بازدید 3843

پژوهانه را علیرغم میل کمیسیون آموزش مجلس حذف کردند

عضو کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه رقم قابل ملاحظه‌ای از اعتبارات آموزش عالی در بودجه سال ۹۷ کاسته شد، گفت: کمیسیون تلفیق پژوهانه را علیرغم میل کمیسیون آموزش مجلس حذف کرد.
کد خبر: ۷۷۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 03 February 2018

 

محمود صادقی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از حذف پژوهانه دانشجویان دکتری از بودجه ۹۷، گفت: در کمیسیون آموزش این اعتبار برای حمایت از دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده بود که متاسفانه در کمیسیون تلفیق رد شد و به آموزش و پرورش تعلق گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پشتیبانی از دانشجویان دکتری ضروری است این دانشجویان بیشتر زمان خود را به تحصیل و پژوهش می‌پردازند و نباید دغدغه‌ای برای تامین هزینه زندگی خود داشته باشند و پژوهانه می‌تواند انگیزه مناسبی برای کارهای پژوهشی آنها باشد.

وی بیان کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات اعتباری برای پژوهانه دانشجویان دکتری در نظر گرفته شد اما متاسفانه در کمیسیون تلفیق این رقم به آموزش و پروش اختصاص یافت؛ رقم قابل ملاحظه‌ای از اعتبارات آموزش عالی در بودجه سال 97 کاسته شد و به آموزش و پرورش اختصاص یافت.

عضو کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس افزود: وجود این گونه اعتبارات می‌تواند پشتیبان و حامی مناسبی برای کارهای پژوهشی باشد؛ اگرچه عدم تخصیص اعتبارات به دانشجویان دکتری برای دانشجویان مشکلات بسیاری در زمینه تامین هزینه زندگی ایجاد می‌کند اما دانشجویان نیز باید سعی کنند به این کمک‌های مالی وابسته نباشند؛ کمیسیون آموزش برای تخصیص اعتبارات کافی به آموزش عالی کشور اقدامات لازم را در صن علنی مجلس انجام خواهد داد و امید است نتایج مطلوب حاصل شود./

پایان پیام
عضو کانال تلگرام خبرگزاری خانه ملت شوید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان