بازدید 1961

تاکید موگرینی بر لزوم حفظ وحدت نظامی در اروپا

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا بر لزوم حفظ وحدت دفاعی اروپا و حفظ آژانس دفاعی اروپایی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۷۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۹ 14 February 2018

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا بر لزوم حفظ وحدت دفاعی اروپا و حفظ آژانس دفاعی اروپایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی مطرح شدن اظهاراتی در خصوص تصمیم بروکسل برای تشکیل یک ارتش اروپایی که به دنبال به چالش کشیدن رهبری آمریکا بر ناتو باشد را رد کرد.

بر اساس این گزارش، وی که این سخنان را در اندیشکده ایتالیایی «تصمیم ایتالیا» مطرح می کرد گفت: (نیروی) دفاعی اروپا طی ماه های گذشته افزایش یافته است. این (آژانس دفاعی) که بر اساس پیمان رم شکل گرفت، در ۶۰ سالگی خود به سر می برد. تشکیل (این آژانس) به عنوان واکنشی از سوی ۲۷ عضو اتحادیه اروپا و در جهت بازتشکیل پروژه پیوستگی اروپا انجام شد.

موگرینی افزود: تشکیل این آژانس به عنوان فرصتی برای تمامی ما بود که باید از آن استفاده کنیم. فرصتی برای سرمایه گذاری (مشترک) با یکدیگر برای ابتکار و ایجاد شغلی برای سربازانمان که من مایلم از آنها تشکر کنم.

موگرینی همچنین در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم حفظ وحدت دفاعی اروپا افزود: کاری که ما در زمینه دفاعی انجام داده ایم نشان دهنده این است که تغییر ممکن است و همه چیز بستگی به ما دارد. اروپا همان چیزی است که ما از آن می سازیم. ما اروپا هستیم.

لازم به ذکر است تصمیم انگلیس برای خروج از اروپا و افزایش اختلافات با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، رهبران اروپایی را بر آن داشته تا به فکر تشکیل ارتش اروپایی جدید بیفتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر