بازدید 2744

روسیه ۲۰۰۰ نیروی نظامی در جزایر مورد مناقشه با ژاپن مستقر کرد

روسیه با ۲۰۰۰ نیرو در جزایر مورد مناقشه با ژاپن مانور نظامی برگزار کرد؛ اقدامی که درست چند روز پس از آنکه مسکو راه را برای احداث اولین پایگاه هوایی نظامی‌اش در این منطقه هموار کرد، صورت گرفت.
کد خبر: ۷۷۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 14 February 2018

روسیه با ۲۰۰۰ نیرو در جزایر مورد مناقشه با ژاپن مانور نظامی برگزار کرد؛ اقدامی که درست چند روز پس از آنکه مسکو راه را برای احداث اولین پایگاه هوایی نظامی‌اش در این منطقه هموار کرد، صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بسیج نظامی‌اش در چهار جزیره موسوم به مجمع الجزایر "کوریل جنوبی" در روسیه و "قلمروهای شمالی" در ژاپن را افزایش می‌دهد.

روسیه و ژاپن پس از پایان جنگ جهانی دوم به دلیل اختلافات بر سر چهار جزیره در مجمع الجزایر کوریل توافق صلح دائمی امضا نکردند. این جزایر پس از پایان جنگ جهانی به شوروی الحاق شد.

این اختلافات ممکن است سرمایه‌گذاری ژاپن را به خطر بیندازد و تلاش‌های روسیه را برای دستیابی به یک توافق با ژاپن به عنوان موازنه‌ای در مقابل افزایش قدرت نظامی و اقتصادی چین، تضعیف کند.

فیودور لوکیانوف، رئیس شورای سیاست خارجی و دفاعی که به کرملین مشاوره می‌دهند گفت: طرف ژاپنی درباره چارچوب زمانی ممکن برای کل این مساله ایده‌های خیالی و غیرواقعی دارد. از سوی دیگر حضور نظامی روسیه نیز می‌تواند امیدها را سرد کند.

این بسیج نظامی جدید پس از آن صورت گرفت که دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه استقرار جنگنده‌های روسی در این مجمع الجزایر مورد مناقشه را تایید کرد.

این نظامی کردن سریع در زمانی صورت می‌گیرد که روابط مسکو با توکیو به خاطر استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکایی در خاک ژاپن خدشه‌دار شده است.

مدودف اجازه داد وزارت دفاع روسیه از یک فرودگاه غیرنظامی در جزیره ایتوروپ برای استقرار جنگنده‌های نظامی استفاده کند. این جزیره در ساحل شمال شرقی هوکایدو بزرگترین استان ژاپن واقع شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا روسیه این جنگنده‌ها را در این جزیره که در جریان جنگ سرد میزبان یکی از پایگاه‌های هوایی شوروی بوده به صورت دائمی مستقر کرده است یا خیر.

در همین حال سفارت ژاپن در مسکو اعلام کرد، این اقدام روسیه مخالف با تلاش‌های توکیو در مذاکرات است.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای گفت: ما معتقدیم این اقدام منجر به تقویت قدرت نظامی روسیه در این چهار جزیره خواهد شد و با موضع ژاپن درخصوص این جزایر مغایرت دارد. ما برای حل این مشکلات به یک راه حل نیاز داریم نه تقویت حضور نظامی.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر