بازدید 3733

تابلوهای یک هنرمند سرقت شد

کد خبر: ۷۷۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ 16 February 2018

پسر استاد هاشم فنی‌پور از سرقت پنج تابلو معرق و منبت پدرش به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

مهیار فنی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: پنج تابلو نفیس و بزرگی که پدرم از سال ۱۳۶۰ برای ساخت آنها زحمت کشیده بود و در نمایشگاه‌های متفاوتی به نمایش گذاشته شده بود، از کارگاه پدرم دزدیده شدند. پدرم برای ساخت برخی از این تابلوها حدود دو سال و نیم زمان گذاشته بود.

او که از ۶ سالگی در حوزه معرق و منبت چوب فعالیت میکند، ادامه داد: به نظر میرسد تلاش سارق یا سارقان برای باز کردن درِ کارگاه از شب شروع شده بوده که در نهایت صبح زود موفق شدند در را باز کنند. در کنار پنج تابلو، وسایل دیگر کارگاه از جمله لپ تاپ هم به سرقت رفته است.

فنی پور اضافه کرد: با توجه به ارزش گذاری تابلوها در هر نمایشگاه، مجموع قیمت کارها به ۵۰۰ میلیون تومان میرسیده است.

او با بیان اینکه به نظر میرسد سارق یا سارقان برخی از تابلوها را تخریب کرده و سپس با خود برده‌اند، اظهار کرد: بسیاری از تکه‌های منبت و مربوط به کارها را روی زمین کارگاه پیدا کردیم. خیمه‌ها، کبوترها و کلاه خود امام حسین (ع) در تابلو عاشورا هم شکسته و خردههای آن را روی زمین بود.

فنیپور با اعلام اینکه بعد از سرقت از کارگاه به مراجع قضایی شکایت کرده‌ایم، گفت: تمام تابلوهای پدرم امضا دارند و شناسنامه کارها پشت آنها درج شده است و فکر می‌کنم سارق یا سارقان برای فروش آن با مشکل مواجه شوند.

به گزارش ایسنا، هاشم فنی پور متولد ۱۳۲۹ است و از سال ۱۳۳۶ کار معرق را زیر نظر استاد امامی شروع کرده است.

این هنرمند که نشان درجه دو هنری دارد، تا کنون ۲۹ نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و در چند دوره از نمایشگاه‌های دو سالانه نگارگری ایران به عنوان معرق کار خلاق رتبه اول را کسب کرده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان