بازدید 1658

آمریکا: به احیای روابط با روسیه تمایل داریم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش به دلیل وجود پرونده‌های مشترک بین آمریکا و روسیه از جمله پرونده کره‌شمالی به احیای روابط خود با روسیه تمایل دارد.
کد خبر: ۷۷۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 09 February 2018

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش به دلیل وجود پرونده‌های مشترک بین آمریکا و روسیه از جمله پرونده کره‌شمالی به احیای روابط خود با روسیه تمایل دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت: به نظر من روابط میان آمریکا و روسیه بسیار پیچیده و مبهم است به طوریکه وزیر امور خارجه کشورمان سال گذشته میلادی به صراحت درباره این روابط گفت: این روابط در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.

ناوئرت افزود: ما به دنبال برقراری دوباره این روابط هستیم چراکه زمینه‌های مختلفی وجود دارند که موضوع نگرانی مشترک آمریکا و روسیه هستند و کره شمالی یکی از این نگرانی‌هاست.

وی همچنین بر عزم و اراده واشنگتن برای ادامه فشارها بر دولت روسیه برای اینکه کار صحیح را درباره سوریه انجام دهد، تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر اتهامات آمریکا درباره استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم سوریه را تکرار کرد و مدعی شد: مقامات سوریه این اقدام را با اجازه روسیه انجام می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با نسبت دادن استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه به نظام این کشور گفت: روسیه باید از نظام سوریه بخواهد تا حملات شیمیایی خود را متوقف کند.

این مقام آمریکایی با اشاره به گزارش‌های که حاکی از استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی است از افزایش بمباران‌های روسیه و نیروهای نظام سوریه ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه آمریکا از نظام سوریه خواست تا تمامی حملات خود را متوقف کند.

در این بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین از روسیه خواسته شد تا از نفوذ و تاثیر خود بر نظام سوریه استفاده کرده و زمینه کمک‌رسانی به غیرنظامیان در غوطه شرقی این کشور را فراهم کند.

آمریکا به حملات شیمیایی در سوریه در ماه گذشته مظنون است که از بارزترین این حملات، حمله موشکی گاز کلر به منطقه‌ای بین دو شهر دوما و حرستا در غوطه در ماه ژانویه گذشته است.

هیچ برنامه ریزی برای تجزیه سوریه نداریم

از سوی دیگر، هدر ناوئرت وجود هرگونه برنامه‌ای برای تجزیه سوریه از سوی واشنگتن را تکذیب و ادعا کرد، تنها هدف آمریکا برای حضور در سوریه نابودی داعش است.

این اظهارات وی در جواب این حرف سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که گفته بود: "شاید آمریکا برای تجزیه سوریه برنامه ریزی کند"، مطرح شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: هدف آمریکا نابودی داعش است و این حقیقتی است که همه از آن آگاهند. ما به دلیل نابودی داعش در آنجا هستیم.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعایش گفت: ما هدف دیگری را نیز در سوریه دنبال می‌کنیم که آن برقراری مجدد ثبات در این کشور است تا روند  ژنو به ثمر بنشیند و به برگزاری انتخابات در آینده بینجامد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل