بازدید 8586
نظر اصولگرایان درباره گفت وگوی ملی؛

کوهکن: این بحث فرافکنی و برای شانه خالی کردن از مسئولیت است/ فولادگر: اصولگرایان با «گفت وگوی ملی» مخالفت ندارند

گفت وگوی ملی نیازی است که پس از رد شدن ایده آشتی ملی در جامعه مطرح شده است؛ نیازی ابتدایی که عقلای قوم و هر گروه سیاسی برای به حداکثر رساندن نقاط اشتراکی خود برای آماده شدن برای اداره کشور، بیش از هر مسأله دیگری آن را ضروری می دانند.
کد خبر: ۷۷۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 11 February 2018

لازمه گفت وگوی ملی، آزادی بیان و پس از بیان است/با بیش از سی تن از افراد مؤثر نظام درباره گفت و گوی ملی دیدار صحبت شده است/ وقایع اخیر سرعت گفت وگو را تسریع کرده استگفت وگوی ملی نیازی است که پس از رد شدن ایده آشتی ملی در جامعه مطرح شده است؛ نیازی ابتدایی که عقلای قوم و هر گروه سیاسی برای به حداکثر رساندن نقاط اشتراکی خود برای آماده شدن برای اداره کشور، بیش از هر مسأله دیگری آن را ضروری می دانند.

به گزارش «تابناک»؛ برخی اصولگرایان مخالف این دیدگاه هستند و بر این باورند که گفت و گوی ملی هم بهانه ای است که دولت از مسئولیت هایی که دارد، شانه خالی کند. محسن کوهکن، عضو بلندپایه جبهه پیروان خط امام و رهبری یکی از آنان است. او در گفت وگویی در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت گفت وگوی ملی برای حل مشکلات می گوید: اعتقادی به این موضوع ندارد و معتقد است، گفت‌وگو هیچ معنایی در اوضاع کنونی کشور ندارد و تأثیری در گره‌گشایی مشکلات نخواهد داشت.

به اعتقاد کوهکن، این بحث فرافکنی دولت برای شانه خالی کردن از مسئولیتش است. آنچه از سوی این چهره اصولگرا مطرح می شود، هرچند طرفداران کمی دارد، راه تحقق طرح گفت وگوی ملی را بسته است؛ طرحی که یک عضو اتحاد ملت آن را با توجه به واقعیت های کشور ضروری می داند، چون شکاف‌هایی در کشور وجود دارد که برگرفته از اختلاف‌های سیاسی است، آنجا که در هر حوزه‌ای که برای حل مشکل اقدام می‌شود، سیاست‌زدگی و اختلافاتی که وجود دارد، مانع از رسیدن به یک راه حل می‌شود.

در مقابل، برخی از نمایندگان اصولگرا چنین اعتقادی ندارند و می گویند، گفت وگوی ملی در شرایط موجود، نه تنها بازدارنده نیست بلکه راهگشا نیز هست. وی گفت، مباحث بسیاری برای گفت وگو بین دو جریان تأثیرگذار وجود دارد، و همه باید راهکاری برای نزدیک شدن به یکدیدگر پیدا کنند.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با تابناک، در خصوص این موضوع و با مثبت ارزیابی کردن تئوری شکل گیری «گفت و گوی ملی» میان گروه های سیاسی کشور گفت: معتقدیم مباحث مشترک زیادی وجود دارد که بتوان گفت و گوی ملی حول محور مباحث مشترک صورت داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای شکل گیری گفت و گوها لازم است سرفصل هایی در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی از قبیل اصول مشترکی همچون جمهوریت، اسلامیت و ولایت فقیه تعیین شود.

وی افزود: از مهمترین مزایای شکل گیری گفت و گوی ملی، اتحاد بیشتر در درون کشور است آن هم در شرایطی که آمریکا به دنبال توطئه و دسیسه چینی برای از بین بردن وحدت ملی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اصولگرایان مخالف شکل گیری گفت و گوی ملی نیستند؛ اما تا کنون این بحث حالت رسمی نداشته؛ بنابراین، باید کارگروهی از هر دو جناح تشکیل شده و درباره این موضوع تصمیم گیری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۸
قانون اساسی میثاق ملی است !!آن را به درستی اجرا کنند و رئیس جمهور که ادعای نطارت بر اجرا دارد فقط در موضوعات سیاسی خود را صاحب حق ورود نداند
آموزش و پرورش و بهداشت و درمان را برای مردم رایگان کند و ابزار آن را فراهم کند
همین دو موضوع خودش میشود یک میثاق
کیا میخوان با هم گفتگو کنند؟
من به عنوان عضوی از مردم از دزدها و غارتگران (این دو جناحی که تاحالا منو به بازی گرفتن) بیزارم.
اسمش رو هر چی میخواید بزارید. اصلاح طلب و اصولگرا دیگه برای من تموم شده.
میخواید آشتی کنید یا گفتگو، برید با خودتون.
مگر ملت با هم دعوا دارند که نیاز به گفتگو باشد. این چیزها که ذعوا نیست هر وقت همدیگر را کشتند دعواست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
بسیاری فکر می کنند مانند انقلاب فرانسه باید کشتار و انقلاب خونین شود
گفتگوی ملی بادوملیتی ها !همه ما ایران اسلامی را دوست داریم ،با دو ملیتها ی دزد هم گفتگویی نداریم .
چه حرفیه
اصلا این دو جناح را بذارین تو‌ یه سوله بزنن لت و‌پار کنن خودشونو.
دولت چکار به اینها داره؟
چرا کارهای خودشو نمیکنه؟
گفتگوی ملی!!!با کی؟ شما اول مخالفین که اتفاقا اکثریت را تشگیل میداند برسمیت بشناسبد بعد حرف از گفتگوی ملی بزنید.البته میدونیم قصد شما از گفتگوی ملی همون گفتگو بین کشتی نشسته گان انقلاب هست!نه دیگران
ملت با هم دعوا ندارند ، بلکه جناح ها باهم دعوا دارند ، حتی اگر فرافکنی باشد ، همین که مطرح میکنند ، خوب است ، بنظر بنده باید هرچه سریعتر این دو جناح متحد شوند تا هر کدام پیگیر زمین زدن دیگری نباشد چرا که از این موضوع تا به حال این وسط مردم متحمل ضرر شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
از طرف خودت حرف بزن ا
22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد
این دوجناح دیگه عمر سیاسیشون تموم شده هستش
گفتگوی ملی (اصولگرا و اصلاح طلبان) به این معنی است که بیاید با هم توافق کنیم الان 3 روزه که حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی به تاخیر افتاده ومی دانیم که بازنشسته با حقوقش فقظ سروته ماه رو بهم میرسونه بنده با 6 نفر تحت تکفل 5روز است که 224 ریال در حساب پول دارم به امید پرداخت حقوق بازنشستگی که 33سال بابت اون حق بیمه پرداخت کرده ام شما فکر میکنید که زنده بودن وامید به زندگی دیگر برای من معنی دارد فردا با مراجعه به تامین اجتماعی یا خودم رو آتش میزنم یا آنها را واقعا" دیگر قابل تحمل نیست اینهمه خفت.تامین اجتماعی حدود 130 هزار میلیارد از دولت طلب دارد ولی برای پرداخت حقوق بازنشسته ها 700 میلیون از بانک رفاه با بهره 30 درصد وام میگیره اینها نشانه چیست؟ جز اینکه تامین اجتماعی که سرمایه دار ترین موسسه خصوصی کشور را غارت کرده اند وبه خاک سیاه نشانده اند و......
مگه میشه توی ایران گفتگو کرد؟ تا وقتی بشه کتک کاری و دعوا کرد، گفتگو چرا؟
این اخرین هشدار و اخطار اقای روحانی بود. او می داند ادامه این وضیعت از توان کشور خارج است. از روی دلسوزی برای نظام حرف اخر را زده. در واقع با این گفته ها هم هشدار را داد و هم رسما اعلام کرد از این به بعد مسئولیت از شانه او خالی است. امیدوار باشیم این هشدار شنیده شود.
من اصلا متوجه نیستم ‌. منظور از گفتگوی ملی یا آشتی ملی چیه .
اگر منظورشون به توافق رسیدن دو جناح در مورد گیر ندادن به هم است
اما اگر گفتگو و آشتی با مردمه ، باید بگم مردم از کسی قهر نکردند و نیاز به آشتی ندارند . اونها فقط می خوان برخی به سزای خودشون برسند و برخی پست ها را رها کنند . نیاز به گفتگو هم ندارندو دیگه از حرف شنیدن خسته شده اند ‌.
فکر میکنم یه کم دیر شده برای گفتگوی ملی!
هیچ موجودی زنده ای بر روی کره زمین به اندازه ما بدبخت نیست. ببینید چه قدر بدبختیم که هر مسئول داره ساز خودشو میزنه.
خصوصی سازی بزرگترین اشتباهی است که دولت بر انجام آن اصرار دارد.مدل سیاسی ایران با هیچ کشوری مشابه نیست. در نتیجه مدل اقتصادی که ارتباط تنگاتنگی با مدل سیاسی دارد باید فرق داشته باشد. نمی شود اقتصادی ایران مشابه کشورهای دیگر باشدو مطمئنا اگر بخواهی مدل اقتصادی آنها را اجر اکین دو مدل را از دست می دهیم.مدل ساسی ایران اقتضا می کند بدنه دولت بزرگ باشد، خصوصی ساز نباشد.
آیا حقوق ما ترکها در این گفتگو جای دارد یا فقط بین اصلاح طلب و اصولگرا است
آقای کوه کن میدونند در فضای گفتگوی ملی اکثریت برنده خواهد بود! و وقتی اکثریت حاکم شوند عقلانیت و خرد مرز بین درست و غلط خواهد بود
در بحث گفتگو بین جناحهای که قانون اساسی را قبول دارند خیلی خوب و مبارک هست . در چه موردی بحث کنید . این اختلافات از زمانی بوجود آمد که دولت خواست کوچکتر شده و نود درصد کارهای اقتصادی و فرهنگی و عمرانی به مردم واگذار شود اما در چنین فرایند واگذاری شرکتها و نهادهای موازی کاری در کار دولت ایجاد شده است . پس دولت هر وزارت خانه یک دولت در سایه باز دارد . یعنی کار دولت سبک تر نشده بلکه دوباره همان شرکت ها هستند که به دولت فشار وارد میکنند شما حساب کنید فقط گفتگو و حل همین مشکل چند سال طول میکشد دیگر اختلافات بماند .
در تکمیل فرمایشات کاربر محترم 20.25عرض کنم که فرض کنید طبق قانون بجز دانشگاها و آموزش و پروش و بهداشت و درمان و محیط زیست . بقیه امور را خصوصی کنید یعنی حتی پخش فرهنگ به مردم واگذار گردد در چنین شرایطی با این ساختار شدنی نیست . چون شما حساب کنید ردیف 17 بودجه چندین سال قبل نبود بعدا به بودجه اصافه شد . اگر تمام اینها خصوصی شوند بعد افراد و تحصیلکردهای سفارشی کجا سر کار بروند . بهرحال باید یک سری شرکت ها باشند که آدمهای هم جناحی و هم فکری در آنها سفارش کار بشوند . شرکت های خصوصی هیچ تضمینی جهت استخدام شخصی فقط به حساب تعهد به این و آن قبول نمیکنند آنچه برایشان مهم هست تخصص و بهره وری هست بنابراین خواهر زاده آن و این و ژن خوب را کی استخدام میکنه . مشکل زیاد هست
در انتخابات زیادی از اول انقلاب که 17سالم بود شرکت کردم این اختلافات از زمانی بوجود امد که رقیب فکری و جناح مقابل برنده انتخابات را قبول نمیکند یعنی کسانی که یه این جناح پیروز رای دادند قبول ندارند یعنی رای مردم فرد پیروز که نمایندگی فکری مردم هست را زیر سوال و شعارهایش انتخاباتیش را قبول ندارند . رای مردم را تفسیر به خود یا بی اثر میکنند . این باعث نارضایتی در مردم ایجاد میکند . اول برادریت را ثابت کن بعد گفتگو کن . آیا اصلاح طلبان که مردم ظاهرا بیشتر تفکرشان را پذیرا هستند را میپذیرید ؟ توی میز مذاکره طرف را قبول نداری و انواع تهمت ها حتی به رایش زده میشه
چه گفتگویی . مگر در انتخابات اخیر از صندوق رای گفتگوی ملی برای مجلس و ریاست جمهوری انجام نگرفت . میدانید اکثر این اختلافات بخاطر چیست . بخاطر اینکه هر کسی خودش را از قانون که میثاق و فصل الخطاب هست بالاتر بداند . دوم همچنان اگر با رفتار چالشی داشته باشی دیگران هم رفتارت را کنکاش و تفتیش میکنثد . هر حرفی یا شعاری هست در موقع انتخابات زده شد و مردم انتخاب کردند . کسانیکه که طیف فکریشان رای نیاورد بخاطر مصالح ملی صبر کنند تا دوره بعد فرا برسد . اگر چنین کنند پس چرا انتخابات اجرا میشود . فصلالخطاب رای مردم هست والسلام
کاربران محترمی که میفرمایید رییس جمهور فقط به اقتصاد حرف بزند چون مشکل اصلی کشور هست اتفاقا رییس جمهور چون شخصیت سیاسی اول کشور هست باید در تمام حوزه ها حرف بزند خصوصا بحث های سیاسی داشته باشد . چون از رجال سیاسی هست . بیشتر تجمیع رای رییس جمهور از نظرات سیاسیش به اقتصاد . فرهنگ . بین الملل و سیاسی و اجتماعی هست .
محسن کوهکن نمیدونم چرا ایشان در مورد گفتگوی ملی اظهار نظر کرده اند. آقای کوهکن بیست سال در مجلس هستید عملکرد شما در این بیست سال چه بوده است؟
هموطن .امروز آقای روحانی بعنوان رییس جمهور کشور بیاناتی ایراد کردند . شما فکر کنید برای اینکه افراد دیگری در کشور که مسولیت دارند و همیشه برای اینکه بگویند در کشور ما چند صدایی هست یه برگ یاداشت از همین امروز تا چند روز آینده برمیدارند و یا حرف روحانی را رد میکنند یا تکمیلش میکنند یا تفسیر به رای میکنند بنابراین من فکر میکنم هر کسی میخواهد به حرفایشان گیر بدهد که پاسضخش را داده ام خواهیم دید . ای کاش کسانی کهبا حرف ایشان قبول ندارند از فردا نهاد ریاست جمهوری بروند و تا غروب بحث و جدل خودشان را بکنند و نتیجه را بمردم بگویند نه اینکه در هر شهری بعنوان روشنگری وقت مردم گرفته شود مردم با رییس جمهور روشن شدند دیگر نیازی به روشنایی بیشتر نیست
جناب آقای کوهکن بجز دولت محمد احمدی نژاد با همه دولتها مخالفت کرده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار