بازدید 2391

تجمع مقابل سفارت عربستان در لندن علیه فروش سلاح‌

ده‌ها معترض با تجمع مقابل سفارت عربستان در لندن اعتراض خودشان را به فروش تسلیحات انگلیسی به ریاض که درگیر جنگ یمن است، ابراز کردند.
کد خبر: ۷۷۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 05 February 2018

ده‌ها معترض با تجمع مقابل سفارت عربستان در لندن اعتراض خودشان را به فروش تسلیحات انگلیسی به ریاض که درگیر جنگ یمن است، ابراز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اعتراضات شنبه با هماهنگی "کمپین ضد تجارت سلاح" (CAAT) برگزار شد.

این فعالان اعتراض خودشان را به ادامه فروش تسلیحات انگلیس به عربستان سعودی که سردمدار ائتلاف بین‌المللی جنگ علیه حوثی‌های یمن است، بیان کردند.

این جنگ از زمان آغاز در ۲۰۱۵ به کشته شدن هزاران تن منجر شده و شرایط وخیم انسانی را بر جای گذاشته است.

ایان پوکاک، سخنگوی این گروه حقوق بشری گفت: آنها (دولت انگلیس) از زمان آغاز جنگ در مارس ۲۰۱۵ تسلیحاتی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار به رژیم عربستان فروخته‌اند و ما می‌خواهیم دولت به خاطر تمام کشته‌شدگان و ویرانی‌ها در یکی از فقیرترین کشورهای جهان این روند را متوقف کند.

پوکاک از شهروندان انگلیسی خواست تا علیه فروش تلسیحات دولت به عربستان در بحبوحه بحران انسانی وخیم در این کشور خاورمیانه اعتراض کنند.

او تاکید کرد: لندن در این تهاجم به یمن همدست است. دولت که کوتاه نمی‌آید اما بداند که افکار عمومی طرف ماست. اکنون جنبش قاطعی علیه فروش سلاح وجود دارد و در حقیقت امروز مردم بیشتر و بیشتری درباره این سیاست مطلع و از آن متنفر شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل