بازدید 3745
خبری از توزیع شیر مدارس نیست

مشوق صادراتی محصولات لبنی در هاله‌ای از ابهام

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت:امسال 200 میلیارد تومان برای توزیع شیر مدارس بودجه در نظر گرفته شد که به سبب اختصاص نیافتن این منابع، خبری از توزیع شیر مدارس نیست.
کد خبر: ۷۷۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 19 February 2018

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت:امسال 200 میلیارد تومان برای توزیع شیر مدارس بودجه در نظر گرفته شد که به سبب اختصاص نیافتن این منابع، خبری از توزیع شیر مدارس نیست.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه خبری از توزیع شیر مدارس نیست، اظهار کرد: امسال 200 میلیارد تومان برای توزیع شیر مدارس بودجه در نظر گرفته شد که به سبب اختصاص نیافتن این منابع، خبری از توزیع شیر مدارس نیست.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مکاتبات کارخانه‌های لبنی و سازمان برنامه و بودجه برای توزیع شیر مدارس، افزود: انجمن طی نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه آمادگی خود برای توزیع شیر مدارس در قبال اخذ اوراق خزانه را اعلام کرد درحالیکه سازمان برنامه و بودجه معتقد است که بعد از بدهکار شدن دولت، امکان پرداخت اوراق وجود دارد به همین دلیل این موضوع به دلیل نپذیرفتن کارخانه ها منتفی شد.

باکری از اختصاص 180 میلیارد تومان بودجه به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: براساس شنیده‌ها در چند روز گذشته 180 میلیارد تومان بودجه به آموزش و پرورش برای پرداخت بدهی ناشی از توزیع شیر مدارس سال گذشته به کارخانه های لبنی پرداخت شده است.

** مشوق صادراتی محصولات لبنی در هاله‌ای از ابهام

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به آخرین وضعیت مشوق صادراتی، بیان کرد: از مجموع 150 میلیارد تومان مشوق صادراتی، 106 میلیارد تومان آن باقی مانده است.

به گفته وی در هفته های اخیر قرار بود که 76 میلیارد تومان دیگر از این مشوق‌های صادراتی پرداخت شود که متأسفانه تا کنون سازمان برنامه و بودجه ، منابع آن را تأمین نکرده است.

باکری از کاهش صادرات لبنیات خبر داد و گفت: طبق گزارش کارخانه‌های لبنی در سه ماه اخیر میزان صادرات محصولات لبنی کاهش یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: در 9 ماهه امسال 850 میلیون دلار محصولات لبنی صادر شد و درحالیکه انتظار می‌رفت تا پایان سال میزان صادرات به یک میلیارد دلار برسد، اما به سبب عدم پرداخت مشوق صادراتی، روند صادرات با کاهش روبه‌روست.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر