بازدید 5345

دستگیری هکر حرفه ای در استان زنجان

رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری هکر و فیشینگ‌کار حرفه ای که اقدام به برداشت غیر مجاز ازحساب دیگران می‌کرد، خبر داد
کد خبر: ۷۷۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵ 16 February 2018

رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری هکر و فیشینگ‌کار حرفه ای که اقدام به برداشت غیر مجاز ازحساب دیگران می‌کرد، خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ دوم محمد علی آدینه‌لو افزود: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی از طریق فضای مجازی مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکی پرونده با اقدامات فنی و شیوه شگرد های خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهم اقدام شد.

آدینه لو ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص گردید متهم از طریق هک سایت ها و ایجاد درگاه های جعلی بانکی فیشینیگ مرتکب جرایم اینترنتی شده است.

وی گفت: پس از شناسایی موقعیت متهم با هماهنگی و اخذ دستور مقام محترم قضائی تیمی از مأمورین پلیس فتا زنجان به موقعیت اعلامی اعزام در یک اقدام غافلگیرانه متهم دستگیر به همراه کلیه ادله‌های دخیل در بزه ارتکابی توقیف به پلیس فتا زنجان محول شد.

رئیس پلیس فتا زنجان ادامه داد: متهم در ابتدای بازجویی منکر هرگونه بزه ارتکابی می شد ولی پس از مواجه شدن با قرائن و شواهد موجود در پرونده معترف و اظهار داشت: با استفاده از شیوه و شگرد خاص اقدام به ایجاد درگاه بانکی جعلی فیشینیگ و از این طریق به حساب بیش از ۲۰ نفر از کاربران دسترسی و مبالغی را آنها برداشت کردم.

آدینه لو گفت : به دلیل گسترده بودن کلاهبرداری در سطح کشور پرونده فوق کماکان در پلیس فتا زنجان حال رسیدگی است، لذا از همشهریان و کاربران تقاضا داریم چنانچه پرونده‌ای با این موضوع دارند جهت پیگیری قضایی به پلیس فتا زنجان مراجعه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان