بازدید 1884

سازمان ملل: داعش همچنان تهدیدی جدی بر صلح جهانی است

یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل در امر مقابله با تروریسم به شورای امنیت گفت، با وجود موفقیت نظامی علیه داعش این گروه تروریستی و شعبات آن همچنان تهدیدی جدی در سراسر جهان محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 09 February 2018

یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل در امر مقابله با تروریسم به شورای امنیت گفت، با وجود موفقیت نظامی علیه داعش این گروه تروریستی و شعبات آن همچنان تهدیدی جدی در سراسر جهان محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، ولادیمیر ورونکوف، مقام ارشد سازمان ملل در امر مقابله با تروریسم در نشست شورای امنیت این سازمان درباره تهدیدهای اقدامات تروریستی علیه صلح و امنیت جهانی گفت: افزایش تهدیدهای بین‌المللی از جانب داعش چالشی سخت برای کشورهای عضو و جامعه بین‌الملل است. من خواستار همکاری قدرتمند کشورهای جهان برای مواجهه با افراط گرایی خشونت آمیز و محاکمه عاملان این اقدامات هستم. جامعه بین‌الملل باید یک گام جلوتر از داعش باشد.

وی در ادامه گفت: داعش دیگر بر فتح و تصرف قلمروها تمرکز ندارد. این گروه بیشتر به دنبال تحریک اشخاص است که می‌خواهند دست به اقدامات تروریستی بزنند.

این مقام مسؤول سازمان ملل همچنین تاکید کرد: مقابله با تهدیدهایی که هر روز تغییر می‌کنند نیازمند یک گام جلوتر از داعش است چون این گروه تروریستی همچنان دست به اقدامات خشونت بار می‌زند و استراتژی‌های خود را تغییر می‌دهد.

وی همچنین خواستار یک چارچوب قدرتمند بین‌المللی برای مقابله با تهدید داعش از طریق استراتژی جهانی مقابله با تروریسم بین‌المللی و همچنین قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل، تحقق موثر استفاده از ابزارهای چندجانبه و پروتکل‌ها و کنوانسیون‌های حقوقی شد.

این مقام مسؤول سازمان در امر مقابله با تروریسم همچنین گفت: رویارویی با تهدید داعش نیازمند رسیدگی به شرایطی است که باعث می‌شود تا زنان و مردان جوان به سمت خشونت‌های افراط گرایی سوق بیابند.

وی همچنین به جامعه بین‌الملل تاکید کرد تا به کمبودهای مربوط به همکاری گسترده برای رویارویی با تروریسم در سطح جهانی، منطقه‌ای و ملی رسیدگی کرده و از کشورهای عضو خواست تا در نخستین نشست روسای آژانس‌های مقابله با تروریسم در سازمان ملل که قرار است در ژوئن سال جاری میلادی برگزار شود، حضور یابند.

این مقام سازمان ملل همچنین هشدار داد که اعضای داعش و حامیان آن همچنان به استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تکنولوژی‌های پیشرفته و ابزارهای ارتباطی برای همکاری و تسهیل فعالیت‌ها و انجام حملات‌شان ادامه می‌دهند.

این مقام در ادامه هشدار داد، که گروه‌های منتسب به داعش در مصر و لیبی همچنان فعالند به طوریکه گروه انصار بیت المقدس که با داعش بیعت کرده دست به چندین حمله تروریستی در مصر زده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان