بازدید 3075
اقتصاد در گذر زمان

از ورود دکتر میلسپو برای اداره امور مالی ایران به تهران تا بیعت همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره)

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نوزدهمین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۷۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 08 February 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نوزدهمین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

19 بهمن 1321، دكتر ميلسپو براي اداره امور مالي ايران وارد تهران شد. وي طي سالهاي 1301 تا 1304 نيز جزو هيأت كارشناسان مالي آمريكا در ايران فعاليت كرد.

19 بهمن 1323، استعفاي دكتر ميلسپو رئيس كل دارائي ايران مورد قبول دولت و مجلس شوراي ملي واقع شد. وي 27 دي استعفا كرد.

19 بهمن 1357، جيمز شلزينگر، وزير انرژي آمريكا قطع صدور نفت ايران به غرب را خطرناكتر از تحريم نفتي اعراب در سال 1973 دانست.

همچنین در این روز، انتشار خبر بیعت همافران نیروی هوایی ایران با امام‌ خمینی (ره)، یکی از اخباری بود که انقلاب را به تثبیت در ایران، نزدیک و بختیار را از ادامه فعالیت برای ابقای رژیم سلطنتی ناامید کرد. تیتر اول روزنامه کیهان ظهر روز 19 بهمن 1357 توجه مردم و بختیار را به خود جلب کرد؛ «پرسنل نیروی هوایی با امام خمینی بیعت کردند»؛ خبر این دیدار به همراه تصویری از این بیعت در مطبوعات به چاپ رسید؛ در تصویر، جمعی از همافران با لباس رسمی در اقامتگاه امام از پشت سر دیده می‌شدند. پس از انتشار خبر، دولت بختیار آن را تکذیب و عکس را مونتاژ اعلام کرد و حکم دستگیری عکاس صادر شد، اما مساله حضور همافران نزد امام از سوی ایشان تایید شد.

 

منابع: روزنامک، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی