بازدید 9852
گزارش

تیم ستارگان ایرانی‌های السد/از دایی وقلعه نویی تا پورعلی گنجی

بعد از امیر قلعه نویی، بازیکن ایرانی دیگری به نام ابراهیم قاسمپور به السد قطر پیوست. قاسمپور تکنیکی و آبادانی یکی از بازیکنان تیم ملی در بعد از او نامجومطلق هم با او همبازی شد. پس از او پرسپولیسی ها به سمت السد سرازیر شدند و چهار بازیکن سرخپوش لباس السد را پوشیدند.
کد خبر: ۷۷۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 17 February 2018

کشور قطر یکی از اولین کشورهایی است که فوتبالیست های ایرانی برای بازی به تیم های این کشور پیوستند.

به گزارش تابناک ورزشی، نام السد قطر در فوتبال ایران یک نام آشنا است چرا که در دهه های اخیر تعداد زیادی از بازیکنان ایرانی لباس این تیم را به تن کرده اند و همیشه روابطی خوب و حسنه، بین این تیم عربی حاشیه خلیج فارس با فوتبال ایران برقرار بوده است. بهترین بازیکن السد برای قطری ها قاسمپور تکنیکی و آبادانی یکی از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی آرژانتین بود و بعد از او نامجومطلق هم به دوحه رفت و با او همبازی شد. پس از نامجومطلق فوق العاده تکنیکی، پرسپولیسی ها به سمت السد سرازیر شدند و چهار بازیکن سرخپوش لباس السد را پوشیدند.

 امیر قلعه نویی

اولین ایرانی که به السد قطر پیوست امیر قلعه نویی بود که در اواسط سال 1366 به قطر رفت. او همراه السد قهرمان لیگ و جام حذفی قطر شد. قلعه نویی اما اواسط سال 67 قبل از مرحله نیمه نهایی از السد جدا شد و به استقلال بازگشت.

 ابراهیم قاسمپور

بعد از امیر قلعه نویی، بازیکن ایرانی دیگری به نام ابراهیم قاسمپور به السد قطر پیوست. قاسمپور یکی از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی 78 بود. قاسمپور بعد از السد به العربی پیوست.

 مجید نامجو مطلق

در سال 67 راهی السد شد و جالب ترین اتفاق حضور او با این تیم بازی مقابل استقلال بود. مطلق در بازی رفت دو تیم در قطر که یک بر یک مساوی شد گل السد را به ثمر رساند.

تیم ستارگان ایرانی‌های السد/از دایی وقلعه نویی تا پورعلی گنجی

 حمید درخشان

درخشان یکی از اولین لژیونرهای ایرانی بود که به فوتبال قطر رفت. او در سال 70 به تیم السد پیوست. او یک سال در السد بازی کرد و در سی سالگی بعد از 5 سال دوری از فوتبال ایران به پرسپولیس بازگشت.

 علی دایی

علی دایی ستاره فوتبال ایران در سال 1375 و بعد از بازی پرسپولیس برابر آلیمای قزاقستان به السد قطر پیوست . او یکسال در السد بود و با این تیم به مقام پنجم رسید و از این تیم بود که راهی آرمینیابیلفد شد.

 افشین پیروانی

در سال 75 و همزمان با علی دایی ، افشین پیروانی دیگر بازیکن پرسپولیس به السد قطر پیوست. پیروانی که در السد در کنار دایی و هم اتاقی او بود بعد از رفتن دایی به آلمان به پرسپولیس بازگشت. رابطه افشین و دایی در مدت حضورشان در قطر بسیار صمیمی تر شد.

 کریم باقری

کریم باقری یکی دیگر از ستاره های فوتبال ایران که در السد بازی کرده است. پس از پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲، باقری به عنوان گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ السد با این تیم قطری قرارداد بست. در جام باشگاه‌های عربی او طی ۵ بازی ۵ گل برای السد به ثمر رساند و به عنوان برترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد. در لیگ قطر نیز طی ۱۱ بازی ۵ گل به ثمر رساند.

 حسین کعبی

حسین کعبی در سال 1383 از فولاد خوزستان راهی السد قطر شد. او یک فصل در السد بود و بعد از انجام 18 بازی و زدن سه گل به فولاد بازگشت.

 مرتضی پورعلی‌گنجی

آخرین ایرانی السد قطر مرتضی پورعلی گنجی است که از سال 1394 در این تیم عضویت دارد. بعداز درخشش در رقابت های جام ملت های آسیا ، پورعلی گنجی در سال 2016 با السد قرارداد بست و امروز یکی از مهره های کلیدی این تیم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان