بازدید 3234

سود بالای اوراق قرضه سهام آسیایی را تنزل داد

تحت فشار افزایش سود اوراق قرضه جهان در روزهای اخیر، سهام آسیایی بیش از پیش از رکوردهای خود عقب‌نشینی کردند، درحالی‌که دلار پیش از جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو تثبیت شد.
کد خبر: ۷۷۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 31 January 2018

تحت فشار افزایش سود اوراق قرضه جهان در روزهای اخیر، سهام آسیایی بیش از پیش از رکوردهای خود عقب‌نشینی کردند، درحالی‌که دلار پیش از جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو تثبیت شد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز چهارشنبه تحت فشار افزایش سود اوراق قرضه جهان در روزهای اخیر، سهام آسیایی بیش از پیش از رکوردهای خود عقب‌نشینی کردند، درحالی‌که دلار پیش از جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو تثبیت شد.

دونالد ترامپ در اولین سخنرانی سالانه «وضعیت ایالات متحده» خود از وقتی که رییس‌جمهور شده است، از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها خواست که برای سازش در موارد پر اختلاف مهاجرت و زیرساخت، با هم همکاری کنند و قوانینی را تصویب کنند که حداقل سرمایه‌ای ۱.۵ تریلیون دلاری برای زیرساخت‌ها فراهم کند.

واکنش بازارها به این سخنرانی محدود و اندک بود.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی به افت روز گذشته خود افزود و ۰.۲ درصد دیگر هم افت کرد. این شاخص روز دوشنبه به بالاترین میزان تاریخ خود دست یافته بود.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۳ درصد رشد کرد درحالی‌که نیکی ۲۲۵ ژاپن ۰.۱ درصد افت کرد.

هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۵۵ درصد افت کرد و شاخص شانگهای ۰.۶ درصد از ارزش خود را از دست داد.

وال‌استریت که اخیرا به صورت متوالی رکوردزنی می‌کند، به لطف رشد قدرتمند اقتصاد جهان که باعث شد سود شرکت‌ها و باز توزیع سهام آنها بیشتر شود، سال گذشته پرچمدار رشد سهام در جهان بود.

اما جهش اخیر سود اوراق خزانه‌داری آمریکا، آب سردی بر تحرک و پویایی بازارهای وال‌استریت ریخت. سود بالاتر اوراق خزانه‌داری، همچنین یک گزینه دیگر برای سرمایه‌گذاری به وجود آورده است و سرمایه‌گذاران بخشی از پول خود را از سهام بیرون کشیده و به اوراق تخصیص می‌دهند.

سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا در طول شب به بالاترین میزان خود در ۴ سال اخیر رسید و برابر با ۲.۷۳۳ شد، درحالی‌که سود اوراق ۳۰ ساله به بالاترین میزان خود از ماه می ۲۰۱۷ تا کنون رسید.

دلار اندکی افزایش یافت و به نرخ ۱۰۸.۹۰۰ ین دست یافت. امروز، پس از این که بانک ژاپن برنامه خرید اوراق قرضه دولتی ۳ تا ۵ ساله خود را افزایش داد، نرخ دلار مدت کوتاهی حتی به ۱۰۹.۰۹۵ ین هم دست یافت.

یورو با ۰.۱۵ درصد رشد به نرخ ۱.۲۴۲۰ دلار رسید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل