بازدید 3159

تعویق نشست تعیین هزینه سبد معیشت کارگران

عضو کارگری شورای عالی کار از لغو جلسه عصر امروز کمیته دستمزد به دلیل عدم حضور نمایندگان کارفرمایی خبر داد و گفت: این جلسه به روز شنبه هفته آینده موکول شد.
کد خبر: ۷۷۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳ 12 February 2018

عضو کارگری شورای عالی کار از لغو جلسه عصر امروز کمیته دستمزد به دلیل عدم حضور نمایندگان کارفرمایی خبر داد و گفت: این جلسه به روز شنبه هفته آینده موکول شد.

به گزارش مهر، پس از برگزاری چندین جلسه کمیته دستمزد و بررسی عوامل موثر در حداقل دستمزد۹۷ قرار بود عصر امروز این کمیته با توافق نمایندگان سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت حداقل هزینه سبد معیشت کارگران بر اساس اقلام ضروری نسبت به تعیین هزینه سبد معیشت در سال ۹۶ اقدام کند.

در حالی که طبق برنامه از پیش تعیین شده، قرار بود جلسه کارگروه مزد با دستور کار تعیین هزینه سبد معیشت کارگران به عنوان مبنایی برای تعیین دستمزد، ساعت ۱۶ آغاز شود، علی خدایی عضو کارگری شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگار مهر از لغو این جلسه خبرداد و تاکید کرد: قرار بود در جلسه امروز با توافق شرکای اجتماعی در خصوص حداقل هزینه سبد معیشت جامعه کارگری در سال ۹۶ تصمیم گیری شود اما به علت غیبت گروه کارفرمایی، رسیدن به اجما ع ممکن نبود و این جلسه لغو شد.

وی درباره علت حاضر نشدن نمایندگان کارفرمایی در جلسه عصر امروز گفت: درباره علت این غیبت اطلاعی نداریم اما جلسه آتی تعیین هزینه معیشت به روز شنبه هفته آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته حداقل هزینه سبد معیشت کارگران برای یکماه ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان تعیین شد که قرار است این رقم بر اساس قیمت های اقلام همان سبد در سال جاری به روز رسانی شود.

هدف از تعیین هزینه سبد معیشت کارگران ، مشخص شدن فاصله میزان دستمزد فعلی نیروی کار تا هزینه معیشت و ارائه راهکاری برای جبران این فاصله در شورای عالی کار است.

قرار است حداقل دستمزد سال ۹۷ در جلسه هفته آخر اسفند ماه شورای عالی کار تعیین شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر