بازدید 16088

تحرک «دختر صدام» برای بی ثباتی در عراق و ایجاد یک جبهه ضد ایرانی

پس از آنکه صدام دیکتاتور سابق عراق سرنگون شد و حزب بعث نیز فروپاشید و منحل اعلام شد، خانواده صدام و وابستگان حزب بعث، تلاش زیادی برای ایجاد آشوب و ناامنی در عراق کردند. در تازه ترین تحرکات نیز «رغد صدام» دختر دیکتاتور سابق عراق، به تازگی اقداماتی را برای احیای حزب بعث و ایجاد بی ثباتی و تفرقه در عراق پسا داعش آغاز کرده است.
کد خبر: ۷۷۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 15 February 2018

پس از آنکه صدام دیکتاتور سابق عراق سرنگون شد و حزب بعث نیز فروپاشید و منحل اعلام شد، خانواده صدام و وابستگان حزب بعث تلاش زیادی برای ایجاد آشوب و ناامنی در عراق به خرج دادند.

به گزارش «تابناک»؛ در تازه ترین تحرکات نیز «رغد صدام» دختر دیکتاتور سابق عراق اخیرا اقداماتی برای احیای حزب بعث و ایجاد بی ثباتی و تفرقه در عراق و تشکیل یک جبهه ضد ایرانی در این کشور در دوران پسا داعش آغاز کرده است.

در همین راستا، دختر دیکتاتور سابق عراق در اظهارات اخیر خود از عملیات های گروه تکفیری-بعثی ضد ملت عراق حمایت کرده است. یک منبع خبری مدعی شد که دولت اردن به رغد صدام که در امان پایتخت این کشور اقامت دارد نسبت به هر گونه اظهاراتی در مورد حوادث عراق هشدار و از احتمال اخراج او از اردن در صورت ادامه اظهارات سیاسی خبر داد.

روزنامه العرب اردن نوشت: اردن به رغد صدام هشدار داده که مصاحبه مطبوعاتی در این کشور نداشته و به تعهدات پیشین خود در مورد عدم فعالیت سیاسی و یا رسانه ای در جریان اقامت در امان پایبند باشد.

با این حال، این روزنامه افزود: وکیل رغد صدام با صدور بیانیه ای در مورد اینکه دختر دیکتاتور سابق عراق هیچ گونه اظهارات سیاسی نداشته باشد، رد کرده است.

به رغم این مسأله، یک منبع اردنی گفت که دولت اردن درخواست‌های مکرری از عراق برای تحویل «رغد» دریافت کرده اما بنا به دلایل انسانی و به دلیل آنکه رغد مهمان پادشاه، دولت و ملت است، این درخواست‌ها را نادیده گرفته است.

در همین زمینه، جاسم محمد جعفر نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت: تحویل دختر صدام به دولت عراق فقط در دست آمریکایی هاست؛ اگر آمریکایی ها اراده کنند تحویل داده می شود و اگر مخالفت کنند، هرگز یا هیج کشور دیگر رغد صدام را تحویل نخواهد داد.

این نماینده عراقی بیان کرد: آمریکایی ها هم اکنون بعثی ها را تحویل عراق نمی دهد. رغد صدام در موضوع داعش و بعثی ها در موصل دست داشته و دولت عراق مدرک کافی برای محکوم کردن وی دارد و آن را به پلیس بین الملل تحویل داده و این مدارک و اسناد بسیاری است.

یک منبع عراقی دیگر نیز اعلام کرده است که خانواده صدام و در رأس آن رغد صدام ارتباط نزدیکی با سازمان سیا دارند و هم اکنون نیز همکاری های عمده ای با سران باقی مانده داعش برای ایجاد یک جبهه ضد ایرانی در عراق و اقدام تروریستی در داخل ایران برقرار کرده اند.

از سوی دیگر، روزنامه رای الیوم نیز گفته است رغد صدام در خارج از اردن و احتمالا در امارات است و اعلام کرد که برخی مسئولان سابق دولت اردن و شخصیت های عراقی این موضوع را تأیید کرده اند.

گفتنی است، دولت عراق اسامی ۶۰ تن از مهمترین مظنونان امنیتی را اعلام کرده است. این فهرست شامل ۲۸ نفر از داعشی ها، ۱۲ تن از سرکرده های القاعده و ۲۰ تن از سران حزب منحله بعث می شود. نام رغد صدام هم در این فهرست به چشم می خورد.

دختر صدام معدوم که سابقه حمایت از تروریست های تکفیری داعش را در پرونده خود دارد، در کمال تعجب مدعی شد: کسانی که چنین تصمیمی گرفتند، در جنگ زندگی می کنند و به قانون پایبند نیستند!

وی که ژست طلبکارانه به خود گرفته است، مدعی شد: روزی به عراق بازمی گردم و آن روز، روز محاکمه کسانی است که به من اهانت کردند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل