بازدید 3330

جذب مشمولان غیرغایب مقیم خارج در دانشگاه شریف

کد خبر: ۷۷۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ 14 February 2018

رئیس پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف از امکان جذب مشمولان غیرغایب مقیم خارج از کشور همراه با تسهیلات ویژه معافیت نظام وظیفه برای اولین بار و به صورت پایلوت در پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش آنا، از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، دکتر علی سلک غفاری در این خصوص گفت: در راستای اجرایی‌سازی بند 11 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب طی هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه شرایط ویژه‌ای برای ادامه تحصیل مشمولان غیر غایب و دانش آموزان نخبه ایرانی مقیم خارج از کشور در این واحد دانشگاهی فراهم شده است.

غفاری با اعلام این خبر، افزود: با پیگیری‌های مکرر و همکاری بسیار نزدیک ستادکل نیروهای مسلح، سازمان نظام وظیفه، وزرات امور خارجه و سازمان منطقه آزاد کیش تسهیلاتی در قالب شیوه‌نامه تدوین و ابلاغ شده است که در راستای حمایت از ایرانیان مقیم خارج از کشور ضوابط ویژه‌ای برای مشمولان غیرغایب در پردیس بین المللی صنعتی شریف در جزیره کیش بصورت پایلوت اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغ معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور استفاده هر چه بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی پزردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در منطقه آزاد کیش و سایر دانشگاه‌های مشابه دانش آموزان مدارس خارج از کشور که به سن مشمولیت رسیده‌اند (غیر غایب) در صورت پذیرش در این پردیس از معافیت تحصیلی برخوردار می‌گردند.

رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در ادامه افزود: همچنین این افراد جهت تمدید اقامت خود می‌توانند در سال حداکثر 4 مرتبه (هر سه ماه یکبار) و هر بار به مدت دو هفته با تضمین دانشگاه از کشور خارج بشوند. در این قانون تسهیلات مورد نیاز جهت تردد مشمولان فوق الذکر توسط وزارت امور خارجه و سازمان نظام وظیفه عمومی فراهم خواهد شد. همچنین، صدور مجوز تردد فقط یکبار در طی سال‌های تحصیل انجام می‌گیرد و نیازی به هماهنگی‌های مجدد در طول تحصیل نخواهد بود.
دکتر غفاری افزود: به منظور حمایت از ادامه تحصیل ایرانیان خارج کشور در داخل، پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف از مهر ماه سال جاری به 4 نفر از پذیرفته شدگان کارشناسی که از سابقه تحصیلی و علمی بالایی برخوردار باشند بورس کامل تحصیلی (معافیت از پرداخت شهریه) پرداخت کرده است و این بورسیه با تأیید هیات امنا پردیس برای سال تحصیلی 1397-98 نیز به پذیرفته شدگان مقیم خارج از کشور تعلق خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نحوه پذیرش این افراد با شیوه بررسی سوابق تحصیلی است و این امکان را می‌دهد که دور از دغدغه آزمون سراسری از طریق بررسی سوابق پذیرش شوند.

غفاری افزود: به منظور جذب دانش آموزان نخبه تسهیلات بورسیه تحصیلی در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای پذیرفته شدگان از طریق آزمون سراسری در سال تحصیلی 1397-98 با تأیید هیات امنا پردیس در نظر گرفته شده و همچون امسال تعلق خواهد گرفت. از جمله 3 بورس تحصیلی کامل (معافیت از پرداخت شهریه کل) برای ورودی‌های مقطع کارشناسی با اخذ رتبه‌های زیر 2000 آزمون سراسری، 3 بورس تحصیلی با معافیت کامل از پرداخت شهریه کل برای نفرات اول تا سوم فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی از دانشگاه‌های سطح یک وزارت علوم که متقاضی ورود به دوره کارشناسی ارشد این پردیس هستند در نظر گرفته شده است. همچنین 3 بورسیه تحصیلی کامل برای مقطع دکتری به متقاضیانی که در مقطع کارشناسی ارشد خود رتبه‌های اول اول تا سوم فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های سطح یک وزارت علوم باشند، تعلق می‌گیرد.

غفاری با تاکید بر فعالیت‌های متعدد پردیس بین‌الملل شریف در مورد بین‌المللی سازی در 2 سال گذشته بر اساس نقشه راهبردی پردیس افرود: از جمله مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته، کسب مجوز جذب دانشجوی خارج از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارائه بورس‌های تحصیلی به متقاضیان خارج از کشور، ایجاد دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های معتبر خارجی و دعوت از اساتید خارجی برا یارایه دروس به زبان انگلیسی می‌باشند که در اواخر سال 95 اتفاق افتاده‌اند، و همچنان در دستور کار می‌باشند.

وی ادامه داد بر اساس مجوز کسب شده مبنی بر پذیرش دانشجوی غیر ایرانی غیر بورسیه در سال 95، سه دانشجوی خارجی را برای سال 96 پذیرش کردیم و الان بیش از 10 دانشجوی خارجی مجوز پذیرش آنها از وزارت علوم در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف مهندسی، مکانیک، کامپیوتر و نفت و مواد تحصیل خود را شروع خواهند کرد. همچنین 35 پرونده دانشجویان خارجی که بخش علمی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شده و برای پذیرش نهایی و تکمیل به وزارت علوم و تحقیقات ارسال شده است.

سلک غفاری یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که در حوزه بین‌المللی‌سازی پردیس صورت پذیرفته، دعوت از اساتید خارجی برای تدریس می‌باشد که هر نیمسال 3 نفر از اساتید دانشگاههای خارجی برای ارائه دروس به زبان انگلیسی با این پردیس در چارچوب تفاهنامه‌های مشترک بین‌المللی همکاری کرده‌اند.

وی افزود: تخفیف 30 درصدی شهریه این دانشگاه برای کیشوندان مقطع کارشناسی در سال آینده نیز ارائه خواهد شد و برای مقطع کارشناسی ارشد نیز 20 درصد میزان شهریه کل و در مقطع دکترا به شرط آنکه دوره کارشناسی و ارشد را متقاضی در دانشگاه شریف گذرانده باشد نیز تا 20 درصد شهریه متغیر تخفیف در نظر گرفته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر