بازدید 10742
۱
تابش:

قوه‌قضاییه درباره مرگ دکتر سید امامی پاسخگو باشد

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در واکنش به دستگیری عده‌ای از فعالان محیط زیست و مرگ دکتر سیدامامی در زندان، خواستار پاسخگویی صریح قوه قضاییه و پیگیری دولت در این رابطه شد.
کد خبر: ۷۷۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲ 12 February 2018

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در واکنش به دستگیری عده‌ای از فعالان محیط زیست و مرگ دکتر سیدامامی در زندان، خواستار پاسخگویی صریح قوه قضاییه و پیگیری دولت در این رابطه شد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستگیری عده‌ای از فعالان تلاشگر زیست محیطی و عدم اطلاع‌رسانی متجاوز از ۲۰ روز پیرامون این موضوع، شبهه برانگیز و مرگ استاد خوشنام جامعه شناسی دکتر سیدامامی در زندان، تاسف‌آور است و ابهامات در خصوص اتهامات وارده به دستگیرشدگان را افزایش می‌دهد.

وی افزود: این قبیل اقدامات آنهم در مقطع حساسی که جامعه ملتهب است و معضلات زیست‌محیطی در کانون توجه افکارعمومی قرار دارد و بدخواهان این ملت مترصد بهانه هستند تا بر علیه کشورمان پرونده سازی کنند، به دور از تدبیر و بدسلیقگی محض است و هزینه‌های آن را ملتی باید بپردازند که علیرغم نارضایتی از برخی رویه‌ها و عملکردها، امروز با حضور شکوهمند خویش در راهپیمایی، دشمنان این ملت وایران عزیز را در اجرای توطئه‌هایشان به تردید وا داشتند.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس در ادامه گفت: از قوه قضاییه خواستار پاسخگویی صریح هستم و از دولت محترم تقاضای پیگیری عاجل و قاطع دارم.

تابش اضافه کرد: در مجلس نیز ابعاد موضوع، حفظ حقوق بازداشت شدگان و چگونگی مرگ استاد شهیر جامعه‌شناسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتایج حاصله به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

وی یادآور شد: از دیشب هم پیگیری‌هایی انجام شده، اما نتایج قانع کننده‌ای حاصل نشده است. دستگیرشدگان سیاسی نبوده‌اند و دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده نداشته‌اند.

نماینده مردم اردکان در مجلس در پایان گفت: در دولت دکتر روحانی فضا برای فعالیت NGOها بازتر شده بود و در واقع این گروه‌های تخصصی بی‌مزد و منت حلقه‌های اتصال مردم و حاکمیت بودند که این قبیل اقدامات پرهزینه و بدون توجیه افکارعمومی،می‌تواند گروههای تخصصی را در لاک محافظه کاری فرو برد و جامعه و حکومت را ازنظرات و نقدهای علمی و تخصصی آنها محروم سازد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱
دسترسی به سرعین حیوانات وحش جزئ اطلاعات طبقه بندی شده است و ما نمیدانیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر