بازدید 2697

دولت آمریکا برای دومین بار در یک ماه اخیر تعطیل شد

عدم موافقت مجلس سنای آمریکا با طرح بودجه سال 2018، دولت این کشور را مجددا به تعطیلی کشاند.عدم موافقت مجلس سنای آمریکا با طرح بودجه سال 2018، دولت این کشور را مجددا به تعطیلی کشاند.
کد خبر: ۷۷۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 09 February 2018

عدم موافقت مجلس سنای آمریکا با طرح بودجه سال 2018، دولت این کشور را مجددا به تعطیلی کشاند.عدم موافقت مجلس سنای آمریکا با طرح بودجه سال 2018، دولت این کشور را مجددا به تعطیلی کشاند.

به گزارش فارس، در پی ناکامی نمایندگان مجلس سنا برای توافق بر سر طرح موقتی که بودجه اکثر برنامه‌های دولت آمریکا را تا تاریخ 28 مارس تأمین می‌کند دولت آمریکا برای دومین بار در ماه جاری میلادی تعطیل شد.

سناتورهای آمریکایی قرار بود صبح جمعه به طرح موقتی که در مجلس نمایندگان برای ممانعت از تعطیلی مجدد و تامین بودجه دولت فدرال آمریکا تصویب شده بود رای دهند  اما ابا مخالفت «رند پاول» این اتفاق رخ نداد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سناتور پاول از ایالت کنتاکی با طرح سوال‌های مخالفت‌آمیز علیه طرح موقت بودجه، باعث از دست رفتن موعد و ضرب‌الاجل تعیین شده برای این جلسه و توقف منابع مالی دولت آمریکا شد.

عدم اقدام در این ضرب‌الاجل تعطیلی دولت را به دنبال داشت، اما این تعطیلی ممکن است در مدتی کوتاه به پایان برسد. 

اواخر دی ماه بود که در آستانه یکسالگی آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به دلیل مخالفت دموکرات‌ها و تعدادی از جمهوریخواهان سنای آمریکا با لایحه بودجه دولت فدرال این کشور، دولت این کشور تعطیل شد.

اختلاف اصلی بر سر حصول توافق روی یک قانون دوران اوباما به نام «قانون داکا»، سیاست آمریکا در قبال مهاجرت و ساخت دیوار در نزدیکی مرز آمریکا با مکزیک بود.

تعطیلی دولت زمانی اتفاق می‌افتد که رئیس‌جمهور آمریکا و کنگره این کشور نتوانند قانون مربوط به تخصیص اعتبارات نهادهای دولتی را در موعد مقرر به امضا برسانند. 

هنگام تعطیلی، بخشی از کارکنان نهادهای رده بالای دولتی بر سر کار باقی می‌مانند، اما از اکثر کارمندانی که مشاغلشان اهمیت حیاتی ندارد خواسته می‌شود به منزل بروند. 

خدماتی که تعطیل نمی‌شود شامل پلیس، آتش‌نشانی، سرویس ملی آب و هوا و سازمان‌های والد آن، خدمات پزشکی در تأسیسات فدرال، خدمات پستی، نیروهای مسلح، مدیریت ترافیک هوایی و نظام تأدیبی، می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعطیلی 16 روزه دولت در سال 2013 باعث زیان 24 میلیارد دلاری به فعالیت‌های اقتصادی آمریکا شد. 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان