بازدید 46222

آزمون استخدامی دروغینی که سازمان سنجش برگزار کرد تا کلاه هزاران کارجو برداشته شود!+سند

امروزه ده ها و چه بسا صدها هزار دانش آموخته کارجویی که تلاش می کنند تا از هر فرصتی برای ورود به بازار کار نهایت استفاده را ببرند، به بازار مکاره ای برای برخی افراد و نهادهای سودجو تبدیل شده اند؛ افراد و نهادهایی که در میان غفلت عذاب آور نهادهای اجرایی و نظارتی با برگزاری آزمون های استخدامی دروغین به تلکه کردن جوانان ایرانی مشغولند.
کد خبر: ۷۷۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 12 February 2018

آزمون استخدامی دروغینی که سازمان سنجش برگزار کرد تا کلاه هزاران کارجو برداشته شود!امروزه ده ها و چه بسا صدها هزار دانش آموخته کارجویی که تلاش می کنند تا از هر فرصتی برای ورود به بازار کار نهایت استفاده را ببرند، به بازار مکاره ای برای برخی افراد و نهادهای سودجو تبدیل شده اند؛ افراد و نهادهایی که در میان غفلت عذاب آور نهادهای اجرایی و نظارتی با برگزاری آزمون های استخدامی دروغین به تلکه کردن جوانان ایرانی مشغولند و هیچ عزم و اراده ای برای برخورد با آنها دیده نمی شود.

به گزارش «تابناک»؛ افزایش جمعیت دانش آموختگان جویای کار و ناتوانی دولت ها در کاریابی برای آنها در حالی جمعیت جوان و پر نشاط ایرانی را نگران و در اضطرابی عمیق فرو برده است که از آن سو برخی نهادها و دستگاه های اجرایی، با درک این واقعیت به فکر کلاهبرداری از این جمعیت جوان هستند؛ نهادهایی مثل یک شرکت گمنام خصوصی که در سال جاری با محوریت سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون استخدامی برگزار کرد که فرایند برگزاری آن سرشار از تخلف های آشکار است.

سخن از شرکت تعاونی چابهاران است که هرچند در پایگاه اینترنتی این شرکت سابقه فعالیتی آن شانزده سال آمده، تابستان امسال با نام شرکت کشتیرانی طلایی کیش، برگزاری آزمون استخدامی خود را به سازمان سنجش آموزش کشور واگذار و سازمان سنجش نیز برای داوطلبان متقاضی شرکت در این آزمون استخدامی حق ثبت نام 128 هزار تومانی را تعیین کرد.

این آزمون استخدامی در 27 مهرماه سال جاری در چهار استان تهران، خوزستان، فارس و هرمزگان و با حضور بیش از ده هزار داوطلب برگزار شد؛ آزمونی که البته در ادامه با حاشیه های فراوانی همراه شد و کار به جایی رسید که سازمان سنجش آموزش کشور نیز به خطای خود واقف شد و این آزمون را از بخش آزمون های استخدامی خود بدون سر و صدا حذف کرد!

اولین حاشیه پیش آمده این بود که آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش اصلاً ارتباطی به شرکت کشتیرانی طلایی کیش نداشته و مسئولان شرکت تعاونی چابهاران با جعل اسناد شرکت مذکور و مکاتبه با سازمان سنجش برگزاری این آزمون را مدیریت کرده است.

هرچند این حقیقت را می توان با استناد به حذف آگهی این آزمون استخدامی از پایگاه اینترنتی سازمان سنجش و نیز نامه مدیر عامل شرکت طلایی کیش به مدیر یکی از پایگاه های اینترنتی کاریابی اثبات کرد، ادامه فرایند عجیب این آزمون استخدامی نیز برای اثبات این مسأله کمک کننده است.

آزمون استخدامی دروغینی که سازمان سنجش برگزار کرد تا کلاه هزاران کارجو برداشته شود!

پس از آشکار شدن این حقیقت که آزمون مذکور ارتباطی با شرکت طلایی کیش ندارد، سازمان سنجش ضمن حذف این آگهی از سامانه خود و بدون ذکر جزئیات بیشتر، اطلاعات داوطلبان شرکت کننده و نمرات آنها را برای پیگیری ادامه فرایند به شرکت اصلی یعنی شرکت تعاونی چابهاران ارسال می کند.

آزمون استخدامی دروغینی که سازمان سنجش برگزار کرد تا کلاه هزاران کارجو برداشته شود!+سند

بر اساس این آگهی شرکت طلایی کیش ادامه فرایند استخدام را به شرکت متخلف واگذار می کند

شرکتی که از آن سخن به میان است و تاکنون تخلف بزرگ یعنی فریب یک دستگاه دولتی، جعل سند و فریب هزاران جوان جویای کار را در کارنامه دارد، در ادامه نیز داستان تخلف های خود را ادامه می دهد.

پس از مدتی از زمان برگزاری آزمون استخدامی و بلاتکلیفی شرکت کنندگان، این شرکت با قرار دادن اطلاعات پذیرفته شدگان در یک پایگاه اینترنتی غیر معتبر به صورت تقریبی از 600 تن برای حضور در مرحله مصاحبه دعوت کرد.

مسعود ماندنی پور یکی از شرکت کنندگان در مصاحبه حضوری این آزمون استخدامی در مورد جزئیات بیشتر آزمون مورد اشاره به خبرنگار «تابناک» گفت: در یک بازه هشت روزه و روزانه هشتاد تن در مصاحبه واقع در شهر اهواز کوی دانشگاه شرکت کردند که من نیز در روز دهم که برابر با تاریخ دهم دی بود در این مصاحبه حضور پیدا کردم.

وی ادامه داد: به رغم اینکه ما در روز نام نویسی در آزمون و از طریق سایت سازمان سنجش کشور، مبلغ 128 هزار تومان پرداخت کرده بودیم و بر اساس اطلاعیه های متعدد سازمان سنجش این حق ثبت نامی ها شامل کل فرایند آزمون می شود، شرکت تعاونی چابهاران دوباره از ما مبلغ 252 هزار تومان تحت عنوان حق حضور در مصاحبه و تشکیل پرونده دریافت کرد.

این داوطلب شرکت کننده در آزمون استخدامی پاییز سازمان سنجش ادامه داد: تا قبل از حضور در کوی دانشگاه به ما چیزی در مورد پرداخت 252 هزار تومان گفته نشده بود و این مسأله باعث شد، نزدیک به نیمی از متقاضیان به دلیل مشکل مالی و تردید در صحت آزمون مبلغ مورد نظر را پرداخت نکنند و انصراف دهند.

جدا از تخلف شرکت تعاونی چابهاران در دریافت حق مصاحبه بسیار از متقاضیان کار، تخلف بزرگ تر در زمان اعلام نتایج نهایی رخ می دهد. به این ترتیب که اسامی بسیاری از افراد پذیرفته شده نهایی با افرادی که برای مصاحبه دعوت شده بودند، همخوانی ندارد و بیان بهتر تعداد زیادی از پذیرفته شدگان اصلاً در آزمون پر ابهام و پر اشکالی که به آن اشاره شد، شرکت نکرده اند.

این مهم را می توان با درج مشخصات افراد پذیرفته شده نهایی شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی در سامانه اعلام نتایج اولیه شرکت تعاونی چابهاران که در یک سایت گمنام اطلاع رسانی شده بود، متوجه شد.

برای مثال با درج مشخصات مسعود ماندنی پور، یکی از شرکت کنندگان این آزمون که در همین باره با «تابناک»، گفت و گو کرد، مشخص می شود که وی در مرحله اولیه پذیرفته و به مصاحبه حضوری دعوت شده است، اما علی رغم پرداخت مبلغ 252 هزارتومان مصاحبه حضوری و شرکت در مصاحبه، نام او در لیست نهایی وجود ندارد.

این در حالی است که با درج مشخصات برخی افراد که در لیست پذیرفته شدگان نهایی، نامشان وجود دارد متوجه می شویم که آنها اصلاً در لیست دعوت شده های به مصاحبه نیز حضور نداشته اند.

بر این اساس در آزمون استخدامی مذکور، تخلف های عدیده ای از صفر تا صد ماجرا رخ داده است که در کانون آن سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان یک دستگاه دولتی و مورد اعتماد مردم قرار دارد.

سازمان سنجش اگر در صحت اطلاعات، صحت اعلام نیاز و اطمینان از ادامه فرایند یک آزمون استخدامی شک دارد و یا امکان راستی آزمایی این مهم برایش وجود ندارد، چگونه به خود اجازه برگزاری آزمون استخدامی برای دستگاه های خصوصی و دولتی را می دهد و چرا با اطلاع از خطای بزرگی که مرتکب شده است، بدون اطلاع رسانی و عذرخواهی تلاش کرده است که موضوع را در فضای غیر رسانه ای حل و فصل کند؟

این آزمون اولین و آخرین آزمون استخدامی افراد و نهادهای سودجو که منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می دهند و ذره ای برای آنها آرامش و امنیت شغلی جوانان کشور اهمیتی ندارد، نیست و چه بسا در ادامه نیز شاهد چنین سوءاستفاده هایی باشیم.

نکته بسیار مهمی که نباید از قلم انداخت، پرسیدن این پرسش از مقامات اجرایی کشور است که با فرض صحت و بی اشکال بودن کل فرایند این آزمون و آزمون های مشابه، آیا واقعاً برای جذب تنها و تنها 120 نیروی کار لازم است که سازمان سنجش آموزش کشور به ماجرا ورود کند و با درج آگهی پر طمطراق از ده ها هزار جوان جویای کار ایرانی هزینه دریافت کند؟

گفتنی است، در سال جاری سازمان سنجش آموزش کشور آزمون مشابهی برای دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران و به منظور جذب مدرس برگزار کرد که نتایج آن نیز دارای ابهام های فراوانی است که در اینجا می توانید بخوانید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۱۰۵
شما به مسئول محترم این سازمان نگاه کنید
حاضر نیست کنار برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
به خدا هر روز اول وقت بعد از نماز صبح میرفتم سایت سازمان سنجش منتظر جواب تا یه روز دیدم همه اطلاعیه های این شرکت را پاک کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
هزار رحمت به دولت قبل
یعقوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
حالا یه سفره ای پهن شده شما حالا چرا اینقده ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
ما برای ازمون قوه قضاییه صد هزار تومن دادیم. با 99 هزار نفر شرکت کننده.
اخه چرا انقدر گرون؟
!!!تازه زمان دلار 3500 تومنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
طوری میگید تخلف که انگار سازمان های دولتی در کمال عدالت و شفافیت ازمون برگزار و نیرو جذب میکنند یه نگاهی به ادارات بنداز ان وقت برات معلوم میشه تا چه اندازه از متخصصان استفاده میشه .
سازمان بازرسی دقیقا کجای این ماجرا هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
اتوسط سایت سازمان بازرسی کل کشور از سازمان سنجش متخلف اول شکایت کرده ایم و منتظر جوابیه سازمان سنجش هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
بنظرم من که اینا اسم شرکت دریای طلایی کیش را جعل کردند از کجا معلوم که واقعا شرکت چابهاران باشند؟

چطور می تونیم بفهمیم افرادی که خودشون را چابهاران معرفی کردند واقعا چابهاران هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
فرد مالباخته میتواند برود شکایت کند و البته باید محل سکونت کلاه بردار را هم پیدا کند تا بتواند نامه احظار دادگاه را به او برساند. بعد از سه بار که کلاه بردار نیامد حکم جلب صادر می شود . البته چون مدارک
مکتوب و اصل نیاز مند است لذا تا این مرحله بعید است که بتوان فرایند را جلو برد. با فرض محال اگر توانستی کلاه بردار را بگیری، کلاه بردار محکوم به پرداخت 128 هزار تومان خواهد شد و تمام.
واقعا باید تاسف خوردانوقت برای دویست هزارتومان وام عقب افتاده یک فرد یبکار روی حقوق ضامن اجرا میکشند.
تو كشوري كه دولت براي وزارت نفت از مردم پول ميگيره و تو آزمون ثبت نامشون ميكنه بعد آزمونو به راحتي لغو ميكنه و به هيچكس هم پاسخگو نيست و معلوم نيست كه ٣٣٠٠٠ تومن پولي كه براي ثبت نام پرداخت كرديم تكليفش چي ميشه، ديگه چه انتظاري از شركتهاي خصوصي ميشه داشت؟؟!!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
دقیقا
خوردن یه آب هم روش
هیچکس هم به روی خودش نیاورد
فقط با احساسات ما جوانها بازی میکنند.
واقعا میشه امید داشت؟!
تقصیره دولت قبل زمان احمدی نزاد میخواست 500 هزار نفر جذب کارهای دولتی کنه البته الان جذب می شوند به صورت پارتی بازی اون میخواست بدون پارتی بازی و از طریق آزمون جذب شوند ولی ما مردم با یکی که لج میشیم فقط بهش انگ می چسبونیم میدونم که درک نمیکنید الکی منفی میدین
شمام اومدین کد ملی و اسم طرف رو کامل گذاشتین اینجا که باهاش میشه 100 تا کار دیگه کرد, نمونش 2 تا از چیزایی که سامانه سهام عدات میخواد ایسناست بقیشم یکم وقت بزاره کسی راحت گیر میاره و حسابشون هک میشه, بعد میگید هکرا آدمای بدی هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
تقصیر سازمان سنجش هست اطلاعات مردم گذاشته داده دست شرکت دریای طلایی کیش
شرکت دریای طلایی کیش هم اطلاعات داده شرکت چابهاران
شرکت چابهاران هم گذاشته رو سایت همه ببینن لذتشو ببرن
سپاس از اطلاع رساني
امیدوارم تابناک این روند پیگیری دقیق مسایل را به نحو احسن و برای تمامی امور ادامه دهد.
شما بهتر است بعد از این فقط کارهای با قاعده و درست را که به ندرت پیش می آیند به مردم معرفی کنید وگرنه در این مملکت کسی کار درست انجام نمی دهد وگرنه نتیجه اش ماسوای اینی می شد که شاهدیم
چرا جلوی این شرکتا رو نمیگیرن؟تا کی ما نسل جوان باید بیکار بگردیم و چوب ناکارامدی مسئولا رو بخوریم؟
دزدی و کلاه برداری
دیگه زشتی عادت شده
گل بود به سبزه نیز آراسته شد. سازمان سنجش دیگه چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
فکر می کنید کنور را چرا حذف نمی کنند قانونش که سال 92 تصویب شده

سازمان سنجش نصف بودجه کشور را تامین میکنه
و هیچ کس نیست که جلوی ظلم رو بگیره
بدونیم و بترسیم ازینکه مردم هم صبری دارند
پاسخ ها
HOSANNA
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
صبر مردم زیاده متاسفانه
چه ایده ی جالبی به ذهنم رسید آزمون استخدامی برگزار میکنیم از چند هزار نفر پول میگیریم آخر سر دو سه تاشونم استخدام میکنیم اینجوری هم کارافرینی کردیم هم سرمایه دار شدیم :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
این طرح را منم داشتم اما پول حرام است
البته نبینید اینقدر ساده گرفتن اگر ما بخوایم شرکت بزنیم هزار جور مجوز ازمون می خوان برا ژن های خوب هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
ایشون منظورش حلال بودن این پول نیست. منظورش اینه که هم دزدی میکنی و هم اینکه ازت بابت این دزدی تشکر هم خواهد شد
بیچاره جوانان این مملکت...
وای به حال ما، وای به حال مسئولین،
از خدا بترسید، از عاقبت کارتون بترسید
از 10 هزار داوطلب 128 هزار تومن بگیری چه پوله یامفتی میشه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
میشد با این پول به ازای هر ده نفر یکنفر را استخدام کرد و یکماه حقوق تومانی به او داد12800000
ژنشون خوبه میخورن
عجب بخور بخوریه
ادم بخواد هر کاری کنه هم مجوز میخواد. اینا چجوری شرکت میزنن کلاهبرداری میکنن نظارتی روشون نیس؟
نظارت فقط برا مردم عادی وجود داره دیگه؟
همه آزمون های استخدامی همینه.
لطفا آزمون برگزار نشده شرکت نفت را هم پیگیری کنید.. هر کی سعی میکنه بقیه رو بچاپه
وطنم
پاسخ ها
HOSA
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
ای شکوه پا برجا
سلام
چرا نظارت مناسبی از طرف سازمان به عنوان تایید کننده این ازمون و هدایت کننده جوانان پر امید جویای کار به سمت کلاهبرداران صورت نگرفته ؟؟ شایسته است که سازمان مطبوع از این جوان جویای کار دلجویی بکنه
فاجعه است مدیر نا کارامد...
سازمان محترم سنجش مبلغیک میلیون و دویست و هشتاد هزار ریال اخذ کرد ، اما هیچگاه اعلام نتایج نکرد

اگر سازمان سنجش همان طور که اطلاعیه خود ذکر کرده بود 100 نفر اول به مصاحبه دعوت میشوند شخصا اقدام به انتشار اسامی 100 نفر اول می نمود تا به اهواز بروند برای مصاحبه

سپس شرکت در اهواز با افراد مصاحبه می کرد و نمرات 100 نفر را برای سازمان سنجش (که ذینفع موضوع نبود) ارسال میکرد

آنگاه سازمان سنجش نمراه مصاحبه و نمره ازمون را جمع میزد و 50 نفر اول مشخص میشد ، دیگر هیچ ایرادی وارد نبود


اما سازمان سنجش تمامی اطلاعات داوطلبان را بر روی لوح فشرده به شرکت داده است احتمالا اسامی تمام ده هزار نفر داوطلب را و شرکت هم که برای مصاحبه به ازای هر نفر مبلغ 252 هزار تومان نصیبش میشد همه را دعوت کرد
خدایا
کجا درست کار می کنه؟؟
....
خب که چی؟چی درسته؟؟
حرف مفت زیاد می زنی ها!؟
انصافا هر جای دیگه دنیا بود، نه تنها رئیس سازمان سنجش بلکه وزیر علوم (به عنوان مسئول بالاتر سازمان سنجش) هم استعفا می داد تا اثرات اجتماعی این فضاحت کمتر بشه.
سازمان سنجش باید بیاد توضیح بده درباره این اتفاق.
این طوری که فایده نداره
واقعا ممنون که بالاخره یکی حاضر شد این خبر رو درج کنه.ما از چند ماه پیش به سازمان بازرسی و ادارات مختلف شکایت کردیم ولی همه میگفتن به ما ربطی نداره!!
سازمان سنجش هم میگه من فقط پولم رو گرفتم و آزمون برگزار کردم بقیه اش به من مربوط نیست!!
مشکل سازمان سنجش نیست بلکه دستگاه های ذیربط است.
این بساط و دکه رو جمع کنید
بنظرم دارن اسم شرکت چابهاران هم سو استفاده می کنند و این اشخاص حتی شرکت چابهاران هم نیستند.

دوستانی هم که اهواز هستن رفتن آدرس شرکت دیدن تخلیه کردند شرکتو

اگر کسی این افراد را دید حتما ازشون سند و اساس نامه شرکت چابهاران را بخواد
چون این افراد حتی چابهاران هم نیستند.
دستگاه های دولتی و امنیتی کشور باید هرچه زودتر متخلفان کلاهبردار این شرکت جعلی را دستگیر کنند،همه کاره این کلاهبرداری شخصی به نام آ ش است که خداوکیلی ریختش هزار تومن هم نمی ارزه،من نمیدونم چه طور یه آدم بیسواد بنجل سازمان سنجش را گول زده،مسئولین امنیتی کشورلطفا پیگیر این جریان باشید،من خودم جز شرکت کنندگان مالباخته ای آزمون هستم که ۸۰۰هزار تومن هزینه کردم بیخودی مسئولین لطفا پیگیری کنید و این سارقان را قطع ید کنید.
مسولین سازمان سنجش بیان جوابگو باشن؟

افرادی که با شما صحبت کردن برای برگزاری ازمون را چطور راستی ازمایی کردین و متوجه شدین شرکت چابهاران یا دریای طلایی کیش هستند؟
صرفا از روی نامه اشون؟
یعنی منم نامه بزنم بهتون بگم شرکت ماکروسافتم می خوام استخدام کنم، ازمون برگزار می کنید؟

یاد بگیرین وقتی اشتباه کردین معذرت خواهی کنید

من یک میلیون تومان برای این ازمون تو بیکاری بی شغلی بی پولی هزینه کرده ام

فردی که کار ندارد چطور ممکن است پول داشته باشد؟
نعوظ به الله نکنه با پول شویی هزینه شرکت در ازمون های شما را افراد بیکار پرداخت می کنند؟

افسوس که انقدر بیسوادید که موازنه هم بلد نیستین

یک فرد بیکار ورودی درآمدش صفر است، چگونه از جیبش 128 هزار تومان خارج کند بدهد به شما؟

قبل از بیکاریش هم که محصل بوده است، به دانش اموزان هم که حقوق نمی دهند.
کجای کار هستید این گوشه ای از تخلفات اداری ما هست و اصلا به حساب نمیاد!! طبق قانون استخدامی پذیرش معلم فقط بر اساس آزمون ورودی می باشد و قانون به کارگیری فرزندان بعد از بازنشستگی به جای والدین در آموزش و پرورش لغو شده اما سال گذشته در آموزش و پرورش یکی از مناطق استان کرمان، دختر یکی از کارکنان این اداره پس از بازنشستگی دختر خانمش را بجای خودش استخدام کرده است!!!
هر دم از این باغ بری میرسد.!
دوستان عزیزی که مثل بنده و امثال بنده مالشون رفته پیگیری کنیم تا احداقل مدارکی که ازمون دارن رو جعل نکن کسی که اسناد شکرت رو جعل میکنه درست کردن اسناد دیگر برای ما که دیگه چیزی نیست عزیزان ازتون خواهش میکنم که دنبال حقتون باشین دیگه به این حرفای که میزنن توجه نکنین من که فردا میزم دنبال شکایت
حقشون هست کارجو که نباید کلاه سر بگذاره و حتما کلاه قیمتی هم سر گذاشته قطعا اگر بی کلاه می اومدند کلاه هم سرشون می گذاشتند این درسی است برای دیگران اصن چرا رفتند که این اتفاق بیفتد
من جوان بیکار حدود یک میلیون و دویست هزار تومان تا الان بابت این آزمون هزینه کردم هیچ کسی هم نیست پاسخگو باشه تواین وضعیت اگه نمتونین اشتغال زایی کنید حداقل کلاهبرداری نکنند .. لطفا پیگیری کنید
وزیر علوم باید 380 هزارتومان ما را پس بدهد
تازه کلی خرج ایاب و ذهاب کردیم
کلی پول هتل دادیم
پول صبحونه ناهار شام جدا
شش ماه منتظر نتایج بودم
بعضیا سر این موضوع زندگی زناشویی را از دست دادند
بخدا یه فایل تسهیلات داشت این ازمون گفته بود بورسیه هستین ماهی 3.5 میلیون تومان حقوق میگیرین
بعد گفتن نه ماهی یه تومن حقوق میدیدم که اونم کلا دروغ بود.
از من بپرسین میگم شرکت چابهاران هم کاملا بی اطلاع هست از اینکه با نام و نشانش دارن استخدام می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
نه آقا پول چی چیه
فقط سازمان سنجش معذرت خواهی کنه
و مسولین قول بدن جلوی اینگونه ازمون ها که برا استخدام دو نفر هست را بردارن، سالی یکبار ازمون جامع بگیرن رتبه بندی کنند هر نهادی نیرو خواسته از بچه های همون ازمون بفرستن براشون

بشه سالی یه ازمون در سال

نه یه ازمون برا قضا
یه ازمون برا بهداشت
یه ازمون برا نفت
یه ازمون برا شرکت خصوصی دو نفره که منشی می خواد
کاش از مدیر شرکت اصلی چابهاران هم سوال می کردین، بنظرم افرادی که از نام دریای طلایی کیش سو استفاده کردند، هم اکنون از شرکت چابهاران دارن سو استفاده می کنن، یه سایت ساختن اسمشو گذاشتن چابهاران،
اگه مثلا هر آزمون دقیقا 200000 باشه. خب 200000 * مثلا 50000 نفر = 10000000000 - ده میلیارد تومان تمام میشه. این مبلغ برای تامین نیاز یکی دو ماه جیباشون کافیه.
آیا این افراد واقعا شرکت چابهاران هستند، یا باز هم دارند از نام چابهاران استفاده می کنند؟
آیا این افراد واقعا چابهاران هستند یا دارند از نام چابهاران استفاده می کنند؟
آیا این افراد واقعا چابهاران هستند یا دارند از نام چابهاران استفاده می کنند؟
باعث شرم وخجالته اين شركت حتي ثبت هم نشده تونست ازمون سراسري برگزار كنه مارو فريب بده ....
اسختدام بانک ملت شرکت کردم بخاطر سطح تحصیلات انصراف دادم از ادامه تحصیل رتبه اول آزمون بودم مصاحبه ها همه رو به خوبی رد کردم کلی آزمایش . بین سه شهر با فاصله دور گردوندن منو . تمام معاینه های من اوکی بود آخرش پزشک معتمد بانک ملت گفت ...... . این فرآیند سه سال زندگی منو درگیر کرد
سازمان سنجش اگر در صحت اطلاعات، صحت اعلام نیاز و اطمینان از ادامه فرایند یک آزمون استخدامی شک دارد و یا امکان راستی آزمایی این مهم برایش وجود ندارد، چگونه به خود اجازه برگزاری آزمون استخدامی برای دستگاه های خصوصی و دولتی را می دهد و چرا با اطلاع از خطای بزرگی که مرتکب شده است، بدون اطلاع رسانی و عذرخواهی تلاش کرده است که موضوع را در فضای غیر رسانه ای حل و فصل کند؟
دزدي تو روز روشن....عجبا
مگه آزمون گرفتن چقدر هزینه داره چند تا سوال معلوم با جواب معلوم در برگه ای آ 4 نوشته می شه

حالا به تعداد هر شرکت کنند ضربدر عدد128000 تومان ببینید به کجا می زنه این عدد کاش پیگیری و اعلام بشه این قضیه

این مسایل مردم رو هر چه بیشتر دلسرد می کنه به مسوولین
مانند آزمون استخدامي شركت ملي نفت در سال 1383 كه بعداً مشخص شد، خيلي از داوطلبان به جاي مشغول به كار شدن، سركار بودند. بعد از كلي امتحان و مصاحبه دادن، بعداً مشخص شد كه همه داوطلبان سرٍكار بودند و شركت ملي نفت رديفهاي استخدامي را به نيروهاي قراردادي خود كه از قبل در شركت ملي نفت مشغول به كار بودند، اختصاص داده است. به طور مثال در يكي از رشته ها مجموعاً 11 نفر (در يك گرايش 6 نفر و در گرايش ديگري 5 نفر) بايد پذيرفته مي شدند، 120 نفر در اين رشته شركت كردند. (اين رشته ويژه ممتازين بود) پس از اعلام نام 12 نفر در روزنامه اطلاعات مورخ اسفند 1383، از اين 12 نفر فقط يك نفر پذيرفته نهايي شد. به عبارتي 119 نفر سرٍكار بودند. خصوصاً 11 نفر از آن 12 نفر نهايي.
دوستان بیاین بریم پیج دکتر ظریف عنوان کنیم،
دکتر ظریف حتما از وزیر علوم سوال میکنه
اقا ما نزدیک ششصد هفتصد تومن ضرر کردیم شش ماهه ما رو سر کار گزاشتن کی میخواد پاسخگو باشه
شرکت از ما 252 هزارتومان پول گرفت روز مصاحبه جهت تشکیل پروند
حالا تشکیل پرونده چه بود:
یک پوشه روغنی
یک سوزن منگه
یک کیک کوچک
یک عدد ساندیس

سازمان محترم تعذیرات اینا میشه 252 هزارتومان؟
-------
هنوز فیشی که از دستگاه پوز شرکت کشیدم ته جیبم هست
همون لحظه فهمیدم اینا کلاهبردار هستن با 110 هم تماس گرفتم
که متاسفانه چون نیرو کم داشتن یک سرباز وظیفه فرستادن که سرباز وظیفه ام چون نیروی متخصص اداری نبود، گفت من چیزی مبنی بر جرم ( مثل چاقو کشی و...) مشاهده نمی کنم و رفت
------
در روز ۲۲ بهمن به همه نوید میدهم که به برکت این روز بزرگ ملت قهرمان ایران به تمام مشکلات غلبه خواهد کرد.
اما یابد در این راه هوشیار باشیم که همواره در راستای فرمایشات امام راحل حرکت کنیم . اندیشه های ایشان را سرلوحه کار قرار دهیم.
باید فقط دنبال رابطه و پارتی بود نه تخصص نیاز هست نه علم.
خسته شدیم انقدر گفتیم " واقعا جای تاسف داره"
کی درست می شه این وضع؟؟؟؟؟/
خداوند ازشان نگذرد. الهی جوانشان به روزگار جوانان بیکار نا امید از هرجا دچار شود .
من برای آزمون استخدامی شرکت نفت 36 تومن پول دادم کلا آزمون کنسل شد پول ما هم روی هوا موند
سازمان سنجش پاسخگوی ملت و داوطلبان باشد
شما ها خادم و خدمتگزار مردم هستین نه ارباب یا امثالهم

اگر این موضوع به سازمان سنجش مرتبط نیست . و جواب سر بالا میدهید و اطلاعیه های خود را پاک می کنید
تقاضا دارم مقام معظم رهبری حق ما مظلومان را از شما
بستاند
کی قراره رسیدگی کنه ؟
وقتی چند سال پیش و در زمان حاج محمود سازمان سنجش در ازمون استخدام وزارت خارجه ان حرکت زشت را کرد، فهیمدم که هیچ چیز درست بشو نیست
ما بیست ساله به اندزه سن شماها دنبال کار کشتیم کار پیدا نکردیم چه برسه به شما ها
آزمون نفت چی شد لغوش کردن ولی 33000 تومن پول ما رو پس ندادن
آزمون های استخدامی اکثرا صوری است
برای تبدیل قراردادیهای خودشون به رسمی و تیغ زدن بیکارها
همه سر هم کلاه میذارن وقتی می بینم من عرضه هیچ کاری ندارم از خودم بدم میاد. نوش جونتون . مطمئنم آب از آب تکون نمیخوره فقط این وسط ما سر خورده میشیم.
سازمان سنجش یه مدیر داره از زمان کاپیتولاسیون یکسره داره مدیریت میکنه
بدبختا دیگه چکارکنند که ما یک کاری بکنیم
من توی آزمون قوه قضاییه مورخ دهم اذر ماه 96 شرکت کردم که برگزار کننده آزمون سازمان سنجش بود ولی تا امروز خبری از نتایج نیست و لینک آزمون و اطلاعیه آن از روی سایت سازمان سنجش حذف شده است.
بابت این آزمون 100 هزار تومان پرداخت کرده ام
1280000000=128000*10000
151200000=252000*600
1431200000 تومان جمع کل : نوش جانشان کی به کیه .
مسوول رسیدگی به این تخلفات عمه منه که ۲۰ سال پیش فوت کرده?
پول ثبت نام از بیکاران راهی برای کشیدن پول برای سازمان خود

انها از بیکاری وبدبختی جوانان بیکار سو استاده میکنند
ما که برای استخدام قوه قضاییه 100 هزار تومن پول دادیم . و طبق اطلاعیه ها 99 هزار نفر هم شرکت کرده بودند.
اخه برا چی 100 هزار تومن؟؟؟؟؟
بعدش هم یک سال الی دو سال اعلام نتایج طول میکشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
شما و دوستان ساده لوح دیگر یعنی همون نود و نه هزار تا...زحمت کشیدید ده میلیارد تومن بی ارزشدادید دولت مردان زحمت کوش.
چرا مسولان مملکت تو خوابن.فقط شعار های ارمان گرایانه میدن و خودشون تو حقوق های انچنانی.بعد میگن این اعتراضات از خارج سازماندهی میشن.چرا مردمو ساده فرض کردید؟ بابا بلد نیستید کشور رو اداره کنید برید کنار یکی دیگه بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
لطفا جو را سیاسی نکنید، عذر خواهی و پاسخگویی سازمان سنجش کافی است، اگر پولمان را هم پس بدهند بسیار انسان های شریف و خوب و رعوف و مهربانی هستند
من طرح جامعه و خوبی دارم برای ریشه کن کردن واقعی بیکاری از کشور

خلاصه توضیح بدهم:

فرض کنیم توی کشور 5 نفر بیکار داریم 5 نفر هم شاغل

هریک از افراد شاغل روزانه 8 ساعت کار می کنند

اگر دقت کنید 4 ساعت از 8 ساعت کار روزانه خود را مشغول صرف صبحانه، و تماس ها و چت ها و گپ و گفت های غیر مرتبط با شغلشون هستن

خوب قطعا برای یک کارمند روزی هشت ساعت کار خسته کننده است

ما پنج نفری که بیکار بودند را استخدام می کنیم و ساعت کار هر نفر را به 4 ساعت می رسانیم

هم کارمندان دولت سر حال تر میشن هم عدالت در جامعه بهتر میشود

می توانیم محیط را رقابتی هم بکنیم!

به این شکل که روز های زوج کارمندان جوان ( بیکاران سابق) سر کار باشند

روزهای فرد کارمند با سابقه

بعد از مرد بخواهیم که در نظر سنجی شرکت کنند ببینند کدام روز کارشان سریع تر انجام شده

باعث عدالت محوری در کشور میشود اینکار

بنظر من که فقط ریس جمهور و وزرا باید روزی 8 ساعت کار کنند، بقیه روزی 4 ساعت کار کنند عدالت بیشتر میشود

الان یک فرد شاغل صرفا به دلیل اینکه شاغل است حداقل ماهی یک میلیون تومان درامد دارد و بعضا حتی بعد از بازنشستگی هم دعوت به کار میشود

یک فرد بیکار هم دامدش صفر است و سی سال دیگر هم شاغل نمی شود.
تابناک ترو خدا از استخدامی سایت رجا هم بررسی کن اخر بهمن امتحان بوده حتی هیچ لینکی هم تو سایت رجا نیست
خیلی کار های خوب دیگری هم میشود انجام داد:

مثلا:

کارگر روز مزدی را در نظر بگیرید ( خودم قبلا که کمر درد نداشتم کارگر ساختمانی بودم) که برای دریافت کارت ملی جدید باید یک روز ( درآمد یک روز اش) را در باجه های پست در صف انتظار ثبت نام کارت هوشمند و عکس و.... بنشیند منتظر

حالا فکرش را بکنید بجای یک شیفت بودن اداره پست، اداره پست سه شیفت باشد

یعنی سه برابر استخدام بیشتر

و مردم می توانند در ساعات غیر اداری به پست، بانک، اداره جات مختلف، دارایی، امور مالیاتی و.... مراجعه کنند
کار خوب دیگر پرداخت حقوق بیکاری است

مثلا اگر ما پنج نفر بیکار داریم، کف حقوقی کشور 1 میلیون تومان است، برای پرداخت حقوق به بیکاران به پنح میلیون تومان در ماه نیاز داریم

پنج میلیون تومان را از شاغلین بعنوان مالیات اشتغال اخذ می کنیم و به بیکاران می دهیم تا امنیت اجتماعی در کشور بیشتر شود

و همان قدر که بیکاران بدنبال شغل هستن برای خودت، شاغلین نیز بفکر شغل بیکاران باشند

تا اگر لازم است از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود همگی همکاری کنند
نه اینکه بگویند ما که دستمان به دهنمان می رسد.
سلام
ممنون از پیگیری تابناک
من فقط بخاطر اعتبار سنجش شرکت کردم وگرنه از اول سایت وبلاگ گونه شرکت مذکور جای شک و تردید داشت.
لطفا تا احقاق حق شرکت کنندگان و زیان دیدگان این مسئله را پیگیری کنید
سپاس
حدود یک و نیم میلیارد تومن از مردم برداشت کردن راست راست دارن ازاد میچرخن ولی یه دختر روسریش یکم بره عقب ...
گناه کدومش بیشتره؟
من از اینها به دیوان مثلا عدالت کشور با اسناد و مدارک کامل و دلایل کافی شکایت کردم ولی دیوان رای به نفع اینها داد :)

گویند چو بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان