بازدید 3978
محسن کوهکن در گفت وگو با «تابناک»؛

در شرایط خاص افراد همدیگر را بیشتر درک می کنند/ کسانی که مبانی اصولگرایی را قبول داشته باشند، در نهایت زیر یک سقف جمع می شوند

بیش از یک سال تا برگزاری انتخابات مجلس آینده زمان باقی مانده است؛ اما گویا جریانات سیاسی از هم اکنون کار خود را آغاز کرده اند و خود را برای ورود هر چه بیشتری به انتخابات آماده می کنند.
کد خبر: ۷۷۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳ 03 February 2018

در شرایط خاص افراد همدیگر را بیشتر درک می کنند/ کسانی که مبانی اصولگرایی را قبول داشته باشند، در نهایت زیر یک سقف جمع می شوند بیش از یک سال تا برگزاری انتخابات مجلس آینده زمان باقی مانده؛ اما گویا جریانات سیاسی از هم اکنون کار خود را آغاز کرده و خود را برای ورود هر چه بیشتر به انتخابات آماده می کنند.

به گزارش «تابناک»؛ بنا به گفته سید محمد حسینی، هم اکنون فعالیت‌های جبهه مردمی در مراکز استان‌‌ها متمرکز است که مقرر شده هیأت مؤسس ده نفره در هر استان با مشورت تشکل‌ها و احزاب و شخصیت‌های هر استان تشکیل شود و بعد از تعیین افراد ـ که از فعالان سیاسی و عناصر فعال در شهرستان‌ها هستند ـ آنها مسئولیت مجمع عمومی شهرستانی و استانی را بر عهده گیرند.

مطابق اظهارات حسینی، جبهه مردمی در زمینه انتخابات مجلس هم فعالیت خواهد داشت؛ اما نقش اصلی را شوراهای شهرستان‌ها ـ با توجه به شناختی که از جامعه خود دارند ـ ایفا خواهند کرد.

با این حال، برخی بزرگان جریان اصولگرایی بر این باورند، هنوز برای ورود در انتخابات زود است و بهتر است در این زمینه عجله نشود و در اوضاع کنونی ارزیابی درون تشکیلاتی اولویت بیشتری نسبت به داغ کردن تنور انتخابات در کشور دارد.

محسن کوهکن در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: برای هر مجموعه سیاسی قطعا نکته ظهور و بروز زمان انتخابات است؛ چه انتخابات مجلس باشد و چه انتخابات ریاست جمهوری. اگر روزی دیدی که یک حزب و یک جناح سیاسی در هر جایی برنامه ای برای حضور در انتخابات ـ از هر نوعی که وجود دارد ـ نداشته باشد، یک نکته و امتیاز منفی برای آن به شمار می‌آید.

اما نکته این است، اگر یک گروهی از حیث ماهو یک حزب باشد و بخواهد کار اساسی کند، باید حتما بر پایه یک تقویم زمانی مشخص کار خود را انجام دهد؛ معمولا تا یک جاهایی این کارها درون تشکیلاتی است.

این نماینده مجلس گفت: از الان نمی شود به سمتی و سویی رفت که فضای رسانه‌ای را از هم اکنون درگیر انتخابات مجلس و یا انتخابات ریاست جمهوری کرد. تجربه نشان داده، برای ما منافعی ندارد و بنابراین، اکنون زمان آن است که احزاب و جناح‌ها از هم اکنون شروع به ارزیابی فضا و عملکرد خود و کار تشکیلاتی کنند تا به یک تحلیل جامع و مانع برسند و پس از آن تصمیم بگیرند که در انتخابات به چه صورتی وارد شوند. این به نظر من پسندیده است و همه احزاب باید روی آن فکر کنند.

این نماینده مجلس در خصوص حضور جمنا در انتخابات آینده و نحوه عملکرد آن نیز گفت: با اسامی کاری نداریم؛ اما تجربه گذشته نشان داده که در انتخابات گذشته، تحت عناوین مختلف مانند 5+6 و 7+8، هماهنگی و جبهه فلان در زمان انتخابات تشکیل شده و ورود کرده و سعی کردند انتخابات را مدیریت کنند، که در این میان برخی برنده بودند و برخی بازنده.

وی ادامه داد: به نظر من، اصل اساسی برای حضور خرد جمعی است، حال هر چه این خرد جمعی جامعیت داشته و حضور اشخاص حقیقی و حقوقی در آن بیشتر باشد، حرف شنوی و پذیرش آن در بین مردم بیشتر می شود و هم می توانند معقول تر عمل کنند.

این نماینده با اشاره به گلایه های قالیباف از رئیسی بعد از انتخابات 96 نیز گفت: منشأ گلایه ها هم از اینجاها شروع می شود، در جریانات مقابل هم گلایه هایی وجود داشت. به نظر من، به هر میزان که در تصمیم گیری‌ها خرد جمعی بخشی از بدنه و بخشی از اشخاص مطرح، چه حقیقی و چه حقوقی را در نظر نگیرد، طبیعی است گلایه ها نیز به وجود می آید.

وی گفت: البته بعد از هر انتخاباتی از این نوع بحث ها وجود دارد؛ اما مشکلی در این باره وجود ندارد. وقتی یک آدم سیاسی چنین حرف هایی را می زند در پس آن حرف های خود یک برنامه ریزی دارد، برنامه ریزی هم به این صورت است که یک حرفی را می زند و بعد آن را ریشه یابی می کند و ادله های آن را به دست می آورد و نقاط ضعف و قوت آن را پیدا می کند تا در آینده با مشکلاتی مانند این گرفتار نشود. در پایان باید بگویم اگر کسی مبانی اصولگرایی را قبول داشته باشد، در نهایت زیر یک سقف جمع می شوند و کسانی هم که قبول ندارند، به هر حال از آن جدا خواهند شد. تجربه نشان داده که در شرایط زمانی خاص، افراد دوزهای گذشته خود را بالا می برند و دوباره دور هم جمع می شوند.

این نماینده همچنین یادآور شد: پیش بینی می کنم در سال 98 هر دو جریان سیاسی عاقلانه و با تدبیر و توجه بیشتر به خرد جمعی ورود خواهند کرد و هر دو جریان عملکرد خوبی خواهند داشت. در جریان اخیر من به یکی از دوستان اصلاح طلب گفتم آشوب‌طلب ها هم علیه شما و هم ما شعار دادند و هر دو جناح با هم ترکیب شده و شعار مرگ بر فتنه گر سر دادند.

وی در پایان گفت: اما در حالت کلی هنوز برای انتخابات 98 زود است و باید کمی بیشتر صبر کرد تا به ایام انتخابات نزدیکتر شویم. تنور انتخابات بستگی به شرایط روز دارد که چه زمانی داغ شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر