بازدید 36813
کار از تقلب، انتحال و پایان‌نامه فروشی گذشته؛

دفاع از پایان نامه «کپی-پیست» شده با حمایت مسئولان و نمره عالی! +اسناد

بررسی تیتر و زیرتیترهای فصل اول این دو پایان نامه و متن آن اثبات کننده آن است که نه تنها پایان نامه دوم دقیق در فرم و محتوا از روی پایان نامه اول کپی برداری شده، بلکه این اقدام بسیار ناشیانه رخ داده است، زیرا نویسنده و استاد راهنمای پایان نامه دوم، حتی در اصلاح غلط های املایی و نگارشی پایان نامه اول نیز کاری نکرده اند.
کد خبر: ۷۷۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱ 17 February 2018

دفاع از پایان نامه تقلب در پژوهش های دانشگاهی و آثار ویرانگری که این رخداد بر سلامت علم و دانش کشور وارد می کند، موضوع بسیار مهمی است که سال های سال است، مورد انتقاد بسیاری از اندیشمندان قرار دارد و متولیان علم و دانش کشور نیز تلاش های فراوانی برای مقابله با آن در پیش گرفته اند؛ تلاش هایی که به نظر کافی نبوده و هنوز بسترهای مناسبی برای تخلف و سودجویی در این حوزه فراهم است.

به گزارش «تابناک»؛ با افزایش شمار دانشجویان کشور و گسترش مراکز آموزش عالی، یکی از آسیب هایی که متوجه دانش و دانشگاه شد و خیلی زود ریشه های فساد آن گسترش یافت، تقلب در پژوهش هایی نظیر پایان نامه بود که به رغم مقابله های قانونی طولانی همچنان ادامه دارد و گویا به این سادگی ها امکان توقف آن فراهم نمی شود.

هرچند برای اثبات وجود تقلب در پژوهش و تحقیق های دانشجویی، به مستندات زیادی نیازی نیست و با یک جستجوی ساده در فضای مجازی و یا اطراف مراکز آموزشی از جمله میدان انقلاب تهران، می توان گستردگی این آسیب ویرانگر را اثبات کرد، مستنداتی نیز در این حوزه وجود دارد که عمق فاجعه علمی کشور را بیشتر نمایان می کند؛ تخلف هایی که به رغم همه تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد با فساد در سیستم های آموزشی و مصوبات قانونی مجلس جریان دارد و برخی ذینفعان این فرایند علاقه ای برای مقابله با آن ندارد.

اگر تا کنون با اشاره به تقلب های دانشگاهی و پایان نامه های مشکل دار، پیکان انتقاد متوجه دانشجویان ضعیف و یا برخی شرکت های خصوصی کوچک و بزرگ بود که در این فضای آشفته به سودهای حداقلی خود می اندیشند، حالا باید سخن از مدیران و متولیانی به میان آورد که در رأس ساختاری آموزشی کشور گماشته شده اند و خود مجری تخلف های این حوزه هستند. مثل دانشکده مدیریت واحد تهران مرکز که شاید به جرأت بتوان گفت، عجیب ترین شیوه تقلب در آثار علمی در این دانشکده رخ داده است.

تخلفی که در این دانشکده رخ داده و در ادامه به آن اشاره می شود، کپی برداری دقیق و مو به موی یک پایان نامه توسط یک دانشجوی دیگر در همان دانشکده و به فاصله زمانی یک ساله را نشان می دهد؛ اتفاقی که رخ دادنش با وجود نهادهای نظارتی و مسئول عریض و طویلی چون «ایران داک» و سامانه های استعلام عدم مشابهت عنوان و متن پایان نامه عجیب به نظر می رسد!

ماجرای این تخلف علمی به این شرح است: در تابستان سال 1393 و در دانشکده مدیریت واحد تهران مرکز، پایان نامه ای با تیتر «بررسی رابطه بین بازارگرایی، گرایش به یادگیری و نوآوری با عملکرد بازار» به نویسندگی (ر-ا) و استاد راهنمایی (م-ح) دفاع شد که که این موضوع را موردی بر روی شعب سرپرستی مدیریت بانک مسکن جنوب غرب تهران مورد مطالعه قرار داد.

هرچند در مورد اصالت و بدیع بودن این اثر و تکراری نبودن آن نسبت به پایان نامه های گذشته اطلاع دقیقی در دست نیست، همین پایان نامه تنها با تغییر نام مطالعه موردی از بانک مسکن به سازمان امور مالیاتی کشور دوباره به نویسندگی (ف-م) و استاد راهنمایی (ز-د) در زمستان سال 94 (یک سال بعد) دوباره دفاع شد.

بررسی تیتر و زیر تیترهای فصل اول این دو پایان نامه و متن آن، اثبات کننده آن است که نه تنها پایان نامه دوم، دقیق در فرم و محتوا از روی پایان نامه اول کپی برداری شده، بلکه این اقدام بسیار ناشیانه رخ داده است، چون نویسنده و استاد راهنمای پایان نامه دوم حتی در اصلاح غلط های املایی و نگارشی پایان نامه اول نیز اقدام صورت نداده اند.

رخ دادن این اتفاق شاید در کپی برداری یک کتاب به اسم نویسنده دیگر محتمل تر باشد، اما از آن جهت این میزان از کپی برداری از یک پایان نامه، آن هم در یک دانشکده و در فاصله زمانی یک سال عجیب است که بدانیم برای انجام دقیق فرایند دفاع از پایان نامه دانشجویی، جدا از نظارت و راهنمایی های مداوم استاد راهنما، به نظارت و راهنمایی استاد مشاور و نیز داوری انتهایی استاد داور نیاز است.

حقیقتی که اگر دقیق و متعهدانه از سوی اساتید اجرایی شود، هیچ گاه چنین افتضاح های علمی در یک محیط علمی رخ نمی دهد و سوژه ای برای نوشتن خبر نمی شود! البته در این مورد خاص، این را می دانیم که استاد راهنمای پایان نامه اول ضمن اطلاع از موضوع از نسبت به آن اعتراض کرد، اما به اعتراضات او توجهی نمی شود.

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که مسئولان آموزش دانشکده بدون اطلاع استاد راهنمای پایان نامه اول، وی را داور پایان نامه دوم انتخاب کردند. وی وقتی ایان نامه دوم را می بیند، به سرعت متوجه اشکال شده که دقیقاً پایان نامه دوم از روی پایان نامه اول کپی شده است و این موضوع را به اطلاع ریاست دانشکده و سایر مسئولان می رساند، اما در کمال ناباوری، آنها او را از داوری پایان نامه حذف می کنند و با داوری یک استاد دیگر و با نمره عالی از آن دفاع کردند.

در این اتفاق عجیب ـ که گویا با محوریت و چراغ سبز ریاست دانشکده پیش رفت و تنها به این مورد خاص نیز محدود نمی شود ـ جدا از مسئولان دانشکده و اساتید راهنما، مشاور و داور همچنین ایراد بزرگ تر به «سازمان ایران داک» است که سامانه های پر هزینه ای برای تأیید و یا عدم تأیید عنوان پژوهش های دانشگاهی دارد و در پایان نیز تا این سازمان نسبت به محصول پژوهشی نهایی تأییدیه صادر نکند، امکان تسویه حساب برای دانشجو فراهم نمی شود.

 
 
اسناد مربوط به پایان نامه سال 93
 
 
اسناد مربوط به پایان نامه سال 94 

پرسش مهمی که در این باره مطرح است اینکه چرا حراست و بازرسی دانشکده در این رابطه به رسالت خود عمل نکرد و در برابر این تخلف آشکار نایستاد؟

اینجا و در مورد این تخلف خاص، شاید این درست نباشد که مسئولیت تمامی ایرادهای موجود را متوجه مسئولان دانشکده مذکور و اساتید دانست، چون به خوبی می دانیم این رویه غلط به یک عرف نامبارک در محیط های دانشگاهی کشور تبدیل شده است و به این راحتی ها نمی توان درمانی برای آن پیدا کرد.

مورد اشاره شده تنها یکی از مستندات موجود در مورد تقلب در پایان نامه‌های دانشجویی این دانشکده است. با این حال «تابناک»، این آمادگی را دارد تخلف و تقلب‌های پژوهشی دانشگاه‌های مختلف از طریق رایانامه «social@tabnak.ir» دریافت نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۶۳
تعارف بیش از حد اساتید داور در دفاعیه ها یکی از مهمترین علل بروز این معضل است. داوری های پایان نامه ها تشریفاتی شده، حتی داورانی که به خوبی پایان نامه را می خوانند و ایرادات آنرا پیدا می کنند درگیر تعارف با استاد راهنمای پایان نامه می شوند و نمره را در نهایت به ایشان واگذار می کنند. خیلی ببخشید، خیلی عذر می خواهم یعنی در یک کلام "به تباهی کشیدن علم در دانشگاه های ایران".
آیا بزرگی این تقلب برابری میکند با اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی از بانک سرمایه؟
پاسخ ها
دكتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
دزدى دزدى است. اندازه اش باميزان قدرت و اخنيارات فرد تناسب دارد نه با ميزان بى اخلاقى او.
دانشگاه آزاد همه چیز رو بخاطر درآمد زائی ول کرده است. پژوهش و کار علمی در این دانشگاه اهمیت ندارد و هیچ نظارتی صورت نمی گیرد
پاسخ ها
همخدانیان
| Slovenia |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
دانشگاه آزاد، . دانشگاه پولی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
موافقم دوست عزیز ولی دانشگاه سراسری هم خراب شده است
استاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
هيچ دانشگاهى در ايران ديگر معتبر نيست. خودمان را گول نزنيم. فساد مالى و پارتى بازى به هيچ كجا رحم نكرده.
در صورت اثبات هم استاد دانشجو باید اخراج شوند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
و البته مسئولین دانشکده که اطلاع داشتند ولی اجازه دفاع دادند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
بشین تا بشن
دانشگاه آزاد باید جمع شود. کلا به ضرر مملکت بوده است.
پاسخ ها
دانشگاهى
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
به عنوان كسى كه با تجربه شخصى دانشگاهى در ايران و چند كشور ديگر قادر به مقايسه دانشگاههاى ايران از نظر سطح علمى و فايده براى كشور با دانشگاههاى معتبر جهانى هستم عرض مى كنم كه هيچ دانشگاهى در ايران بودنش به سود مملكت نيست. آزاد بدتر از دولتى و دولتى بد تر از آزاد!
خخخخ
تابی جون همیشه اینجوری هم نیست. هستند هنوز دانشجویان و اساتیدی که اصالت و نوآوری کار تحقیقاتی برای ایشان اهمیت داره و نباید با معدود افراد معلوم الحال تو دانشگاه ها همسان باشند....
تابناک عزیز کجای کارید?همه جا همین اش و همین کاسه هست.ما در بهترین دانشگاه این کشور تا دلتون بخاد عدد سازی و کپی پیست داریم.تا دانشجو انگیزه و پشتوانه مالی نداشته باشه همین وضع هست.تا وقتی به اینده امیدوار نباشه همینه
پاسخ ها
بيزنس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
دكتراى تقلبى از دانشگاه دولتى تهران خواستيد بفرماييد با مبلغ مناسب تقديم گردد!
این که چیزی نیست من دیدم با ده میلیون مدرک دکترا خریدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
آدرس بده حاضرم هزینه کنم
واقعگرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
دكتراهاى غير تقلبى شون چى بود كه حالا تقلبى هم ميدن بيرون.
برو بابا ... ده سال پیش وضع امروز دانشگاهها قابل پیش بینی بود. هیچ اقدامی نشد جز آنکه رشته های فنی را به باد دادند
خاله زنک بازی هم حدی داره
پرونده هایی با چندین جلد تو دادگاه ها داره خاک میخوره
بعد با دو تا عکس میخوای چی ثابت بشه
کاش تیتر میزدید نامزد انتخابات آینده مشخص شد.
مشکلات بزرگتری در کشور وجود داره که میشه به اونها بپردازی مثل گرانی برق، آب، گاز، بنزین، پایین بودن دست مزدها و سطح رفاه......... عدم رعایت کپی رایت و تقلب در تمام سطوح جامعه وجود داره. مثلا موارد اون رو میتونید در صدا و سیما و در همه دانشگاه های ایران پیدا کنید. اصلن خود سایت شما آیا قانون کپی رایت رو رعایت میکنه. همین و.یدیوهای 4k که در سایت میزارید آیا حق کپی رایت آنها رو پرداخت کرده اید؟ حالا چرا به این دانشگاه گیر دادی نمیدونم.
آدم خندش میگیره محتوای این پایان نامه ها رو می بینه

باید گریست
چه بر سر اعتقادات و دین ما اومده ؟ در تقلب و دروغ هم با نام خدا شروع وختم میکنیم.لعنت خدا بر دروغگو و ریا کار.
ما خودمان را به خواب زده ایم. علم و پژوهش را به سخره گرفته ایم و خود و خانواده و کشور و وزارتین آموزش و پرورش و علوم را کامل سر کار گذاشته ایم. در سیتمی که نویسنده کتاب دیگری را به نام خود چاپ می کند و اب از آب تکان نمی خورئد ما دنبال چه چیزی هستیم. در دانشگاهی که به جای 16 جلسه کلاس تنها 3 جلسه تشکیل می شود و دانشجو هم نمره می گیرد و میرود سواد کیلویی چند. در کشوری که به راحتی پایان نامه تقلب می ششود و توسط دیگری نوشته می شود و در در و دیوار شهر با شماره موبایل درخواست نوشتن پایان نامه با مبلغ مشخص می کنند شما دنبال دانش می گردید.
البته عنوان دو پایان نامه مستقل است. یعنی در واقع اگر نویسنده دوم همان کار نویسنده اول را بجای بانک در سازمان امور مالیاتی تکرار میکرد، یک کار جدید انجام داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
این هم از همان دیدگاه های رایج در دانشگاه آزاد است. همسر بنده در یکی از واحدهای بزرگ و به اصطلاح معتبر دانشگاه آزاد ارشد گرفت. تفاوتش با دانشگاه های سراسری به وضوح قابل مشاهده بود
جهت نوشتن تز دکترا و پایان نامه فوق لیسانس و جلو گیری از هر گونه تقلب که متاسفانه در کشور و دانشگاه ها اعم از دولتی و غیر دولتی رایج است چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد و اجرا گردد که عبارتند از = 1-موقعی که موضوع تز و یا پایان نامه توسط دانشجو ارائه میگردد استاد راهنما باید دقیقا انرا مورد بررسی قرار دهد و در صورت پذیرفتن از دانشجو بخواهد پلان و یا نقشه آنرا تهیه کرده و آنرا به استاد ارئه دهد و در صورتی که پلان پذیرفته شد دانشجو به تحقیق بپردازد و پس از پایان تحقیقات و قبل از ماشین و جلد بندی شدن متن تحقیقات را در اختیار استاد راهنما قرار دهد تا آنرا مطالعه نموده و در صورت پذیرش از دانشجو بخواهد که متن را ماشین و جلد کرده و با در نظر گرفتن تعداد اساتید ناظر تعدادی از رساله و یا پایان نامه را در اختیار آنان جهت مطالعه قرار دهد.= 2- دانشجو باید در صورت نقل قول از متون منابعی که جهت تحقیق مورد مطالعه قرار داده است بخش موضوع نقل قول را بین پرانتز قرار دهد و در زیر صفحه نام نوسنده و شماره صفحه منبع موردمطالعه و تیتر منبع را درج نماید.= 3 - دانشجو باید در پایان تز و یا پایان نامه اسامی کلیه منابعی را که جهت تحقیق مطالعه نمود ه است به چاپ برساند تا تز و یا پایان نامه تکمیل و آماده دفاع گردد.= 4- حال مشاهده میگردد که در این قسمت به منابعی اشاره شده که بزبانهای انگلیسی و یا فرانسوی و یا آلمانی و غیره نوشته شده اند. در اینجا اساتید حاضر اگر با این زبانها آشنائی دارند با ید از دانشجو بخواهند که چند جمله به آن زبان سخن گوید . در این شرایط میتوان به اصل مو ضوع تا حدودی پی برد تز و یا پایان نامه نتیجه تحقیقات واقعی دانشجوست و یا رو نویس از منبع و یا منابع دیگر است.
تو رو به خدا پایان نامه ارشد حذف کنید بگذارید فقط تو دکترا باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
ارشد بدون پایان نامه ارشد نیست دیگر! اگر کسی نمیتونه نباید بخونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
خوبه دیگه. میخوای تز دکترا هم حذف بشه؟
چه کاریه عاخه؟ حذفش کنین همه بتونن دکترا بگیرن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
بعد هم لابد می گویید تو دکترا هم حذف شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
واحدهاتون زا که اونطوری پاس می کنید. پایان نامه هم که اینطوری خوب کلا ارشد را حذف کنید.
متخصص
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
من در دو دانشگاه خوب فرانسه و انگليس فوق و دكترا خواندم و با اشتياق به ايران برگشتم تا در شاخه علمى كه تخصص داشتم كمكى كرده باشم. ولى متاسفانه با اين وضعيت مواجه شدم كه حداقل در رشته من نه دانشگاه دانشگاه بود و نه دانشجو دانشجو. پايان نامه ها هم از نظر سطح علمى در حد بسيار نازلى بود. واقعاً معتقدم هزينه مالى و عمرى كه براى تحصيلات تكميلى مى شود در ايران به هدر مى شود.
این موضوع تبدیل به یک روال طبیعی در همه دانشگاهها از جمله دانشگاه های دولتی شده است. افرادی که یک پایان نامه را راهنمایی و داوری می کنند اغلب اعضای یک باند هستند. اساتیدی که منصفانه قضاوت می کنند به این باندها نمی توانند وارد شوند. در گرفتن پایان نامه برای افراد ذینفع، منافع مادی هست لذا چون در حلقه بسته ای این کار انجام می شود، تقلب نیز جایز می شود، برای همین هم هست که تقلب هیچگاه کنترل نمی شود.
همه میدونستند اما با پول مشکل حل شده
بسمه تعالی
فساد که از دری وارد شود کلیه سطوح را آلوده میکند. در ضمن مدرک گرایی تز خودتون بود زیرا با ورود دانشگاه آزاد ببشتر بر بستر پول بنا نهاده شد نه علم، در ضمن دکتری داشته باشه وقتی علمش رو نداشته باشه باید بزاره در کوزه آبش رو بخوره.
پاسخ ها
ميم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
فقط دانشگاه آزاد اينجوريه؟ دكتراى تقلبي و پولى دانشكاه مادر كشور رو به چشم خودم ديده ام كه به كسى فروخته داده اند. سال ٩١
پدر بی پولی بسوزه که چنین خارم کرد دیپلمی بیچاره هستم گرفتارم کرد/خیلی وقته تو فکر خرید مدرک دکترا از یکی از دانشگاههای شهرمون هستم ولی پول نیست
بروید و ببینید در دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت چه خبر است؟ حدود هفت سال قبل یکی از اساتید که خدایش بیامرزد، با کپی پیست یک کتاب نوشته فرد دیگر به مقام استادی ارتقا یافت.
به نظر شما مسببین وضعیت ناخوشایند امروز چه کسانی هستند؟
هرچیزی وقتی که زیاد شد، ارزش و جایگاه خودش رو از دست میده. شما ظرفیت پذیرش ارشد در سال 86 رو با سال 96 مقایسه کنید. چه سراسری، آزاد، پیام نور و ... . همچنین دوره دکترا رو بین سال های 90 تا 96 مقایسه کنید. چه اصراری هست تا همه ارشد بگیرند، همه دکترا بگیرند؟
تعداد موسسات غیر انتفاعی رو ببینید. خداییش با چه نیتی این وضع رو درست کردیم؟ دیگه کی میخواید جلوی انبوه موسسات بی کیفیت رو بگیرید. وضعی حاکم شده که حتی دانشجوهایی که کارشون رو درست انجام میدن، از سوی جامعه و اطرافیان مورد تمسخر قرار می گیرند.
انصافا نظارت و اجرای قوانین محکم در قبال این پدیده زشت چقدر کار داره؟ چقدر هزینه داره؟ چرا برای کسی مهم نیست؟
گریه کنیم یا بخندیم؟

از همان روزی که بنای دانشگاه های غیردولتی(آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و...) گذاشته شد؛ علم و دانش هم تو این کشور بی ارزش شد.
پاسخ ها
استاد خارج از كشور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
از دانشجوى سال سوم دكتراى مديريت دانشگاه تهران كه بعداً استاد هم شد چند پرسش پايه درباره روش تحقيق و اصول پايان نامه اش پرسيدم و به حال دانشگاه تهران گريستم. در حد دانشجوى ليسانس دانشگاههاى ديگر كشورها در مورد اين مسايل نمى دانست.
استادان 90 ساله بر کرسی های هیات علمی را بازنشسته کنید و جوانان تحصیلکرده نخبه پشت در مانده را هیات علمی کنید تا انرژی و سواد و انگیزه کافی برای خواندن پایان نامه ها و رساله های دانشجویان را داشته باشند!!! معلوم نیست چرا وزارت علوم خود را به خواب زده!!!
دانشگاه آزاد آبروی تحصیل کرده ها را از بین برده و ضربات سنگینی به این کشور وارد کرده باید هر چه سریعتر تمامی شعبات آن تعطیل بشه.
پاسخ ها
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
دانشگاههاى دولتى بهتر نيستند. همه از دم ويرانه اند. اگر هم دانشگاهى معروف مى شود به خاطر سخت گيرى در دروس بايه است نه دروس كاربردى.
ملاک نیست چون خودش دوست داشته همون جوری اجرا کنه مهم نیست .
تابناک جان : وقتی تو کشور ما توانیی تولید ECU وجود نداره! چرا این قدر راجع به دانشگاه آزاد صحبت می کنی؟

سایر دانشگاه ها که کلی بودجه دولتی دارند چی کار کردند؟

برآمد کل 100 سال آموزش عالی در کشور ما چیه؟

در 100 سال اخیر یک دونه اختراع جهانی قابل ذکر داشتیم؟

این اوضاع خودروسازیمون هست که هنوز نمی تونه ECU تولید کنه و در صورت تحریم شدن یک دونه خودرو هم نخواهیم داشت!

پژو و پراید دارن از رده خارج می شن و هنوز 100% داخلی سازی نشدند! پس میبینی که سایر دانشگاه ها هم هیچی جز پایمال حق دانشجویان پولی نداشتند.

مشکل باید این طوری برطرف بشه :
یا دانشگاه رایگان برای همه مردم
یا دانشگاه پولی برای همه مردم

از بیت المال که نمی شه برای 10 درصد دانشجوی دانشگاه های ملی هزینه کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
مثل اینکه خیلی بهت فشار اومده
خب تو هم درس بخون دولتی قبول شو چرادلت میسوزه
انوقت نقشه های که انبوه کپی شده در مسکن مهر ساخته و همه ساخته میشن مشکلی به جود امده بس مشکلی چون خودش دوست همین اجرا کنه اصلا دوست عین نما رومی باشه بس مشکلی نیست چون خودش دوست همین جوری اجرا کنه یا خونه بسازه.
آموزش عالي رو دريابيد
این فساد از اون جا شروع شد که مجوز بی حد و اندازه دانشگاه صادر شد. به همه گفتن که بفرمایید دانشگاه دم در بده! مهم نیست تمام وقت شاغل هستید. مهم نیست مغزتون نمیکشه! مهم نیست ...
قَد جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيءٍ قَدرًا
و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!
بابا هر چیزی اندازه ای داره.
تعداد دانشگاه هم اندازه ای داره.
تعداد مدارس تیزهوشان هم اندازه ای داره.
تعداد بانک هم اندازه ای داره.
تعداد دانشجو هم اندازه ای داره.
قدیم به هر کسی دیپلم نمیدادن. هر کسی قادر نبود دیپلم بگیره. حالا یه عده هم هستن دکترن مثلا اما تفاوت فراوانی و درصد فراوانی رو نمیفهمن! مغزشون نمیکشه!
دیگه سره از ناسره پیدا نیست!...
مدتی است که نویسنده محترمی که ظاهرا دلبستگی ای ویژه ای به دانشکده مدیریت، واحد تهران مرکز دارند انتقاداتی را در رابطه با سیستم آموزش عالی ارائه میدهند. متاسفانه خواسته یا ناخواسته، مطالب ارائه شده در ابتدا سیستم آموزشی دانشگاه آزاد را تحت تاثیر قرار میدهد. مشکلاتی که بیان میشود موردی و مربوط به کلیه سیستم های آموزش عالی است و متاسفانه با شرایط فعلی رو به گسترش در کل سیستم آموزش عالی است. منطقی نیست به واسطه ارتباط شخصی یک نویسنده با یک مجموعه، اخبار منفی مربوطه بزرگ نمایی گردد و کل سیستم آموزشی یک مجموعه به سخره گرفته شود. همانطور که منطقی نیست که به واسطه حضور یک نویسنده مغرض در یک پایگاه اطلاع رسانی معتبر کلیت آن مجموعه زیر سوال رود. انتظار بیشتری از سایت معتبر تابناک وجود دارد.
اگه دردم یکی بودی چه بودی
اگه تابناک به جای یک دانشگاه خاص ( به خاطر اهداف شخصی) رو کل سیستم دانشگاهی داغون ما کلید کرده بود شاید فرجی میشد
سلام تابناک عزیز
مت دانشجوی دکتری یکی از دانشگاههای دولتی تهران هستم که نزدیک به یک سال رو در دانشگاه epfl سوئیس که رتبه ۱۴ رو در دنیا هست به عنوان فرصت مطالعاتی مشغولم.
واقعا از شما متشکرم که به این درررررد بزرگ ما ورود کردید.
باور کنید ما داریم شب و روز فعالیت میکنیم و ازمایش و تحقیق میکنیم ولی متاسفانه از اون طرف به راحتی به بعضیها مدرک میدن یا میفروسن بهشون و چون پارتی هم دارند اینده کاری بهتری دارند!!!
باور کنید دیگه انگیزه ماها ازربین رفته!!
کم آوردیم!
امثال من پشیمونیم که جرا تو ایران دکتری داریم میخونیم کاش به جای فرصت مطالعاتی کل دکتری رو تو سوئیس بودیم و بعدش هم تو اروپا یا استرالیا یا امریکا میرفتیم سراغ زندگی!!!
حرف و شکایت خییییلی زیاده...
از پژوهانه ای که باید به دانشجوی دکتری بدن و نمیدن
از وام شرم اور ۵۰۰ هزار تومانی که بجای پژوهانه قرار شد بدن و وام تابستون رو حذف کردن
از پولی که باید به دانشجوهای فرصت نطالعاتی بدن و ۶۵درصدش رو میدن و اونم بانک کلی ازش پورسانت برمیداره و...
از اینده شغلی نامعلوم و تضمین نشده
از ......

ولی همه اینها بماند
همین که پیگیر تخلفات در پایان نامه ها شدید خودش باعث دلگرمیه بشرطیکه واقعا پی اش رو بگیرید و بجایی برسونیدش!!!


راستی در مورد وام ۵۰۰ تومانی که مایه ابروریزیه به جای پژوهانه و حذف پژوهانه فقط اینو بگم که
تو epfl پژوهانه دانشجوی دکتری ۳۵۰۰ فرانک هست که به نرخ فعلی ارز میشه ماهانه ۱۷.۵ میلیون تومن. شما این رو مقایسه کن با پژوهانه ۵۰۰ تومانی ایران که تازه وام هست نه پژوهانه :-((
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
آفرين، من هم دكترا در خارج از كشور بودم و فهميدم كه بهترين دانشگاههاى ايران سرابى از دانشگاه بيش نيستند و الكى دل عده اى ا همه جا بى خبر رو خوش كرده اند!
چندی پیش با یک دانشجوی دانشگاه ازاد مقطع لیسانس سال اخر صحبتی داشتم در خصوص کارهایی که کرده و چیزهایی که به عنوان فارغ التحصیل می دانه و می خواهد وارد بازار کار شود.
تقریبا می توانم بگویم هیچ. یعنی حتی از یک محصل سال چهارم دبیرستان که واقعا می خواهد برود دانشگاه و خودش را برای رشته کامپیوتر اماده می کند هم کمتر می دانست
پاسخ ها
مدير
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
من به عنوان كارفرما، همين فارغ التحصيلهاى دانشگاه آزاد را به دولتى ترجيح ميدهم چون حداقل اينها حاضرند جيز جديد ياد بگيرند. اما فارغ التحصيلاى دولتى با اينكه ا لحاظ سطح علمى در همان حد هستند، در توهم نبوغ هم به سر مى برندو ذهنشان را به روى همه چيز بسته اند.
لطفا یکسری هم به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود بزنید و ببینید چه خبره
نکته عجیب ماجرا جاییست که دفاتری با عنوان پژوهشگاه در میدان انقلاب علنا تبلیغ انجام پروژه و پایان نامه میکنن که تعداد این دفاتر شاید به چند صد تا هم برسه اونوقت هیچ سیستم نظارتی با این تخلف آشکار برخورد نمیکنه.
ما با این همه بی قانونی به کجا داریم میریم؟ چرا سیستم های نظارتی به این شدت ضعف دارن توی کاراشون؟
باور بفرمایید اگر این اتفاق توی کشور کانادا (که بنده الان دارم زندگی میکنم و دانشجوی دکتری هستم) میفتاد اشد مجازات در انتظار دفاتر به ظاهر پژوهشی و افراد متخلف و دانشجوهای متخلف بود.
تجربه زندگی کوتاه من در خارج از کشور این امر رو نشون داد که کشور ما از نظر قانون و نظارت های قانونی شدیدا رنج میبره. مسئولان میبایست از اساس به اجرای قانون و نظارت توجه ویژه ای داشته باشن.
اون دوستي كه داره تو سوسيس فرصت مطالعاتي رو مي گذرونه عمرش رو تلف كرده . بايد بهد از سربازي بياي سبزه ميدون خريد فروش ارز
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار