرف های پوتین به نوعی توهین به ایران محسوب میشود شکی نیست.ولی اینکه شما تصور کنید از بعد تکنولوژی و نظامی در حد روسیه هستید بسیار خطرناک است.اینکه قدرت و توان واقعی خود را در مناسبات بین المللی به درستی ارزیابی کنیم و تصورات خیالی نداشته باشیم بسیار مهم است.حداقل روسیه صنعت هوافضا و هسته ای قدرتمندی داره که دنیا اونرو به رسمیت شمرده.در بسیاری از ابعاد هم یک قدرت بزرگ جهانی محسوب میشود.ایران غیر از انرژی در حال حاضر به چیزی وابسته نیست.واگر پتانسیلی دارد بالفعل نشده.
ترامپ نابغه است. ببین پوتین را به چه روزی انداخته
ای ول خوشم اومد
تحلیلت کاملا اشتباهه تابناک مثل این میمونه که بگی دو نفر که یکی با نمره 10 قبول شده و یکی با نمره 20 چون هر دو قبول شدن هم ترازن
لاف در غریبی یعنی این که یه ایرانی فکر کنه در حد روسیه است.
مهم نیست که چه کسی تحریم میشود. تحریم یک عمل غیر انسانی است و باید منع شود
در طول تاریخ کشور ایران چند بار باید از طریق روسیه لامذهب بی دین گزیده شود ... مگر این روسیه نبود که تمام سر زمینهای ما را به غارت برد.... در تمام جهان کدام کشور به اندازه روسها به ایران ظلم کرده اند آیا ظلم از این بالاتر که سر زمینت را غصب کنند و خانه ات را از دستت بگیرند .... مگر روس همیشه از پشت به ما خنجر نزده ..... این روس همان روس است و آقای پوتین فقط و فقط به فکر منافع کشورش است . دلش به جال ما نسوخته .... به قول معرف هیچ گربه ای به خاطر رضای خدا موش نمی گیرد
وقتی یک برف میاد 4 روز همه چیز بهم میریزه. ناوتون تو خزر غرق میشه. هنوز پراید می سازید. اگر روسیه توی سوریه نبود فکر می کردید. پیرور میشدید
وقتی از رو قول میدی و لی از زیر طالبان و داعش و کره شمالی را برای امریکا شاخ می کنی نتیجه همین است. تازه این اولش است. مثلا می خواستی جبران کنی چه می خواستی بکنی؟ یه چند تا هواپیما مالزی یا کشتی مانند سانچی را با جنگ الکترونیک از بین ببری یا اسنودن و ویکی لیکس و بغدادی را علم کنی ای چند تا شهر اروپا و امریکا را با نوکران داعشی خود مورد حمله قرار دهی؟ اقا پوتین اوباما رفت. دستت خالی است. اوباما بود که ازت ترسیده بود ولی ترامپ جالت را جا می اورد. سفیر امریکا در در لیبی جلوی دوربین کشتی سفیرت در ترکیه و امریکا کشته شدند. بچرخ تا ترامپ هم برات بچرخت. در کره هم مجبور به غلط کردن خواهی شد
پوتین زیادی دور ور ندار کل اقتصاد روسیه اندازه یه ایالت امریکا(نیویورک ) هم نیست انصافا به چی روسیه مینازه نه صنعت داره نه تولید داره فقط چند تا کارخونه اسلحه سازی داره که اونم درمقابل سلاحهای ساخت امریکا هیچه
توهینی که پوتین به ایرانی کرده رو هیچ آمریکایی یا اسراییلی انجام نداده
متاسفانه همه ايران ميدونند روسها هميشه از پشت به ايران خنجر زده اند و يك سوم خاك ايران را جداكرده ان
افرین به شرف نویسنده این مقاله
یعنی شما فکر میکنید ما ابرقدرت هستیم؟ نه نیستیم
یعنی شما فکر می کنید ما قدرت منطقه ای هستیم؟ نه ما فقط از لحاظ نظامی تفوق داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
جالبه با هزار التماس اس سیصد ناقص بهتون دادن حالا ادعای برابری قدرت نظامی میکنید؟ روی چه حسابی ؟؟؟
داداش گزارشت از فرودگاه امام رو مطالعه کن تا یه ذره از جواب سوالت دستت بیاد!
مثلا فکر میکنه خیلی زرنگ است. با خرج و درد ملت ایران و کره شمالی و سوریه و افغانستان و کوبا برای امریکا مسئله درست میکنه ولی حالا ان شتر در خانه خودش هم نشسته و ان چاه اول برای خودش شده
اگر آقای پوتین رو با آقای روحانی مقایسه کنید متوجه برتری های کشور روسیه نسبت به ایران خواهید شد.
اقتدار در برابر ترس
یعنی من هنوز تو کف این تحلیل آبکی هستم. فکر کنم نویسنده اگر سری به یک کشور خارجی بزنه بد نیست تا تفاوتهای ایران را با بقیه کشورها ببینه و بعد اینطوری قلم بزنه. ما کجا و روسیه دومین کشور قدرتمند جهان کجا!!! ما از بین 200 کشور دنیا شاید در رده های 160 و170 باشیم
روسیه = لات و غلدر
قاه قاه قاه قاه
زنده باد
یاد وخاطره شهدا دو جنگ ایران و روس گرامی باد
به نظر من باید با آمریکا نزدیک شد (حتی با ترامپ) و با این کار چین، روسیه و عربستان را به خاک مالید.
شیطنت های روسیه در برابر ایران کمتر از ایران نیست
عهدنامه ننگین گلستان و ترکمنچای- ظلم بی حد به روسیه به مردم ایران در دوره قاجار- کمک روسیه به صدام در جنگ عراق علیه ایران- کشتار مسلمانان چچن و سکوت ایران در برابر آن- رأی مثبت به تحریم ایران- سنگ اندازی در تقسیم منصفانه دریای خزر- بخشی از دسیسه های این کشور علیه ایران است. من نمی گویم آمریکا با دشمن نیست اما باید گفتگو کرد. پیامبر اسلام با ابوسفیان نیز گفتگو کرد و صلح حدبیه را بست.
واقعيت را گفته خوب وزن اين دوكشور در جامعه جهاني يكي است؟
شما از این کار پوتین زیاد ناراحت نشوید و کمی بشتر فکر کنید .اگر شما هم سیستم دفاع ضد هواییی اس 300 400 و 500 را داشتید شاید مذاکرات اتمی به گونه دیگری بود اگر شما هم صنایع هوایی همچون روسیه داشتید شاید مجبور نمیشدید قرار داد خرید با بویینگ امریکایی ببندید حداقل ساخت امریکا را تحریم میکردید تا جوابی به تحریم انها داده باشید براستی ما با چه معیاری خود را هم سطح روسیه میدانیم اولین دلیل عاقل بودن افراد دیدن و درک واقعیات هست به قول شاعر:آنکس که بداند و بخواهد که بداند
خود را به بلندای سعادت برساند
آنکس که بداند و بداند که بداند
اسب شرف از گنبد گردون بجهاند
آنکس که بداند و نداند که بداند
با کوزه ی آب است ولی تشنه بماند
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
آنکس که نداند و بخواهد که بداند
جان و تن خود را ز جهالت برهاند
آنکس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
آنکس که نداند و نخواهد که بداند
حیف است چنین جانوری زنده بماند
طبق تعاریف کدوم منطقه ایران وروسیه همتراز وهر دو قدرت خوانده شدن یه خورده فکر ومنطق هم بد نیست شما درکنار روسیه درسوریه جنگیدین واگر روسیه نبود قطعا اسد حالا رو هوا بود
روسیه ابرقدرت نیست ودرمقابل امریکا تقریبا هیچه کاملا درست ولی ایران ضعیف نیست !!!!؟یه ده سانت برف اومده تهران وتقریبا ایران فلج شده همه چی ریخته بهم فرودگاههای مثلا بین المللی پایتخت کشور سه روزه تعطیله تا هوا الوده میشه شهر تعطیل برف میاد شهر تعطیل میشه زلزله میاد شهر تعطیل میشه با این وضع مدیریت میخوای بگی خیلی قوی هستیم
ازماست که برماست
آخه ایران بخواد یکساعته روسیه را له لورده میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
خیلی باحال بود
تو دیگه یک ابر قدرت نیستی . چون از ضعف میخواهی تلافی نکنی نه از قدرت.
پوتین خیلی احمقانه واز روی عجز وناتوانی حرف زده روسیه خیلی آسیب پذیر تر از ایران است ایران 40 سال است در فشار آمریکا اروپا وحتی چین و روسیه بوده شجاعانه مقاومت کرده .ولی روسیه یک سال بیش نیست تحریم آمریکا قرار گرفته وسرانش خطاب به آمریکا ملتمسانه صحبت میکند
با تمام ضعفهای روسیه ..مقایسه ایران با روسیه از نظر سیاسی اقتصادی صنعتی وقدرت نظامی وعلمی ......مقایسه مع الفارق است..
روسیه کثیف، اینا مث گربه بی چشم و بی رو هستن، هر وقت به ایران نیاز داشتن دست دوستی دراز کردن و هر وقت نیاز نداشتن ما رو فروختن و یه خنجر تو قلب این مملکت فرو کردن ، روسهای عوضی
جدای از قدرت نظامی و اقتصادی در بعد سیاسی روسیه کشوری بوده که توانسته نتیجه انتخابات امریکا را تغییر دهد. همه میدانند که ما برای پوتین فقط یک کارت بازی بودیم و بس. اگر کسی در ایران غیر از این فکر کند دچار خود شیفتگی است لطفا نگاهی به تاریخ مناسبات ایران با همسایه شمالیش بیندازید در طول تاریخ هیچ کشوری به اندازه روسیه به ایران و مردم و حاکمانش خیانت نورزیده است. لطفا سر ها را از زیر برف بیرون بیاورید و دنیا را انگونه که هست ببینید نه انگونه که دوست دارید.
دمت گرم افرین به رگ غیرت ایرانی عالی بود جو منو گرفت
در مقاله ای که چندی پیش در همین سایت تابناک از یک استاد دانشگاه در آمریکا منتشر شده بود، به این نکته اشاره شده بود که شاه ایران، کشور خود را متحد آمریکا تصور میکرد، درحالی که آمریکا هیچگاه ایران را همسطح خود نمیدانست. فرقی نمیکند، چه روسیه و چه آمریکا، تنها به ما به عنوان کارتهای بازی نگاه میکنند.
اروپا و امريكا روسيه را هم جزو جهان سوم ميدانند چون از نظر رفاه اجتماعي و اقتصاد بي نهايت ضعيف و از نظر سياسي يك كشور فاقد دمكراسي مي باشد فقط يك قدرت اتمي قوي دارد ان هم بخاطر اتحاد جماهير شوروي سابق ميباشد و از قرار معلوم پوتين هم دچار توهم شده است
بسيار زيبا . دم نويسنده گرم
شما که منتشر نمیکنید... اما بدانید که بیش از نیمی از مشکلات ما توسط همین روسیه بوجود آمده و چین...
خوب آقایان متوجه نشده اند روسیه قابل اعتماد نیست و یک ابر قدرت نیست .
آقای پوتن تو اگر نمیدانی بزرگانت میدانند این ایران است که کشور روسیه را در برابر بلاهای مانند تروریست دست پرورده آمریکا وغیره مانند سپر نگهداشته است . وگرنه آمریکا خیلی وقت پیش روسیه را جزء مستعمره خود کرده بود
ادم خودخواه و مغرور همیشه تنهاست
مثال روسیه
خیلی خوب و بجا پاسخ دادید
مگر از پوتین انتظار دیگری هم داشتید؟
مگر از پوتین انتظار دیگری هم داشتید؟
بالاخره ما نفهميديم پوتين شريك استراتژيك ماست يا فقط تو شرايط لازم از ايران استفاده ميكنه
متن زیبا و بجایی بود ،سپاس از نویسنده
آفرین
ما اینقدر از روسها خوردیم که از امریکا نخوردیم
اگر از لحاظ مسئولان دولتی بخواهیم بررسی کنیم واقعا قدرت ایران کمتر از روسیه است . آیا شما تا به حال چیزی بیشتر از توییت کردن توسط مقامات ایرانی در پاسخ به رفتارهای آمریکایی ها دیده اید ؟ اگر امثال سردار سلیمانی نبودند که مطمئن باشید گزینه نظامی را سریع انجام می دادند . آنها فهمیده اند که می توانند از طریق ضعف و ترسی که در دولت و مجلس وجود دارد به ایران فشار وارد کنند .
ظاهرا این شمایید که از شنیدن واقعیت براشفته هستید.نگاهی به درامدها وبودجه نظامی کشورها بندازید.البته روسیه هم در مورد قدرت واقعی خودش دچار توهم هست‌.روسیه در حد فرانسه یا انگلستان بتنهایی هست وقتی این دو متحد بشن طبیعتا روسیه شانسی نداره.امریکا هم که بماند.در هر صورت تغییراتی در سخنان مسئولین کشورم احساس میکنم وخوشحالم.امیدوارم دن کیشوت وار دچار توهم نباشیم وبا بررسی میدانی توسط متخصصان معتمد سران کشور جایگاه واقعی خود در مناسبات جهانی را پیدا کنند وبر همون اساس برای توسعه کشور برنامه ریزی کنند.در مورد پوتین ایشان از روی عصبانیت واقعیتی بزبان اورده که خوشایند ما ومورد قبول روسای ما نبوده اما اگر از متن جامعه فاصله نگرفته بودید میدانستید که کشوری که برای مردم زلزله زده یا درگیر ریزگرد یا خشکسالی دریاچه یا بارندگی برنامه ریزی درست وطرح جامع نداشته باشه نمیتونه خودش رو همسطح ابرقدرتها بدونه.ببخشید که حقیقت تلخ روبیان کردم ولی خدا میدونه فقط دلم برای این کشور میسوزه.
تصور نمیکنه واقعیته ایران توهم قدرت زده.!
چند نکته درباره این نوشته تابناک:
1. تابناک نظرات مخالف خود را منتشر نمی کند، با این حال چنین سیاستی وظیفه را از دوش آگاهان بر نمی دارد.
2. کسی که این نوشتار را نوشته، معنای اولیگارش و اولیگارشی (طبقه قدرتمندی که پوتین دست نشانده و در خدمت منافع آنها است) را نمی داند.
3. احساسات را کنار بگذاریم و واقع بین باشیم: آیا واقعا ایران و روسیه در معادلات جهانی در یک سطح قرار دارند؟
4. به جنگ های زرگری کاری ندارم؛ انتخاب ترامپ آنقدر برای همین اولیگارشی و پوتین اهمیت داشت که حاضر شدند ریسک دستکاری در انتخابات کشوری قدرتمند به نام آمریکا را به جان بخرند. الان هم پوتین از تحریم ها ناراحت نیست، بلکه همانطور که گفته فقط از این که مثل ایران با روسیه رفتار شده ناراحت است و قرار هم نیست کار خاصی انجام دهد، بلکه فقط با دقت می خواهد رصد کند (ظاهرا پیش از این بدون دقت رصد می کرده)!!!
کی می خواهید این روسها رو بشناسید خدا داند!
ابرقدرتی امروز فقط بمب وموشک نیست سرورهای قدرتمند با انبوه اطلاعات در عصر دیجیتال با ورود به هوش مصنوعی اینده دنیا را می سازند از کشاورزی تاجنگ ستارگان .تمام شد اقای پوتین !دیر بجنبی باید اهن پاره زیردریایی بخوری .
روسيه از ايران هميشه براي أهداف خودش استفاده كرده
بپذیریم یا نه روسیه با ایران بسیار متفاوت است ،در عین حالی که برای کشور خود احترام قائلم ،روسیه هرگز با ما یکی نیست فقط جهت یاد اوری زرادخانه اتمی روسیه چندهزار کلاهک هسته ای بیش از امریکا دارد،طبیعی است که با کشوری که حتی در باشگاه هسته ای هم راهش ندادند یکی نیست صنعت خود کفای روسیه بماند .
تابناک ! میدوم چی میکشی ؟ درد هممونه ! ولی خب ، حقیقت تلخه ، با ژست چقدر "ما مهمیم" هم فقط از لحاط روانی ، یه مقدار خودتو آروم می کنی
جمله آخرِ مقاله ریباست... اما احمقانه تر از آن هم اینه که ما اون رو ابرقدرت تلقی کرده ایم و اربابِ نهان و آشکارِ خود ساخته ایم اش.
اگر قرار است اربابی داشته باشیم(چون فعلا سطحِ بازیگریمان چنین ایجاب میکند)، حداقل اربابی رو انتخاب کنیم که پرستیژ و اعتبار جهانی و سیاسی و اجتماعی و توسعه ای دارد...
خداییش ما وروسیه هم رده ایم!!!!
انصافا روسیه ازما سر تره،تو بحث نظامی و اقتصادی و جمعیت و...ولی اینکه تحریم شده و مثل ما نمیگه تحریم اثر نداره و ترسیده جای خود داره،،اتفا بدنیست طعم تحریم رو بچشن تا حساب کار دستشون بیاد،هرچند برتری رو باید در تعریف مردان خدا پیدا کرد،،،هیچ قومی بر قوم دیگر برتر نیست مگر در ایمان،،که اونم یه زمانی ماداشتیم الان فقر و بیکاری داره از بین میبرتش
حتما اونا یه نقطه ضعفهایی از ایران دارن که خودشون رو از ما بالاتر می بینن
جناب استاد!!! به نظر شما اگر ایران به اندازه روسیه قدرت و جایگاه جهانی دارد، پس چرا برجام را امضا کرد. آیا روسیه هم در مقابل قدرتهای رودرروی خود در عرصه جهانی به امضای چنین چیزی اقدام می کرد تا دشمنانش بتوانند هر زمان از هر جای کشور بازرسی کنند. شما گویی که هنوز متوجه تفاوت میان یک ابرقدرت اتمی جهانی با یک قدرت احتمالا منطقه ای نشده اید. روسیه حتی پس از فروپاشی شوروی هم یک قدرت برتر اتمی جهانی است چنان که حل و فصل بسیاری از مسائل جهانی و منطقه ای بدون نقش روسیه ناممکن می شود. به نظر شما اگر روسیه هم همچون آمریکا مخالف حضور ایران در عراق و سوریه و یمن و لبنان بود، نقش ایران در منطقه تا کجا می بود؟
جناب روسیه، ببخشید آقای پوتین مردم ایران هم اصلا به دوستی با شما افتخار نمیکنن
اين پرسش دردناك رو از طراحان اصلي سياست بين المللي ايران بپرسيد
چون حقیقت همینه
دم نویسندە مقالە گرم، دست مریزاد، پوتین بیش از اندازە مغرور شدە و حتما کسانی پیدا خواهند شد کە وی را سر جایش بنشانند.!
درست و عالی بود
روس ها به استناد تاریخ هیچ وقت شریک خوبی برای ایران نبوده اند و نه خواهند بود.
بهتره به جاي اينکه از آقاي پوتين بپرسيد از خودمون بپرسيم که چرا رئيس جمهور روسيه اينطور تصور ميکنه؟؟؟
برادر چرا ناراحت می شوید.
واقعیت های تاریخی در دو قرن اخیر خلاف فرمایش شما را اثبات می کند. بفرمایید اگر هم ردیف و یا نزدیک به روسیه هستید چگونه بخش های زیادی از کشور توسط حکومت قاجار از دست رفت و حتی در زمان جدا شدن این سرزمین ها از خاک روسیه جرات اعلام الحاق به کشور را مطرح نکردید. در گفتمان بین المللی نقش ما کجاست؟ و بسیاری از مسائل دیگر. ابتدا نیاز است ساختار داخلی کشور اصلاح شود تا از نظر اقتصادی قدرت تحمل تحریم ها را داشته باشیم بعد به دنبال ادعاهای قدرت منطقه ای بودن.
لاف در غربت و .....
جناب پوتین مزاح می فرمایند همه میدانند ما همرده با روسیه هستیم اما..
ما بیش از ۳۰۰۰ شهید در سوریه دادیم روسیه در حد انگشتان دست ؛پیروز واقعی کی بود ٫ روسیه .از ما استفاده شد واکنون نیازی به ما ندارد
اقای تابناک از گفته پوتین نارحت نشود.اول اینکه روسها ودر قدیم شوروی هیچ گاه با ملت ما دوست نبوده است وبدترین ضربه ها را ایران ار انها دریافت کرده است.حالا مسئولین به خاطر فرار از امریکا به دشمن دیگر یعنی روسیه پناه می برن جای سوال دارد.دوم اینکه ایا ما واقعا همرده روسها هستیم؟یعنی همان نفوذی که روسها در مجامع بین المللی دارند ماهم داریم؟ایا تولیدناخالص ملی ما مانند روسیه است؟ایا جمعیت ووسعت خاک ما مانند روسیه است؟و...
دوستان عزيز، لطفا بياييم و از تاريخ و گذشته خود درس عبرت بگيريم. تاريخ صرفا ثبت وقايع نيست، بلكه معلمي است كه از ان مي توان پيوسته اموخت. تمامي دول فقط و فقط دنبال منافع ملي خودشان هستند و جايي كه نفع شان نباشدبه هيچ عنوان وارد موضوعات نمي شوند. نگارنده محترم مقاله، من بجاي اقاي پوتين از حضرتعالي معذرت ميخواهم، حتما دفعه بعد ايشان مانع تصويب چنين تحريم هايي كه ما فكر ميكنيم كاغذ پاره است خواهد شد. هر چه باشد، كشور دوست است!؟
چرا نباید چنین تصوری داشته باشه؟
بمب اتم داره.جدیدترین جنگنده ها.ماکه نداریم
همچين بيراه هم نگفته
تحلیل خوبی بود و تلویحا گفته که تا کی باید با یک کشور نامرد هم پیمان باشیم!
احسنت. بسیار تحلیل جامع و منطقی. وزارت خارجه ما باید این یاوه گویی پوتین را به او گوشزد کند.
بقول سناتور کهنه کار جمهوری خواه آقای مک کین " روسیه یک پمپ بنزین بزرگ است" اقتصادی کاملا وابسته به سوختهاي فسيلي ! امااین بدان معنی نیست که روسیه یک قدرت نیست! قدرتی ( ونه ابرقدرت ) که روبه افول است! چرا که تاریخ ثابت کرده حکومتهایی که دموکراسی را به سخره میگیرند و با انتخابات مهندسی شده و گزینشی روزگار می گذرانند کار به جایی نخواهند برد!
عصابنیت از حرفهای اقای پوتین و حس ایران دوستی در مطلب و خبر نویسنده تابناک بیداد میکند اما از ماست که بر ماست
شكی نیست اگر ایران در این دهه های اخیر سیاست گذاری درستی داشت میتونست یك قدرت در سطح اسیا باشه اما روسیه هم قدرت نظامی به مراتب بالاتری نسبت به ایران داره هم قدرت اقتصادی و هم متحدان بیشتری در جهان داره و در سده های اخیر همواره جزو قدرتهای جهانی بوده. بجای اینكه بهمون بربخوره تحقیر شدیم باید سیاست هامونو اصلاح كنبم
تحلیل بسیارخوبی بود ما در تحریم بیشتراز روسیه مقاومت میکنیم این موضعگیری آقای پوتین ومواضع ضعیف چین بایستی مد نظر مسولین کشور باشد با طناب پوسیده اگر داخل چاه بشویم همانجا میمانیم کره شمالی در مقابل آمریکا ایستاد و کدخدا عقب نشینی کرد ولی پوتین هنوز میترسد جنگنده های پیشرفته به ایران بفروشد به نظر روسها ما نیروی زمینی بی جیرو مواجب آنها در معادلات منطقه هستیم این دید را بایستی عوض کنیم
تنها مزیت قابل توجه روسیه به ایران اینه که روسیه لابی بین المللی بسیار قوی تری داره.
مردم ایران هیچوقت به روسیه اعتماد نداشتند
البته کمی هم لازم است واقع بین باشیم
چرا انقدر شعار دادید؟!
واقعا ایران و روسیه در یک ردیفند؟!!!؟؟؟؟
چون رییس جمهور با جربزه ای دارند،که به همین راحتی ها اسیر تحریم های غرب نمی شود نه مثل رییس جمهور ایران که با بازی های سیاسی اول مردم را گول زد که هم باید چرخ اقتصادی بچرخد و هم سانترفیوژها ،نه تنها چرخ اقتصادی نچرخید بلکه آن چرخه قطعه قطعه هم شده است و سانترفیوژ ها هم یک پنجم شدند.چون دنیا امروز جلوی قدرت روسیه پوتین سر تعظیم فرود آورده است و کشور های دیگر جرات مداخلات قبلی را ندارند،اما در ایران ما هم توافق می کنیم و هم هر روز تحریم می شویم،منظور رییس جمکهور روسیه این است که نمی توانید تحریم کنید و در این حال دنبال مذاکره هم باشید.تازه ایشان اشتباه کرد که نام کره شمالی را آورد چون آنها هم اشتباه مار ا انجام نمی دهند
تا وقتی که خودمونو بهش چسبوندیم انتظار بیش از این هم نباید داشته باشیم
غیر از اینه؟
در شرایط فعلی مدیران و مسئولین نظام چشمانشون رو باز کنند و ببینن که روسیه و چین متحد خوبی به شمار نمیایند و بهتر است متحدان بهتری رو انتخاب کنند .
روسيه از ما قويتره.اگر بخوان مارو همرده با غنا قرار بدن ما ناراحت ميشيم
من از شما تعجب می کنم . الان چهل ساله مردم دارن می گن و شما باور ندارید . بابا حداقل به تاریخ برگردید . روسیه امروز همون جانشین شوروی سابقه . شوروی کی به ایران اهمیت داده بود . خائن تر از اینها فقط خودشون هستند . برگردید به جنگ جهانی دوم . تمام کشورهایی که اون زمان به ایران اومدن با هر اسمی ، موقع رفتن حداقل یک کارخونه ای ساختمونی ، داه اهنی ، بندری یه چیزی از خودشون به جا گزاشتن و رفتن الا شوروی . شما از خودتون دلگیر باشین نه پوتین . شما بیش از اندازه به اون بها دادین اون به شما در حد خودتون بها داده . سال پنجاه و هفت ، دقیقا چنین روزهایی نیروی دریایی شوروی تو آبهای دریاچه خزر ایران جه کار می کرد ؟
احسنت
يادتونه يه نظر سنجي گذاشته بوديد با اين مضمون كه كدام كشور وفادار تر باقي خواهند ماند و مردم اكثرآ به آلماني ها راي دادند؟ اين يكي از دلايلش
جناب نویسنده متن بالا
اقای ولادیمیرپوتین کشور ایران را در حد یک مستعمره روسیه مسشناسد.بیخود هم جوش نزن
خودمان کردیم.این تازه اول کار روسیه است
مطمعن باش پوتین برای نجات حتی یکی ار تجارش ایران را مبفروشد....امثال پوتین و اسد و .......منافع خودشان بر همه چی الویت داره
خوب خداروشکر که تحلیل گران برجسته داخلی شناخت مناسبی از روسیه دارند! این راهی که ما در پیش گرفتیم نهایتش یک کشوری مثل روسیه خواهیم بود (که من بعید می دانم به آن سطح هم برسیم چون منابع ما نیز قابل قیاس نمی باشد) با قدرت نظامی بسیار قوی اما توان اقتصادی و همچنین فرهنگ هنوز در حال توسعه...! بنابراین یک بازنگری لازمه در سیاست و اهداف راهبردی خودمان داشته باشیم.
نظر بنده هم به نظر آقای پوتین نزدیک تر است چون ایران واقعا هیچ قدرتی در منطقه نداره. قدرت های اصلی منطقه ترکیه، عربستان، امارات و اسراییل هستند
آهای پوتین قهرمان حالا شده بد زبان
خیلی مقایسه زشت و بدی بوده گرچه از زوایای دیگر ممکنه تفاوت هایی بین شعب ابیطالب و مسکو و در کل جهان آزاد وجود هم داشته باشه
از هر چه بگذریم لامصب ها چقدر تمیز میپوشند و به بهداشت و سرو وضعشان میرسند که ادم کیف میکند.
چنین مقاله هایی بیش از این که واقع گرایانه باشند بوی تلاش برای تفرقه افکنی بنفع دشمنان دو طرف (ایران و روسیه) در آنها احساس می شود.
با سلام
هرکاری کردیم خودمون کردیو و این نتیجه حماقت خودمان است. همیشه اگر چشم انتظار این باشی که از بیرون کسی بیاید و کمک کند، نتیجه اش این می شود. نگاه به درون وتوانمندیهای خودمان راهکار پیشرفت این مرز و بوم است. خدا اینو از ما میخواد
یعنی مسئولین ما هنوز متوجه نشده اند که روسیه به کشور ما مثل یک مستعمره نگاه می کند و نه هم پیمان .
خیلی ها نان تضعیف ایران به خاطر در گیر شدن ما در مسائلی که منافعی در آن نواریم را می خورند. وقت آن است که به خود بیاییم و از فدا کردن منافع ملی به خاطر سایرین دست بردایم.
الکی زور نزنین
واقعیت همینه که پوتین میگه و معتقده
اونا ابرقدرتن و ایران (در حال حاضر) نخودی
احسنت به نگارنده این متن
تمامی برداشت ها و طرز فکر و بیان دیگران (بخصوص در سطح بین الملل) ناشی از نوع رفتار و گفتار خود ما می باشد. موردی که دیگران رعایت می کنند ولی ما خیر
عزیزم روسیه ابر قدرت جهانی هست...هنوز کمونیزم در اون ریشه داره...همسایه ابر قدرت دیگه جهان یعنی چین هست و از زمان شوروی تا الان همه جای دنیا در حال تنش با امریکا بوده.... قوی ترین سیستم های هکینگ و یکی از بزرگترین ارتش های دنیا رو داره.و...معلوم ما فاصله داریم...معلومه روسیه ابر قدرته...خواهشا با فکت صحبت کنید نه احساسات....
روسیه در طول تاریخ خیانتکار بوده است.
آقای پوتین در آینده نه چندان دور درخواهد یافت که در سوریه نقش ابزار نظامی ایران را بازی کرده و روی زمین بازی سوریه همه چیز را به ایران واگذار خواهد کرد همانطور که آمریکا در برابر سیاست ورزی ایران در عراق به ابزار نظامی برای انهدام ماشین جنگی صدام تبدیل شد و به فاصله کوتاهی میدان را برای حضور ایران خالی کرد. آقای پوتین به درستی با محاسبات روی کاغذ روسیه را دسته کم به لحاظ نظامی در موقعیت برتری نسبت به ایران می بیند و دقت داشته باشید که همیشه محاسبات اولیه بر پایه تعداد تانک و هواپیما و کشتی شکل می گیرد. روسها مثل بقیه قدرتهای نظامی ابعاد یک پیروزی را با مساحت اشغال شده و امتیازهای فوری مادی می سنجند اما دیپلماسی ایرانی مبتنی بر تسلط بر قلبهای انسانها است. همین است که ایران بنا بر اعتراف دشمنانش از صدها کیلومتر دورتر بر کشوری که در محاصره زمینی و هوایی و دریایی است حکومت می کند و رقبایش از فرط استیصال دست به جعل مدارکی می زنند که اگر درست باشد نشان می دهد که قدرت سخت افزاری ایران هم فرادست ابرقدرتی مثل آمریکا قرار دارد!!!
روسیه از نظر جغرافیایی بزرگترین کشور جهان و به لحاظ نظامی دومین ابر قدرت محسوب میشه و بزرگترین زرادخانه اتمی را داراست. حالا چه جوری شما اونو از ابر قدرتی اوردید به قدرت منطقه ای نمیدانم
نگاه تحقیر آمیز نیست بلکه کاملا واقع بینانه هست. وقتی با بیست سانت برف بزرگترین فرودگاه کشور سه روز تعطیل می شود، وقتی بزرگترین ناو رزمی کشور در طوفان دریای مازندران (بخوانید خزر) غرق می شود (طوفانی که همزمان ماهیگیران در حال ماهی گیری بودند)، وقتی که نفتکش ما به این شکل محقرانه و دلخراش خرق می شود، وقتی که در جنگ سوریه پیاده نظام بدبخت از ایران و سواره نظام تا دندان مسلح از روسیه بوده، آیا این دیدگاه واقعی نیست؟ چه جایگاهی برای ایران باقی مانده؟ آن زمانی که ایران به روسیه صادرات صنعتی داشت به 40 سال قبل باز می گردد.
چرا اینقدر پرت و پلا تفسیر می کنید منظورش این بوده که روسیه به اندازه ایران و کره شمالی در مقابل امریکا جبهگیری و ایستادگی نمی کند.
روسها همیشه به ملت بزرگ ایران خیانت کرده و از ایران بهره فراوان برده اند
ایران واقعا هم یه بازیگر ضعیف هست . به جای ادعاهای الکی برید یه برف رو جمع کنید
دو قرون بده آش به همين خيال باش!روسيه يك ابرقدرت است؛با ايران مقايسه ميكنيد؟
باید هم هم رده ندونه چرا که الان تو این جنگ روسیه کلی سلاح فروخت و نهایت به اندازه کف دست سربازاش کشته شدن در عوض ایران؟؟
چه جالب؟!
ایران یک قدرت منطقه ایست؟ مگر خودمان بگوییم و تعریف کنیم از خودمون
ما هم باید به خودمان بایم بفکر منافع خودمان و ملتمان باشیم . نه اینکه برای این روس های قدر نشناس بازی یکنیم
با خودمان صادق باشیم :
این اتفاقات می افتد چووون روسیه یک ابرقدرت است و ایران یک بازیگر ضعیف.
غرور نویسنده قابل ستایش است اما حقیقت این است که کشوری که در دنیای مدرن امروز حتی سهم یک درصدی هم از اقتصاد بین المللی ندارد و همان سهم اندکش هم به لطف نفت و گاز است ، تورم بالا و بیکاری فزاینده مشکل لاینحلش است ، از لحاظ نظامی هم وابستگی خود را به روسیه به اثبات رسانده است دانشگاه هایش در رنکینگ جایی ندارند و ووووووو....... یارو حق داره خودشو با ما همتراز ندونه!
کاملا راست گفته ما اینقدر بیخود از خودمون تعریف کردیم که داره باورمون می شه تکنولوژی داریم آقا جان از نظر علمی ما ۱۰۰ سال از روسیه و آمریکا عقب تریم ، فقط شعار دادن نیست که...
قدرت منطقه ای با یه بارش برف کل اموراتش یه هفته مختل میشه؟؟؟ یه مقدار واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم. تو سوریه ما تابع سیاست های روسیه هستیم نه بالعکس و تو خیلی موارد دیگه. ما از ترس آمریکا پناهنده شدیم به دامن روسیه و اون هم اینجوری رفتار می کنه. در حالی که اگه با همه کشورها من جمله امریکا روابط معقول و در چارچوب منافعمون داشتیم مجبور نبودیم اینقدر به یه کشور باج بدیم که به خودش اجازه همچین اظهار نظرایی رو بده
چون حتی جلوی فساد مالی رو هم نمی تونید بگیرد جلوی خارج شدن بدهکاران بزرگ مالی رو هم نمی تونید بگیرید مردم از فقر زندگی سختی رو تحمل می کنند به هر کاری دست می زنند اونوقت دزدا خیلی راحت فرار می کنند
در کرمانشاه هم که مردم زیر برف هر روز جان می دهند دنیا نظاره گر هست ضعف را می بیند مردم وضعیت سختی دارند کشور در تنگنای اقتصادی هست اونوقت فکر ساخت موشک هستید دشمن تراشی نکنید هیچ دشمنی بزرگتر از مغز خراب نیست
اواخر ۲۰۱۴ و شروع ۲۰۱۵ در مسکو بودم که قیمت ارزهای بین المللی با شروع تحریمها افزایش پیدا می کرد! دوستان تجاری و کاری روس با لحنی نگران کننده از تحریم ها و ادامه آن واهمه داشتند، بر گشتم گفتم نگران نباشند ما تجربه چندین ساله خود را برای کمک به آنها بکار می بریم. بعد از آن تحریم روسیه علیه ترکیه!! و موقعیت خاص ما بود که روسها را نسبت به مقابله مالی و تجاری و اقتصاد سیاسی روشن کرد و حال که از تجربیات درس گرفتند، آقای پوتین یله شما می توانید اینچنین نظر بدهید!! شما حق دارید!!!؟
آقای تابناک شما چرا فکر میکنید ایران یک بازیگر قدرتمند است.
اگر نفت ایران نبود کسی ایران راآدم هم حساب نمیکرد
نویسنده محترم برخلاف نوشته شان واقعیت نظام سیاسی جهان فعلی را با آنجه علاقه دارند باشد خلط فرمودند. اعتماد به نفس به اندازه اش خیلی خوب است اما بیشترش میشود توهم اقتدار. روشن است که پوتین شریک قابل اعتمادی برای ایران نبوره و نخواهد بود اما سخن اینبار او دال بر کوچک شمردن ایران نبود بلکه شاهد براین مدعاست که ساستمداران حال حاضر ایالات متحده دچار اشتباه محاسبه در گفتمان سیاسی خود هستند . موضوع ادبیات سیاسی است وگرنه در عمل هرکس بدنبال منافع دراز مدت خود میباشد.
عالی بود
از ماست که بر ماست
روسیه دوست ایران نبوده ونخواهدبود
روسیه از اول حال و روزش معلوم بود. این ما بودیم که مثلا میخواستیم متحد پیدا کنیم و رفتیم بدترین هارو انتخاب کردیم.
پوتین و روسیه دوست کسی نیستند،آنها از کشورهای دیگر بویژه ایران استفاده ابزاری می کنند و صدها بار سر ایران کلاه های گشاد و قشنگ گذاشتند.وقتی با کل دنیا دشمن میشیم مجبوریم به کشورهایی مثل روسیه،سنگال،کومور،گینه بی صاحب،بورکینافاسد و ... پناه ببریم و این وضع اسفبار را برای مملکت رقم بزنیم.
چه ضرورتی برای نگارش این نامه واره است؟
اصلا واکنشی هم لازم نبود.

همینمون مونده بحران جدید اضافه کنید
چرا مقامات کشور ما بر دانش جوانان کشور تکیه نمی کنند؟
از صحبت های رییس جمهور روسیه می نوان فهمید که روسها با آمریکا پشت پرده هماهنگ ودوست هستن و امام ره خوب اینان را شناخته بود که فرمود شرق وغرب دو لبه قیچی هستند که می خواهد ریشه اسلام را بزند .اما در دنیای کنونی نمی توان دور خود دیوار کشید ولی باید مواظب نیرنگ آنها بود ومانند برخی در داخل وخارج مرعوب یا دل شیفته اینقدرت وآن قدرت نشد .
چرا جوگیرشدی تابناک؟؟؟؟؟؟؟

روسیه ابرقدرت نظامی است و از این نظر در ردیف ایران نیست.
اما نفوذ ایران در گروههای درگیر منطقه بیشتر از روسیه است.
ضمنا روسیه اختلاف ایدئولوژیک با غرب نداره و فقط رقیب محسوب میشه اما ایران دشمن به حساب میاد

ما باید حواسمون باشه که کجای این معادله قرار داریم
تابناک جان روسیه در صنایع نظامی و فضایی خیلی قدرتمند تر از ماست. هواپیماهایی دارد که ما ماکت آن را هم نمی توانیم بسازیم. پس بهتر است به جای اینکه از این حرف پوتین ناراحت شویم تلاش کنیم و نقاط ضعف را پوشش دهیم. با داد و بیداد و ناراحتی نمیشه. با تلاش صادقانه شبانه روز مسولین و استفاده از نخبگان و همه مردم میشه پیشرفت کرد. خلاصه باید کار کنیم اگر می خواییم قدرتمند باشیم. همه باید کار کنند. همه.
تابناک جان توام دوست داری حاشیه درست کنی ها خب از هر کسی تو دنیا بپرسی میگه که رده روسیه از ایران بالاتره نکنه شما باور نداری؟!!! نمونه مثلا اینجا 15 سانت برف بیاد چند روز مملکت فلج میشه به لطف مسئولین خوبمون :)) ولی شما روسیه 30 درجه هم بره زیر صفر مشکلی براش ایجاد نمیشه!!! البته این مثال بود وگرنه در اکثر زمینه ها اونا جلوتر هستند از ما
روس ها از زمان نادرشاه افشار به خاک ایران چشم طمع داشتن و تا ایران مارا ده تکه نکنند راضی نمیشوند
واقعیت اینه که ایران ضعیف است... به همین سادگی
برادرجان روسیه یک ششم مساحت کره زمین را در اختیار دارد. 20 درصد اب شیرین جهان ،منابع عظیم نفت و گاز و معادن و همچنین چوب ، جدای از این ها قدرت نظامی برتر و از همه این موراد مهمتر نیز جی دی پی 1600 میلیارد دلاری در مقابل 400 میلیارد دلاری ایران . بعد شما نارحت شدید . بله که درست میگه روسیه خیلی فاصله دارد و جز 8 کشور برتر جهان با توجه به مطالب عنوان شده است نه مانند ایران که رده 100 ام اهمیت هم نیست
توهین بزرگی بود. ما همردیف آمریکا هستیم چرا ما رو کنار کره شمالی قرار دادند و تازه ۶ هزار سال هم تمدن داریم هرچند اثری ازش باقی نمونده و فرهنگ مردم بورکینافتسو از ما بالاتره ولی این توهین قابل قبول نبود.
احمقانه تر اینه که بعضی ها هم دلخوش به این روسیه کردن
روسیه یک کشور جهان سومی است که پنجه های آهنین دارد
روسیه بیش از صد ساله داره ما رو استعمار می کنه، این آقایون هنوز نمی فهمند.
این روسیه هیج گاه دوست ملت ایران نبوده هفده شهر ایران را از ایران جدا کرد در جنگ جهانی از این کشور بیرون نرفت قاعله پیشه وری را درست کرد در مشروطه رفیق محمد علی شاه شد ومجلس را به توپ بست از نبود نفوذ امریکا استفاده کرد دریای خزر را تصاحب کرد حزب خاعن توده را به جان مردم انداخت وده ها خیانت ریز ودرشت دیگر
آفرین بسیار عالی بود. مشکل ما اینکه با این روس خودمون رو دادیم.
چون هم روسیه یک ابر قدرت است و هم ایران یک بازیگر ضعیف
چرا آن موقع که کشور را به روسیه فروختید و زیرپای پوتین فرش قرمز پهن کردید و در رسانه میلی به ثناگویی او مشغول بودید به این فکر نیفتادید که پوتین به ایران به دید تحقیر آمیز نگاه میکند؟!
جلو خودشم میتونی بگی؟
ما برای روسیه مانند سرخپوستان آمریکا هستیم . از نظر امریکایی ها سرخپوست خوب سرخپوست مرده است
احسنت
چه عجب تابناک همچین یادداشتی هم منتشر کرد.
ننگ بر کمونیسم و هرچی کمونیست!
واقعا ما ایرانیها باید به خودمان بیاییم
چنان غرق در آرمان دیگر کشورها شده ایم که انگار آرمان خودمان را فراموش کرده ایم
چنان برای کشورهای دیگر پول خرج می کنیم که انگار کشور خودمان به همه چیز رسیده
در مثال مناقشه نیست .
و تكرار و ديگر هيچ
تیترتان در مورد روسیه شاید غلط باشد ولی درباره ایران کاملا صحیح است. ایران متحد روسیه نبوده و نیست. ایران ابزار روسیه است و لاغیر.
ممنون از دولتمردان ما که عزت ایرانی رو زنده کردن....
حق داره خب ، اقتصاد ایران بدتره یا اقتصاد روسیه؟ ایران از روسیه با التماس اس 300 خرید یا روسیه از ایران؟ و... از ماست که بر ماست
باسلام
باید تاسف خوردکه مسئولان ما هیچ تعصبی نسبت روسها ندارندوفکرمی کنندکه واقعاآنهابامادوست هسنتدکاهش یه ذره تاریخ میخواندیم وجنایات آنهارا در گیلان رویادآوری میکردیم.به قول ما گیلانیها ،
اگه این روسها راه داشتندکل گیلان -مازندران وایران رو میخوردند بدونه هیچ ملاحظه ای .
حالا چی می گین آقایان مسئول سیاست خارجی ظاهرا شماها همه چیز رادرنظرمیگیرید جز منافع ملی کاری که دیگران به ظاهر انجام میدهند ودررابطه با ما هم از ما باج میگرندوهم ار طرف مقابل
روس ها از ازل تا ابد غیر قابل اطمینان هستند شما را بخدا به مسئولان بهمانید دیدید در سوریه ما را پیاده نظام کرد و حالا با ترکیه متحد شده در طول تاریخ به تمام متحدانشان خیانت کرده اند اگر ناراحت نشوید می گویم آمریکا در این مورد از روسها بهتر است
پایگاه همدان
پوتین غلط کرد در جنگ صدام با ایران تمام قد شوروی وآمریکا واروپا واعراب مرتجع دربرابر مان ایستادند هیچ غلطی نکردند روسیه اگز به مفت گویی ادامه دهد آسیب جدی میخورد کشوری که قاچاق انسان ومواد مخدر وفساد اداری خودش سربه فلک میکشد در این حد واندازه نیست ما ایستاده ایم واز کیان ایران اسلامی دفاع می کنیم مشکل ما مفت گویی پوتیم وترامپ نیست مشکل ما مدیران ضعیف داخلی اند
كشوري كه دست التماس در مذاكرات دراز كرده و رييس جمهورش در انتخابات مگويد اگر به من راي ندهيد و به فلاني راي دهيد امريكا حمله ميكنه و دشمن شماره يك كشورش را كدخدا مينامد . چيزي غير از اين را تداعي نميكند.
تا آقاي پوتين خبر نداره براي يك فرف چند سانتي متري كل راههاي ارتباطي ما بسته ميشوند و حتي باند فرودگاه و محوطه انهم براي ساعتها بسته ميشوند و الا اين را هم نميگفت.
جالب اینجاست که ما برای فناوری هسته ای آنطور مورد تحریم گسترده بین المللی قرار گرفتیم و در نهایت هم کوتاه امدیم.ولی روس نه تنها این فناوری را دارند که صاحب تعداد هزاران کلاهک هسته ای هستند ولی می دانند که بمب هسته ای در مقابل تحریم و جهان بین المللی کارایی ندارد و ترسیده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
چرا روسیه به کره شمالی که هیچی نداره تکنولوژی هسته ای داد؟؟ چرا به زور به ایران اس سیصد قدیمی داد؟ چون همه از یک حکومت ایدئولوژیک میترسند. آخوندها و تفکراتشون خیلی ترسناکه
روسوفیلها درچه حالند؟ ارباب بزرگ پس گردنی جانانه ای بهتون زده.خخخخخخخخخخ
روسوفیلها درچه حالند؟ ارباب بزرگ پس گردنی جانانه ای بهتون زده.خخخخخخخخخخ
روسوفیلها درچه حالند؟ ارباب بزرگ پس گردنی جانانه ای بهتون زده.خخخخخخخخخخ
جالب بود. من با نویسنده متن موافقم
عجببه که بعصی طوری نظر دادید که انگار کشور ایران هیچ ارزش و قدرت و حاکمیتی نداره اقایونی
که نظر دادید .والله ایران قدرت منطقه بود.این مقامات ایران هستند که کشور و ملت را به این روز انداخته اند.زمانی اتحاد جماهیرشوروی که روسیه هم یکی از متحدینش بود جرعت چب نگاه کردن به ایران را نداشت.بگذریم که الان هواپیماهای جنگی ان
در پایگاه و هوای ایران جولان میدهند.
تابناک عزیز منعکس کن
قدرت ما در سر دادن شعارهای پوچ و تو خالیه که نه سر داره نه ته.
البته که روسیه از هر لحاظ قدرتمند تر از ایران است.ولی اینکه ایران را هم ردیف کره شمالی خطاب کرده باید قابل توجه مسئولین قرار بگیرد.کره شمالی از نظر همه جهانیان کشوری منزی و زندانی بزرگ است.و بزرگترین متحد کشورمان ما را در حد کره شمالی قرار داده؟!!
بی شک یکی ازنوشته های عالی وکارشناسی درمورد روابط ایران وروسیه بود که دراین اشفته بازارسیاسی وادعاهای روسوفیل ها وطرفداران دواتیشه روسیه درایران بسیارجای تامل دارد.ممنون ازجناب نجفی وسایت تابناک علی رغم اختلاف نظر جناح سیاسی که باشمادارم.
روسیه دولت مستقل ومقتدرآنچنانی منطقه ای هم نیست یک فرصت طلب ماهری است.که بی ملاحظه به فکرسیاست روزمره اش است سیاست بلندمدت واستراتژی ندارد.هیچ متحدواقعی وجانانه ای نداردبنابرین روزبه روزدرعرصه بین المللی عرصه برایش تنگ ومنزوی خواهدشد.
نه غربی نه شرقی ؛ نه آبی نه برقی!
این از حماقت ماست که به روسها اعتماد کرده ایم
همه اين تحليل ها را ول كنيد ، بنده توجه شما را به ماله كشي صدا و سيما جلب مي كنم كه ديشب شبكه خبر اين جمله پوتين را جوري زير نويس مي كرد كه همه فكر كنند پوتين به تحريم ايران نيز معترض است و آن را ظالمانه تلقي كرده ، (تحريم روسيه به همراه تحريم ايران و كره شمالي عملي ظالمانه است)
چند صد ساله که روسیه ایران رو بازی داده ! چرا احساس قدرت نکنه ؟
اقای نویسنده! چه سوال سختی پرسیده اید!؟
سوالی که جوابش عیانه و نیازی به فکر نداره.
دوست عزیز! ما کشوری هستیم که خیلی شعارها دادیم لیکن همن اکنون در حال استثمار از سوی روسیه و چین هستیم و همچنین ایادی داخلی.
زمانیکه در هر اختلاف با غرب به جای مذاکره و چانه زنی، دست به دامان کشوری میشیم که همیشه ی تاریخ، هر کس و کشوری را به اندک بهایی فروخته. نتیجه همین میشود که هست.
ما نقش تکه گوشتی را داریم که روسیه از آن سواستفاده میکند.
اولا روسیه یک ابرقدرت جهانی نیست به همراه چین و آمریکا و اتحادیه اروپا! ایران اصلا از نظر قدرت با روسیه قابل مقایسه نیست پس بهتر است زیاد جوش نزنید از این قیاس مزحک!!! ایران اما تنها یک قدرت منطقه ای است که باید با عربستان و ترکیه مقایسه شود. دوما، به روسیه اطمینان کردن کاری بس اشتباه است که البته مسئولین هم میدانند اما خب چاره دیگری ندارند چون به نصف دنیا از پیش "مرگ بر" گفته اند!!!
در برخورد پوتین با تحریم امریکا میتوان خواری و زبونی پوتین وروسیه را دید.
اما جناب پوتین اگر تو وکشورت جای ایران بودید و40سال انواع تحریمها بر علیه شما از دوست و دشمن مبارید مطمئن باشید تا بحال نامی از روسیه نمانده بود .
اما اشکال اساسی از ماست هیچ وقت از تاریخ سیاه روابطمان با شما عبرت نگرفتیم ومتاسفانه مسولین فراموشکار ما باز روی دوستی شما حساب باز کردند در قضایایی مثل سوریه و... خیلی زود فریب ریاکاری شما را خوردندحتی اطمینان مسولین ساده لوح ایرانی به حدی بود که قانون اساسی را زیر پا گذاشتند و اجازه استفاده از پایگاه هوایی نوژه را به هواپیماهای شما دادندحالا باید هم اینطور به به ما طعنه بزنید وما را حقیر و ضعیف بدانید و خود را ابرقدرت زهی خیال باطل باور کنید شما خیلی حقیر و ذلیل هستید با چند تحریم نیم بند و چنگ وداندان نشان دادن امریکا از ترس آنها خود را باخته اید.
امیدواریم این حقیر شمردن ما درسی باشد برای مسولین ما که هر وقت خدا را فراموش کردند به ذلت افتادند و هر وقت توکل بر خداوتوسل بر ائمه (ع) داشتند سربلند بودند ما 8سال با دنیای زور و ثروت از دین و ناموسمان دفاع کردیم ولی چون اعتقاد وقلبمان برای خدا بود سربلند از چنگ بیرون آمدیم.
فرض كنيم روسيه انچنان هست كه شما ميگوييد اين كشور همسايه ما است وتاثير گذار دركشور ومنطقه وماهم انتخابش نكرده ايم كه به انتخاب خودبنازيم ويا شرمنده شويم همسايه امريكابودن هم شدنى نيست شايد كه اگربوديم اقاى ترامب مرز امريكا با مارا ديوار ميكشيد ما بايد توان ايجاد ربطه مثبت با هريك ازهمسايگان خودداشته باشيم وهريك را انچنان كه هستند بپذيرم
احتمالا آمریکا دوست بهتری برای ایران است تا روسیه اگر چه هر دو اول منافع خود را در نظر میگیرند
روسیه = جدایی ۴۰ درصد از خاک وطن.
تابناک جون دقت کن! مثبت و منفی ها درج نمیشن!
لطفاً این اشکال فنی رو برطرف کنید. هر چی لایک و دیس لایک میزنیم بی فایده س!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظر من ما بهتره به روسیه خرده نگیریم بلکه قشنگ ترین جمله این مقاله یعنی جمله آخر را توجه کنیم یعنی به خودمان بیاییم .چرا باید ایران توسط کشورهای مختلف تحریم شود؟ چرا ما نباید مثل همه کشورهای جهان حتی مثل افغانستان با کل دنیا مراودات آزاد و منصفانه داشته باشیم؟چرا ما همیشه باید سایه جنگ و فقر بالای سرمان باشد؟ چرا ما نمیتوانیم مانند کشورهای دیگر با این منابع انسانی و طبیعی که داریم پیشرفت کنیم و زندگی راحتی داشته باشیم ؟اینها و امثال این ها سوالاتی است که ما باید از خودمان بپرسیم تا به خودمان بیائیم و آنوقت یک کشوری مثل روسیه که خودش همیشه با دیگر کشورها در زاویه بوده به ما طعنه نزند.حالا یک عده ممکنه پاسخ بدهند که این کینه قدیمی است و آنها اصولا با اسلام دشمنی دارند و با پیشرفت ما مخالفند و از این قبیل دلایل که واقعا جایی ندارد و درست نیست
اگر مسئولین ی ذره وجدان داشتن
نمیزاشتن مملکت به این جور الفاظ بکشه
تابی اول کامنت ها منتشر کن بعد از ریس جمهور انتقاد کن لطفا
نازیدن به مزیت های تمدنی فقط به درد پزهای توخالی داخل کشور میخوره.
اونی که تعیین کننده است، قدرت است.
روسهامنافق هستندچه آبی بخورند چه رفیق چندین ساله روبفروشند
بر ذات بد روسها وسینه چاکانش لعنت.....................
گفته خیلی احمقانه است که آمریکا روسیه را همطراز ایران و کره شمالی بداند.یعنی او هم می گویید که این۲کشور اوضاع خوبی ندارند.
روسیه آنقدر قدرت نظامی دارد که یک تنه در مقابل ناتو که شامل ۳۸ کشور قدرتمند جهان به سرکردگی امریکا ایستاده است، روسیه کجا؛ ایران کجا? بسیاری از مردم جهان حتی نمیدانند ایران کجاست?یا اصلا ایران هم کشور است،
نصف حقمونه باور کنید!گاهی حس میکنم یه سری غیر ایرانی هستند نفوذی تو دولتمردامون که هدفشون خوار کردن ایرانه!
و گرنه کی روسیه از ازل تا الان تو فکر ایران بوده؟؟؟والا امریکا و روسیه بد و بدترن چرا بدرو نمیگیریم؟
کی گفته ایران قدرت منطقه ای هست با لشکر کشی به سوریه و عراق و خرج کردن دلارهای نفتی در کشورهای دیگه هیچ کشوری قدرت منطقه نمی شود قدرت منطقه با داشتن اقتصاد قوی و مردم ثروتمند و اشتغال جوانان و صادرات و تولید و توسعه و آبادانی همه کشور به دست می آید نه با خرج کردن پول مردم در کشورهای دیگه و توسعه نظامی گری
تازه حالیتون شده که روسیه امریکا وچین ابر قدرت هستند وایران کشور جهان سومی بامردمی گرسنه بیکار و......
ابرقدرت وقدر قدرت فقط خداست
اگر خدا با ما باشد (یعنی اول ما باید با خدا باشیم تا خدا ما راحمایت کند ) این قدرتهای جهانی با همه سلاحهای هسته ایشون بال مگس هم نیستند
روسیه دندون ایران رو شمرده چپاول میکنه چیزی هم نمیده اینم از اقتدار ایرانه
آقای توکلی هنوز متوجه نشده است که دنده عقب در امور اعتقادی تحجر است و معنای بازگشت به خویشتن مرحوم دکتر شریعتی را متوجه نشده اند. ضمن آنکه شیعه اعتقاد دارد که جامعه امام زمانی جامعه ایده آل می باشد که در آتیه محقق می شود و باید رو به جلو به سوی چنین جامعه ای حرکت کرد. گذشته مانند پرژکتور است که به سوی جلو نور می اندازد. به هر حال بخش عمده ای از عقب ماندگی های ما به تفکراتی مرتبط است که امثال آقای توکلی آن را هدایت می کنند.
آقای پوتین این یک واقعیت است که روسیه بسیار قدرتمندتر از ایران و کره شمالی است و ما ایرانیها این را خوب می دانیم اما اینکه آمریکا با روسیه قابل مقایسه نیست هم یک واقعیت است بنابراین اگرچه هم رتبه قراردادن روسیه وایران احمقانه است اما تصور هم رتبه بودن روسبه با آمریکا احمقانه تر است .
اگرامریکا و انگلیس چشم طمع به منابع مادارند روسیه خواهان نابودی استقلال ماست .
زنده باد روسیه -
هر کشوری دنبال منافع خودش هست روسیه هم همچنین- در زمانی که توسط کشورهای غربی تحت فشار قرار گرفتیم کدام کشور ها کمکان کردند و البته برای منافعشون
اینکه انتظار داشته باشیم مثل یک متحد استراتژیک با ما رفتار کنند و هرزگاهی منافع کشور خودشون رو بر اصول ارتباط استراتژیک ترجیح ندهند یک ساده لوحی سیاسی است روسیه متحد استراتژیک ما نیست و ما همچنین چیزی نخواسته ایم و معلوم نیست اگر میخواستیم قبول میکردند- با در بعضی از مسایل با روسیه اشتراک نظر و عمل داریم و در بعضی حرکت ها با هم همراه و همگام بوده ایم و ابته نه در همه مسایل-
این روابط حداقلی دوستانه و مشارکت پذیر را نباید فدای توهمات روابط استراتزیک مابین دو متحد داشت روسیه متحد استراتزیک ما نبوده و ما نخواسته ایم شعار روی در سفارتخانه های ما نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی است. روسیه یک ابر قدرت جهانی هست نه یک قدرت منطقه ای-و اتفاقا رفتار مشابه ایران با روسیه توسط آمریکا یک امتیاز برای ماست تا ایشون در این هجمه سنگین غرب علیه ما موضعی مشترک با ما بگیره و سیاست های خروج دلار از چرخه اقتصادی و ایجاد و تعریف سیستم نوین ارتباطات اقتصادی را به همراه چین و ایران پیاده سازی کنند و سویفت جدیدی بسازند تا از این یکه تازی آمریکا، از این دزدی در روز روشن آمریکا در دنیا کاسته بشه-
روسیه ابرقدرتی متکی به نیروهای درونی خودش هست با رییس جمهوری هوشمند و عملگرا و اقتدار طلب، هرچند مشکلات و فسادهای درونی روسیه هنوز هست لیکن نسبت به قبل وضعیتشون بهتره و پوتین محبوبیت داره
خودم حالشو میگیرم برات جیگر! اما فعلا وقتش نیس!
كسي منكر قدرتمند بودن روسيه از نظر نظامي و سياسي نيست ولي از نظر اقتصادي با توجه به وسعت، جمعيت و منابع عظيم نفت و گاز كه اين كشور در اختيار دارد اصلا قابل مقايسه با كشورهاي صنعتي تراز اول دنيا نيست. روسيه از نظر كشورهاي غربي موقعيتي شبيه به تركيه دارد كه با وجود اينكه يك كشور اروپايي محسوب مي شود اما حاضر نيستند اون رو تو جمع خودشون و سازمان هاي نظامي بين المللي مثل ناتو راه بدهند اما با در نظر گرفتن قدرت نظامي و داشتن حق وتو كه اين كشور دارد، باهاش مدارا مي كنند. گفتن اين جمله درباره ايران و كره شمالي توسط پوتين كه حالتي تحقير كننده دارد نشان از خوي قلدرمابانه اي دارد كه همه كشورهاي ابرقدرت در قبال ساير كشورها از خود نشان مي دهند. اين قلدرمابي را شوروي در به يغما بردن بخش بسيار وسيعي از ايران در دوران حكومت تزارها به خوبي اثبات كرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
ناتو پیمانی است برای مواجه با روسیه.که پس از جنگ ج دوم بوجود آمد تا با شوروی مقابله کنه! قطعا روسیه هیچگاه عضو ناتو نخواهد شد چون در این صورت دیگه ناتو.ناتو نخواهد بود.
البته بارها و بارها از زبان مسولین کشورمون مگر نشنیدیم که میگفتن که امریکا خیال کرده ما مثل عراق یا افغانستانیم ، وحتما افغان ها از این ادبیات ما ناراحت شدن ، نباید توهین کنیم که توهین بشنویم ، من خودم به نوبه خودم واقعا از این حرف پوتین کثیف ناراحت شدم ، متاسفانه خیلی در دنیا داریم تحقیر میشیم و این حق ایران و ایرانی نیست جایگاه ما خیلی بالاتر از این حر فاست شیعه باید روزی در راس دنیا قرا بگیره ، ان شا الله
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
شیعه؟؟ داداش شما دغدغه ایران رو داری یا شیعه رو؟
اينهمه خود را دستکم نگيرييد سابقه ايران و ابرقدرتي ايران به هزاران سال قبل برميگردد ما صاحب تمدن تاريخي هستيم اگر کمي خودباوري و تلاش کنيم روسيه در مقابل ما عددي نيست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
اتفاقا روسیه از همون 1000 سال پیشم در مقابل ما عددی بود
اينهمه خود را دستکم نگيرييد سابقه ايران و ابرقدرتي ايران به هزاران سال قبل برميگردد ما صاحب تمدن تاريخي هستيم اگر کمي خودباوري و تلاش کنيم روسيه در مقابل ما عددي نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
زمان قاجار یا الان هیچ وقت ایران قابل مقایسه با روسیه و آمریکا نبوده و نیست. البته یه ضرب المثل هم هست میگه دارم دارم حسابه داشتم داشتم مهم نیست
روسیه خیانت کار است و این را در طول تاریخ ثابت کرده است
ما نباید از حرف حق ناراحت بشیم . خداییش ما کجا قدرت منطقه ای (!!) هستیم ؟؟! طبق چه آمار و اطلاعاتی ؟ نباید متعصبانه فکر کرد . ما در حد پاکستان و افغانستان شاید باشیم ولی واقعا حتی در حد ترکیه هم نیستیم . آینه چون نقش تو بنمود راست ، خود شکن ، آیینه شکستن خطاست .
روسیه بلافاصله کلیپی از یه سگ گذاشت که زبونش در چاهی گیر کرده و عنوان کلیپ رو نوشتند عاقبت زبان درازی !ما ا با همچین آدمهایی مواجه هستیم
چون به 1000 و یک دلیل درست فکر میکنه...
قدرت کشورهایی مانند قطر ، آذربایجان حتی امارات هم از ایران بیشتر به چی می نازید
نویسنده ظاهراً دچار توهم میباشد. مقایسه ایران با روسیه مقایسه گربه با ببره. ایران در مقابل روسیه عددی نیست. توهم و خود شیفتگی تا چه حد؟
کدامیک از تجهیزات نظامی ایران ساخت ایران است؟ روسیه سازنده برترین جنگنده ها و تجهیزات نظامی و موشکهای هسته ای قاره پیما میباشد و پهناورترین کشور دنیا. سلاحهای از رده خارج ساخت پنجاه شصت سال پیش ایران از لحاظ کیفیت و کمیت به هیچ وجه قابل مقایسه با تجهیزات جنگی به روز روسیه نیست.
تانک چیفتن انگلیسی ۵۰ سال پیش، هواپیمای فانتوم ۵۰ سال پیش آمریکایی و یا ناوشکن دماوند که با یک باد غرق شد چه حرفی برای گفتن در مقابل یک ابرقدرت جهانی دارند؟
احساسی بودن واحساسی تصمیم گرفتن نتیجه اش بهتر از این نمیشود روسیه مانند بسیاری از کشورها بدنبال منافع شخصی خودش بود وما باید به این نتیجه میرسیدیم که روسیه متحد ما نیست بلکه متفق ماست او از پلکان ایران برای احیا مجدد قدرت ونفوذ خود در منطقه واورپا استفاده کرد وبا شکاف بیشتر بین کشورهای منطقه خاورمیانه قدرت رو به زوال خود را باز یافت سهم ما فقط نابودی ثروت ومنابع وتورم امروز بود وسهم روسیه بدست آوردن جایگاه از دست رفته بین المللی، ایکاش دولتمردان ما بدون توجه به تهدیدها آزمایش هسته ای واتمی انجام میدادند آنوقت مشاهده میکردید جایگاه امروز ما کجا بود وایا امروز میتوانستند تا این اندازه فشارجهانی را به ما وارد کنند قطعا خیر چون قدرت باز دارندگی ما هزاران برابر بیشتر از امروز بود با دنیا جدای از تعارفات باید با دنیا با یک زبان قدرت عملی حرف زد نه کمتر
تاباک لطفا منتر کنید
۱ از نوشتار این مقاله و نظرات می توان فهمید که انقلاب اسلامی علیرغم شعار نه شرقی و نه غربی نتوانسته است به آرمان خود برسد و منورالفکرها و آنهایی که دستشان به اینترنت می رسد و صدای شان را بلند می کنند عاشق غرب هستند
۲ ایران مسلمان شیعی و روس ارتدکس که تیعیتی از کلیسای کاتلیک و پاپ اعظم ندارد و ترکیه مسلمان با وجود همه تلاش ها نمی تواند قابل پذیرش غرب باشد.
۳ وقتی غرب در منجنیق اسلا م در گوشه شمالی مدیترانه محسور شد با فتوای پاپ حمله را آغاز کرد با نیمه مسیحی های مغول و صلیبی ها و روسیه هم بدلیل ارتدکس بودن دشمن آنها بود و نهایتا کاری را که لازم بود کردند.
۴ هم اکنون تاریخ در سوریه تکرار می شود روسیه و ترکیه عثمانی و ایران شیعی در تضاد منافع و ایدولوژی با غرب که امروزه آمریکا نیز به غرب نسبت به قرون وستا اضافه شده است در جریان است.
۵ این نویسندگان و نطر دهندگان غرب زده را توصیه می نمایم کتاب غرب زدگی مرحوم جلال را بخوانند. غرب زدگی نوین
۶ لازم نیست خودمان را با روسیه مقایسه کنیم روسیه ۵۰ کیلومتر با ایالات فاصله دارد و هر کاری بخواهد می تواند بکند.
۷ غرب لاشه خور علمی روس ها است و همه دستاوردهای آنها با دزدی است.
۸ باید به حال جامعه گریست که مردمان آن سوار بر موج ماهواره ها و جذبه فریبنده غربی مطالعه ای از تاریخ و فرهنگ خود ندارند و جهت دهنده ایده خود کم بینی و تبلیغ غرب هستند. این عملکرد انقلاب فرهنگی شعاری است که به اینجا انجامیده است.

از سایت محترم که امیدها به ش دارم خواهش می کنم منتشر نمایید تا حداقل توانسته باشیم کمی اطلاع رسانی تاریخی برای هموطنانی که اطلاعات تاریخی محدود دارند کرده باشیم تا بخود آییم.
روسیه توان این را دارد که به بیش از 40 کشور تجزیه شود. اشغال اراضی اسیایی برای مردم اروپایی روسیه توهم اورده است
روسیه توان این را دارد که به بیش از 40 کشور تجزیه شود. اشغال اراضی اسیایی برای مردم اروپایی روسیه توهم اورده است
روسیه از زمان جنگ سرد تا حالا از نظر نظامی پیشرفت خوبی داشته ولی از نظر تکنولوژی پیشرفت و رشد آنچنانی نداشته است برای همین در زمره ی کشورهای صنعتی قرار نگرفته بلکه چند سالیست به عنوان عضو ناظر درجمع کشورهای صنعتی راه داده شده است ولی باید بگم از ایران به مراتب خیلی جلوتره و در بسیاری از زمینه ها خود کفاست برای همین پوتین این فرمایش کرده و در دنیا کاملا به دنبال منافع خود که همانا نامردی است میباشد بطوریکه هم از توربه می خورد هم از آخور.
تصور نیست واقعیت است.
در راه پیمایی ۲۲بهمن امسال پس می تونیم بگیم مرگ بر روسیه یا نه
به نام خدا.
در خصوص برخورد آقای پوتین و نظرات هموطنان عزیزم چند نکته مستتر هست که لازم است همه ما بعنوان یک ایرانی نسبت به آنها اهتمام داشته باشیم.
الف) هر گاه عشق و یا نفرت در قالب افراطی آن ظاهر شود باعث خروج انسان از مسیر عدالت و انصاف و ندیدن منافع می شود، شما اگر به نوع برخورد و رفتار ما ایرانیان نسبت به کشور آمریکا توجه کنید متوجه این موضوع خواهید شد و خواهید دید که گفتمان و رفتار ما نسبت به کشور آمریکا به عنوان یک کشور ابرقدرت و پیشرو در اقتصاد، صنعت، تکنولوژی و ... یک نوع رفتار غیرعقلایی و صرفا مبتنی بر احساسات غلط و باورهای اشتباه است وگر نه کشور آمریکا اگر از میان کشورهای ایران و روسیه بخواهد یک کشور را به عنوان دوست و رفیق استراتژیک انتخاب کند مطمئن باشید که به هزار و یک دلیل قطعا روسیه را انتخاب نخواهد کرد و به گزینش ایران مبادرت خواهد کرد اما ما متاسفانه هرگز نخواسته و یا نتوانسته ایم از کارت آمریکا در مناسبات جهانی استفاده کنیم
ب)) ما به عنوان یک کشور مسلمان، در شرایط کنونی بدترین نوع رابطه را با کشورهای اسلامی و در راس آنها کشور بزرگ و ثروتمند عربستان داریم و باز هم به دلایل واهی و بی تدبیری صرف به جای اینکه شاهد وحدت و هم افزایی در میان دول اسلامی باشیم، کشورهای مسلمان را به میدانی برای آزمایش نمودن میزان دقت و قدرت تخریب سلاح و تجهیزات اجانب نموده ایم و بی جهت خود را از پشتیبانی و حمایت این مجموعه بزرگ انسانی و جغرافیایی و اقتصادی محروم کرده ایم
ج)) با طرح مباحثی همچون ضدیت با ولایت فقیه و یا عدم اعتقاد به مبانی اسلامی و با رفتارهای افراطی و برخوردهای تحمیلی در اعتقادات با دست خود قاطبه جامعه نخبه و روشنفکر جامعه را از حضور در مناصب و مدیریتهای کلان کشور محروم کرده ایم و عملا انسانهایی ناتوان و بیسواد و ظاهرنما بر مملکت حاکم شده اند
به همان دلیلی که صدراعظم قائم مقام فراهانی گفته بود.
مملکتی که 5 کرور خراج میگیره، با مملکتی که 500 کرور خراح میگیره به دلیل عقلی در نمیفته.
اصلا این مقاله را بردارین .مولفه های قدرت ایران با روسیه وحتی امریکا وغرب کلا متفاوت است ،در جنگ ۸ساله شوروی ،امریکا وغرب واعراب مرتجع همه در کنار صدام بودند واز نظر نظامی اقتصادی وسیاسی و... ازصدام حمایت کردند ولی امام ره یک واسطه فیضی بودند از پرتو لطف وکمک بی انتهای خداوند به این کشور والان هم این پرتو لطف الهی ادامه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
ما هم در همون جنگ از همون کشورهایی که نام بردی اسلحه می خریدیم. فقط به ما گرون تر میفروختن. در ضمن برتری ما در جنگ تبحرپرسنل دوره دیده در آمریکا و کیفیت اسلحه های آمریکاییمون بود
روسها هروقت از ما دفاع کردن یا با مما رفت امد داشتن باعث عقب موندگی ما شدن برعکس امریکا تو تاریخ...ما نباید محتاج کشورهای دیگه باشیم
خیلی سادست چون ما برجام رو قبول کردیم ولی اونا نه. یه خریت رو دوبار تکرار نمیکنند
اولا تحریم روسیه برای همین اختلافات است که بین دوکشور ایجاد کنند ثانیا هدف بعدیشان اینه اینقدر روسیه را در فشار قرار دهند که مجبور شود علیه ایران در شورای امنیت از پشتیبانی ایران برای تحریمهای بعد دست بردارد تا خودش تحریم نشود ویک توع بده بستان اتفاق بیافتد ثالثا معلومه که ایران نه از نظر قدرت ونه از نظر توانایی در حد روسیه نیست ببخشبد اگر ایران را با کشورهای نظیز افغانستان ویا سومالی و یا سودان مقایسه کنند حتما ناراحت می شوید و روسیه هم با ان ابرقدرتیش که شما التماس می کنید تا s300را بهتان بفروشد ویا بوشهر را راه اندازی کند یا اسلحه بهتان بدهد تاراحت می شود که روسیه را در حد ایران کوچک بشمردند
تصور واهی نیست واقعیت است شاید برای کشور های کوپک و بدون پشتوانه غربی کسی باشیم اما برای اماراتی که غرب ازش حمایت میکنه هم قدرتی نداریم و این واقعیت امرست. برفی در پایتخت بارید و پایتخت فلج شد و هرج و مرج مدیریتی مشخصتر شد در مورد زلزله و فرار شبانه بماند.
نظر بسیار متعدد کاربران جایی برای اظهار نظر جدید باقی نمی گذارد و مطالبی که من میخواهم بنویسم چیزی بیشتر از نظرات منتشر شده نیست ولی همانطور که در اعتقادات دینی و ملی ما وجود دارد هرکس باید به وظیفه اش عمل کند من هم نتوانستم بدون گذاشتن نظر از این خبر بگذرم.روابط روسیه با کشورمان همواره خصمانه و سودجویانه بوده و به جز تعرضات ارضی که در زمان قاجار به این اب و خاک انجام دادند و بخش بسیار بزرگی از خاک کشورمان را غضب کرده اند همواره مزورانه با ما رفتار کردند و بهترین گواه این ادعا رفتار دوگانه روسیه با کشورمان در 40 سال اخیر بعد ازانقلاب است که علیرغم نزدیکی ظاهری به ایران و بردن سود سرشار از کشورمان هر جا که منافع خودشان در میان بوده از پشت به ما خنجر زده اند و نمونه بسیار روشنش رای مثبت روسیه در شورای امنیت بر علیه کشورمان در قضیه تحریم هاست.و حالا هم این مامور کا گ ب از هم ردیف شمرده شدن با کشورمان برآشفته است در حالی که خیر سرش علی الظاهر با ما روابط راهبردی دارد.در آخر برای قربت عندالله مرگ بر روسیه
حاقل ملت ما دیگه با پوتین و حرفهاش اشنا هستند
کلا هم روسیه و هم آمریکا دو جنایتکار بزرگ هستند که هیچ اعتقادی به انسانیت ندارند . همین روسیه اون موقع که ما رو تحریم کردن نظر مثبت داد . اینکه مسئولین نظام به مخالفت با روسیه و اقدامات مداخله جویانه اش در شبه جزیره کریمه نپرداختند این خود اشتباه بزرگی بود . نزدیک شدن ما به روسیه اشتباه بزرگ تر است . سخن صحیح همان فرموده امام خمینی (ره) : نه شرقی و نه غربی
روسیه سیاست داره عقل اش هم بیشتر از ماست صرف ایدئولوي سیاست تعریف نمیکنه ،پس هرجا منافع کشورش در میون باشه اونجا سفت وامیسته ، تو جاهای چرت و پرت که منافع دراز مدت اقتصادی نداشته باشه ریسک نمیکنه و اما اقایون سیاست مدارهای ما کدوم این موراد رو در نظر میگیرن؟؟
خودفریبی نکنید لطفا. باید به ایران گفت ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست... (البته اینجا سیمرغ روسیه هم نیست)
با سلام
اینکه روسیه از ایران در زمینه اقتصادی سیاسی ونظامی برتری داره شکی نیست ولی در مقابل تحریم خیلی آسیب پذیرتره در ضمن در هنگام تحریم که نمیتونه از بمب اتم استفاده کنه درست مثل زمان شوروی که خیلی بزرگتر ؛ ثروتمندتر و حتی در زمینه کشاورزی هم وابسته نبود ودر خیلی محصولات کشاورزی صادر کننده بود ولی الان خیلی از محصولات کشاورزی رو وارد میکنه و برای تامین غذا محتاج خارجیا وحتی ما ایرانیا است در زمان شوروی هم وقتی نگ سرد راه افتاد بالاخره شکست خورد ولی آمریکا قدرتش حتی بیشتر از اون موقع شده البته به نسبت روسیه و نمیخاد روسیه رو هم تراز خودش بدونه واون رو به هر بحونه ای تحریم میکنه و روسیه خیلی آسیب پذیرتر از ایرانه تو این زمینه ولی در رابطه با ایران ، خداوند متعال انقدر نعمت به این سرزمین داده که بالقوه ما رو قدرتمند کرده از موقعیت استراتژیک کشاورزی انرژیهای طبیعی معادن و ... که با همینها و مردمی که هزاران سال تمدن ایرانی و اسلامی رو یدک میکشن اگر مدیریت درستی داشته باشیم به لطف خدا میتونیم ابر قدرت دنیا باشیم ولی اگر بخواهیم بیشمار اشتباهات و فرصت سوزیهایی که کردیم دوباره تکرار کنیم که حتی کشورهای کوچک هم برامون رجز خونی خواهند کرد
باید در هر زمینه ای استعداد های واقعی و نخبه هامون رو بزاریم تا به پیشرفت برسیم باور کنید اگر رهبری و ولایت فقیه نداشتیم با این همه اشتباهاتی که کردیم الان کشور مستقلی نداشتیم
با سلام روسیه از ابتدای تاریخ خیانتکارترین دولت و ملت نسبت به ایران بوده و هست.ایران از هیچ کشوری به اندازه روسیه لطمه نخورده .گرگی در لباس میش. متاسفانه هنوز مسوولین ما فکر میکنن روسیه دوست و برادر ماست در حالی که از کوچکترین کمکی به ما خودداری کرده مثالش جنگنده سوخو سی رو به همه جا فروخته غیر از ما و...کاملا با این نویسنده موافقم ممنونم
مابایدبه دوکشور چین وروسیه متکی نباشیم اروپا وامریکا باشند ازاین حرفها نمیزد بعدش این حرفش تبعات دارد برای ایران خسارتش براوردکنیدامام گفت نه شرقی نه غربی الن شرقیش افتاده غربیش میزنیم .
اشتباه از ما است. روسیه دشمن قدیمی ماست وهمیشه خیانت کرده. وقسمتهای اعظم کشور ما جدا نموده.
اوضاع خوب بود ایران داعش را در عراق شکست داده بود و نفوذ خود را در عراق و سوریه و یمن بیشتر کرد و جنگ داخلی سوریه به سمت صلح میرفت اما در ایران ریس دولت در سزاست داخلی بسیار ضعیف عملکرد و نتوانست وعده های خود را عملی کند او حتی نتوانست پروژه های دولت قبل را تکمیل کند .اعتراضات و اغتشاشات داخلی .افزایش قیمت ارز و تهدید ترامپ به خروج از برجام حمله ترکیه به سوریه باعث شده از شیرینی پیروزیهای سیاسی و منطقه ای ایران کاسته شود و شخصی مثل پوتین نتواند روی ماندگاری ایران حساب کند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان