بازدید 10742
۱

حواشی شیرین سانحه تلخ سقوط

کد خبر: ۷۷۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 21 February 2018

این روزها و شب‌های عملیات جست‌وجو، مسافران پادنا میزبانانی را دیدند که سخاوتمندتر از دنا با مهمان‌نوازی گرم‌شان سردی فراق و سختی مبارزه با صخره و برف را تسکین دادند حتی اگر دیوارهای خانه‌هاشان کاه‌گلی و سقف خانه‌ها نم‌زده باشد... .

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عملیات انتقال پیکر سرنشینان از فراز دناکوه و یافتن جعبه سیاه هواپیما در چهارمین روز فعالیت نیروهای امدادی در منطقه دنا در حال انجام است؛ و امروز هم به روزهای تلخی اضافه شد که علی‌رغم همه اشک‌ها و دلتنگی‌ها و حتی گاهی فریادها و اعتراضات، هیچ سدی از سرمای منفی 20 درجه تا صعب‌العبوری ارتفاعات 400 هزار متری با 2 متر پوشش برف از توان، انرژی و انگیزه نیروهای امدادگر نکاسته است.

شاید نانوشته‌های خاص این حادثه و روزهای پس از آن است که محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان و رئیس شورای مدیریت بحران حادثه در استان اصفهان در کنار همه اخبار مهم و رسمی از این حادثه و در اوج حساسیت کار یک موضوع مهم را از یاد نمی‌برد و برای چندمین بار در مصاحبه تلفنی‌اش می‌گوید: اهالی روستاهای پادنا 2 هزار نفری که برای امداد به منطقه آمده‌اند را در این چند شب در خانه‌های خود جا داده و از آن‌ها پذیرایی کردند.

این جلوه روشنی بود از آنچه روزها اتفاق می‌افتد و زنان سی‌سختی همگام با مردان کوهنورد، پا به پای آنان آستین‌ها را بالا زدند و با پخت غذا تلاش کردند تا نقشی در هم‌دردی با مردمان داغ‌دار داشته باشند.

اگرچه ابهامات حادثه و لزوم بررسی علل ناکارآمدی بخش‌های فنی و کارشناسی این رخداد به قوت خود باقی‌ست و باید به جد دنبال شده و به نتیجه برسد و حتی لازم است برخی بی‌نظمی‌ها و ناهماهنگی‌های ستادهای بحران و جست‌وجو که خود بحران‌زاست پس از حادثه با دقت بررسی شود؛ اما طعم شیرین چایی داغ صلواتی مردم پادنا، سرمای فراق 66 هموطن بر فراز قلل پوشیده از برف دنا را کمی می‌کاهد البته بیشتر مزه همزبانی این چایی است که بر دل می‌نشیند و شیرینی همدلی با تعارف قندان کوچکی که در پلاستیک گذاشته‌اند در کام می‌ماند.

حتی جعفر گوهرگانی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در اوج غم و اندوه بازماندگان حادثه این همراهی مردمی را فراموش نکرد و از مردم منطقه به دلیل مهمان‌نوازی و همکاری با نیروهای امدادی تشکر کرد.

و حجم این مهربانی‌ها آنقدر زیاد است که هر روز باید مسؤولان یک جمله تکراری را به زبان آورند: از مردم تقاضا داریم از آمدن به این مکان خودداری کنند.

شاید ثبت همه صحنه‌های دلخراش این حادثه میسر باشد اما ثبت این عظمت حضور و این دل‌های بزرگ که به وسعت آسمان و به استواری زاگرس است را به راحتی نتوان به تصویر و به رشته تحریر درآورد؛ میزبانانی که سخاوتمندتر از دنایی که اجازه عبور نداد با مهمان‌نوازی گرم‌شان سردی فراق و سختی مبارزه با صخره و برف را تسکین دادند حتی اگر دیوارهای خانه‌هاشان کاه‌گلی و سقف خانه‌ها نم‌زده باشد... .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
اینکه اهالی روستا جا وغذا دادند از کرامت و بزرگواریشان است ولی بهتره دوستانی که اونجا هستند به خود اهالی کمک نقدی و غیر نقدی کنند چون منبع درامدی ندارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل