بازدید 19345

بازی اعراب و اسرائیل برای نابودی برجام: ایران و آمریکا اتحاد مخفی دارند!

این دیپلمات اسرائیلی در ادامه گفت: رهبران عربی شواهدی برای اثبات ادعای اتحاد مخفی آمریکا و ایران ارائه دادند؛ از جمله اینکه آمریکا با دشمنان عمده ایران مثل صدام، داعش و طالبان جنگیده است اما تا کنون نخواسته از پیروزی های ایران در یمن، سوریه، عراق و لبنان جلوگیری کند. آن ها این رویکرد آمریکا را نشانه تبانی و سازش مخفیانه ایران و آمریکا می دانند.
کد خبر: ۷۷۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 01 February 2018

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، اگر برجام اصلاح نشود در مهلت سه ماهه پیش روی برجام را تأیید نخواهد کرد و از آن خارج خواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ در این میان، اروپایی ها تلاش می کنند ترامپ را قانع کنند که از برجام خارج نشود اما به غیر از ترامپ، که تلاش میکند با بازی اصلاح برجام زمینه های نابودی آن را فراهم آورد، بازیگران دیگری نیز هستند که لحظه شماری می کنند تا ترامپ از برجام خارج شود تا مرگ او را با چشمان خود ببینند.

اعراب ـ مشخصا عربستان و متحدانش و اسرائیل، بازیگرانی هستند که به شدت از مرگ توافق هسته ای استقبال می کنند و در یک ماه اخیر از اولتیماتوم ترامپ برای اصلاح برجام ابراز خوشحالی کرده اند. طوری که امارات روز گذشته همصدا به اسرائیل خواهان اصلاح برجام شد.

این بازیگران با فعال کردن لابی های قدرتمند خود در ایالات متحده و فشارهای رسانه ای قصد دارند دولت آمریکا را برای خروج از برجام تحت تأثیر قرار دهند.

در همین راستا، شبکه خبری سی.ان.ان در مطلبی به قلم سفیر سابق اسرائیل در آمریکا نوشته است که اگر واشنگتن می خواهد اعتبار از دست رفته خود در میان متحدانش را احیا کند، باید از برجام خارج شود و با سیاست های منطقه ای ایران نیز مقابله کند.

مایکل بورنستاین اورن تاریخ‌نگار، دیپلمات، سیاست‌مدار، روزنامه‌نگار اسرائیلی متولد آمریکا و سفیر سابق اسرائیل در ایالات متحده آمریکا (۲۰۰۹–۲۰۱۳) و همچنین نماینده کنست از حزب کولانو و قائم مقام وزیر در دفتر نخست وزیر اسرائیل در این مطلب مدعی شده: «زمانی که او سفیر اسرائیل در واشنگتن بوده، گفت وگوهای بسیاری با دیپلمات های عربی، وزرا، روزنامه نگاران و بازرگانان مصر، اردن و کشورهای حوزه خلیج داشت و همه «صادقانه» نظریات خود را در مورد خاورمیانه ارائه دادند و بدون استثنا همه فکر کردند که آمریکا مخفیانه با ایران متحد شده است».

این دیپلمات اسرائیلی در ادامه گفت: رهبران عربی شواهدی برای اثبات ادعای اتحاد مخفی آمریکا و ایران ارائه دادند؛ از جمله اینکه آمریکا با دشمنان عمده ایران مثل صدام، داعش و طالبان جنگیده است اما تا کنون نخواسته از پیروزی های ایران در یمن، سوریه، عراق و لبنان جلوگیری کند. آن ها این رویکرد آمریکا را نشانه تبانی و سازش مخفیانه ایران و آمریکا می دانند.

بازی اعراب و اسرائیل برای نابودی برجام: ایران و آمریکا اتحاد مخفی دارند!

از سوی دیگر، ایران تاکنون اقدامات زیادی علیه نیروهای آمریکایی در منطقه صورت داده، ولی آمریکا هیچ اقدام متقابلی علیه ایران انجام نداده است.

در ماجرای پرونده هسته ای نیز ایران دو راه بیشتر نداشت: یکی حفظ زیرساخت های هسته ای خود و دیگری بقا؛ اما مذاکره کنندگان بین المللی به رهبری آمریکا، هر دو را برای ایران تضمین کردند. برجام باعث شد، تحریم ها لغو و دروازه تجارت بین المللی به روی ایران باز شود.

از سوی دیگر، توافق هسته ای منجر به حفظ زیرساخت های هسته ای ایران شد و فراتر از آن به ایران اجازه داد تا پس از هشت تا ده سال محدودیتی برای غنی سازی نداشته باشد.

اورن در ادامه گفت: هرچند این دیدگاه و دلایل اعراب نمی تواند قانع کننده باشد، قابل تأمل است و اقدامات ضعیف آمریکا در برابر ایران باعث شد، چنین دیدگاهی به وجود آید. از سوی دیگر، رهبران آمریکا ناخواسته تصمیماتی در خاورمیانه گرفته اند که ایران از آن ها بهره مند شده است.

این سیاستمدار اسرائیلی در نهایت نتیجه گرفته که اعتبار آمریکا در نزد متحدانش به دلیل تصمیماتی که در قبال ایران گرفته، مخدوش شده است. به همین جهت، دولت ترامپ در نخستین قدم برای بازگرداندن و احیای اعتبار از دست رفته اش در نزد متحدان عربی و اسرائیل، باید توافق هسته ای با ایران را ملغی کند و راهبرد منسجمی برای مقابله با سیاست های منطقه ای ایران در نظر بگیرد.

به نظر می رسد، هر چه به پایان ضرب الاجل دولت آمریکا برای اصلاح برجام نزدیک تر می شویم، فشار همزمانی از سوی اسرائیل و کشورهای عربی برای متقاعد کردن ترامپ جهت خروج از این توافق بیش از پیش می شود. اتفاقی که می تواند رویکرد تل آویو و پایتخت های عربی را در مقابل ایران تهاجمی تر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۷
کاش اینطور بود و رابطه ای وجود داشت
وقتشه که مسولین و رسانه ها حامی از مردم بابت برجام عذز خواهیی کنند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
و پس از عذرخواهی مسئولین بابت برجام به احمدی نژاد و دارو دسته اش بابت بردن ایران زیر تحریم و به نابودی کشیدن اقتصاد ممکلت قدردانی بشه
یا ایها المسلمون اتحدوا ... !!!
اسراييل و عربستان پشه برن كنار دو ابرقدرت ايران و امريكا ميدونن چطوري با هم مقابله كنن
خود بزرگ بینی رهبران عربی واقعا باعث شده نتوانند درک درستی از نتیجه اعمال خود داشته باشند . واین بدترین عقوبت برای هر ملتی است
در همه تحلیل ها بارها و بارها اسم اسرائیل را به زبان می آورید مشخص است که اسرائیل در دنیا صاحب نفوظ و قدرت است نا گفته نماند اسرائیل یک زمانی دوست مابوده و دشمن عربها ، عربها بعد از انقلاب همیشه از هر لحاظ از ما جلو بودند یعنی از رفتار ما استفاده کردند کشور های بد تر از بیانی خودشون آباد کردند ، اسرئیل با ما دشمن کردند که هیچ با کمک اسرائیل تمام کشور های عربی و کشور های همسایه و حتی خیلی از دوستان ما تو دنیا را به دشمنان ما تبدیل کردند راستی قرار بود ما در ایران دانشگاه سیاست درست کنیم
پس به اين نتيجه مي رسيم بمب هسته اي براي ايران در مقابل آنها خصوصا" اعراب حق اصلي ماست.
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ نرخ دلاربازهم افزایش یافت وهم اینک ۴۶۸۰ تومان فروخته میشود
باید با امریکا و اسراییل توافق کرد و اعراب حاشیه خلیج را به زباله دادن انداخت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
خلیج فارس

تابناک این نوع نظرها رو لطفا اصلاح کن
عجب گیری افتادیم همه ما رو به تبانی و زیرآبی رفتن متهم می کنن امریکاییا روسا عربا و.....
از این شیخ ممد آل شاپور بپرسید داعش و وهابیت که اصلا تبانی با امریکا و مامان الیزلبت ندارند ؟؟؟به جون ناقابل سلمان مفلوک
به نظرم تحلیل درستی. اگه ایران نباشه کی از آمریکا اسلحه میخره. اقتصاد آمریکا به شدت وابسته به بحران و جنگ در دیگر کشورهاست.
اخوی خروج امریکا از برجام به هیچ وجه باعث نابودی آن نمی شود و در بدترین حالت همین وضعیت فعلی برای ایران ادامه خواهد یافت.شاید ترامپ خود را به دیوانگی بزند اما رهبران کشورهای بزرگ دیوانه نیستند و مفهوم تعهدات بین المللی را هم می فهمند شاید در بدترین حالت کمپانی های این کشورها به صورت فردی از مراودات بزرگ بواسطه عکس العمل امریکا پرهیز کنند که همین الان هم چنین مراوداتی وجود ندارد روابط با بانک های بزرگ هم وجود ندارد لذا می ماند انکه کشورهای غربی و چین و روسیه بدون دلیل بخواهند محدودیت هایی علیه ایران وضع کنند که نه برای ایران بلکه بخاطر وجهه خودشان هرگز چنین کاری نخواهند کرد
بیچاره بورس..بیچاره اقتصاد ایران..
بیچاره بورس
چقدر با ما دوستن بیشتر تحریم مارا کردن یه هواپیما به ما نمیدادن دلارم که هنوز تحریمه به این میگید دوستی به دشمنی چی میگی بعضی مسائلم دست امریکا نبوده ما ایرانیا بلدیم چطوری از مسائل بحرانی برای خودمون بهره برداری کنیم اینم بخاطر تمیدن خیلی قدیمی ماست مونده هوش ایرانی را بشناسی درست ضعف هایی داریم ولی تیز هوشی ارثی هست
خیر، اتحادی در کار نیست...
اما ایران در زمین آمریکا بازی میکند، بنحوی که آمریکا بتواند در منطقه حضور داشته باشد و اسلحه بفروشد و نفت خام را نیز ببرد...
نگران نباشید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. زندگی ادامه دارد حتی اگه برجام نباشه. جامعه ایران خیلی احساسی وسیاسی شده، همه دیگه کارشناس شدن و درباره اموری که تخصصی ندارن، نظر میدن اما وظایف خودشون را هم بعنوان یک شهروند درست انجام نمیدن. اول از خودمان شروع کنیم.
۱.وقتشه مخالفین برجام از مردم عذر خواهی کنند.
۲.امریکا از کشورهای نظیر ما وکره شمالی برای فروش سلاحهای بیشتر به همسایگان وایجاد پایگاه وحضور دائمی در اطراف چین وروسیه استفاده میکند ونفع ما برای انها بیش از ضرر ماست.اگر به پایگاههای امریکا در بحرین امارات قطر ترکیه افعانستان اذربایجان عربستان وعراق نگاهی بیندازیم میبینیم به بهانه دفاع از موشکهای ما روسیه را تحت کنترل دارند وحضور انها در این منطقه اگر ما نباشیم توجیه ندارد وباید کشور دیگری را بعنوان جنگ طلب معرفی وعلم کنند.در قدیم کمپانی هند شرقی لشکر میکشید ومنابع منطقه را غارت میکرد اما امروز روشها فرق کرده ونفت میبرند وبجایش سلاح میدهند وهر وقت بخواهند همسایه ها را تحریک میکنندوقیمت نفت را کنترل.ارادتمند خواننده همیشگی تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
نظرت همان تئوری توطئه است. اما واقعیت داره !!. پس منهم با شما موافقم. 
خوب است که سایت تابناک یک تحلیلی از منفعت و زیانهای برجام برای مخاطبانش داشته باشد تا بدانیم بودن یا نبودن آن لازم است یا نیست ممنون.
تنها راه نجات کشور رابطه با آمریکاست که شماها قبول ندارید اینم نتیجه اش،حالا که اینو قبول ندارید لااقل بیخیال این همه گروه وکشور دوست و باجناق و برادر یتیم بشید که بجز بدبختی و مصیبت وتحریم هیچی نصیب ما بدبختا نشده!یه فامیل داریم آدم با حالیه وقتی نمیخاست چیزی را قبول کنه میگفت فلانی حرف تو حسابیه ولی من قبول نمیکنم
چه ایرادی دارد کشورهای منطقه در کنار هم با احترام به همدیگر در صلح وصفا وارامش ورعایت حق وحقوق همدیگر واحترام به دیگر مذهبها و مملکت داری کنن وکاری به همدیگر نداشته باشن
فقط کافیه بریم از خود آمریکا سلاح بخریم ، ترامپ که دلال و تاجر ، آخ چه آتیشی بگیرن این اعراب و بچه کش ها
از اول انقلاب تا کنون آمریکا با ترساندن اعراب میلیارد ها دلار اسلحه و مهمات و تجهیزات به این عربها انداخته. و هیچ وقت با ما سرشاخ نشده و بیشترین بهره برداری رو بدونه خواست ایران صید کرده پیدا کنید خربزه فروش را
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل