بازدید 6110

کواکبیان: نرخ دلار از ابتدای انقلاب ۷ هزار برابر شده

کد خبر: ۷۷۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 14 February 2018
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر گفت: نرخ دلار از ابتدای انقلاب ۷ هزار برابر شده است.

به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن اهمیت شمردن مسئله ریزگردها در استان خوزستان گفت: از اول انقلاب تاکنون نرخ دلار ۷ هزار برابر شده است و این موضوع باعث آسیب به مردم شده است و سوال بنده این است که کشورهایی مانند عربستان و امارات چطور می توانند دلار را ثابت نگه دارند اما در ایران با تزریق روزی ۵ میلیون دلار به بازار باز هم شاهد افزایش نرخ دلار هستیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید تدبیر ویژه ای برای جلوگیری از افزایش نرخ دلار و سکه داشته باشد، بیان داشت: نرخ دلار در اوایل انقلاب ۷ تومان بوده و در روزهای اخیر شاهد بودیم که دلار به ۴ هزار و ۹۰۰ تومان نیز افزایش پیدا کرد و به عبارتی بیش از ۲۰ درصد ارزش پول ملی کشور کاهش یافته است.

رئیس مجلس پیگیر وضعیت ارز خواهد شد

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری این موضوع که رئیس مجلس پیگیر وضعیت ارز خواهد شد، گفت: بحران های عمده ای در کشور از جمله بحران آب، محیط زیست و مسائل اقتصادی وجود دارد که مجلس از دولت مطالبه دارد که این موضوعات با جدیت بیشتر برطرف شوند.

وی تاکید کرد: انتظار نداریم مسائل یک شبه حل شوند؛اما می خواهیم سال آینده در چنین روزی از مشکل ریزگردهای استان خوزستان کاسته شده باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۱۹
دلار 7 تومنی شده 4900 تومن، بعد میگه 7 هزار برابر شده نرخ دلار بعد میگه ارزش پول ملی 20% کم شده؟
اونكيه ماشين خارجي وطلا داشت با رشد دلار قويتر و ثروتمندتر شد.اونيم كه مثل ما قشر ضعيف جامعه بود كمرش شكست.اين نوسانات دلار خودشو چند ماه بعد نشون ميده .به خدا در مردم جاني ديگر نمانده توروخدا به داد مردم بدبخت برسيد.ايا اين است شان يك انسان ايراني؟
البته 700 برابر نه 7000برابر(700=4900/7)
یک صفر که چیزی نیست خب صفر دیگه
بهترين راه حل اينه كه چند تا از اون صفر هاي ريال رو برداري تقريبا" هر دلار شش تومان يا كمي بيشتر ميشه
با سلام ببخشید این عدد 7000 از کجا آمده نکنه قراره 7000 برابر بشه؟
خوب ما كه اول انقلاب ماهي 1500 تومن حقوق ميگرفتيم پس الان بايد 10 ميليون و 500 حقوق بگيريم پس چرا 3 تومن ميگيريم ؟؟؟؟
اگه فرض کنیم در سال 57 هر دلار 70 ریال بوده، هفت هزار برابر یعنی این که هم اکنون هر دلار باید 49 هزار تومان باشه. زیاد جدی نگیرید.!!!!!!!!!!!!!
700 برابر نیست ؟
واقعآ جای بسی تاسف است ارزش پول ملی کشور ایران در یک روند بشدت نزولی به سمت قهقرا میرود من فکر میکردم که ما آمریکا را به خاک سیاه می نشانیم اما واقعیت چیزی دیگری است امیدواریم که وضعیت بغرنج کشور ادامه دار نباشد والا تا چند سال دیگر مانند ونزئلا و موزامبیک خواهیم شد .
میشه بفرمایید که دلار چگونه از هفت تومن به چهار هزار و نهصد تومن رسیده و ارزش پول ما فقط 20% کم شده؟
نسبت دلار به پول ما هفت هزار برابر شده و ارزش پول ما 20% کاهش یافته!!
اگر درسته اونوقت سودش چقدر میشه؟
با سلام. خطرناکترین زمان برای یک حکومت ان است که مردم طلا و دلار را بعنوان برگه سهام بدانند . در ان موقع طلا و دلار را خریداری کرده و در منزل نگهداری می کنند . وچون پشتوانه دلار امریکا است . و تجارب ثابت کرده که تا امریکا است . دلار بعنوان یک برگ سهام برتر و در دنیا وجود خواهد داشت. زمانی دلار در ایران ارزش را ازدست می دهد . که صنایع خودرو سازی و سایر صنایع اجناس با کیفیت و ارزان و قابل رقابت با دنیا را بسازند .
۷ و نیم تومان به ۴۹۰۰ تومان تبدیل شده اونوقت این میشه ۷۰۰۰ برابر؟!!! یا ۷۰۰ برابر برادر من
بعدش میگن هیچ پیشرفتی نداشتیم
چطور 7 هزار برابر شده؟! اگر دلار 4900 تومان فعلی را به دلار 7 تومان اول انقلاب تقسیم کنیم حاصلش 700 است
یعنی 4900 تقسیم بر 7 = 700 . در نتیجه دلار 700 برابر شده نه 7000 برابر!
700 برابر شده نه 7000 برابر ، 4900 تقسیم بر 7 میشود 700
تا وقتی خرید و فروش دلار در بازار رواج داشته باشد وضع به همین منوال است در صورت قاچاق اعلام نمودن ان شاید بتوان از بالا رفتن نرخ ان جلوگیری کرد بدیهیست خیل زیادی از مردم با توجه به داشتن سرمایه راکد سعی در خرید دلار دارند تا از بی ارزش شدن ان جلوگیری نمایند بهترین کار جمع اوری دلار و ثبت ان به عنوان سپرده ارزی است هر گونه سهل انگاری باعث کاهش ارزش پول رایج مملکت میشود عربستان دارای قدرت اقتصادی و پشتوانه ملی و سیاسی است اینگونه اختلاسها و بردن سرمایه ها را ندارد
700 برابر نه 7000 برابر
در ضمن حقوق خيلي بيش از 700 برابر افزايش پيدا كرده
مقايسه كاغذ با كاغذ كه مهم نيست مهم قدرت خريده كه الان بيشتره
هفتصد برابر شده عزیزم نه هفت هزار برابر
میشه چند درصد تورم؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر