بازدید 3057
۱

شریعتمداری: بعضی آمریکا را دشمن نمی‌دانند

کد خبر: ۷۷۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 16 February 2018
مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت:هدف دشمن این است ما را با مسائل مختلف درگیر کند تا ذهن از موضوع اقتصاد کنار برود دشمن می‌داند در عرصه نظامی نمی‌تواند با انقلاب مقابله کند و بعضی آمریکا را دشمن نمی‌دانند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حسین شریعتمداری در بیست و سومین همایش کشوری دفتر ارتباطات فرهنگی قم که با موضوع انقلاب اسلامی چهل سال پایداری و بالندگی در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران قم برگزار شد اظهار داشت: داستان پرماجرای انقلاب از زمانی شروع شد که اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نشست این نسخه شفابخش بود ولی در کتاب‌ها قرار داشت ولی امام راحل این اسلام را وارد حکومت و جامعه کرد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: امام(ره) اسلام ناب را از عرصه تئوری به میدان عمل کشاند و نظامی بر مبنا و حاکمیت اسلامیت ایجاد کرد. وقتی چنین نسخه‌ای از نظریه وارد میدان عمل می‌شود اتفاقاتی می‌افتد و مشکلاتی ایجاد می‌شود. بر اساس آیات قرآن، اسلام دارای خصوصیاتی است، نخستین خصوصیت اسلام ناب ظلم‌ستیز است وقتی می‌خواهد عملیاتی شود یعنی با ظلم می‌خواهد مبارزه کند و چون نظام است دنیا و نظام سلطه در مقابل آن می‌ایستد.

شریعتمداری اظهار داشت: بعضی از متفکران معتقد بودند انقلابی که در ایران ایجاد خواهد شد دنیا را به لرزه درمی‌آورد این نشان از اهمیت انقلاب و حاکمیت بر اسلام ناب است. در اوایل انقلاب انواع فتنه، کودتای نوژه، جنگ سفارتخانه، جنگ نفت‌کش،‌ جنگ تحمیلی تا به امروز اتفاق افتاد، اما در میدان عمل نتیجه به نفع اسلام شد به‌ هر حال درگیری انقلاب با نظام سلطه ماهوی است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: بعضی معتقدند اگر درگیر نمی‌شدیم این‌ همه مشکل نداشتیم این حرف از اساس باطل است چون آن‌ها عدم اسلام ناب و عدم نظام بر حاکمیت اسلام ناب می‌خواهند، این مسئله نشان می‌دهد تا اسلام ناب است و ما اعتقاد به آن داریم مخالفت و دشمنی استکبار هست و خواهد بود.

وی عنوان کرد: اگر اسلام ناب نبود آن‌ها مشکلی نداشتند مانند دولت‌های منطقه اسلام دارند ولی همه‌ چیز در آن است با آمریکا مشکلی ندارند چون حاکمیت اسلام ناب در کشور و نظام آن‌ها وجود ندارند.

شریعتمداری اظهار داشت: ویژگی دوم اسلام قلب و جاذبه است. اسلام در قلب مردم است به همین دلیل مرز نمی‌شناسد و جغرافیا ندارد در همه‌جا هست. با این دو خصوصیات جبهه استکبار دست از دشمنی بر نخواهد داشت و رهبر معظم انقلاب معتقدند که نباید خوابید و غافل شد چون دشمن بیدار است. غافل شوید ضربه را خورده‌اید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: اما داستان این روزهای جامعه از این‌ قرار است، بعضی افراد آمریکا را دشمن نمی‌دانند و از جایگاه شیطان بزرگ به رقیب تنزل دادند. این درد این روزهای جامعه است. وقتی رقیب شد قابل‌ مذاکره است تا به نتیجه مطلوب برسیم اما اگر دشمن باشد دیگر بحث مذاکره مطرح نیست چون وجود هر کدام برای دیگری خطر دارد و باید از بین برود اما بعضی افراد این نگاه را تغییر دادند و آن فرمان امام راحل که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید را از یاد بردند.

وی عنوان کرد: وقتی آمریکا رقیب می‌شود نتیجه آن برجام و پسابرجام می‌شود چون هدف این است که به‌جایی ختم شود و آن‌ها تلاش می‌کنند به‌جایی برسند.

شریعتمداری اظهار داشت: در گذشته دشمن خیلی کارها علیه کشور کرد، موفق نبود، مانند جنگ تحمیلی، اما الآن سخن از جنگ می‌کنند، این حرف توهم است چون سایه جنگ ترفندی برای قدرت و فشار است. دشمن با سایه جنگ قصد دارد به مسئولان ایرانی فشار بیاورد و آن‌ها به این باور و اعتقاد برسند، اگر تسلیم خواسته ما نشوید جنگ هست و از بین نخواهد رفت.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه باطل‌السحر این ترفند دشمن برگشت به مبانی و ارزش‌ها است، افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس همه از صدام بعثی حمایت کردند و از این‌ طرف نظام چیزی جز ارزش‌های دینی و اعتقادات پاک جوانان نداشت و همین عامل پیروزی شد با اینکه در اوج قدرت بودند، پیروز نشدند پس نباید با سایه جنگ ترسید.

وی عنوان کرد: تجربه نشان داده که نباید به غرب اعتماد کرد، ولی مشاوران نفوذ کرده برنامه را آن طوری که دشمن می‌خواهد پیش می‌برند. بعضی در دانشگاه کشور سخن از حجاب می‌کنند و آن را حکم ثانوی و اساساً ریشه در اسلام نمی‌دانند، این همان مشاوران نفوذی هستند. این دسته از آدم‌ها در عرصه مشاوره می‌توانند محاسبه را به سمت اشتباه ببرند.

شریعتمداری اظهار داشت: رهبر انقلاب بر همین اشتباه محاسباتی از سوی بعضی افراد، تأکید فراوان کردند. این امر مهم که ایشان بیان کردند، الآن در حال وقوع و در حقیقت نوعی از نفوذ است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: نفوذ در عرصه‌های مختلف اتفاق می‌افتد، نوعی از نفوذ ساختاری است و دارای مشخصاتی است، ولی نیازمند دقت است که بتوان این مشخصات نفوذی را فهمید و به‌موقع عکس‌العمل نشان داد.

شریعتمداری اظهار داشت: دشمن برای پیشبرد اهداف نیازمند میانجی است هر کس به هر دلیل با خط اسلام و انقلاب فاصله بگیرد آماده برای پذیرش دشمن خواهد بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: دشمن از شاخه سبز به‌عنوان حامی یاد می‌کند، این نشان می‌دهد که دشمن برای این دسته آدم‌ها برنامه‌ریزی دارد و نباید این مسئله فراموش شود که فتنه فتنه است و فتنه‌گران به دلیل همین مباحث مطرح‌ شده، نباید در پست‌های کلیدی باشند، چون در تور دشمن قرار دارند.

وی عنوان کرد: باید مواظب بود از توان خودمان علیه خودمان استفاده نشود، سؤال این است امضاء تعهدنامه پالرمو «کنوانسیون مقابله با جرائم سازمان‌یافته ملی» برای چه چیزی بوده است، این مسائل چه چیزی را نشان می‌دهد. هدف دشمن این است ما حزب‌الله را به رسمیت نشناسیم، دست از حمایت برداریم.

شریعتمداری اظهار داشت: اصلی‌ترین مسئله کشور موضوع اقتصاد است ولی هدف این دشمن این است ما را با مسائل مختلف درگیر کند تا ذهن از موضوع اقتصاد کنار برود. دشمن می‌داند در عرصه نظامی نمی‌تواند با انقلاب مقابله کند، بنابراین به فکر نفوذ مسائل پسا برجام افتاده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱
دشمن اول ما خودمون ايم ، به قولي مارادونا رو ول كن غضنفرو بگير
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان