بازدید 9176
۷

زمینه سازی خطرناک «جبهه النصره» برای حمله آمریکا به سوریه

به نظر می رسد، حمله شیمیایی احتمالی گروه های تروریستی حاضر در ادلب، بخشی از سناریویی باشد که ممکن است زمینه های حمله دوباره آمریکا به مواضع ارتش سوریه را فراهم سازد. در همین زمینه، یکشنبه، آسوشیتدپرس و برخی دیگر از رسانه‌های غربی تأیید کردند، آمریکا در حال بررسی طرحی برای حمله موشکی به برخی تأسیسات نظامی سوریه مشابه آنچه پیشتر علیه یک فرودگاه نظامی دولت دمشق انجام داد، است.
کد خبر: ۷۷۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶ 13 February 2018

یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر در بحران سوریه مسأله ساز بوده و آمریکایی ها آن را دستاویزی برای تحت فشار قرار دادن دولت این کشور و در مقاطعی اقدام علیه آن قرار داده اند، سلاح های شیمیایی و متهم کردن ارتش سوریه به استفاده ارتش سوریه از این سلاح ها بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ اتهامی که یک بار به حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات سوریه منجر شده و خبرها حاکی از آن است که آمریکایی ها خود را برای حمله دوباره به مواضع و پایگاه های نظامی سوریه آماده می کنند.

در همین زمینه، مرکز روسی آشتی سوریه اخیرا اعلام کرد، اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می‌دهد تروریست‌های جبهه النصره در حال همکاری با کلاه سفید‌ها هستند تا چند مخزن حامل کلر را به یک روستای محلی منتقل کنند و «اقدامی تحریک‌کننده» انجام دهند.

این مرکز اعلام کرد در ساعات پایانی روز دوشنبه، از طریق تماسی تلفنی یکی از ساکنان روستاهای واقع در استان ادلب سوریه از این موضوع اطلاع پیدا کرده است.

بر اساس گفته‌های این منبع، بعدازظهر روز 12 فوریه، عناصر گروه تروریستی جبهه النصره سه خودروی حامل 20 سیلندر حاوی کلر را همراه با تجهیزات حفاظتی شخصی به روستای سراقب برده اند.

علاوه بر این، بر اساس گفته‌های این منبع، نمایندگان شاخه محلی کلاه سفید‌ها که هر یک وسایل محافظتی به همراه داشتند، «نحوه اجرای کمک‌های اولیه به ساکنان محلی» را تمرین کردند. در این مانور، کمک به افرادی که دچار مسمومیت شده‌اند، تمرین شده بود.

این اطلاعات منتشره، موجب نگرانی مرکز روسی آشتی در سوریه شد. بر اساس بیانیه این نهاد، این اطلاعات نشان می‌دهد، تروریست‌های جبهه النصره و کلاه سفیدها در حال طرح‌ریزی حمله شیمیایی دیگری هستند تا مقامات دمشق را متهم کنند.

زمینه سازی خطرناک «جبهه النصره» برای حمله آمریکا به سوریه

کلاه سفید‌ها نام گروهی است که از سوی ام.آی.6 انگلیس و طی دو سال اخیر و به ظاهر برای کمک به غیرنظامیان صدمه دیده از جنگ سوریه راه‌اندازی شده است.

به نظر می رسد، حمله شیمیایی احتمالی گروه های تروریستی حاضر در ادلب، بخشی از سناریویی باشد که ممکن است زمینه های حمله دوباره آمریکا به مواضع ارتش سوریه را فراهم سازد.

در همین زمینه، روز یکشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس و برخی دیگر از رسانه‌های غربی تأیید کردند که آمریکا در حال بررسی طرحی برای حمله موشکی به برخی تأسیسات نظامی سوریه مشابه آنچه پیشتر علیه یک فرودگاه نظامی دولت دمشق انجام داد، است.

بنابر این گزارش، آمریکا قصد دارد با موشک‌های تاماهاک برخی پایگاه‌های نظامی حساس در سوریه را به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در حملاتش علیه مخالفان در اطراف دمشق، هدف قرار دهد.

آمریکا در یک ماه گذشته از زبان مسئولان مختلف خود، سوریه را متهم کرده که از گاز کلر و برخی مشتقات گاز سارین علیه شورشیان در اطراف دمشق استفاده کرده است. این کشور در همین راستا گزارش‌هایی به شورای امنیت ارائه کرد و در تلاش بود تا زمینه لازم برای اقدام نظامی علیه دولت دمشق را فراهم کند که با مخالفت روسیه مواجه شد.

ژنرال یوری نیتکاتچوف، از فرماندهان ارتش روسیه با ابراز نگرانی از انتشار چنین گزارش‌هایی گفت: در صورت حمله آمریکا به پایگاه‌های ارتش سوریه، روابط میان روسیه و آمریکا متشنج‌تر از شرایط کنونی خواهد شد.

ارتش آمریکا در آوریل 2017 پایگاه هوایی شعیرات سوریه را با ۵۹ موشک تاماهاک هدف قرار داد. ارتش آمریکا ادعا کرد که این حمله را در پاسخ به حمله شیمیایی ۲۰۱۷ نیروهای سوریه به منطقه خان شیخون انجام داده است.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
مرگ مرگ امریکا
امریکا از جان ملت سوریه چی می خواهد ، بابا برو دیگر داعش رفت ،خودت داعش تری،وقتی اینقدر نوچه در سوریه داشتی و سه چهارم کشور سوریه اشغال بود غلطی نتوانستی بکنی ، حالا هم غلطی نمی توانی بکنی و هر چه بیشتر در منطقه بمانی بی آبرو تر خواهی شد.
ای کاش بدون این بهانه به ارتش سوریه حمله می کرد وانرا نابود می کرد.
میخواهند انتقام اف ۱۶ رو بگیرن دومینوی انتقام از همدیگر توسط امریکا وروسها فعال شده .ولی ایندفعه اگر اتفاق بیفته اس ۴۰۰ ها. هم. درگیر خواهند شد .
چطوری می شه حمله ی شیمیایی کرد وقتی که با نظارت سازمان ملل تمام سلاح های شیمیایی را نابود کرده باشی؟ این نشون می دهد که اگر در برابر آمریکا و غرب کوتاه آمد, آن ها جلوتر می آیند تا جایی که کارت را یکسره کنند.
ترکیه از تمام تندروها ی اسلامی مثل النصره حمایت میکنه پس چرا تا الان واکنشی به این موضوع نداشته اید که نکنه اسد والنهار هم یکی هستند وما نمیدونیم
لعنت دائمی و همیشگی خدا بر تبار و ریشه ی زمینه ساز های فتنه و قوم شیطان و جندالشیاطین ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار