بازدید 2417

نعیم قاسم: ما از هیچ منطقه آبی یا خاک کشورمان دست نمی‌کشیم

معاون دبیرکل حزب الله لبنان قانون نسبیت برای انتخابات پارلمانی را بهترین قانون تصویب شده در لبنان دانست و تاکید کرد، دلیل خودداری دشمن اسرائیلی از آغاز جنگ از سال ۲۰۰۶ تاکنون وجود سه‌گانه ارتش، مردم و مقاومت است.
کد خبر: ۷۷۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 10 February 2018

معاون دبیرکل حزب الله لبنان قانون نسبیت برای انتخابات پارلمانی را بهترین قانون تصویب شده در لبنان دانست و تاکید کرد، دلیل خودداری دشمن اسرائیلی از آغاز جنگ از سال ۲۰۰۶ تاکنون وجود سه‌گانه ارتش، مردم و مقاومت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، نعیم قاسم، معاون سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی در بیروت به مناسبت آغاز فعالیت‌های انتخاباتی حزب الله اظهار داشت: پارلمان یک امتیاز یا تنها یک پست نیست بلکه مسؤولیتی است که باید با هدف خدمت به مردم آن را بر عهده گرفت.

نعیم قاسم با تاکید بر اینکه مقاومت و سازندگی در کنار یکدیگر دو ستون برای لبنان هستند، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا تجربه موفقی در سازندگی همانگونه که در مقاومت آن را اجرا کردیم، ارائه دهیم. ما برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم و دولت را همانند کیکی برای تقسیم کردن نمی‌بینیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به قانون نسبیت در انتخابات پارلمانی، آن را بهترین قانونی دانست که در لبنان تصویب شده و گفت: تصویب این قانون بدان معنا نیست که بهتر از آن برای لبنان وجود ندارد.

وی خطاب به مردم لبنان تاکید کرد: ما تنها برای اینکه در انتخابات کاندیداهای مورد نظرمان موفق شوند، رای نمی‌دهیم بلکه شرکت ما در این رای‌گیری به منزله همه‌پرسی در تایید مردمی بودن حاکمیت است و نباید بگوییم که یک رای چیزی را عوض نمی‌کند. برگزاری انتخابات و شرکت در آن و انتخابات بزرگ مقاومت معانی بسیاری برای جهان دارد.

نعیم قاسم در ادامه گفت: آرای اکثریت میزان نفوذ و حمایت مردم از این انتخابات را نشان می‌دهد و در مناطق مختلف لبنان بر اساس آرای اکثریت نمایندگان لبنان تعیین می‌کنیم.

وی درباره مشارکت مردم در انتخابات آتی اظهار داشت: ما میزان توجه مردم به این انتخابات را بسیار بالا ارزیابی می‌کنیم، آنها در راه کشور فداکاری‌های بسیاری داشتند و در انتخابات نیز حضور خوبی خواهند داشت.

معاون سید حسن نصرالله تصریح کرد: ویژگی این انتخابات با اعمال قانون جدید آن است که امکان حسابرسی به عملکرد نمایندگان پارلمان برای مردم لبنان وجود دارد.

وی تاکید کرد: ما به این زودی اسامی نامزدهای حزب الله را یک جا اعلام خواهیم کرد، ۹۰ درصد بررسی‌ها را به اتمام رسانده‌ایم و هفته آینده اسامی را اعلام خواهیم کرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما به هم‌پیمانان خود می‌گوییم اگر مصالح انتخاباتی را در ائتلاف با گروه‌های مخالف با ما می‌بینید، مسؤولیت کامل ائتلاف و انتخاب جدید خود را بپذیرید، ما در انتخاب‌های شما دخالتی نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: جنجال به پا کردن و تلاش برای اعمال فشار از طریق رسانه‌ها به ما موجب ایجاد تنش‌هایی بدون فایده می‌شود و تجربه‌ ثابت کرده که می‌توان تمامی مشکلات را از راه قانون اساسی و قوانین موجود حل کرد.

نعیم قاسم افزود: اینکه دشمن اسرائیلی از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ دائما از جنگ خودداری می‌کند دلیل اصلی‌اش آن است که لبنان به سه‌گانه ارتش، مردم و مقاومت پایبند است و دلیل این پایبندی لبنان پاسخ به اظهارات آویگدور لیبرمن (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) و نشست روسا و تاکید بر این مساله است که لبنان هرگز از هیچ یک از مناطق آبی و یا یک وجب از خاک خود دست نخواهد کشید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان