بازدید 3221

مالیات بر واردات سیگار باید بین ۴۵ تا ۵۰ درصد شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس، گفت: در حال حاضر مالیات بر واردات سیگار حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد است که باید در سال ۹۷ به ۴۵ تا ۵۰ درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۷۷۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 12 February 2018

 

حمید گرمابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اخذ مالیات از دخانیات مخصوصا سیگار، گفت: این درآمد باید صرف سلامت شود، چراکه سیگار برای سلامت مضر است و پیامدهای خوبی بر سلامت افراد جامعه ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به جای خروج ارز از کشور باید بیشتر از تولیدات داخل استفاده شود، افزود: پیشنهاد شده که مالیات سیگار 10 درصد در تولید داخل، 15 درصد در تولید مشترک و 20 درصد در بخش واردات افزایش یابد

مجلس اعتقاد دارد که نمایندگان باید مبزان مالیات بر سیگار را مشخص کنند

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت اصرار دارد که تعیین میزان مالیات بر سیگار به خود دولت واگذار شود اما مجلس این اعتقاد را دارد که نمایندگان این مالیات را مشخص کند.

وی با اشاره به وجود مافیا در واردات سیگار، یادآور شد: در هر کاری از جمله واردات سیگار برای جلوگیری از ایجاد رانت باید نظارت شدید و قوانین شفاف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون مالیات بر واردات سیگار حدود 25 تا 30 درصد است که باید در سال 97 به 45 تا 50 درصد افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار