بازدید 3219
پس از ادامه رشد قیمت صورت می گیرد؛

انتظار برای اصلاح قیمت آلومینیوم

به‌طور کلی طی هفته گذشته، بیش از ۱۹۹ هزار تن بر موجودی آلومینیوم اضافه شد. با این وجود افت شدید ارزش دلار و سیاست‌های ایالات متحده در مورد اقدامات ضد دامپینگ صنعت آلومینیوم این کشور، مانع از سقوط قیمت آن شد و حتی به آلومینیوم روندی صعودی در قیمت‌ها داد.
کد خبر: ۷۷۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 18 February 2018

به‌طور کلی طی هفته گذشته، بیش از ۱۹۹ هزار تن بر موجودی آلومینیوم اضافه شد. با این وجود افت شدید ارزش دلار و سیاست‌های ایالات متحده در مورد اقدامات ضد دامپینگ صنعت آلومینیوم این کشور، مانع از سقوط قیمت آن شد و حتی به آلومینیوم روندی صعودی در قیمت‌ها داد.

به گزارش بورس کالای ایران، طی هفته گذشته به مقدار قابل توجهی به موجودی آلومینیوم در بورس فلزات لندن افزوده شد، ولی با وجود چنین شوک عظیمی، قیمت آلومینیوم که در چند هفته پیش از آن روند نزولی را پیش گرفته بود، با افزایش قیمت مواجه شد.

به‌طور کلی در طی هفته گذشته، بیش از ۱۹۹ هزار تن بر موجودی آلومینیوم اضافه شد. گفتنی است که بخش عمده این امر، تنها در یک روز، ۱۳ فوریه، انجام شد. در این روز، تمامی فلزات پایه در بورس فلزات لندن با افزایش قیمت همراه بودند که علت آن افت شدید ارزش دلار بود. اما این شوک عظیم در افزایش موجودی آلومینیوم در انبارها که تنها در یک روز حاصل شد، مانع از رشد قیمت آلومینیوم شد. هر چند که از خوش‌اقبالی این فلز، افت شدید ارزش دلار مانع از سقوط چشم‌گیر قیمت آلومینیوم شد. گفتنی است که در این روز قیمت نقدی آلومینیوم در بورس فلزات لندن، تنها ۰.۲۸ درصد افت کرد و به سطح ۲ هزار و ۱۲۴ دلار بر تن رسید.

افت ارزش دلار در روز پس از آن، که بیشترین افت دلار را در چند ماه اخیر به‌دنبال داشت، برای روزی دیگر عامل حمایت‌کننده از رشد قیمت‌ها بود و سبب افزایش قیمت فلزات پایه شد. در این روز آلومینیوم از این فرصت بهره‌مند شد و با رشد ۰.۶۸ درصدی به سطح ۲ هزار و ۱۳۸ دلار بر تن رسید.

هر چند که در ادامه دلار توانست تا حدی افت چند روزه خود را جبران کند و ارزش آن با رشد همراه شود، ولی گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده برای پیشنهاد به ریاست جمهور این کشور در باب اقدامات ضد دامپینگ در صنعت آلومینیوم، از رشد قیمت آلومینیوم حمایت کرد و سبب افزایش آن شد. در این گزارش ۳ گزینه برای مقابله دامپینگ صنعت آلومینیوم آمریکا مطرح شده است. در گزینه اول، اعمال تعرفه ۷.۷ درصدی برای واردات تمامی محصولات آلومینیومی از تمامی کشورها پیشنهاد شده است. گزینه دوم، شامل اعمال تعرفه ۲۳.۶ درصدی روی تمامی محصولات آلومینیومی وارداتی از کشورهای چین، هنگ‌کنگ، روسیه، ونزوئلا و ویتنام می‌شود. در این گزینه، ایالات متحده واردات این محصولات را از سایر کشورها به‌طور کامل قطع خواهد کرد و در نهایت در گزینه سوم، تمامی کشورهای صادرکننده محصولات آلومینیومی به ایالات متحده، تنها مجوز ۸۶.۷ درصد حجم صادراتی سال ۲۰۱۷ را کسب خواهند کرد.

این امر حاکی از جدیت ایالات متحده برای محدود کردن واردات آلومینیوم و محصولات آن است. هر چند که بازار این کشور، همچون چین گسترده و بزرگ نیست، اما به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین واردکنندگان محصولات آلومینیومی در جهان، نقش نسبتا مؤثری در بازار و قیمت آلومینیوم می‌تواند ایفا کند. در پی همین امر نیز، در هفته‌های اخیر، پریمیوم آلومینیوم در این منطقه رشد داشته که به‌واسطه همین رشد، پریمیوم آلومینیوم در سایر نقاط جهان، از جمله اروپا شاهد رشد بوده است.

با توجه به اینکه عمده رشد آلومینیوم در هفته‌های اخیر مرهون تغییرات ارزش دلار و سیاست‌های ایالات متحده بوده (که خود دارای بازار نسبتا محدودی نسبت به چین است)، در کنار افزایش موجودی اخیر انبارها انتظار تداوم رشد قیمت در هفته جاری دور از انتظار خواهد بود و انتظار می‌رود که آلومینیوم پس از ادامه دادن رشد قیمت در روزهای نخست این هفته، روند اصلاحی را پیش بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان