بازدید 2813

بدافزار اندرویدی میلیون‌ها گوشی را آلوده کرد

شرکت های امنیتی می گویند در هفته گذشته بدافزار تازه‌ای به منظور سرقت و جمع‌آوری پول‌های دیجیتال از گوشی‌های اندرویدی به کار گرفته شده است.
کد خبر: ۷۷۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 14 February 2018

شرکت های امنیتی می گویند در هفته گذشته بدافزار تازه‌ای به منظور سرقت و جمع‌آوری پول‌های دیجیتال از گوشی‌های اندرویدی به کار گرفته شده است.

به گزارش فارس به نقل از بی جی آر، بدافزار یادشده بعد از نصب بر روی تلفن همراه از پردازشگر گوشی به منظور جمع آوری و سرقت ارز دیجیتال سوءاستفاده می کند.

شرکت امنیتی Malwarebytes اولین بار این بدافزار را ماه گذشته شناسایی کرد. بدافزار یادشده به طور تصادفی و در زمان بررسی عملکرد یک بدافزار تبلیغاتی در ویندوز و کروم کشف شد. بررسی های دقیق تر نشان داد نسخه ای از بدافزار مذکور در گوشی های اندرویدی نیز به شیوه ای دیگر و برای سرقت ارز دیجیتال مورد سواستفاده قرار می گیرد.

صفحه ای که بدافزار کاربران را به سمت آن هدایت می کند حاوی یک پیام هشدار و یک کد کپچا است که در صورت وارد کردن کد، وب سایت یادشده جستجو برای سرقت ارز دیجیتال مونرو را آغاز می کند. ظاهرا فعالیت های مخرب این بدافزار از نوامبر سال 2017 آغاز شده است.

تا به حال 5 سایت که با همین هدف طراحی شده اند شناسایی شده اند که هر یک از آنها در روز 800 هزار بازدیده کننده داشته اند. بنابراین می توان حدس زد مبالغ زیادی به همین شیوه سرقت شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر