بازدید 3233

امضای ۹ موافقتنامه‌ی جدید بین ایران و هند

به گفته ی نارندا مودی نخست وزیر هند، پس از انجام مذاکراتی ''مهم'' رییس جمهور ایران، این دو کشور ۹ موافقتنامه در زمینه ی مسائل امنیتی، تجارت و انرژی به امضا رسانده اند. لازم به ذکر است که یکی از این قراردادها در خصوص جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف امضا شده است. 
کد خبر: ۷۷۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 17 February 2018

امضای ۹ موافقتنامه‌ی جدید بین ایران و هندبه گفته ی نارندا مودی نخست وزیر هند، پس از انجام مذاکراتی ''مهم'' رییس جمهور ایران، این دو کشور ۹ موافقتنامه در زمینه ی مسائل امنیتی، تجارت و انرژی به امضا رسانده اند. لازم به ذکر است که یکی از این قراردادها در خصوص جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف امضا شده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از خبرگزاری Economic Times هند، رییس جمهور ایران و نخست وزیر هند در خصوص مسائل منطقه ای مذاکراتی گسترده برگزار کرده اند. در این خصوص راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجی هند با انتشار یک توییت اذعان داشته است که '' روسای دو کشور ایران و هند در ارتباط با همکاری های مربوط به مسائل تجاری، سرمایه گذاری، انرژی، ارتباطات، دفاعی، امنیتی و منطقه ای مذاکراتی مهم و سازنده داشته اند''. خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که پس از مذاکرات در خصوص موضوعات نامبرده، این دو کشور در رابطه با جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف، استرداد مجرمین و آسان سازی روند صدور ویزا تفاهم نامه امضا کرده اند. 

امضای ۹ موافقتنامه‌ی جدید بین ایران و هند

افزون بر این، نارندا مودی در طی یک کنفرانس خبری مشترک بیان داشته که سفر رییس جمهور ایران به هند نشان می دهد که این دو کشور تا چه حد مایل هستند که در خصوص مسائل اساسی همکاری های خود را گسترش دهند. همچنین، مودی گفته است که در خصوص برخی چالش های منطقه ای از جمله تروریسم و قاچاق مواد مخدر با همتای ایرانی خود به گفتگو پرداخته است. در این رابطه، دکتر حسن روحانی رییس جمهور ایران اذعان کرده است که ''‌ما مصمم به مبارزه با تروریسم و افراطی گری هستیم''. وی همچنین افزوده است که مشکلات منطقه ای باید از طریق دیپلماسی و راهکارهای سیاسی حل شود. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که نخست وزیر هند در این کنفرانس خبری از رییس جمهور ایران به دلیل نظارت بر توسعه ی بندر چابهار که از نظر راهبردی برای هند اهمیت زیادی دارد تشکر کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل