بازدید 2063

عراق و اردن کمیته مشترک نظارت بر مرزها تشکیل می‌دهند

به دنبال خنثی سازی طرحی تروریستی توسط ارتش اردن، وزیر کشور اردن و همتای عراقی وی درباره تشکیل کمیته مشترک جهت نظارت بر امنیت مرزها توافق کردند.
کد خبر: ۷۷۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 19 February 2018

به دنبال خنثی سازی طرحی تروریستی توسط ارتش اردن، وزیر کشور اردن و همتای عراقی وی درباره تشکیل کمیته مشترک جهت نظارت بر امنیت مرزها توافق کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت الفجر، غالب الزعبی، وزیر کشور اردن در دیدار با قاسم الاعرجی، همتای عراقی خود و هیات همراهش از آمادگی کامل امان برای همکاری بی وقفه با عراق در زمینه مبارزه به تروریسم تاکید کرد و گفت: اردن از تجربیات گسترده‌ای در این زمینه برخوردار است.

وی گفت: دستوراتی از سوی پادشاهی اردن به دولت این کشور جهت گسترش همکاری با عراق در تمامی زمینه‌ها به ویژه زمینه‌های امنیتی و اقتصادی در راستای تحقق منافع دو کشور دوست صادر شده است.

الزعبی عنوان داشت: طرفین در این دیدار در خصوص مسائل مهمی چون مبارزه با تروریسم، افراط گرایی، امنیت مرزها، ممانعت از قاچاق انسان، تبادل اطلاعات، گسترش مبادلات تجاری از طریق گذرگاه مرزی الکرامه"طربیل" و مسائل مربوط به اتباع عراقی در امان گفتگو کردند.

در همین راستا، الاعرجی تصریح کرد: دولت عراق با به کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود در این کشور تلاش خواهد کرد که مبادلات تجاری از طریق گذرگاه طریبیل را توسعه دهد.

طبق این گزارش، پیشتر یک منبع در فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن گفت، ارتش این کشور بعد از تلاش‌های اطلاعاتی و پیگیری‌های گسترده توانست یک طرح تروریستی برای قاچاق سلاح و مواد مخدر از طریق تونل‌ها و خط لوله نفتی در مرزهای اردن، سوریه و عراق را ناکام بگذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر