بازدید 8697

تقلید نتانیاهو از «دیپلماسی آهن قراضه» نیکی هیلی

کد خبر: ۷۷۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 18 February 2018
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه تلاش کرد از دیپلماسی «آهن قراضه» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای اشاعه ایران‌هراسی استفاده کند.
 

به گزارش تسنیم، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ  با نشان دادن تکه‌ای آهن پاره خطاب به «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران ادعا کرد: «این قطعه ای پهپاد ایرانی است؛ آیا ظریف این را می شناسی؟ مال شماست!»

این ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واقع کپی‌کاری از تلاش ناکامی بود که «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در دو وهله برای ایجاد فضاسازی‌های تبلیغاتی علیه ایران به راه انداخته است.

هیلی یک بار در دی‌ماه خبرنگاران پنتاگون را به پایگاه «آناکوستیا ــ بولینگ» دعوت کرد و آهن‌پاره‌هایی که پشت سرش بود را به عنوان لاشه‌های موشک‌هایی معرفی کرد که ایران در اختیار انصارالله یمن برای حمله موشکی به ریاض قرار داده است.
 

هیلی یک ماه بعد از سفیران 15 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد را به واشنگتن دعوت کرد و بار دیگر آهن‌پاره‌هایی که روی آنها عبارت «ساخت ایران» حک شده بود را شاهد قطعی برای حمایت موشکی ایران از یمن معرفی کرد.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در حساب کاربری‌اش در توئیتر، نمایش تبلیغاتی نماینده آمریکا در سازمان ملل را به استهزا گرفت. وی نوشت: «مدتی قبل، آمریکا یک موشک ایرانی ارائه شده توسط سعودی ها را نمایش داد.  باید به آنها گفته شده باشد موشکی که در آسمان توسط پاتریوت نابود شده کاملا سالم به زمین فرود نمی‌آید.  لذا این بار قطعاتی از موشک را نشان دادند ولی با آرم مؤسسه استاندارد ایران که ما روی بسته‌های غذایی بکار می‌بریم. دوباره تلاش کنید مدرک تولید کنید!»
 


نتانیاهو هم امروز، یکشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ تلاش کرد با تقلید از راهبرد نیکی هیلی ادعای رژیم خود درباره ساقط کردن یک پهپاد ایرانی در سوریه را تکرار کند.
 

پدافند هوایی ارتش سوریه روز شنبه (10 فوریه/21 بهمن) یک فروند جنگنده اف‌16 رژیم صهیونیستی را در نزدیکی «الجلیل» در جولان ساقط کرد. این اتفاق بعد از آن روی داد که رژیم اسرائیل به مواضع ارتش سوریه حمله کرده بود.

رژیم صهیونیستی اصرار دارد که تجاوز هوایی روز شنبه به خاک سوریه، در نتیجه ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی بوده است. در حالی‌که مقام‌های ایرانی این ادعا را رد کرده‌اند.

ارتش سوریه که بارها به اسرائیل در خصوص عواقب ادامه حملات به محور مقاومت در خاک این کشور هشدار داده بود، ضمن قبول مسئولیت کامل ساقط کردن این جنگنده متجاوز، گفته که پهپاد مورد اشاره صهیونیست‌ها، یک پهباد شناسایی متعلق به این ارتش عربی و در حال جمع‌آوری اطلاعات از گروه‌های تروریستی بوده است.

بعد از جنگ نخست اسرائیل با لبنان در سال 1982 این اولین بار است که رژیم اسرائیل جنگنده‌اش را بر اثر آتش دشمن از دست می‌دهد.

ادعاهای نتانیاهو در کنفرانس مونیخ این بار هم با استهزا وزیر خارجه ایران رو به رو شد. ظریف هنگام آغاز سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «ظریف سخنرانی خود در کنفرانس مونیخ را این‌گونه آغاز کرد: امروز شاهد یک سیرک کارتونی بودیم! اجازه دهید به موضوعات جدی بپردازیم.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر