بازدید 8554
۱

تهیه پیش‌نویس قطعنامۀ شورای امنیت علیه ایران

کد خبر: ۷۷۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 18 February 2018
شورای امنیت سازمان ملل اقدام به بررسی حملات موشکی جنبش انصارالله یمن به عربستان کرده است.

به گزارش دویچه وله، بریتانیا در هماهنگی با آمریکا و فرانسه پیش نویس قطعنامه‌ای را آماده کرده که در آن پشتیبانی نظامی ایران از انصار الله محکوم شده است.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) با انتشار گزارشی به موضوع پشتیبانی نظامی جمهوری اسلامی ایران از انصارالله یمن پرداخته است.

بر اساس این خبر، بریتانیا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای طرح در شورای امنیت سازمان ملل متحد آماده کرده است. در این قطعنامه، حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی از شورشیان حوثی در یمن محکوم شده است. پیش‌نویس این قطعنامه را بریتانیا در هماهنگی با آمریکا و فرانسه تهیه کرده است.

تصویب چنین قطعنامه‌ای می‌تواند دور تازه‌ای از فشار بر ایران باشد. پیش‌نویس یاد شده می‌باید حداکثر تا روز ۲۶ فوریه آماده شده و در اختیار سایر اعضای شورای امنیت قرار گیرد. این در حالی است که تصویب چنین قطعنامه‌ای علیه ایران با توجه به مخالفت روسیه در شورای امنیت ممکن به نظر نمی‌رسد.

خبرنگار خبرگزاری رویترز موفق شده به طرح اولیه پیش‌نویس یاد شده نگاهی بیندازد. در این پیش‌نویس از پشتیبانی نظامی ایران از انصارالله یمن سخن رفته و ادعا شده که موشک‌هایی که انصارالله به سوی عربستان پرتاب کرده‌اند، ساخت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

جمهوری اسلامی ایران ارسال موشک به جنبش انصار الله یمن را انکار می‌کند. این در حالی است که کارشناسان سازمان ملل به این نتیجه رسیده‌اند که جمهوری اسلامی ایران قوانین مربوط به تحریم تسلیحاتی یمن را نقض کرده و مانع از صدور جنگ‌افزار به یمن نشده است.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود به مقاله نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد پرداخته که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است. نیکی هیلی، در این مقاله مدعی پشتیبانی نظامی جمهوری اسلامی از نیرو‌های تندرو در خاورمیانه شده است.

نیکی هیلی در این مقاله با اشاره به اینکه ایران با ارسال موشک و جنگ‌افزار‌های پیشرفته در همه کانون‌های جنگ و بحران در خاورمیانه حضور دارد، خواستار مقابله با این کشور شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱
مگه تا به حال روسیه به نفع ایران چیزی رو وتو کرده که این دفعه دوم باشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان