بازدید 62487

پاسخ هاشمی رفسنجانی به اظهارات یزدی

متاسفانه آقاي يزدي براثر مشكلات جسمي گاهي دچار عصبانيت مي‌شود و عجولانه اعلام نظر مي‌كند/افرادي هم هستند كه شهرت خويش را از راه اهانت به ديگران مي‌خواهند/مسئولان به دنبال تقويت اعتماد جامعه باشند.
کد خبر: ۷۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۴ 16 December 2009
رئيس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: اگر برخي فكر كنند با ارعاب و فضاسازي مي‌توانند مسائل را حل نمايند در اشتباهند و اگر هم به صورت ظاهري آن را حل كنند پس از گذشت زمان كوتاهي آن موضوع وسيع‌تر از گذشته مطرح خواهد شد.

به گزارش ايلنا،آيت‌الله هاشمي رفسنجاني روز گذشته در ديدار جمعي از روحانيون و وعاظ كه در آستانه ماه محرم صورت گرفت، تأكيد كرد: انقلاب اسلامي با اتكا به نيروي مردم و حمايت آنها از رهبري امام، روحانيت و كمك نيروهاي دانشگاهي و بازاريان توانست به پيروزي برسد و تداوم آن در گرو حمايت مردم و حفظ رابطه مناسب آنها با حكومت اسلامي است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: وضعيت امروز دنيا با گذشته تفاوت كرده است؛ نسل امروز با اتكا به از بين رفتن انحصارهاي رسانه‌اي آگاه و مطلع است و در آينده نيز مطلع‌تر خواهد بود و ما نيز بايد تلاش كنيم متناسب با زمان مسائل را براي آنها تبيين كنيم.

وي تصريح كرد: بايد به گونه‌اي با مردم رفتار شود تا آنها احساس كنند نظام به دنبال احقاق حق آنها و حفظ كرامتشان است.

هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: قانون اساسي در فصول مربوط به تبيين حقوق مردم بسيار خوب تدوين شده است و مسئولان بايد تلاش كنند تا با اجراي كامل آن؛ اعتماد جامعه را تقويت نمايند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: منافقين از ابتداي انقلاب تلاش مي‌كردند هر شخصيت روحاني كه در انحرافات عقيدتي آنها، همراهيشان نمي‌كنند را حذف فيزيكي و شخصيتي نمايند و امروز نيز در پوشش‌هاي ديگر در حال فعاليت هستند.

وي تأكيد كرد: حفظ اصل ولايت فقيه و جايگاه رهبري از ضروريات است و همگان بايد در اين مسير حركت كنند. و با شناختي كه از رهبري دارم با تدبير ايشان به شرط همكاري ديگران مشكلات سياسي و اقتصادي قابل حل است و بايد فعالان عرصه سياسي كشور به دور از هرگونه تندروي، ايشان را در اين مسير ياري دهند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از برخي افراد و احزاب و گروههاي سياسي كه با انحصارگرايي و برخورد حذفي مانعي مهم در رسيدن جامعه به حد تعادل هستند تصريح كرد: اگر برخي فكر كنند با ارعاب و فضاسازي مي‌توانند مسائل را حل نمايند در اشتباهند و اگر هم به صورت ظاهري آن را حل كنند پس از گذشت زمان كوتاهي آن موضوع وسيع‌تر از گذشته مطرح خواهد شد.

وي با خطاب قراردادن فعالان عرصه سياست در كشور به ويژه قشر روحانيت گفت: مردم را زير پرچم اسلام، متحد نگه داريم و نگذاريم اهداف اصلي انقلاب اسلامي در پس منازعات سياسي گم شود.
رئيس مجلس خبرگان رهبري افزود: براساس آموزه‌هاي امام(ره)، حركت در كنار مردم مهمترين عامل پايداري نظام است و همگان بايد قدر انقلاب اسلامي را بدانند و با تنگ‌نظري و كوته‌بيني اين فرصت عظيم و تاريخي را زايل نكنند.

وي محرم و واقعه عاشورا را بهترين پايگاه براي شناخت ظالم و حمايت از مظلوم عنوان كرد و گفت: امروز پس از گذشت 1400 سال عمق و اهميت اين واقعه براي همگان روشن شده است.

هاشمي رفسنجاني در جواب جمعي از حضار كه اجازه جواب به اظهارات اهانت آميز آقايان يزدي و حسينيان و زيارتي (حميد روحاني) را خواستند، گفتند: سالها است كه جواب من به آقاي يزدي درخواست شفا براي ايشان است و ارسال سلام.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت ادامه داد: متاسفانه ايشان براثر مشكلات جسمي گاهي دچار عصبانيت مي‌شود و عجولانه اعلام نظر مي‌كند.

هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: افرادي هم هستند كه شهرت خويش را از راه اهانت به ديگران مي‌خواهند كه جواب اينگونه افراد هم سكوت است و دعا براي هدايتشان.

گفتني است در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين رستگاري به نمايندگي از جمعيت حاضر با انتقاد از وضعيت فعلي رواج شايعه و تهمت بر ضد شخصيتهاي مؤثر در انقلاب اسلامي و ياران اصلي امام؛ گفت: ثمره صبر، صلابت و اتكا به خداوند تحقق وعده الهي در مورد پيروزي حق برباطل است.

وي با اشاره به واقعه عظيم عاشورا تأكيد كرد: حرمت‌شكني نسبت به امام حسين(ع) و خانواده‌اش مصيبت عظيم واقعه‌ عاشورا بود و تدبير در اين واقعه درس‌هاي بزرگي به همراه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل