بازدید 12585

چهار اداره با هشت رئیس، دسته گل جدید وزارت آموزش و پرورش در استان لرستان

در هفته های پایانی سال 1396 و در شرایطی که مدارس و ادارات آموزش و پرورش خود را برای تعطیلات عید نوروز آماده می کنند، در اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان، اشکالات مدیریتی عجیبی رخ داده که بدون شک در صورت عدم رسیدگی، این مجموعه آموزشی و پرورشی را برای ماه ها، با چالش رو به رو خواهد کرد؛ چالش هایی که حتی به وزارتخانه نیز رسیده، ولی هنوز نامتعارف استمرار دارد.
کد خبر: ۷۷۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ 21 February 2018

چهار اداره با هشت رئیس، دسته گل جدید وزارت آموزش و پرورش در استان لرستاندر هفته های پایانی سال 1396 و در شرایطی که مدارس و ادارات آموزش و پرورش خود را برای تعطیلات عید نوروز آماده می کنند، در اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان، اشکالات مدیریتی عجیبی رخ داده که بدون شک در صورت عدم رسیدگی، این مجموعه آموزشی و پرورشی را برای ماه ها، با چالش رو به رو خواهد کرد؛ چالش هایی که حتی به وزارتخانه نیز رسیده، ولی هنوز نامتعارف استمرار دارد.

به گزارش «تابناک»؛ صبح روز چهارشنبه و در آموزش شهرستان پلدختر استان لرستان، اتفاق عجیبی افتاد که خیلی زود به صدر اخبار رسید و حاشیه های فراوانی را به دنبال داشت؛ اتفاقی که بر اساس آن در اداره آموزش و پرورش این شهرستان و همزمان دو رئیس حاضر شدند که هر دو مدعی داشتن حکم ریاست بر اداره را داشتند.

رضا شاهمرادی یکی از این افراد بود که ماه هاست در جایگاه ریاست اداره آموزش و پرورش پلدختر مشغول به فعالیت است و به رغم برگزاری جلسه تودیع او در روز دوشنبه سی ام بهمن ماه، از تحویل کلیدها به رئیس جدید امتناع کرد و ضمن معرفی خود به عنوان رئیس قانونی در محل کار حاضر شد.

از آن سو نیز عزت الله بیرانوند که روز دوشنبه و در جلسه ای با حضور معاون مدیرکل مراسم معارفه اش برگزار شده بود، در این اداره حاضر شد و با ادعای انتخابش به عنوان ریاست سعی کرد کلیدها و میز را از شاهمرادی تحویل بگیرد و کارش را به عنوان رئیس جدید شروع کند.

نعمت الله دستیاری، فرماندار شهرستان پلدختر که در جلسه معارفه روز دوشنبه حضور نداشته است، با اشاره به اینکه هیچ عزل و نصبی در سطح شهرستان بدون اطلاع و موافقت او وجاهت قانونی ندارد، از صبح امروز به شدت به مخالفت با این تغییر برآمد و به شاهمرادی دستور داد که در محل کار خود حاضر شود.

حضور شاهمرادی در محل کار و امتناع او از تحویل اتاق ریاست و کلید به رئیس جدید در حالی رخ داد که بیرانوند با حکم صادره از سوی مدیرکل استان در محل اداره حاضر شده و مدعی بود که رئیس جدید آموزش و پرورش این شهرستان است.

این اتفاق البته محدود به شهرستان پلدختر استان لرستان نبود و بر اساس اطلاعات رسیده، روز دوشنبه مدیرکل استان طی احکامی جداگانه، رؤسای جدید اداره آموزش پرورش شهرستان های رومشکان، کوهنانی و خرم آباد را نیز تغییر داده بود.

اتفاقی که برای این سه شهرستان نیز حاشیه های فراوانی ایجاد کرد و در اداره آموزش و پرورش رومشکان، کوهنانی و خرم آباد نیز در روز چهارشنه دو رئیس حاضر شدند تا کار خود را آغاز کنند.

کنکاش در این مسئله عجیب و قابل تأمل نشان می دهد که بلافاصله با بروز بحران و در قالب دستوری از وزارتخانه تمامی چهار انتصاب جدید مدیرکل استان لرستان ملغی اعلام می گردد و دستور بر این می شود که روسای سابق همچنان به کار خود ادامه دهند.

وضعیتی که شاید به ظاهر آرامش را به این اداره ها بازگردانده است، اما از یک سو سؤالات فراوانی را ایجاد و از سویی نیز اشکالات متعددی به این مجموعه تزریق کرد که قطعاً در آینده خسارات آن بروز خواهد کرد.

توضیح اینکه بر اساس روال منطق، مدیران کل استانی حق تمام و کمال عزل و یا جایگزینی رؤسای شهرستانی را دارند و بر این اساس مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان نیز از حق قانونی خود استفاده کرده است؛ حقی که فارغ از منطقی یا غیر منطقی بودن نمی توان به این سادگی ها از او گرفت و رویه های قانونی را تغییر داد.

از سوی دیگر عزل همزمان چهار رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستانی آن هم در یک روز و بدون اطلاع به فرماندارها، موضوع عجیب دیگری است که مشخص نیست، چرا آقای مدیرکل این اقدام را یک باره و بدون اطلاع به مقام های عالی دولت در شهرستان ها پیش برده است؟

حالا و با شرایطی که پیش آمده است، یک پرسش و یک احتمال اثبات می کند که در آینده این چهار اداره آموزش و پرورش و مدارس تحت نظر آنها با بحران های فراوانی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

احتمال اینکه چهار مدیری که علی رغم میل و علاقه مدیرکل استانی و با نظر وزارتخانه ابقا شدند، در ادامه با آقای مدیرکل زاویه پیدا خواهند کرد و در بسیاری از موارد به دلیل این اختلاف و این ناسپاسی خود را ملزم به رعایت دستورات وی نخواهند دید.

پرسش اینکه اگر مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان در جریان این عزل و نصب ها برخی قوانین شکلی و محتوایی را رعایت نکرده است و بر این اساس این اقدام او ملغی شد، چگونه می توان وی را همچنان شایسته نشستن در صندلی عالی ترین مقام آموزش و پرورشی در استان لرستان دانست؟

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۱
این موضوع محدود به اداره مورد اشاره نیست.
خیلی از ادارات و وزارت خونه های تهران هم همین وضعیت رو دارند !!!
امیدوارم سازمان بازرسی به نحوه مدیریت این اداره کل سرکی بکشد و میزان رضایتمدی معلمان را از این مدیران لیستی بسنجد بویژه در شهرستانهای استان. خیلی خیلی ناجور است ، متاسفانه ، متاسفانه
سخت نگير تابناك...از اين چيزا زياده..وقتي موبايل فروش ميشه شهردار..و يا بورسي شهردار ميشه اين چيزا كه ديگه جزئي هستش
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
سخت نگیرید. ما تو خوزستان کارگر روزمزد نی بر شرکت هفت تپه رو هم دیدیم که شهردار شده. مشکل کاگر بوذن نیست که این کارگرها جزو مظلومترین کارگرانی هستن که دیدیم.مشکل عدم تخصص و بی برنامه گی هستش.
تعداد رئیس ها با شیب ملایم بالا رفته!
امان از چسبیدن به میز
سطح مدیریت این استان به شدت کاهش پیدا کرده نیروهای نخبه و کارآمد اکثرا به حاشیه رفتن تعدادی از افراد ضعیف از فرصت استفاده کردن این هم نتیجه کار.
خواهشا بفرمایید به وضعیت اداره کل آموزش و پرورش هم که نارضایتی وسیعی بین فرهنگیان با انتصاب مدیر سفارشی بدون سابقه حتی یک ثانیه مدیریت ناحیه!! ایجاد شده رسیدگی شود!!
چیز جدیدی نیست پس چطور افغانستان دو رئس جمهور داره چطور بعضی کشورها چند دولت همزمان داره،اینا فقط علنیش کردن
تمام جا همینه
اقا ایراد نداره خدا رو شکر مدیریت که بلد نیستید و با رابطه واسه یک جایگاه چند نفر حکم گرفتند بی صدا بشینید دور هم و از این سفره استفاده کنید حقوق تون رو بگیرید دیگه.
وقتی که می گوئیم آموزش و پرورش ما بیمار است یعنی این .
سوال : بودن یا نبودن مدیر کل ها چه تاثیری در سرنوشت دانش اموزان و معلمین دارد؟
سیاسی بازی و باند بازی و جنگ قدرت آنهم در آموزش و پرورش ؟؟؟
چطور روز قیامت جواب خواهند داد؟!!!!!!!!!!!
مدیر کل ،باید به فوریت استفا دهد و استان را ترک کند وبه وزارت خانه برگردد ،تا اقتدار خود را برای پستهای دیگری که به ایشان واگذار میشود حفظ کند ؟،،، دولت آقای شیخ حسن نا امید کننده
برای این است کمبود رییس داریم
هر کسی ساز خودش را میزند ............اگر چند سال پیش جلوی اون اقا که به اختیار و میل خودش قوانین را اجرا میکرد می گرفتند امروز هر کی به هر کی نبود..............
نتیجه مبارزه و رخنمایی قدرت مسئولین ای کاش در انجام وظایف هم اینقدر کوشا بودند
ميخواستم بگم زنانه مردانه بكنن بعد فهميدم هر دو مرد هستن.
خوب بيان صبح و بعد از ظهر رئيس بشوند يا ساعتي رياست بكنن. هم مجال جيم شدن دارن و هم عدم مسيوليت. شانس اومده در خونشون دارن در گير مبشن بيخودي.
توی این مورد هم دولت می خواد بهانه بیاره :« نمی زارن و اختیاری نداریم » ؟!
دلیل به وجود آمدن این مسائل و این حاشیه‌ها رو باید در عدم رعایت اصل تفکیک قوا پیدا کرد. برخی نمایندگان مجلس با بست نشینی در وزارت کارهای خودشون رو پیش می‌برند. زور نماینده های استان بیشتر از مدیرکله!
تازگی نداشت.
اصلا به فرمانداری چه ربطی دارد که آموزش و پرورش با نظر این اداره روسای آموزش و پرورش را انتخاب کند؟ وقتی صحبت از دولت های در سایه در ایران میشود یک نمونه کوچکش همین فرمانداری است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر