بازدید 3997

کره شمالی دیدار محرمانه با معاون ترامپ را لغو کرد

کد خبر: ۷۷۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲ 21 February 2018
مقام های کره شمالی برنامه دیدار محرمانه با معاون رئیس جمهوری آمریکا هنگام حضور در المپیک زمستانی را در لحظه آخر لغو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، دفتر مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که وی برنامه ای برای دیدار محرمانه با مقام های کره شمالی در المپیک زمستانی پیونگ چانگ داشته که در لحظه آخر از سوی کره شمالی لغو شده است.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی و «کیم یونگ نام» مرد شماره دو این کشور که قرار بوده با پنس ملاقات کنند، در راس هیاتی برای حضور در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ و دیدار با مقام های کره جنوبی به این کشور سفر کرده بودند.

لغو این دیدار در حالی است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی برای سفر به پیونگ یانگ دعوت کرده است.

نزدیکی دو کره و ظهور نشانه های کاهش تنش در روابط این دو کشور در حالی است که آمریکا خواستار افزایش حداکثری فشار بر کره شمالی است.

دفتر مایک پنس همچنین اعلام کرد که پیونگ یانگ هنگام لغو این دیدار علت آن را نارضایتی از اعلام تحریم های جدید علیه این کشور از سوی پنس و همچنین دیدار وی با فراریان کره شمالی عنوان کرده است.

پنس هنگام حضور خود در کره جنوبی به رغم اعلام آمادگی برای مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی، وعده داد که آمریکا در آینده نزدیک شدیدترین تحریم ها را علیه پیونگ یانگ اعمال خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر