بازدید 12911
آقایان نماینده پنج سال برای جلوگیری از اتفاقات تلخ فرصت داشتید؛

امان از وقت نشناسی نمایندگان؛ آخوندی باید برود، اما نه الان!

درست است که وزیر راه و شهرسازی را می توان یکی از ضعیف ترین وزیران دولت های یازدهم و دوازدهم نام نهاد، اما نمایندگان محترم باید علاج واقعه را قبل از وقوع می کردند، نه اینکه بگذارند اتفاقی بیفتد و سپس نسبت به استیضاح و کنار گذاشتن "عباس آخوندی" اقدام کنند. نمایندگان محترم پنج سال فرصت داشتند تا جلوی ادامه فعالیت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی را بگیرند، اما این کار را نکردند.
کد خبر: ۷۷۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 21 February 2018

یکشنبه 29 بهمن ماه، هواپیمای آی تی آر 72 توربو پراب شرکت هواپیمایی آسمان با شصت مسافر و شش خدمه پروازی اعم از کاپیتان و کمک خلبان، مهمانداران و دو نیروی حفاظت پرواز در مسیر تهران به پاسوج دچار سانحه گشت و در ارتفاعات قله دنا پس از برخورد با کوه متلاشی شد. این در حالی است که هواپیمای مذکور پیش از یک حداقل دو بار دیگر ـ که یک بار آن همین اوایل بهمن ماه سال جاری بوده ـ به دلیل نقص فنی از ادامه پرواز بازمانده و به فرودگاه مهرآباد تهران بازگشته است.

به گزارش «تابناک»؛ یک روز پس از سقوط هواپیمای مذکور در منطقه سمیرم، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تنظیم نامه ای، خواستار استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی شدند. نمایندگان عدم توانایی وزیر در اداره امور مربوط به این وزارتخانه را از جمله در ارتباط با سقوط پرواز اخیر را یکی از دلایل خود برای کشاندن آخوندی به مجلس و استیضاح او عنوان کرده اند.


امان از وقت نشناسی نمایندگان؛ آخوندی باید برود، اما نه الان!

در این نامه که پس از امضای چندین نماینده به هیأت رئیسه مجلس ارائه و توسط کمیسیون عمران وصول شده به موارد مشخصی به عنوان دلایل درخواست استیضاح اشاره شده است که در میان آنها می توان به «عدم توانایی در مواجهه با بحران‌های موجود در سیستم حمل و نقل کشور»، «عدم نظارت بر سیستم ناوگان هوایی و ریلی و بروز مشکلات در کشور و مرگ تعداد بسیار زیادی از هموطنان عزیز»، «عدم اجرای برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی در نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی»، «بی‌انگیزگی در اداره امور وزارتخانه‌ ذیربط» و نیز «عدم پاسخگویی مناسب به مردم شریف و نمایندگان محترم» اشاره کرد.

این در حالی است که عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه (دیروز) در جریان بازدید از محل سقوط هواپیمای هوایمایی آسمان، با انتقاد شدید برخی از بازماندگان حادثه مواجه شد که البته عده ای از اطرافیان وزیر معلوم نیست که به چه علت از انتقادات بحق خانواده های داغدار جلوگیری کردند.

در ویدیو منتشره در شبکه های اجتماعی و برخی سایت های خبری، یکی از بازماندگان و بستگان قربانیان که به شدت تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته با لحن تند انتقادی از عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی می پرسد آیا خود او حاضر بود سوار این هواپیما شود؟ که اطرافیان آخوندی مانع از ادامه سخن گفتن فرد داغدار می شوند و وزیر را از مقابل او دور می کنند.

وقتی برخورد عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و اطرافیان او را با وزیر کره ای که در جریان غرق شدن کشتی حامل دانش آموزان این کشور در مقابل خانواده های داغدار ایستاده، تعظیم می کند و از آنها سیلی می خورد را مقایسه می کنیم؛ جای سؤال می ماند که چرا حداقل اطرافیان آقای آخوندی اجازه ندادند که خانواده داغداران حداقل فریاد خود را بر سر وزیر مسئول و مسئولان این حادثه بزنند؟

حالا در کنار این ماجرا، رفتار و برخورد نمایندگان مجلس و موقعیت نشناسی آنان انتقادات را پیش از هر زمانی بیشتر کرده است. هرچند نمایندگان مجلس ناتوانی وزیر مربوطه در به سرانجام رساندن مسئولیت های محوله و عدم پاسخگویی او به مجلس را از دلایل تلاش خود برای استیضاح او عنوان کرده اند، با تمام انتقاداتی که به عباس آخوندی وجود دارد، وقت نشناسی نمایندگان جای سؤال است.

درست است که وزیر راه و شهرسازی را می توان یکی از ضعیف ترین وزرای دولت های یازدهم و دوازدهم نام نهاد، اما نمایندگان محترم باید علاج واقعه را قبل از وقوع می کردند، نه اینکه بگذارند اتفاقی بیافتد و سپس نسبت به استیضاح و کنار گذاشتن عباس آخوندی اقدام کنند. نمایندگان محترم پنج سال فرصت داشتند تا جلوی ادامه فعالیت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی را بگیرند، اما این کار را نکردند.

گویا مجلس تا کارد به استخوان نرسد و کارنامه وزیر راه و شهرسازی درباره انواع اتفاقات جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی کامل نمی شد، بنایی برای استیضاح وزیر مربوطه و پس گرفتن رأی اعتمادشان از او نداشتند. حالا به محض تکمیل انواع اتفاقات و سوانح مجلسی ها بنا را بر استیضاح و کنار گذاشتن آخوندی گذاشته اند.

ما هم انتقادات زیادی به عملکرد وزیر راه و شهرسازی داریم و بارها در دوران فعالیت دولت "حسن روحانی" نقدهای مبسوطی در مورد آن نوشته ایم، اما مخالف اقدام عجولانه نمایندگان در استیضاح وزیر مربوطه هستیم و اعتقاد داریم که حداقل الان وقت این استیضاح نبود. بهتر بود که همه زوایای موضوع بررسی شود و وقت وزیر مربوطه و زیر مجموعه های او تمام و کمال به رفع و رجوع این اتفاق اختصاص پیدا کند؛ بعد از آن طرح استیضاح مطرح و دنبال شود.

باید همه مقصران این اتفاق و اتفاقات دیگر در حوزه وزارت راه و شهرسازی شناسایی شوند و میزان قصور هم مشخص شود، سپس مجلس از مقصران سؤال کرده، آنها را استیضاح کند و از ادامه فعالیت آنها در بدنه اجرایی و مدیریتی کشور جلوگیری کند. بخشی از قصور و سوء مدیریت ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی و عباس آخوندی است و برخی هم بر عهده دیگر وزارتخانه ها از جمله "علی ربیعی" و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

هواپیمای ATR۷۲ نمونه ای از مدل هواپیماهای کوچک حمل کالا بود که اوائل دهه ۱۹۸۰ به صورت مشترک توسط فرانسه و ایتالیا طراحی و وارد چرخه تولید شد. این هواپیما طی سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۹ تحویل شرکت آسمان شده بود. شرکت ایران ایر نیز پس از برداشته شدن برخی تحریم های بین المللی به واسطه قراردادی که در سفر اروپایی حسن روحانی به رم امضا شد، اردیبهشت ماه سال جاری، چهار فروند هواپیمای ATR ۷۲-۶۰۰ را از این شرکت سازنده تحویل گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۶۸
هر بدبختی بیاد همین اشه و همین کاسه
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Germany |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
الان چند وقته برام سواله که فکرمو بدجوری مشغول کرده که ایشون چرا نیامدن کمربندی بابل رو افتتاح کنند؟


















اگه ممکنه یه زحمتی بکشید بیائید وضع کمربندی که شش ماه افتتاح نشده شده رو از نزدیک ملاحظه بفرمائید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
آقای آخوندی تمام مهندسین به نمایندگان مجلس پیامک دادند که این آقا در حد اندازه وزیر راه نیست ام وزیر نیست نمی دونم چه جور ی رای اورده
سال 4وزیر راه سال 76
8سال الان وزیر بودده چه گلی به سر وزارت راه زده
12سال وزارت وهیچ هیچ
ثمره عباس آخوند ی مرگ است
حتي يك روز هم زياده كه وزير بمونه، هرچه سريعتر بركنار بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
متأسفانه بعضی ها فورا علم جناحی سیاسی را بالا می برند و وارد گود دعوای سیاسی می شوند که رقیب را بزنند. آن نمایندگانی که درخواست استیضاح کردند خوب از اول هم به ایشون رأی ندادند. یقینا دوباره هم رأی بدهند آرای موافق ایشان بیشتر از مخالفان خواهد بود. آنوقتی که ایشان تلاش کرد قرارداد خرید هواپیمای نو امضا کند که امثال شماها فریاد می زدید که دارند برای خارجی ها شغل ایجاد می کنند و با نو کردن ناوگان هوایی مخالفت می کردید. پس درد شما مشکل وزیر نیست و حرفتون هم صادقانه نیست بیخود مردم را گمراه نکنید.
اگر واقع بین باشید در ایندوره فقط کارنامه ظریف و اخوندی قابل قبوله و لاغیر
ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست.
تا کی مماشات باید کرد با مدیران پر ادعا و ناکارامد ؟
مگه جان مردم بی ارزشه؟؟؟
کاری که قرار است آقای آخوندی در آینده انجام دهد(رفتن به خارج از کشور ) همین الان انجام بده یه ملت راحت بشن
وزاریی مثل اقای طیب نیا و چیتچیان که قوی بودن و رفتنشون توی این چند ماه خودشو نشان داد توی کابینه نیستن و وزرای ضعیف مثل اقای اخوندی هستن!!!... اصلا عملکرد افراد مهم نیست،مهم لابی و باند افراد هستن که همه چی رو مشخص میکنه که از قضا همین نمایندگاه بخشی از لابی و باند قدرت هستن... کاش بودی اقای طیب نیا
کاش نسبت به وزرا سفت و سخت تر بگیرند واقعا وزیر شدن تو این شرایط بیکاری کم نیست.
واقعا چقدر وزیر مسئول فرسودگی ناوگان هوایی است؟ اینکه بقیه کشورها - به هردلیل - هواپیما به ایران و حتی قطعات یدکی آن نمی قروشند چقدر وزیر مقصر است. شعر نوشتن آسان است تابناک عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
خب اگر کاری نمیشه کرد که استعفا بده بره دیگه. کلا وزیر راه هم نزارن اگر نمیشه کاری کرد
ایشون کارامد برای مدیریت کلان نیست تنها برای وزارت و قبول کرد نه برای حل مشکل مردم بهتره بره بساز بفروشیشو کنه برا خودش بهتره
با نام خدا .

با سلام وتحیات .

این یک تصمیم اشتباه است که وزیر محترم راه باید برود !

ایشان چه کار باید میکرد ؟ وقتی که در کل کشور اوضاع در همه موارد مطلوب نیست .

آیا تصادفات جاده ای که هر روز بیش از 50 نفر میمیرند مقصر وزیر راه است ؟

آیا به دلیل عدم درست بهداشت و درمان روزانه دهها نفر میمیرند مقصر وزیر بهداشت است ؟

یا آلودگی هوا که مردم میمیرند مقصر رئیس محیط زیست است ؟

ما یک کشور جهان سوم هستیم با مشکلات بسیار زیاد در همه ابعاد : اقتصادی - اجتماعی - و سیاسی .

تازه با تمام دنیا هم دعوا داریم بر سر اصول و عقیدمان ..............مقصر کیست ؟

مثل این است که بگوئیم چرا انقلاب شده بود . جبر تاریخ است ...............آنچه مسلم است کشورهای قلدر و زور گو به ما اجازه رشد نمی دهند چه در رژیم گذشته چه در حال حاضر ....

بنده که جناب وزیر راه را با آن وضعیت آشفتگی دیدم خیلی ناراحت شدم بنده خدا چه کار باید انجام دهد که نمی دهد .............وضعیت بطور کل خوب نیست ...........جنگ 8 سال - تحریم همچنان ادامه دارد ..............استخوا نها ی انسان خورد میشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
قبول دارم، منم دلم بحالش سوخت! بخصوص اونجا که جلوی یکی از خانواد های آسیب دیده، وایساده بود و هیچ حرکتی نمیکرد، فقط زل زده بود و نگاش میکرد، طرف هم خیلی عصبانی بود و وقتی که با جملۀ سئوالی میگفت: «خودت حاضر بودی سوار همین هواپیما بشی؟!»، هر آن ممکن بود با وزیر دست به یقه بشه یا یکی بزنه تو گوشش، آخوندی هم بی حرکت وایساده بود و انگار دلش میخواست از دست طرف کتک بخوره شاید اون بیچاره یه کم حالش بهتر بشه!!
ببخشید حالا چه کسی به شما اطمینان داده که وزیر رای عدم اعتماد خواهد گرفت؟اگر عده ای دنبال بازی های سیاسی هستند مشگل از خودشان است وگرنه سرنوشت سه بار استیضاح نافرجام باید ایشان را به این نتیجه می رساند که به سر جای خود بنشینند.سقوط هواپیما چه ربطی به وزیر دارد؟
با تعویض وزرا جلو سقوط هواپیماها گرفته نخواهد شد باید با دنیا تعامل خوبی داشته و از هواپیماهای نو استفاده کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
این همه نخبه درس خوان مگه ایرانیها از خارجی ها چی کم دارند چرا خودمان نباید هواپیما بسازیم چرا ما باید همیشه وابسته به گشور های دیکه باشیممه فقط دولت ومدیر خوب نداریم وگرنه ملت ایران باهوش است وخواستن هم توانستن است
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
برای اینکه اون‌ نخبه ها رو‌ با دلایل مختلف از کشور فراری می‌دهیم!
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
نخبه ها رو به خاطر اعقایدشون از کشور فراری ندیم تا اونها هم براتون اتومبیل استاندارد و‌هواپیما بسازند
با سلام. در خبر ها شنیده بودیم که شاید بعضی از وزرا ،پشت پرده قول بکار گیری بعضی از نمایندگان را در صورت عدم رای آوری در سازمان مربوطه بکار گرفته شوند که چنین حرکاتی در شان مجلس ونماینده نیست !
اتفاقا آخوندی از بهترین وزیران راه بعد انقلاب است کافیه به کارنامه اش در ساخت ریل و جاده و خرید هواپیما نگاه کنید و مقایسه کنید
سوپر میلیاردر باز هم چند سالی دیگر را خواهد ماند .
آقا بزارید بره. رفتن ایشون خدمت به جامعه است.حمل و نقل ما داره اندازه یک جنگ کشته میده.دیگه چه نوع سانحه ای مونده که ایشون تجربه اش نکرده؟با اون معاونین ممتاز و درجه یکش هر کدام اعجوبه ای در ناکارامدی هستند
یادمه اتوبوس حامل دانش آموزان فارس واژگون شد معاون ایشون تقی زاده اومد گفت آقا علت پیدا شد راننده آهنگر بوده.
از اون روز تا حالا هفته ای یک واژگونی اتوبوس با چندین کشته داشتیم.اینا هم آهنگر بودند؟یا شما اینکاره نیستی.شما فقط آدم جلسه هستی.
جمع کنید این بساط را .
ارتباط سقوط هواپیما با وزیر راه چیه؟ مگر نه اینکه در همین دوره علی‌رغم مخالفت برخی وزارت راه قراردادهای خوبی برای خرید هواپیما و خدمات فرودگاهی بسته و تعمیر برخی ترمینال‌ها هم دیده میشه. بی‌انصافی هنگام نوشتن مطالب گرچه کار راحتی است ولی توجه به عقوبت مطالب نوشته شده هم لازم است.
همه مسوولین همین حالت را دارند.صندلی ریاست ترک نمیشود مگر با حکم رییس بالا دستی یا حکم قضایی.
الانم دیر نیست .
تابناک خودتم نمیدونی چی میگیا!!! خب اگه کارنامه بدی داشته دیگه امروز بره یا یه ماه دیگه چه فرقی میکنه تازه ممکنه نفر بعدی لایق تر باشه جلوی بعضی اتفاقات رو در همین یه ماه بگیره!!! البته امیدی ندارم ادم کاردان رو بزارن سر کار حتما یکی از رجال و مدیرانی که بیکار شده رو میزارن اونجا که وزیر باشه!!!
راستی قسمت آخر مقاله که نوشتی خیلی قابل تامل هست!!!
(( شرکت ایران ایر نیز پس از برداشته شدن برخی تحریم های بین المللی بواسطه قراردادی که در سفر اروپایی حسن روحانی به رم امضا شد اردیبهشت ماه سال جاری چهار فروند هواپیمای ATR ۷۲-۶۰۰ را از این شرکت سازنده تحویل گرفت. ))
حالا میشه تابناک بری از دولت مردان بپرسی برای کم شدن سوانح هوایی ای که در 40 سال گذشته 1000 تا تلفات داشته این همه خرج میکنن برای سوانح جاده ای که سالیانه نزدیک 11000 تلفات داره و بیشتر از این تعداد رو قطع عضو و معلول داره چیکار کردن؟
نمی دانم چرا فقط سقوط هواپیما این همه جار و جنجال راه می اندازد در حالی که ساللانه تعداد بسیار زیادی در جاده ها کشته می شوند و صدای کسی هم در نمیاد اما در مورد هواپیما به نظر من وزیر مقصر نیست زیرا اینکه ناوگان هوایی ما اکنون فرسوده است و مثلا اینکه متوسط ناوگان هوایی ما ۲۲ سال و متوسط عمر ناوگان هوایی در کشورهای حوزه خلیج فارس ۶ سال است این به شخص وزیر ارتباط ندارد .این تاوانی است که بابت بعضی سیاستهایمان داده ایم حالا اینکه این سیاستها ضررش از نفعش بیشتر بوده یا نه بحث دیگری است که باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد...
وقتی با اعمال تحریم ها که عده ای انرا کاغذ پاره مینامیدند و عده ای هم تحریم ها را باعث شکوفایی کشور میدانستند این فجایع را هم باید انتظار داشته باشیم.تمام افراد از ابتدا تا کنون باید جوابگو باشند حتی نمایندگانی و افرادی که با حرف هایشان باعث تحریم های بیشتر میشوند و در این میان مردم هم چاره ای ندارند جز اینکه در انتخابات بین بد و بدتر بد را انتخاب کنند.
امان از دست این دولت بی تدبیر وناامیدی
لطفا ان اقايان را که گفتند هواپيما براي چي ميخريد را اسطيظاح کنند که امروز جيک نمي زنند قصد دفاع از وزير را ندارم ولي شما را با بيل بفرستند مزرعه را شخم بزنيد چه ميکنيد وقتي همه دنيا از همه گونه وسايل مدرن برخوردارند به شکر خدا هم کسي از ايران دلخوشي ندارد که کمکي کند حتي در مقابل پول همه را دشمن ميدانيم ...امارات خطوط هوايي انجناني عمان (رفيق )خطوط هوايي انچناني لبنان هم اينطور عراق همينطور حتي فلسطين بهتر از ماست کشوورهاي جهان چهارم ناوگان نشان مجهز تر ازماست ميدانيد انها هزار ميليارد هزار ميليارد برنمدارند بروند فقط اين روش در ايران جاري وروان ميباشد تازه نبايد صدايش هم در بياوريم !!!!!!!!!!!!!!
تابناک جان مگه خوانندهات نمیگفتن خوبه ازش تعریف میکردن پش نشون میده بینش سیاسی متاسفانه ندارند وزیر دولت سابقه این همه زحمت کشید درست اشتباهاتی هم داشت همه اشتباه میکنن وقتی که کار خیلی بزرگ باشه ولی خیلی زحمت کشید اخه تو 5 سال نتونسته یه ریل بزنه واقعا خنده داره
ایم وزیر ضعیف و کار نا بلد پس چطور در زندگی شخصی اینقدر میلیاردر و موفق است اصلا اکثر مسئولان و کارکنان و مدیران دانه درشت هرچند مجموعه تحت نظر خود ناکارامد هستند و لی در عوض در زندگی شخصی و ...بسیار موفق هستند واقعا تعجب آور نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
اصلا نیست شما به هر بچه ای انحصار واردات و صادرات یه قلم کالا رو بدی با وام بانکی بدون بهره میشه بیل گیتس
اینا که سنی دارن
نمی دونم آخوندی کی هست ولی:
هواپیما مال شرکت آسمان هست ، مدیرعامل شرکت آسمان کیه؟
فرضا وزیر رو عوض کردین الان یکی دیگه بیاد بازم یه هواپیما مثل این هواپیما احتمال نداره بیوفته؟
وزارت ناامیدی
وزارت آخوندیه
از سال 72 تا الان هرچی بحرانه یکسرش به تفکرات ایشان وصله
آخوندی و نعمت زاده ضعیفترین وزرای دولت قبل بودند البته نعمت زاده عوض شد اما آخوندی ماشاالله آنقدر فامیل و آشنا داشت که هیچ کس نتواند او را از جایش تغییر دهد
این نمایندگان خودشون چه عملکردی داشتن که حالا استیضاح میکنن. چرا حالا که ما برجام داریم چرا قسط هواپیماهای ایرباس پرداخت نمیشه؟ چرا دوستان دلواپس انتقاد میکردن که برا 4 تا هواپیما انرژی هسته ای رو دادیم رفت؟!
کی جواب این سوالها رو خواهد داد . حالا وزیر هم رفت یکی دیگه....
یعنی واقعا فکر میکنید اگه آخوندی وزیر نبود. این سقوط پیش نمیومد؟؟

مگه بخوایم فقط خودمونو گول بزنیم...
شما بهترین مدیر رو بذار وزیر راه اونوقت ببینم تو این تحریم های کمرشکنی که کوچکترین قطعه رو باید با هزار دنگ و فنگ به دست آورد ، میخواد چه کاری بکنه؟؟؟
از واقعیات جامعه دور نشیم
اخوندی بهتربن وزیر کابینه است ولی یک نفر را بالاخره باید سر ببرند دیگه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
در خیالات شما که از اطرافیانش هستی بعله ولی در واقعیت نه
اینجا اگه حتی به ابدارچی یک وزارت خانه یا محکمه یا ارگانی بگی بالای چشمت ابروست حسابت با کرم الکاتبینه چه برسه به بالاتر از اونها................دیگه هیچی.............
تابناک میشه توضیح بدی الان اخوندی استیضاح بشه و میلیاردها تومن در مجلس خرج یک وزیر دیگه بشه تا رای بگیره وزبر جدید اجی مجی میگه همه هواپیماهاتون بوئینگ نو میشه و همه قطارهاتون سوئیسی صفر کیلومتر میشه؟
هر زمان که مراکز ... یه دست و از یه طیف خاص انتخاب شدن چون وام دار همدیگه هستن نمی تونن به وظیفه خودشون درست عمل کنن و ما دچار مشکل شدیم باید حداقل مجلس با دولت از یه گروه و جریان یکسان نباشه تا به وقت لزوم درست و بی رانت و سیاسی کاری عمل کنه .
هر چه بزرگان فن تذکر دادند مسکن وشهرسازی و راه وترابری را ادغام نکنید ولی گوش شنوایی نبود
هنوزجاداره چندتاهواپیما.کشتی اتوبوس قطارازبین ببره
تابناک عزیز وقتی یک عده که شما از هواداران آنها هستید در مقابل نوسازی ناوگان هوایی انتقاد و مخالفت میکنند و خرید هواپیما را جزو اقلام لاکچری و اشرافیت میدانند صحبت از ناتوانی وزیر راه و شهر سازی که در واقع به نوعی ضربه زدن به دولت اقای روحانی است جزو برنامه همیشگی شما بوده و هست شماهایی که تا دیروز در مقابل خرابکاریهای دولت قبل زبان بسته بودید حالا طرفدار محرومین شدید؟ یادتان رفت تحریمها فرصت بود و کاغذ پاره؟ این حوادث نتیجه همون طرز تفکر شما و امثال شماست تابناک عزیز دست بردارید مردم بخوبی میدونن مشکل کجاست
به قول نمایندگان این برود ممکن هست ناتوان تر از این بیاد ( شاید پیدا شود)
مجلس اگر واقعا به فکر جان مردمه فکری به حال انحصار در واردات و تولید خودرو کنه کم کشته ندادیم
بی کفایت ترین وزیر که آه و ناله مردم پشت سرشه .
تا عزل بشه رفته خارج از کشور
سر این قضیه سقوط گویا یک سر ان به شرکت اسمان و سر دیگر ان به وزیر کار بر میگردد متولی شرکت اسمان گویا به وزیر کار بر میگردد و نقصانهایی که در شرکت اسمان وجود دارد.....
يعنی به خاطر اين 66 نفر بايد بره؟
مگه غير از اين هست که ما هر روز سال را به اندازه 60 الی 70 نفر تلفات جاده ای داريم؟
چرا هر سال 365 وزير نبايد بياند و برن؟
بايد ببينيم اين آمار ساليان گذشته چطور بودده و حالا بهتر شده يا بدتر؟
ما سالی 365 هواپيمای اين چنينی جاده ای داريم، امسال هم سانچی و خود اين هواپيما 2 تا می شوند 367 تا.
چرا برای اين دو تای اخر اين قدر همه شو بازی می کنند ولی برای 365 تای جاده ها کسی چيزی نميگه؟
سالی 20000 الی 24000 تلفات جاده ای داريم. مصدومان هم چند برابر اين هستند. در 15 سال شده بود 330000 نفر تلفات جاده ای. مگر اينها آدم نبودند؟
آقا مشکل اینه متاسفانه : انتخاب وسیله نامناسب ( ای تی آر قدیمی و ضعیف) برای مسیر بسیار نامناسب ( مسیر کوهستانی و بسیار سخت) برای زمان نامناسب ( هوای طوفانی و کولاک برف که احتمالا علت اصلی سقوط است) . همه اینها ناشی از به کار بردن مدیران ضعیف در راس شرکتها و سازمانهاست.
"عده ای از اطرافیان وزیر معلوم نیست که به چه علت از انتقادات بحق خانواده های داغدار جلوگیری کردند" اینها همان مردنماهای نامرد و زمانه هستند که منبع درامد خود و خانوادهاشان همین کارهاست....
باز هم آخوندی چندتا هواپیمای نو خریده !اونایی باید استعفا بدن که موافق تحریم هستن وادعا میکنن تحریم خوبه خودکفا میشیم .هواپیماهای ساخت ایران را بکاربندازین تا تلفات سقوط نداشته باشیم .راستی اون چندتا ماهواره پس چی شدکه ادعا میشد فرستاده شده فضا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
دریغ ازاحترام وگوش دادن به حرف وانتقادمردم و آسیب دیدگان کانه مردم رعیت وبرزگراین وزیرهستند..... و
29 اسفند ماه تاریخ را اشتباه زدید لطفا تصحیح شود تشکر
پاسخ ها
تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
تابناک: درست شد. سپاس از شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
عاشق اینم یه بار تابناک جواب منم بده :)
سلام،
خیلی جالبه !
ما ایرانیها در قضاوت کردن رتبه اول دنیا را داریم، مهم دلیل و مدرک نیست مهم این است که توانایی خودمان در قضاوت را می خواهیم به رخ دیگران بکشیم!
چرا تا وقتی دلیل این حادثه مشخص نشده شروع به قضاوت کردن می کنیم؟ نماینده به دنبال بهره برداری سیاسی! کارشناس به دنبال به کرسی نشاندن حرف خود! مردم عادی هم به دنبال خالی کردن عقده های خود!
و در این حادثه هم هیچ دلیلی محتمل نیست الا ناتوانی وزیر!
"باید علاج واقعه را قبل از وقوع می کردند، نه اینکه بگذارند اتفاقی بیافتد و سپس نسبت به استیضاح و کنار گذاشتن عباس آخوندی اقدام کنند. نمایندگان محترم پنج سال فرصت داشتند تا جلوی ادامه فعالیت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی را بگیرند، اما این کار را نکردند.

گویا تا کارد به استخوان نرسد ....."
شما بجای اسم وزیر اسم رئیس جمهور قبلی یا مسئول خطا کار دیگری بگزار همیشه همین بوده وقتی کار از کاز می گذرد چند کلمه نقد (تند وملایم فرقی نمی کند) زذه و تمام می شود مثل قضیه گردنه حیران. به نتیجه می رسیم هروقت موضوعی مورد نقد واقع می شود پیام آن به فرد مربوطه این بوده بزو حالش و ببر کسی با توکاری دیگر نداره!
خير سرمون نماينده داريم
صلوات بر پدر و مادری کسی که به نفع ملت رای دادن
و ای مجلسی ها اگر میخواهین در تاریخ بدنام نشوید به نفع مملکت و ملت رای بدین نه به نفع فلان فرد و فلان جناح
آخوندی و حامیانش هواپیما که هیچ حتی سرپناهی را هم که ساخته شده را بنام مسکن مهر بیهوده می داند
اگه به شما باشه که تا پنج شش هزار نفر دیگه کشته نشه راضی به استیضاح یا برکناری یا استعفا ایشون نمیشین.ب
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر