بازدید 5998

نامزدی داعشی‌ها در انتخابات پارلمانی عراق!

کد خبر: ۷۷۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 18 February 2018
منابعی در عراق از کاندیداتوری چند تن از اعضای گروه تروریستی داعش برای انتخابات پارلمانی در این کشور خبر دادند!

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، حمید الهایس، رئیس شورای نجات استان الانبار اظهار داشت: ما شش یا هشت تن از نامزد‌های انتخابات پارلمانی را شناسایی کردیم که عضو داعش و یا از حامیان این گروه در استان الانبار بودند.

الهایس تاکید کرد: ما قرار است اقدامات لازم را برای خارج کردن این افراد از روند انتخابات و تحویل اسامی آن‌ها به دولت مرکزی عراق اتخاذ کنیم.

این مسؤول محلی عراقی ضمن تایید اخبار منتشر شده درخصوص بازگشت شماری از اعضای داعش به برخی مناطق استان الانبار گفت: ده‌ها تن از اعضای داعش به علت جا زدن خود در میان آوارگان توانسته‌اند به الانبار بازگردند.

وی همچنین اظهار داشت: برخی از خانواده‌ها و سرکردگان داعش پس از آزادسازی مناطق مختلف الانبار از چنگال داعش به این مناطق بازگشتند، اما برخی از آن‌ها به علت کافی نبودن مدارک علیه آن‌ها آزاد شدند و برخی بر اساس شهادت‌های دیگران و برخی نیز با استفاده از فساد دستگاه‌های دولتی توانستند به مناطق سکونت قبلی خود در الانبار بازگردند.

این استان که یک سوم مساحت عراق را تشکیل می‌دهد عملیات پاکسازی آن توسط نیرو‌های امنیتی و با حمایت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز و تا اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی ادامه داشت.

داعش در ابتدای سال ۲۰۱۴ قبل از اینکه به نینوا و موصل حمله کند بر اکثر شهر‌های الانبار تسلط یافته بود. کابینه و پارلمان عراق تصویب کرده‌اند که انتخابات در ۱۲ مه برگزار شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر