بازدید 2006

تعويق مذاکرات صلح یمن تا آمدن نماینده جدید سازمان ملل

هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن که به صورت یکجانبه روند مذاکرات صلح را در مسقط آغاز کرده بود، اعلام کرد تا آمدن نماینده جدید سازمان ملل معلق می‌کند.
کد خبر: ۷۷۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹ 09 February 2018

هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن که به صورت یکجانبه روند مذاکرات صلح را در مسقط آغاز کرده بود، اعلام کرد تا آمدن نماینده جدید سازمان ملل معلق می‌کند.

به گزارش فارس، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع سیاسی در یمن اعلام کرد، گروه مذاکره کننده انصارالله یمن که در مسقط پایتخت عُمان حضور دارد هرگونه مذاکره سیاسی را تا آمدن نماینده جدید سازمان ملل به تعویق انداخته است.

طبق این گزارش، انصارالله یمن نپذیرفته است که با «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و معاون او «معین شریف» مذاکره کند چرا که اسماعیل شیخ در روزهای آخر مأموریت خود است.

قرار است «مارتین گریفیتس» فرستاده جدید سازمان ملل در امور یمن، کار خود را از مارس آینده آغاز کند.

اواخر ژانویه گذشته انصارالله یمن در نامه‌ای که «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی، به سازمان ملل نوشت، آمادگی خود را برای مذاکره جهت مذاکرات صلح یمن اعلام کرده و قرار بود، مذاکرات به شکل یک طرفه در مسقط و بدون مشارکت دولت مستعفی یمن شروع آغاز شود.

اسماعیل ولد شیخ که در روزهای آخر مأموریت خود در امور یمن است، روز چهارشنبه با یوسف بن علوی وزیر خارجه عُمان دیدار کرده بود. قرار است ولد شیخ احمد آخرین گزارش خود از پرونده یمن را در بیست و هفتم فوریه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کنند.

اسماعیل ولد شیخ در اواخر آوریل سال ۲۰۱۵ جانشین جمال بن عمر دیگر نماینده سازمان ملل در امور یمن تعیین شده بود. در زمان اسماعیل ولد شیخ احمد، سه دور مذاکرات صلح میان طرفین درگیر یمن (دولت نجات ملی و دولت مستعفی مقیم ریاض) برگزار شد؛ دو دور در سوئیس و یک دور در کویت برگزار شد اما به اعتقاد دولت نجات ملی، این مذاکرات به دلیل آنچه زیاده‌خواهی‌ها عربستان عنوان شده، به نتیجه نرسید.

ولید شیخ در مدتی نزدیک به سه سال مأموریت خود در یمن، از کسب هرگونه پیشرفت در مذاکرات سیاسی در بحران یمن ناکام ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل