بازدید 6685
۶
پیشنهاد مقام امنیتی اسرائیل؛

تشکیل «ناتوی سایبری» برای مقابله با ایران با حضور اسرائیل و اعراب!

مارگالیت با ادعای اینکه ایران «ارتشی از هکرها» را دارد، افزود: «زیرساخت‌های اجتماعی اسرائیل در معرض این تهدیدات و آسیب‌پذیر است.» مارگالیت گفت: هم اکنون برخی از همکاری های امنیتی و سایبری بین اسرائیل و کشورهای عربی وجود دارد. وی پیشنهاد داد کشورهای منطقه مدیترانه و اروپا یک انجمن - مانند یک گروه چت WhatsApp -را ایجاد کنند تا به یکدیگر در مورد حملات سایبری هشدار دهند.
کد خبر: ۷۷۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 02 February 2018

اسرائیل و کشورهای عربی در سالیان اخیر تلاش زیادی برای تهدید جلوه دادن ایران کرده اند. تا پیش از برجام، بخش عمده ای از این تلاش ها پیرامون پرونده هسته ای ایران و متهم کردن ایران به گام برداشتن تهران به سوی ساخت بمب اتم می چرخید.

به گزارش «تابناک»؛ اما پس از حصول توافق هسته ای، اسرائیل و برخی دولت های عرب منطقه، اتهامات جدیدی علیه ایران برای ایجاد تصور تهدید در نزد دیگران، وارد کرد.

در این میان، یکی از اتهامات و جوسازی های اخیر علیه ایران، اتهام حملات سایبری تهران علیه دیگران است.

در همین زمینه، یکی از سرمایه‌گذاران در عرصه تکنولوژی در رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران از لحاظ امنیت سایبری، اسرائیل را تهدید می‌کند.

«اِرل مارگالیت» که عضو سابق نیروی امنیت سایبری کنست(پارلمان) اسرائیل بوده، در همایش امنیت سایبری در تل‌آویو، گفت: «تهدید هسته‌ای ایران در آینده است، اما تهدید سایبری ایران، تهدیدی فوری و نزدیک است.»

به گزارش بلومبرگ، مارگالیت با ادعای اینکه ایران «ارتشی از هکرها» را در اختیار دارد، افزود: «زیرساخت‌های اجتماعی اسرائیل در معرض این تهدیدات و آسیب‌پذیر است.»

همان طور که در زمینه موشکی مقام‌های اسرائیلی تلاش می‌کنند، با اغراق درباره برد موشک‌های ایران اروپا را در معرض حمله موشکی نشان دهند، مارگالیت در تلاش برای اینکه اروپا را نیز در معرض «تهدید سایبری» ایران قرار دهد، گفت: ۶۵ تأسیسات انرژی هسته‌ای در اروپا فعال هستند که رزمایش‌ها نشان داده نسبت به حملات سایبری و هک‌شدن، آسیب‌پذیر هستند.

مارگالیت که در کمیته امور خارجی و دفاعی پارلمان اسرائیل خدمت کرده است، گفت: یک سال پیش هکرها که احتمالا از ایران تأمین مالی می شدند از یک ویروس کامپیوتری برای نفوذ به کارخانه کشتی سازی ThyssenKrupp برای سرقت طرح های زیردریایی اسرائیل استفاده کردند. او همچنین گفت: گروه های ضربت سپاه پاسداران ایران تقریبا هر روز تلاش می کنند تا محققان هسته ای اسرائیل و زیرساخت های غیرنظامی را آماج گیرند.

 
تشکیل «ناتوی سایبری» برای مقابله با ایران با حضور اسرائیل و اعراب!

گفتنی است، مقامات رژیم صهیونیستی پیشتر هم گروه‌هایی را با ادعای وابسته بودن به ایران، به انجام حملات سایبری و هک کردن سازمان‌ها و ادارات خود متهم کرده بودند.

در ادامه این گزارش آمده است: حملات فقط علیه اسرائیل نیست. در ماه می، مقامات قطری گفتند که خبرگزاری دولتی هک شده تا یک داستان جعلی شامل اظهارات بحث برانگیزی منتسبت به امیر کشور است، ساخته شود. همچنین در سال 2016 یک حمله سایبری، هزاران رایانه دولتی را در عربستان سعودی غیرفعال کرد.

مارگالیت گفت: هم اکنون برخی از همکاری های امنیتی و سایبری بین اسرائیل و کشورهای عربی وجود دارد. وی پیشنهاد داد، کشورهای منطقه مدیترانه و اروپا یک انجمن - مانند یک گروه چت WhatsApp -را ایجاد کنند تا به یکدیگر در مورد حملات سایبری هشدار دهند.

در نهایت گفته است، با توجه به وجود تهدید سایبری از سوی ایران، تشکیل یک «ناتوی سایبری» می تواند آسیب پذیری در برابر حملات ایران را به حداقل برساند.

پیش از این نیز فرماندهی بخش فناوری یگان پردازش از دور اسراییل، اعلام کرد: اسراییل می‌تواند همانند پیمان ناتو، اما در مقیاس جهانی، با تهدیدات سایبری مبارزه کند.

دنیل برن (Daniel Bren)، یکی از فرماندهان ارتش اسراییل در بخش یگان پردازش از دور گفت: ما می‌دانیم در قلمروی سایبری، دشمنان زیادی وجود دارد و قلمروی فضای سایبری از دنیای واقعی جداست؛ بنابراین، ما باید ظرفیت‌های خود را برای حفاظت از اوضاع جهانی، تقویت کنیم.

در حقیقت اسراییل به دنبال تشخیص و خنثی کردن تهدیدات سایبری، قبل از اقدام کشورها برای این کار، است. برن افزود: دولت‌های غربی و دموکراتیک، فاقد سازمان‌های عملیاتی و چهارچوب‌ها قانونی، برای دفاع مؤثر از تهدیدات سایبری بین‌المللی و مرزی هستند. وی خاطرنشان ساخت، هرکسی مایل امنیت است، باید به پیمان ما بپیوندد.

آیزاک بن اسراییل، مشاور سایبری نتانیاهو، نیز گفت: طرح ایجاد این پیمان، طرح ارتش اسراییل نیست. دفتر ملی سایبری اسراییل (INCB)، دارای قدرت امنیت سایبری است که می‌تواند خلأهای موجود پدافند سایبری را، در بخش‌های امنیتی و غیرنظامی، پر کند.

نتانیاهو نیز گفته است: من، مسأله‌ی سایبر را به ‌عنوان یک آرمان ملی، قرار داده‌ام و گام‌هایی را در این زمینه در سطح ملی، انجام داده‌ایم. همچنین ما به سرمایه‌گذاری و رهبری در عرصه‌ی سایبری ادامه می‌دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
کشورهای عرب!سایبری؟ماذا
وقتی همه دشمنن،یکی شیطان بزرگ،یکی شجره ملعونه ال سعود،یکی دستان استکبار،یکی روباه پیر استثمار،اخرش میشه همین..طرف که منتظر نمیشینه.
اعراب تقریبا در تمام زمینه ها با دشمنان ایران همراه و همگام هستند استثنا هم ندارند
بدبخت ها !!!ایران یک کشور در یک طرف و این ها و کشورهای غربی هم طرف مقابل ایران هستند بازهم مثل ....میترسند
نتیجه ای که می گیرم اینه که علی رغم تبلیغات دشمن در یکی از حوزه ها مثل سایبری انقدر قوی هستیم که مجبورن برای مقابله باهامون ناتو تشکیل بدهند
در گذشته اسرائیل دشمن اصلی عربها به حساب میامد، اما متاسفانه امروزه اسرائیل جای خود را به ایران داده علت چیست .؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر