بازدید 4842
درخواست کمک هلال‌احمر از دولت

خالی‌شدن بخشی از انبارهای امدادی هلال‌احمر

معاون سازمان امداد و نجات کشور گفت: بخشی از انبارهای اقلام ۱۶ گانه امدادی خالی‌شده و ضرورت دارد دولت در این رابطه به هلال‌احمر کمک کند.
کد خبر: ۷۷۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳ 01 February 2018
معاون سازمان امداد و نجات کشور گفت: بخشی از انبار‌های اقلام ۱۶ گانه امدادی خالی‌شده و ضرورت دارد دولت در این رابطه به هلال‌احمر کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین فتحی در حاشیه آئین تجلیل از امدادگران جمعیت هلال‌احمر لرستان در زلزله کرمانشاه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از وقوع زمین‌لرزه در کرمانشاه اولین پایگاه‌هایی که به منطقه اعزام شدند پایگاه‌های امداد و نجات بود.

وی افزود: بعد از زلزله بلافاصله ستاد مدیریت بحران در تهران تشکیل شد و تیم‌های امداد و نجات کرمانشاه برای ارزیابی به محل حادثه اعزام شدند.

فعالیت ۲۱ استان در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه

معاون عملیات سازمان امداد و نجات بابیان اینکه هر چه از زمان وقوع زلزله فاصله می‌گرفتیم تیم‌های بیشتری به منطقه اعزام می‌شد، عنوان کرد: بالغ‌بر ۲۱ استان در روز‌های بعد از زلزله در بحث امداد، جستجو و نجات مشارکت کردند و توانستند خدمات اثربخشی را ارائه دهند.

فتحی تصریح کرد: عملیات جستجوی مفقودین عصر روز دوم حادثه متوقف و پس‌ازآن عملیات اسکان و تغذیه اضطراری شروع شد، طی این عملیات ۸۹ هزار تخته چادر امدادی بین زلزله‌زدگان توزیع و نصب شد.

وی با اشاره به توزیع اقلام ۱۶ گانه امدادی از قبیل: لوازم پخت‌وپز و لوازم بهداشتی، بیان داشت: در چند نوبت بالغ‌بر ۵۳ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته و سپس بسته‌های یک‌ماهه اول و یک‌ماهه دوم بین آسیب‌دیدگان توزیع شد که مورداستفاده آسیب دیدگان قرار گرفت.

فتحی اظهار کرد: طی مرحله اول ۳۱ تیم جستجو به منطقه اعزام شد که مجموع فعالیت‌های آن‌ها منجر به پیداکرده چندین نفر به‌صورت زنده شد.

بخشی از انبار‌های اقلام ۱۶ گانه امدادی خالی‌شده است

معاون عملیات سازمان امداد و نجات از حضور ۵۶۹ تیم مختلف عملیات در مناطق آسیب‌دیده کرمانشاه خبر داد و گفت: بالغ‌بر ۳ هزار نیروی عملیاتی امداد و نجات در منطقه زلزله‌زده حضور داشتند.

فتحی اظهار داشت: در زلزله کرمانشاه بالغ‌بر ۲۹۸ هزار تخته پتو، ۶۱ هزار و ۳۰۰ تخته موکت، ۴۹ هزار و ۲۰۰ شعله والور، ۴۳ هزار ست ظروف و گالن‌های آب، ۲۸۸ هزار کیلوگرم نایلون پوششی و ۴۰ هزار بخاری‌برقی بین آسیب‌دیدگان توزیع شد.

وی بابیان اینکه هلال‌احمر نسبت به حوادثی که در کشور رخ می‌دهد نیاز بیشتری به دپوی اقلام امدادی دارد، افزود: دولت ضرورت دارد در این راستا هلال‌احمر را کمک کند چراکه بخشی از انبار‌های اقلام ۱۶ گانه امدادی خالی‌شده و بایستی جایگزین شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات یادآور شد: درسی که زلزله کرمانشاه به ما می‌دهد این بوده که کشور ازنظر حوادث طبیعی و حوادث انسان‌ساخت ضعیف است، لذا با توجه به سوابق حوادث در کشور مدیریت بحران بایستی به سمت آمادگی هر چه بیشتر پیش‌رود.

فتحی عملکرد تیم‌های عملیاتی لرستان را در زلزله اخیر کرمانشاه مطلوب خواند و خاطرنشان کرد: تیم‌های امداد و نجات استان در همان ساعات اولیه در منطقه سرپل ذهاب حضورداشته و فعالیت‌های خوب و چشم‌گیری داشتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر